بهتر است بدانید برای کاشت دندان شیوه های متنوعی وجود دارد. پروتز از نوع ثابت که بر پایه ایمپلنت است یک درمان مخصوص به شمار می رود. در این نوع درمان، پروتز دندان دقیقا مانند دندان  طبیعی به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم با موضوع ایمپلنت دندان کرسی بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با ایمپلنت دندان کرسی  

ایمپلنت دندان کرسی یک نوع پروتز کاشتنی می باشد که در دهان فرد و در داخل استخوان فک قرار می گیرد. این نوع پروتز در حقیقت از یک پایه تیتانیومی تشکیل شده است و با محیط دندان سازگار می شود. به همین خاطر هیچ گونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی کند. همیشه پایه فلزی در زیر بافت لثه قرار می گیرد و نقش آن دقیقا مثل ریشه دندان است. پس از آن روکش دندان در جای خود ثابت می ماند. ایمپلنتی که روی دندان کرسی قرار می گیرد، مانند یک پیچ است که توسط یک سوراخ ایجاد شده است. پس از آن با یک دریل ویژه، داخل استخوان فک جای می گیرد. پس از آن به مرور زمان به بافت استخوان متصل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت دندان کرسی می توانید از صفحه ما نیز دیدن فرمایید.

هزینه ایمپلنت دندان

مزیت های ایمپلنت دندان کرسی

  • ایمپلنت دندان کرسی موجب می شود تا فرد در حین غذا خوردن مشکلی برایش ایجاد نشود.
  • با این نوع ایمپلنت ظاهر دندان های شخص به شدت زیبا می شود.
  • این نوع ایمپلنت بسیار محکم و مقاوم است.
  • تمیز کردن و مراقبت آن بسیار آسان است.
  • این نوع ایمپلنت از تحلیل استخوان فک تا حد زیادی جلوگیری می کند.
  • این نوع ایمپلنت به دندان های مجاور نمی تواند هیچ گونه آسیبی وارد کند.
  • این نوع ایمپلنت دوباره و به صورت مجدد تعویض می شود.
  • ایمپلنتی که برای دندان کرسی استفاده می شود ماندگاری بسیار بالایی دارد.
  • این گونه ایمپلنت هیچ گونه آسیبی برای شخص ایجاد نمی کند.
  • این نوع ایمپلنت در دهان بیمار ثابت است و هیچ گونه لغزشی در دهان فرد ایجاد نمی کند.

آیا ایمپلنت های دندان های کرسی ماندگار و بادوام هستند؟

به یاد داشته باشید اگر کاشت ایمپلنت دندان کرسی شما به کمک بهترین متخصص و با مواد با کیفیت انجام شده باشد، دیگر به تعویض احتیاجی ندارید. تاج دندان یا روکشی که بر پایه ایمپلنت برای شما نصب شده است، به صورت میانگین بین 10 تا 15 سال دوام خواهد داشت. به همین خاطر می توان گفت که ایمپلنت دندان کرسی از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان های کرسی محسوب می شوند؟

بهتر است بدانید به منظور کاشت ایمپلنت دندان کرسی باید فرد تا سن 18 سالگی صبر کند. زیرا باید استخوان فک و اسکلت صورت شخص کاملا شکل بگیرد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل رشد استخوان فک ایمپلنت درگیر مشکل شود. به همین خاطر اکثر متخصصین زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت را بعد از 18 سالگی می دانند. بعد از این سن هیچ گونه محدودیتی برای این شیوه جراحی وجود نخواهد داشت.

کاشت ایمپلنت دندان کرسی چند مرحله دارد؟

  1. در نخستین مرحله قبل از کاشت ایمپلنت دندان کرسی، معاینات پزشکی توسط متخصص صورت می گیرد. پس از آن نوبت به عکسبرداری دندان های فرد می رسد. در مرحله بعد باید زیر ساخت های فک بیمار مانند تراکم و حجم استخوان ها با دقت بررسی می شود. زیرا باید مکان دقیق کاشت ایمپلنت به صورت دقیق ارزیابی شود.
  2. متخصص فک برای محافظت بهتر از پایه ایمپلنت، پیوند استخوان فک را به صورت دقیق انجام می دهد.
  3. در این مرحله ساخت پروتزهای دندانی و قالب گیری با دقت و حساسیت بیشتری صورت می گیرد.
  4. پس از در نظر گرفتن شرایط بیمار، کاشت ایمپلنت دندان کرسی با دقت بالایی انجام می شود. در این مرحله پروتزهای دندانی با دقت بالا روی پایه ایمپلنت قرار می گیرند.
  5. در آخرین مرحله باید حتما معاینات دوره ای پس از کاشت ایمپلنت انجام شوند.

تایم انجام کاشت ایمپلنت دندان کرسی چقدر می باشد؟

تایم کاشت ایمپلنت دندان کرسی به پیچیدگی جراحی بستگی دارد. یک جراح ماهر می تواند کاشت این نوع ایمپلنت را در چند جلسه انجام دهد. اما انجام این کار می تواند کمی جلسه درمان را سخت و دشوار نماید.

معمولا این نوع شیوه جراحی در سه جلسه انجام می گیرد و تقریبا به سه تا هشت ماه زمان نیاز دارد. در جلسه اول اگر بیمار به پیوند استخوان احتیاج داشته باشد، به سه تا شش ماه زمان احتیاج دارد. در جلسه دوم، پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می گیرد. این جلسه تقریبا به 2 تا 3 ساعت زمان احتیاج دارد. پس از آن باید پایه ایمپلنت بتواند به صورت کامل به استخوان فک متصل شود. پس از جلسه دوم تاج ایمپلنت روی ایمپلنت قرار می گیرد. مدت زمان بهبودی پس از این جلسه تقریبا دو هفته طول می کشد. در صورت انجام ایمپلنت فوری در تهران مدت زمان این درمان بسیار کاهش پیدا می کند.

درد مربوط به ایمپلنت دندان های کرسی چقدر است؟

بیشتر بیماران قبل از جراحی ایمپلنت دندان کرسی از متخصص خود، این سوال را می پرسند که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ درد مربوط به ایمپلنت به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین فاکتورها به نوع جراحی بستگی دارد. اگر شما جراحی پیوند استخوان را به صورت کامل انجام داده باشید، این درد برای شما طبیعی می باشد. ولی اگر سایر جراحی ها را انجام نداده باشید، درد آن دقیقا مثل کشیدن دندان می باشد. پس این موضوع طبیعی است که کمی احساس درد خواهید داشت.

ورم پس از جراحی ایمپلنت دندان کرسی به طور معمول بعد از سه تا پنج روز به طور کامل از بین می رود. پس از آن در 99 درصد مواقع درد ایمپلنت طی شش تا ده روز به اتمام می رسد. یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که درد پس از سه روز کاملا از بین می رود. پس از آن ممکن است در روزهای چهارم و پنجم بیمار کمی احساس درد خواهد کرد. اگر حس کردید که ورم شما دوباره شروع شده است، حتما با متخصص خود تماس بگیرید.

پس از ایمپلنت دندان های کرسی، فرد باید چه مراقبت هایی انجام دهد؟

  1. به یاد داشته باشید پس از ایمپلنت دندان کرسی به مدت 8 ساعت دهان خود را نشویید.
  2. پس از جراحی ایمپلنت از مسواک زدن به مدت زمان 24 ساعت پرهیز نمایید.
  3. به منظور تسکین سریع از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  4. مصرف قهوه و چای را باید به حداقل برسانید.
  5. استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان باعث می شود تا درگیر عفونت نشوید.
  6. سعی کنید به هیچ عنوان سیگار نکشید.
  7. تا چندین روز پس از کاشت ایمپلنت از مصرف غذاهای سفت پرهیز کنید.
  8. مصرف مشروبات الکلی را به حداقل برسانید.
  9. اگر خونریزی شدید داشتید باید حتما از گاز استریل استفاده نمایید. گاز استریل موجب بند آوردن خون می شود.
  10. داروهایی که متخصص برایتان تجویز کرده است را حتما مصرف کنید.
  11. شما باید پس از کاشت ایمپلنت دندان کرسی به طور دقیق از دهانشویه استفاده نمایید.

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید