کباب یکی از محبوب‌ترین غذاها در ایران محسوب می‌شود که از گذشته طرفداران بسیاری داشته است. پخت کباب مقداری سخت و وقت‌گیر است؛ همچنین بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه می‌توان یک کباب خوشمزه درست کرد. به‌منظور سهولت در پخت کباب وسیله‌ای به نام کباب پز تولید شده‌است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کباب می توانید به صفحه ویکی پدیا مراجعه کنید.

کباب پز صنعتی یا کباب پز گازی امروزه یکی از کاربردی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که در بخش تجهیزات پخت غذا مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که نیازمند حرارت برای آماده شدن می باشد، کباب است. کباب پز وسیله‌ای برای پخت‌وپز مواد غذایی، همچون گوشت قرمز و یا سفید است که گرما به‌صورت مستقیم در این دستگاه از زیر و یا از بالا می‌تابد و مواد را به‌خوبی می‌پزد. این دستگاه دارای انواع مختلفی است که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، کباب پز صنعتی است. این دستگاه از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می‌شود که برای پخت گریل و طبخ انواع کباب‌کوبیده، جوجه، چنجه و… استفاده می‌گردد.

توصیه ما در ابتدای مقاله این است که از سایتهایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خرید کنید و از سایتهایی که سیاست سخت گیرانه جهت تحویل کالا خرید کنید. از میان این سایتها می توانید به دیجی کالا، ترب، نگین طبخ و حتی ایمالز و دیجی استیل هم نیز اشاره کرد. البته در این میان نگین طبخ خود تولید کننده بزرگی است و علی رغم بقیه سایتها واسطه برای فروش کالاهای خود از سایت واسطه استفاده نمی کند. اگر نخواهیم از اصل موضوع مقاله که در مورد کباب پز صنعتی غافل نشویم لازم است تا با انواع کباب پز صنعتی آشنا شویم. پس با ما تا انتهای مقاله بمانید.

صرف‌نظر از طعم‌دار کردن گوشت، پخت صحیح آن نیز تأثیر غیرقابل‌انکاری بر طعم کباب دارد. پخت درست کباب باعث می‌شود که طعم آن بهتر احساس شود و افراد لذت بیشتری از خوردن آن ببرند. دستگاه کباب پز امروزه فقط به‌عنوان تجهیزات رستوران و فست‌فود به‌کار نمی‌رود و اکثر افراد، به‌منظور پخت کباب در خانه نیز از این دستگاه بهره می‌برند. کباب پزهای مخصوص خانه و آپارتمان بدون دود هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. در ادامه شرکت تولید کننده انواع کباب پز صنعتی و گریل های صنعتی که کاربرد بسیاری در رستوران ها و آشپزخانه صنعتی دارند نیز معرفی می شود.

انواع کباب پز صنعتی

کباب پزهای صنعتی دارای مدل‌های متنوعی هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. مدل‌های این دستگاه عبارت‌اند از:

·      کباب پز صنعتی تابشی

یکی دیگر از انواع کباب پز صنعتی، مدل تابشی آن است که دارای ویژگی‌هایی همچون پخت سریع، پخت کباب به‌صورت یکنواخت و بدون تولید دود و همچنین مصرف کم گاز است. این نوع کباب پز به شکل‌های مختلفی در بازار موجود است که عبارت‌اند از:

1. کباب پز تابشی اتوماتیک:

در نوع اتوماتیک این مدل کباب پز، دستگاه به‌صورت خودکار و بدون نیاز به کنترل، کباب‌ها را حاضر می‌کند و می‌توان گفت به نیروی انسانی نیازی پیدا نمی‌کند.

2. کباب پز تابشی سالاماندری:

این نوع کباب پز این قابلیت را برای آشپز فراهم می‌کند تا با توجه به ضخامت کباب‌ها، شعله را دور یا نزدیک کند. کباب پز تابشی سالاماندر را با نام‌های دیگری مانند آسانسوری، جک دارو یا شانه‌ای نیز می‌شناسند. این دستگاه با ظرفیت‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سیخ در بازار موجود است و دارای قابلیت کار با گاز طبیعی و گاز مایع است؛ برای استفاده از آن باید فشار گاز را بر روی ۲۵ میلی بار تنظیم نمایید.

3. کباب پز ریلی اتوماتیک تابشی:

چیدمان سیخ کباب‌ها در این نوع کباب پز ثابت است و به سمت جلو و عقب قابل‌حرکت هستند. این دستگاه با حرارت غیرمستقیم سرامیک‌های باکیفیت، کباب‌ها را پخته و آماده خوردن می‌کند. این روش دود کمتری در مقایسه با روش سنتی استفاده از زغال و منقل به وجود می‌آورد و این مزیت برای فضاهای بسته بسیار مفید است.

·      کباب پز صنعتی زغالی

قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش پخت کباب، استفاده از زغال یا آتش است. در تصور اغلب ما، آتش و کباب و بوی دود کباب به هم گره‌خورده‌اند. یکی از انواع کباب پزهای صنعتی، کباب پز زغالی است که در این دستگاه، از زغال برای پخت کباب‌ها استفاده می‌شود و عطروطعم منحصربه‌فردی به کباب می‌دهد. این نوع از کباب پزها به‌صورت ایستاده یا سنتی است که در ابعاد متفاوتی تولید و در بازار موجود هستند. این نوع کباب پزها اغلب در خانه‌های حیاط‌دار استفاده می‌شود؛ زیرا محدودیتی برای خروج دود آن وجود ندارد و کمتر موجب آزار دیگران می‌شود.

·      کباب پز صنعتی گازی

این دستگاه در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. اکثر افراد به عطروطعم کباب‌های زغالی بسیار علاقه‌مند هستند؛ اما پخت این غذا بر روی کباب پز گازی صنعتی بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است و اغلب افرادی که قصد پخت آن را دارند، ترجیح می‌دهند از کباب پزهای گازی استفاده کنند. این دستگاه دارای قابلیت اتصال به گاز شهری و کپسول است. این شکل از دستگاه‌های کباب پز در دو مدل استیل یا نیمه استیل و به‌صورت رومیزی، ایستاده با پایه ثابت و متحرک در بازار موجود هستند و شما می‌توانید متناسب با سلیقه، کارایی و میزان بودجه خود، هرکدام را خریداری کنید.

کباب پز گازی رومیزی استیل یکی از محبوب ترین کباب پز های مورد استفاده برای منازل و رستوران های کوچک است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کباب پز می توانید اینجا کلیک کنید.

مزایای استفاده از کباب پز صنعتی

بهتر است قبل از آشنایی با مزایای کباب پز صنعتی، با مشخصات فنی این دستگاه آشنا شوید. این دستگاه دارای دو بدنۀ دوجداره خارجی و داخلی است که جنس بدنه خارجی از استنلس استیل خش‌دار و جنس بدنۀ داخلی، از ورق لعاب‌کاری‌شده است. پایه‌های این وسیله با پروفیل‌های مجهز به ته پایه تولید شده‌است و در بخش زیرین مشعل‌ها، یک سینی آب از جنس استنلس استیل خش‌دار به‌کاربرده شده است. همهٔ لوله‌های به‌کاررفته در این دستگاه، از نوع مانیسمان بدون درز هستند. در قسمت رویهٔ کار، یک لولهٔ چهار پهلو از جنس فولاد به‌کاررفته است که دارای قابلیت تنظیم طول و ارتفاع کباب از شعله است. تمام مشعل‌ها از جنس استنلس استیل و ناودانی‌ها از جنس چدن هستند.

استفاده از دستگاه کباب‌زن‌های صنعتی مخصوصاً برای حجم بالا، دارای مزایایی است که عبارت‌اند از:

  • صرفه‌جویی در وقت
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • رعایت تمام اصول بهداشتی
  • پخت یکنواخت کباب‌ها
  • امکان جابه‌جایی آسان برای استفاده در اماکن مختلف
  • کیفیت بهتر کباب و طعم بهتر و بیشتر گوشت
  • افزایش سرعت تحویل به مشتری که در رستوران‌های بزرگ و شلوغ بسیار مهم است.
  • کسب رضایت مشتری
  • امکان پخت کباب در منزل به‌آسانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کباب پز صنعتی و خرید کباب پز صنعتی از تولید کننده داخلی بر روی لینک کلیک کنید.

سیخ شور اتوماتیک چیست؟

ممکن است تابه‌حال نام سیخ شور اتوماتیک را شنیده باشید و برای شما این سؤال به وجود آمده است که سیخ شور اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد. یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که به‌تازگی تولید و وارد بازار شده‌است، سیخ شور یا سیخ شوی نام دارد. از این دستگاه برای شستن سیخ‌های کباب استفاده می‌شود. شستن سیخ کباب یکی از وقت‌گیرترین فعالیت‌های یک رستوران محسوب می‌شود؛ اگر تکه‌هایی از گوشت به سیخ چسبیده باشند، این کار وقت‌گیرتر خواهد شد. سیخ شور اتوماتیک ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند افزایش سرعت شست‌وشو، کیفیت بالاتر شست‌وشو، حفظ کامل بهداشت برای سیخ‌ها و ایمنی در محیط آشپزخانه را دارد.

روش استفاده از این وسیله بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند با آن کار کند. این دستگاه به شکل مکعبی تولید می‌شود و از قسمت بالایی آن تمام سیخ‌های کثیف وارد می‌شوند و پس از اتمام شست‌وشو، سیخ‌های تمیز از قسمت زیرین این دستگاه به ترولی حمل سیخ وارد می‌شوند. در مکان‌های مختلفی همچون فود کرت‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی اماکنی مانند اداره‌ها و هتل‌ها و دیگر مکان‌هایی که پخت انواع کباب در آن صورت می‌گیرد، از دستگاه سیخ شور اتوماتیک استفاده می‌شود.

شرکتهای تولید کننده کباب پز صنعتی و گریل صنعتی

اگر میخواهید از فروشگاههای کباب پز صنعتی و گریل صنعتی دیدن کنید ما سایتهای پیشنهادی در زیر لیست کرده ایم می توانید از آنها دیدن کنید. البته قبل از آن لازم است ذکر کنیم که در خارج از کشور ایران دستگاه کباب پز صنعتی خیلی شناخته شده نیست. در خارج از ایران دستگاههای گریل صنعتی بسیار پر کاربرد هستند و برای استیک کردن از این وسیله به وفور استفاده می کنند. همچنین قیمت کباب پز صنعتی بستگی به برند و کارکرد دستگاه دارد. در زیر لیستی از فروشگاهها آورده شده است که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایتها مراجعه کنید.

در میان لیست کوتاه بالا فقط می توان به negin-tabkh.com به عنوان تولید کننده داخلی معرفی کرد. شایان ذکر است نگین طبخ به عنوان فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ایران شناخته شده است و کباب پز صنعتی و گریل صنعتی یکی از معدود تجهیزاتی است که این فروشگاه در سایت خود و به صورت عمده توزیع می کند.

سخن پایانی

اکثر ایرانی‌ها علاقه‌مند به کباب هستند و در مهمانی‌های مختلف مانند عروسی‌ها، تولد، دورهمی، پیک‌نیک و… این غذا را سرو می‌کنند. پخت کباب در منزل و حتی رستوران‌ها، مقداری سخت و زمان‌بر است؛ به این منظور دستگاهی به نام کباب پز طراحی و تولید شده‌است که یکی از مدل‌های آن کباب پز صنعتی است. کباب پز صنعتی نیز شامل مدل‌های مختلفی مانند گازی، زغالی و تابشی می‌شود که هرکدام از این موارد دارای کاربردهای خاصی هستند. این دستگاه‌ها علاوه بر آشپزخانه‌های صنعتی، در خانه‌ها نیز قابل‌استفاده هستند و شما می‌توانید با تهیهٔ یکی از این دستگاه‌ها در منزل خود به‌راحتی کباب بپزید.

استفاده از این وسیله مزایایی را به همراه دارد که شامل صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، رعایت تمام اصول بهداشتی، پخت یکنواخت کباب‌ها، امکان جابه‌جایی آسان، کیفیت بهتر کباب و افزایش سرعت تحویل به مشتری می‌شود. به‌منظور شستن راحت‌تر سیخ‌های مورداستفاده در دستگاه‌های کباب پز، از وسیله‌ای به نام سیخ شور اتوماتیک استفاده می‌شود. استفاده از این دو وسیله در کنار هم می‌تواند تا حدود زیادی باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها گردد.

در انتها اگر قصد خرید کباب پز و گریل را دارید می توانید به سایت نگین طبخ مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. اگر هم نمی دانید برای مکان شما چه نوع کباب پزی مناسب تر است می توانید با شماره های 02122145181 و 09129546703 تماس بگیرید. مشاوران نگین طبخ شما را از ابتدای خرید و تا نصب و راه اندازی دستگاه مورد، نظر شما را راهنمایی می کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید