استفاده از ماسک یک راه خوب و آرامش بخش برای بهبود پوست است. با وجود انواع مختلف ماسک ها، ماسک ورقه ای به دلیل استفاده آسان از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. این ماسک ها از پارچه ای شبیه به شکل صورت ساخته می شوند و قسمت هایی که چشم، بینی و دهان در آن قرار دارند بریده شده و در مایع مغذی یا اسانس فرو می روند. این ماده به عنوان یک مانع عمل می کند و از آزاد شدن مواد مغذی جلوگیری می کند و باعث حداکثر شدن اثر ماسک می شود. اگر می خواهید از این نوع ماسک استفاده کنید باید نوع پوست خود را مشخص کنید و بر اساس آن ماسکی را انتخاب کنید و طبق دستور زیر از آن استفاده کنید.

قسمت 1: انتخاب ماسک

۱ماسکی با مواد طبیعی انتخاب کنید.

برای انتخاب ماسک بهتر است به ترکیبات آن توجه کنید. مواد طبیعی برای هر نوع پوستی بهتر و موثرتر هستند. ماسکی را انتخاب کنید که روی آن «ارگانیک» نوشته شده و حاوی عصاره کیوی یا آلوئه ورا باشد.

از ماسک های حاوی رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی استفاده نکنید. زیرا به پوست آسیب می رسانند.

آلوئه ورا دارای خواص پاک کنندگی و مرطوب کنندگی است که جای زخم ها را التیام می بخشد، آکنه را کاهش می دهد و از پیری جلوگیری می کند.کیوی همچنین پوست را صاف و محکم می کند.

2- مرطوب کردن پوست خشکی را بهبود می بخشد

مرطوب کننده ها منافذ پوست را آبرسانی کرده و چین و چروک های پوست را کاهش می دهند. برای از بین بردن پوسته پوسته شدن پوست از ماسک ورقه ای استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک، بوتیل گلیکول و گلیسیرین است.

3- با ماسک عصاره حلزون از شر آکنه خلاص شوید.

این محلول برای افرادی که آکنه دارند بسیار مناسب است. زیرا به آبرسانی پوست کمک می کند و پوست آسیب دیده را نرم و التیام می بخشد. اگر پوست شما زخم است، ماسک های ژل در حل مشکل موثرتر از ماسک های نخی معمولی هستند. عصاره حلزون برای افرادی که پوست معمولی دارند مناسب است.

4- برای پوست های چرب از ماسک ماست استفاده کنید.

این نوع ماسک ها منافذ باز پوست را کاهش داده و تولید چربی را کنترل می کنند. علاوه بر این، ماست به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و منافذ را به خوبی تمیز می کند.

5- برای تسکین پوست از ماسک ژل شفاف استفاده کنید.

این نوع ماسک نواحی ملتهب پوست را مرطوب و تسکین می دهد. پس از استفاده به خوبی پوست را نرم و مرطوب می کند. این ماسک ها برای افرادی که مشکلات پوستی مانند اگزما دارند بسیار مناسب است.

6- برای پوست های مختلط از ماسک آبرسان طبیعی استفاده کنید.

اگر بینی و پیشانی شما چرب است اما سایر قسمت های صورت شما خشک است، از ماسک آبرسان و پاک کننده استفاده کنید. بهتر است این ماسک از مواد طبیعی مانند جلبک دریایی تشکیل شده باشد که به سم زدایی و رطوبت رسانی همزمان پوست کمک می کند.

7- به برچسب محصول دقت کنید.

معمولاً روی بسته بندی ماسک ورقه ای نوع پوست مناسب برای ماسک را درج می کنند. برای اطلاع از این موضوع، اطلاعات روی بسته را مطالعه کنید.

8- نظرات سایت های مختلف را بخوانید.

با توجه به اینکه انواع ماسک های ورقه ای وجود دارد که می توانید از بین چند نوع مناسب پوست خود را انتخاب کنید، نظرات افراد در مورد ماسک ها را در سایت های مختلف بخوانید و ماسکی را انتخاب کنید که افراد بیشتری از آن راضی باشند.

برای خرید ماسک ورقه ای اورجینال میتوانید به سایت اسکین بازار مراجعه نمایید

قسمت دوم: تمیز کردن پوست

1- صورت خود را بشویید.

قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را بشویید تا آن را آماده کنید. می توانید با مواد شوینده و آب گرم کف ایجاد کنید و صورت را ماساژ دهید و بشویید سپس با حوله خشک کنید.

اگر پوست شما چرب است، بهتر است از شوینده مخصوص پوست های چرب برای تمیز کردن عمیق منافذ و تنظیم PH پوست استفاده کنید.
اگر پوست خشک یا مختلط دارید، باید از یک شوینده آبرسان استفاده کنید که آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی پوست از بین می برد.
اگر پوست حساسی دارید، از فوم غلیظ یا ژل شستشو استفاده کنید که PH پوست را تنظیم می کند.


۲از تونر استفاده کنید.

تونرهای پوست در پاکسازی پوست، کوچک شدن منافذ، کنترل PH پوست و از بین بردن سایر آلودگی ها موثر هستند. چند قطره تونر را روی یک پد پنبه ای بریزید و روی صورت خود بمالید. این کار پوست را برای تاثیر موثرتر ماسک آماده می کند.

وجود آلوئه ورا، عصاره بابونه، خیار، اسطوخودوس یا اسید هیالورونیک در ماسک برای هر نوع پوستی مناسب است.

اگر پوست چرب دارید، از تونر حاوی عصاره درخت چای یا چوب صندل استفاده کنید.اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، باید از تونر حاوی عصاره نارون یا بید استفاده کنید.
اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از تونر حاوی کالاندولا استفاده کنید.

3- بسته ماسک را باز کرده و مایع داخل آن را روی پوست ماساژ دهید.

ماسک ورقه ای را با دقت از بسته بردارید و مایع را روی کف دست خود بمالید. سپس ماسک را به بسته بندی برگردانید و مایع کف دست را روی صورت، دست ها و گردن ماساژ دهید.

انواع ماسک ورقه ای ارزان در اسکین بازار موجود است

قسمت 3: استفاده از ماسک ورقه ای


1-
قرار دادن ماسک روی صورت.

ماسک را از بسته بردارید و کاملا باز کنید. سپس آن را روی صورت قرار دهید و مطمئن شوید که قسمت های بریده شده چشم، بینی و دهان روی ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته باشد. ماسک را برای چند ثانیه روی پوست فشار دهید تا به خوبی به پوست بچسبد و در تماس کامل با پوست باشد.

 

2- ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید.

برای اطلاع از مدت زمان استفاده از ماسک، اطلاعات روی بسته را مطالعه کنید. مدت زمان استفاده از اکثر ماسک ها از 15 تا 20 دقیقه است. موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و دراز بکشید تا ماسک جادوی خود را اعمال کند.

ممکن است اگر ماسک را برای مدت طولانی روی پوست بگذارید، خشک شده و رطوبت پوست را از بین ببرد. بهتر است یک آلارم تنظیم کنید تا ماسک بیش از حد لازم روی صورت باقی نماند.

3- برداشتن ماسک.

پس از اتمام زمان استفاده از ماسک، آن را از ناحیه چانه بلند کرده و به سمت بالا بکشید تا کاملا از روی پوست پاک شود.

 

قسمت چهارم: حفظ مواد مغذی ماسک


1-
مایع باقی مانده از ماسک را روی صورت ماساژ دهید.

مواد مغذی موجود در ماسک برای پوست بسیار عالی هستند، بنابراین پس از برداشتن ماسک، شستشو نیاز نیست. در عوض، مایع باقی مانده را با انگشت روی پوست ماساژ دهید.

۲خواص ماسک را با استفاده از مرطوب کننده حفظ کنید.

هنگامی که بیشتر مایع باقی مانده جذب پوست شد، مقداری از مرطوب کننده، کرم یا سرم حاوی روغن را با دستان خود به صورت خود ماساژ دهید. این مواد مغذی ماسک را در پوست نگه می دارد.

اگر پوست شما کدر است یا دارای چین و چروک و لکه های تیره است، از سرم برای آبرسانی به پوست استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، از کرم برای مرطوب کردن آن استفاده کنید. برای پوست های حساس بهتر است از مرطوب کننده های چرب استفاده کنید. اگر نمی دانید کدام مرطوب کننده برای شما مناسب است، بهتر است از لوسین غیر کومدون زا استفاده کنید.

3- ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ماسک های ورقه ای با تمام مزایایی که دارند از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند.بنابراین، پس از استفاده از ماسک در صبح، حتما از ضدآفتاب یا محصولی با SPF استفاده کنید تا از پوست شما در برابر نور خورشید در طول روز محافظت کند. اگر مرطوب کننده شما دارای SPF است، نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارید.

4- هر چند بار که می خواهید از ماسک ورقه ای استفاده کنید.

اگر سوال شما این است که چند بار می توانید از ماسک ورقه ای استفاده کنید؟ باید بدانید که همه ماسک های ورقه ای یکبار مصرف هستند و نمی توانید از یک ماسک چند بار استفاده کنید.

اما اگر سوال شما این است که چند وقت یکبار می توانید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید؟ باید بدانید که محدودیتی وجود ندارد. ماسک های ورقه ای دارای موادی هستند که برای پوست مفید هستند. پس با مصرف مداوم آنها مشکلی نخواهید داشت. برای نتیجه بیشتر بهتر است ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. یا هر زمان که احساس کردید پوستتان به آن نیاز دارد این کار را انجام دهید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید