آقای امیر چشمی Amir Cheshmi مخترع خلاق ایرانی ، که پیش از این موفق به دریافت مدال طلای مسابقات IFIA شده بود ، بتازگی با اختراع خود با عنوان كمك برقي خودرو با رانش قطبي مگنتي ، مدال طلای مسابقات ICAN کانادا 2022 را از آن خود کرده است .

به گزارش پارس نیوز، آقای امیر چشمی Amir Cheshmi  مخترع خلاق ایرانی ، که پیش از این موفق به دریافت مدال طلای مسابقات  IFIA شده بود ، بتازگی با اختراع خود با عنوان كمك برقي خودرو با رانش قطبي مگنتي ، مدال طلای مسابقات ICAN کانادا 2022 را از آن خود کرده است . همه ساله در حدود ۲۰۰ مخترع از 45 كشور جهان در اين رخداد بين المللي در مرکز نمایشگاهی یورک واقع در شهر تورنتو حضور مي يابند و با یکدیگر به رقابت می پردازند .

در ادامه جزییات بیشتر را از زبان خود ایشان خواهیم داشت :

اينجانب امير چشمي Amir Cheshmi  در 20 آذر 1359 در شهر كرمان چشم به جهان گشودم. دوران كودكي خود را در بستري از كنجكاويها و سوالات متعدد سپري تا وارد مقطع ابتدايي و پس از آن راهنمايي و دبيرستان در رشته كار و دانش در شهر تهران نمودم.

بعد از مدتي به دليل علاقه به رشته هاي فني، در مقطع كارداني در رشته نقشه كشي صنعتي ادامه تحصيل داده و پس از آن در رشته مديريت بازرگاني در مقطع كارشناسي طي مسير نموده و در اين مسير همچنان به دنبال ايده پردازي و توليد علم بوده و بيشتر مواقع به دنبال حل مشكل يا چالشي، ايده خود را نمايان و در جهت مسائل مذكور تلاش نموده ام.

بنده در مسابقات ICAN كانادا و IFIA سوئيس 2022 دو مدال طلا دریافت کرده ام .

ايده هاي اينجانب در زمينه هاي مختلفي چون : حوزه لوازم خانگي، حوزه خودرو و لوكس خودرو، حوزه ساختمان، حوزه ابزارآلات برقي و تلفيقي مي باشد و در اين مقطع به دليل اينكه در حوزه خودرو اشتغال دارم بر آن شدم تا تغييري حتي ناچيز در قطعات خودرو استارت كار خود را بزنم. از آنجايي كه كمك فنرهاي خودروها در شرايط زير صفر و وزن بالاتر از حد تعريف شده خود عملاً كارايي ندارد پس اين موضوع را يك چالش روبروي خود احساس نمودم و با مطالعه و تلاش بسيار و با صرف هزينه شخصي شروع به توليد نمونه هاي اوليه و تست آنها نموده و پس از مشقت فراوان و تلاش بسيار توانستم ايده خود را در مرحله عملكرد، بروز رساني كنم. البته لازم به ذكر است كه در اين راه توانستم حوزه هاي بيشتري را با اين اختراع پوشش دهم.

اختراع كمك برقي خودرو با رانش قطبي مگنتي،  يكي از منحصر به فردترين ابداعات مي باشد چون در اين نوع كمك، هنگامي كه بر اثر افزايش وزن بار، ارتفاع خودرو تغيير مي يابد امكان تنظيم ارتفاع و تبديل به حالت استاندارد از داخل كابين فراهم مي گردد. ديگر مزيت اين سيستم آن است که در دمای بالای صفر و زیر صفر عملکرد مناسبی دارد .

با كمي مطالعه در زندگي مخترعان گذشته خواهيد ديد هر كدام چقدر شكست خورده و راههاي بسياري را با هزينه هاي گزاف پيموده اند تا اكنون ما از نتيجه تلاش آنها استفاده كنيم مانند اديسون، انيشتين و … در اين راه زماني هم كارها به چالش خورده و انرژي زيادي از بنده مي گرفت و شرايط بسيار سخت و طاقت فرسا مي شد، اطرافيان، همكاران و خانواده عزيزم با حمايت و دلگرمي و انرژي بي حد و حصر مرا ترغيب به ادامه مسير نموده و در نهايت با تلاش و استمرار و مطالعه موفق به طي اين مسير شدم.

حال جا دارد از خانواده، همكاران و دوستان كه با حمايت هاي معنوي ، فكري و انرژي مثبت همواره يار و ياور بنده بوده تا سختي هاي راه كم رنگتر شده و در نهايت موفقيت مانند خورشيد در آسمان زندگيم نمايان شود، قدرداني نمايم .

بهترين توصيه اي كه مي توانم براي عزيزان داشته باشم اين است كه مخترعان و ايده پردازان، ايده هاي خود را دست كم نگيرند و بدانند كه با مطالعه و تلاش امكان حل چالشها وجود دارد فقط سعي كنيد يكي از چالشهاي دنيا را هدف گذاري، مطالعه، اقدام و عمل كنيد تا در نهايت حل آن چالش را به چشم ببينيد و هرگز دلسرد نشويد چون بعضي مواقع هزار راه بايد رفت تا به نتيجه رسيد پس شما در هر راه اشتباه كه تجربه كسب كنيد يك قدم از ديگران جلوتر هستيد زيرا يك راه بيشتر آزموده و تجربه كسب كرده ايد پس هرگز حق نداريد دلسرد شده و دست از تلاش برداريد.

هر كسي رسالتي در زندگي بر عهده دارد و خوشحالم كه با لطف و عنايت خداوند متعال و خانواده و همكاران و دوستان عزيزم اين بستر جهت ارتقا و رشد و نمو اينجانب مهيا شده و در حد بسيار كوچكي مي توانم تغييري مثبت در اين جهان داشته باشم.

از سال 1392 الي 1394 فوق ديپلم رشته نقشه كشي صنعتي از دانشگاه علمي كاربردي شهر قدس واحد 4

از سال 1400 دانشجويي مقطع كارشناسي رشته مديريت بازرگاني دانشگاه غير انتفاعي تجن

مفتخر به اخذ اولين مدال طلا در مسابقات ژنو كشور سوئيس در دپارتمان IFIA

مفتخر به اخذ دومين مدال طلا در مسابقات ICAN كشور كانادا

هر ايده و اختراع در نوع خود بي نظير و منحصر به فرد هست پس نبايد ساده انگاشته شود و تلاش بر حل يك چالش از وظايف نوآوران مي باشد پس با استمرار و تلاش فراوان و مطالعه در بستر مورد نظر، ايده را به فرصت تبديل كنيم.

در مورد آينده اختراع بايد عرض كنم كه اختراع موجود قابليت ارتقا و جهاني شدن را دارد پس با استمرار در جهت توليد و عرضه جهاني با کمک ثبت بین المللی اختراع ، طي مسير نموده و با تلاش، ايده را به محصول تبديل مي كنيم.

به دليل اينكه بنده ايده هاي بسياري در حوزه هاي مختلف دارم و امكان حل چالشهاي بسياري را ممكن مي سازد، تلاش خود را در حوزه هاي مختلف به كار مي بندم تا بيشتر علوم و تكنيكهاي طراحي و ساخت را فرا گرفته و در همين راستا در بيشتر صنايع، آموزشهاي مكفي را آموخته ام. لازم به ذكر است هر چقدر هم بياموزيم كم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید