اگر می‌خواهید در زمینه طرح نمای ساختمان و نوسازی آن اطلاعاتی کسب کنید، به شما توصیه میکنیم تا پایان این مقاله به شرح راهنمایی و اطلاعات ‌راجع به طرح نمای ساختمان، با گروه مهندسی صدر سازه همراه باشید. نمای ساختمان، اولین نمایی از ساختمان است که افراد در ابتدا با آن مواجه میشوند و میتوان گفت هویت یک ساختمان به شمار می‌رود که نماد ساختمان و معرف ویژگی‌های آن است. شخصیت و اعتبار یک ساختمان، توسط نمای ساختمانی که معمار می‌سازد تعیین می‌گردد و نمایانگر کاربرد و عملکرد ساختمان می‌باشد؛ نمای ساختمان باید بتواند نوع ساختمان را بنابر کاربرد آن، مانند ساختمان مسکونی، ساختمان اداری و ساختمان تجاری، به مخاطب اطلاع دهد. طراحی نمای ساختمان، باید به گونه‌ای باشد که با نمای ساختمان‌های اطراف و محله همخوانی داشته باشد و طوری نباشد که با دیگر خانه های محله و بافت شهری، نا هماهنگ  شود‌. طرح نمای ساختمان را نمیتوان تنها بنابر سلیقه افراد انتخاب کرد و باید اصولی و طبق بافت شهری و اصول زیبایی شناسی تعیین گردد و باید به گونه ای ساخته شود، که: در برابر حوادث محیطی مقاوم باشد، زیبایی لازم را به ساختمان بدهد، انرژی را هدر ندهد و عایق سر و صدا باشد. طرح نمای ساختمان هرچقدر هم زیبا و مناسب باشد، پس از گذشت چند سال نیاز به نوسازی و بازسازی دارد؛ چرا که پس از مدتی، تازگی و زیبایی خود را از دست میدهد و فرسوده میشود، که علت آن شرایط اقلیمی مختلف، باران، نور خورشید و … میباشد. بازسازی و نوسازی نمای ساختمان، به منظور افزایش مقاومت و استحکام، افزایش زیبایی و جذابیت، ایجاد تنوع و تعمیر بخش های آسیب دیده نمای ساختمان، انجام میگیرد. طراحی نمای ساختمان، یکی از عواملی است که در سرعت و قیمت فروش خانه دخالت دارد.

بازسازی و نوسازی طرح نمای ساختمان

در پروژه بازسازی و نوسازی ساختمان، نوسازی طرح نمای ساختمان، یکی از اصلی ترین فعالیت ها در زمینه نوسازی میباشد؛ چرا که اولین نمایی از ساختمان که در معرض دید عموم مردم قرار دارد، طرح نمای ساختمان میباشد. طرح نمای ساختمان روی نمای شهر نیز تاثیر میگذارد؛ چرا که نمای شهر، از قرار گرفتن نمای ساختمان ها کنار یکدیگر تشکیل میشود. بازسازی و نوسازی نمای ساختمان، به دلایل خاصی انجام میگیرد که از جمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد: اگر قسمتی از نمای ساختمان دچار آسیب‌ دیدگی یا فرسودگی شده باشد، میتوان با عملیات نوسازی، بخش های آسیب دیده را تعمیر کرد. تعمیر و ترمیم بخش های آسیب دیده، به پرداخت هزینه کمی نیاز دارد و در زمان کوتاهی انجام میگیرد، اما اگر خرابی نمای ساختمان به گونه ای باشد که با نوسازی نتوان آن را تعمیر و ترمیم کرد، باید با عملیات بازسازی، کل نمای ساختمان را تغییر داد. بدین صورت که نمای قبلی ساختمان را بصورت کامل تخریب کرده و نمای جدیدی را برای ساختمان طراحی می‌کنند. با تغییر کاربری ساختمان یا عوض شدن صاحبان ساختمان، بنابر کاربرد و عملکرد جدید ساختمان و سلیقه صاحب جدید ملک، به عملیات بازسازی و نوسازی ساختمان نیاز میشود که نوسازی نمای ساختمان از جمله خدمات اصلی می‌باشد که در عملیات نوسازی ساختمان صورت میگیرد. از جمله دلیل دیگری که به نوسازی و بازسازی ساختمان ختم میشود، درآوردن نمای ساختمان از یکنواختی و تکراری شدن و ایجاد تنوع با جدیدترین ایده‌ها می‌باشد که بصورت ترکیب نمای جدید با نمای قبلی یا بازسازی کامل نمای ساختمان صورت میگیرد. ساختمان های اداری و تجاری، دلایل دیگری برای بازسازی و نوسازی ساختمان دارند که از جمله آنها میتوان به رقابتی که ساختمان های تجاری، اداری و شرکت ها با هم دارند، اشاره کرد. طرح نمای ساختمان، از فاکتورهای مهم جلب نظر مشتری و مراجعه کنندگان به شمار میرود که نوسازی آن میتواند، تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و افزایش مشتری به نسبت شرکت های رقیب دیگر، داشته باشد.

مراحل بازسازی و نوسازی طرح نمای ساختمان

بازسازی و نوسازی طرح نمای ساختمان، دارای مراحلی است که باید در همه انواع ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری و اداری، انجام گیرد و بهتر است برای به بار نیامدن خسارات شدید و خرابی‌های غیر قابل جبران، انجام این مراحل زیر نظر متخصص، معماران و پیمانکاران مجرب و ماهر انجام گیرد. گروه مهندسی صدر سازه، در این زمینه دارای تیم حرفه ای و مجربی میباشد. اولین مرحله ای که برای بازسازی و نوسازی نمای ساختمان باید صورت گیرد، مشورت و صحبت کردن با یک شرکت ساختمان سازی معتبر میباشد. شرکت های ساختمان سازی، دارای تخصص و تجربه بالایی در این زمینه میباشند‌. این شرکت ها، نمونه کارهایی دارند که با ارائه آنها، شما میتوانید با خیالی آسوده و مطمئن، پروژه ساختمان سازی و نوسازی نمای ساختمان را به آنها بسپارید. معماران شرکت های ساختمان سازی پس از بازدید از نمای ساختمان، تخمینی از هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه و زمان لازم برای اتمام پروژه را به شما اطلاع میدهند. مرحله بعدی، انتخاب مصالح و محصولات ساختمانی میباشد که باید به گونه‌ای انتخاب شوند که دارای کیفیت بالایی باشند تا بتوانند باعث استحکام و مقاومت ساختمان شوند، زیبایی و جذابیت به نمای ساختمان بدهند و تنوع ایجاد کنند، با بافت شهری و فرهنگ محله هماهنگ باشند، از نظر اقتصادی دارای هزینه مناسبی باشند و با شرایط آب و هوایی سازگار باشند. مرحله سوم، انتخاب یک معمار یا طراح نمای ساختمان میباشد که باید با ارائه جدیدترین ایده‌های روز دنیا، در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و بافت شهری و محله ای، نمای ساختمان را طراحی کند. مرحله بعدی که نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد، تخریب نمای ساختمان، به منظور بازسازی نمای ساختمان می‌باشد که باید در این مرحله، نکات ایمنی را رعایت کرد تا با خسارت‌های شدید و غیر قابل جبران جانی و مالی مواجه نشد. مرحله آخر، ساخت نمای ساختمان جدید میباشد که توسط معمار، طراحی شده است. اگر در زمان اجرای ساخت نمای ساختمان، نکات لازم را بصورت صحیح رعایت نکنید، ملزم به پرداخت هزینه اضافی می‌شوید و زمان اتمام پروژه را به تاخیر می‌اندازید. بهتر است این مرحله زیر نظر گروه مهندسی حرفه‌ای مانند گروه مهندسی صدر سازه، انجام گیرد تا مرحله ساخت بدون مشکل و به بهترین شکل ممکن انجام گردد.

سخن پایانی

اگر قصد طراحی نمای ساختمان یا نوسازی ساختمان را دارید، باید مجوز شهرداری را بگیرید. به علت سر و صدای ایجاد شده رضایت ساخت و ساز را از همسایه‌ها کسب کنید و تمامی مراحل ساخت و نوسازی یا بازسازی نمای ساختمان را به درستی و زیر نظر متخصص، پیش ببرید. گروه مهندسی صدر سازه، طراحی نمای ساختمان و نوسازی ساختمان را به بهترین شکل و با استفاده از بهترین متریال و مصالح، با مناسب‌ترین هزینه انجام میدهد‌. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعرفه و خدمات، می‌توانید به وبسایت صدر سازه مراجعه نمایید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید