لباس راحتی نخ پنبه

انتخاب لباس می‌تواند از درگیری‌های فکری برای هرشخصی باشد. خیلی از افراد در انتخاب لباس تنها به قیمت آن توجه کرده و از کیفیت لباس غافل می‌شوند. برخی دیگر به دنبال زیبایی‌های ظاهری می‌روند و به سایر معیارها بی‌توجه هستند. اما در این بین مهم­ترین اصل برای انتخاب لباس‌های راحتی، کیفیت آن نوع لباس‌ها است. بر فرض مثال هیچ شخصی لباسی از جنس پلی استر و پلاستیک را به عنوان لباس راحتی انتخاب نمی‌کند! زیرا اگر جنس و نوع لباس مناسب نباشد، موجب بیماری و عارضه‌های پوستی می‌گردد. همچنین می‌تواند ناراحتی روانی‌ برای شما ایجاد کند. لباس‌های نخ‌پنبه از بهترین انتخاب برای لباس‌های راحتی هستند. این نوع لباس‌ها دارای الیاف نرم و ویژه‌‌اند. در ادامه به بررسی فواید لباس نخ‌ پنبه در برابر سایر لباس‌های راحتی می‌پردازیم.

لباس‌های نخ ‌پنبه به چه معنا هستند؟

پارچه‌های نخ‌ پنبه یکی از پرطرفدارترین نوع پارچه ­ها هستند. این نوع پارچه­ ها به دلیل دوام و ماندگاری بالا و همچنین راحتی شستشو محبوبیت بسیاری را به دست آورده ­اند. پارچه‌های نخ‌ پنبه از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. اولین نوع پارچه نخ‌پنبه، پارچه پاتیس است. پارچه پاتیس نوع نازک پارچه نخ‌پنبه است که دارای الیاف بسیار ریز است که این الیاف گزینه بسیار خوبی برای روزهای گرم سال می­باشند.

پارچه ژرسه که به پارچه کشباف نیز شهرت دارد، برای فصل تابستان بسیار مناسب می‌باشد. بطوریکه در تیشرت‌های نخی تابستانی، از این نوع پارچه‌ها استفاده می‌شود. نوعی دیگر پارچه نخ پنبه پارچه پوپلین است. این پارچه بافت سبکی دارد که در لباس‌های ورزشی و مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه شمبری نوع دیگری از پارچه‌های نخ پنبه است که نازک‌تر از پارچه جین است اما پارچه شمبری در رنگ‌های روشن، به خصوص رنگ آبی روشن، تولید می‌شود.

پارچه شیرشکری نوع دیگری از این پارچه است که چروک نمی‌شود و نیاز به اتو ندارد. این پارچه در دوخت کت شلوارهای تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه فلانل نیز در دوخت لباس‌های زمستانی استفاده می گردد. طبق اعلامیه شورای ملی پنبه آمریکا، گیاه پنبه بهترین انتخاب برای دوخت لباس‌های راحتی است. البته برخی از فروشنده‌ها به نام لباس نخ‌ پنبه، نوع دیگری از لباس‌ها را به فروش می‌رسانند. در خرید این نوع لباس‌های راحتی، باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. سایت هپسی‌ وار که دارای نماد اعتماد است عرضه‌کننده لباس‌های راحتی نخ‌پنبه ترک، با بالاترین کیفیت در قیمت مناسب می­باشد.

لباس نخی

‌فواید لباس‌های نخ ‌پنبه چیست؟

لباس‌های نخ ‌پنبه نسبت به سایر اجناس دارای مزیت‌های مخصوص به خود هستند. این نوع لباس‌ها رطوبت بدن را به دو صورت کنترل می‌کنند. در ابتدا با داشتن روزنه‌های ریز، موجبات تنفس پوست را فراهم می‌کند که این مهم باعث طراوت و شادابی پوست می­شود. همچنین باتوجه به نوع الیاف، عرق و رطوبت را جذب کرده و از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

از دیگر مزایای لباس‌های نخ ‌پنبه می‌توان به ضدآلرژی بودن آن اشاره کرد. برخی افراد به دلیل حساسیت پوستی نمی‌توانند هرنوع لباسی را بپوشند. لباس‌های نخ ‌پنبه به دلیل بکارگیری از الیاف طبیعی گیاه پنبه در فرایند تولید لباس، واکنش آلرژتیک به دنبال نمی‌آورند. همچنین لباس‌های نخ ‌پنبه، عایق نیز محسوب می‌گردند. زیرا الیاف پنبه در میان بافت‌های خود هوا راه می‌دهد بدین علت لباس تولید شده با این پارچه گزینه مناسبی برای استفاده در تمامی فصول سال می­باشد. از مهم‌ترین دلایل انتخاب لباس‌های نخ‌پنبه می‌توان راحتی این نوع پارچه را نام برد. همچنین لباس‌های نخ‌ پنبه در هنگام شستشو کمتر مورد آسیب قرار گرفته و دوام بیشتری نسبت به سایر لباس‌ها دارند.

نحوه تشخیص لباس نخ‌ پنبه از سایر لباس‌ها

برای آنکه بتوانید به نحواحسن از خرید خود بهره ببرید، بهتر است در ابتدا متوجه تفاوت لباس نخ ‌پنبه از سایر لباس‌ها شوید تا در فرایند انتخاب لباس، با آگاهی و اطلاعات بالاتر تصمیم بگیرید. لباس‌های نخ‌ پنبه رنگ مات و کدری دارند، در حالی که لباس‌های پلی استر دارای رنگ براق هستند. همچنین  با لمس پارچه‌های نخ‌ پنبه متوجه بافت نرم این نوع پارچه‌ خواهید شد اما لباس‌های پلاستیکی از بافت زبری تشکیل شده‌اند. علاوه بر آن، بر روی لباس‌های نخ‌ پنبه اصل، مارک “100% پنبه ” وجود دارد. راه‌های دیگری همچون تست سوختگی و تست خیس کردن پارچه وجود دارد. در تست سوختگی، یک تکه از پارچه را آتش زده و به رنگ، بو و خاکستر آن توجه کنید. الیاف پنبه بعد از خاموش شدن آتش، نوری به رنگ نارنجی از خود انتشار می‌دهند. همچنین الیاف پنبه در هنگام مقابله با آتش، سریع می‌سوزند اما این نوع بافت ذوب نمی‌گردد. خاکستر پارچه نخ‌ پنبه حالت نرمی دارد و سریعا در آب حل می‌شود. در تست خیس کردن پارچه، پارچه نخ ‌پنبه مدت زمان بیشتری آب را در خود نگه می‌دارد و همچنین دیرتر خشک می‌شود! اگر که به مدت زیادی از لباس‌های نخ‌ پنبه استفاده کنید، به طور طبیعی متوجه تفاوت‌های گفته شده خواهید شد. برای مشاهده خصوصیات بیشتر از این نوع لباس‌ها می‌توانید به سایت هپسی‌وار نیز مراجعه کنید.

فواید لباس نخ ‌پنبه از دیدگاه قرآن و اهل بیت

امام علی(ع) در روایات خود به فواید لباس نخ ‌پنبه اشاره کرده و مردم را به استفاده از این نوع لباس سفارش کرده است. از فواید لباس نخ‌ پنبه از دیدگاه این معصوم می‌توان به: تقویت حافظه، درمان افسردگی، درمان نازایی، کاهش وسواس، جلوگیری از زگیل، درمان مشکلات گوارشی و جلوگیری از تعرق بدن اشاره کرد.

نحوه شستشوی لباس‌های نخ پنبه

لباس‌های نخ ‌پنبه به علت دارا بودن از الیاف و بافت‌های مخصوص به خود، نحوه شستشوی آن‌ها با سایر نوع پارچه‌ها متفاوت است. مهم‌ترین نکته برای شستشوی لباس‌ها، دمای آب می‌باشد. در هنگام شستشوی لباس‌های نخ‌ پنبه بهتر است از آب سرد استفاده کنید. زیرا الیاف پنبه ذاتا بادوام هستند و با درجه پایین آب، این الیاف دچار آسیب نمی‌گردند. همچنین برای ماندگاری بیشتر‌، شستشو با دست در الویت قرار دارد. اما به علت تحولات و پیشرفت صنعت در زندگی روزمره ما، امکان اتفاق این امر بسیار کم شده است. بدین علت لازم است در نحوه انتخاب مواد شوینده دقت کنید. اگر مواد شوینده ماشین لباسشویی از آنزیم پایینی برخوردار باشند، یعنی مواد شیمیایی بکار رفته در آن نیز کم است و بافت پنبه کمتر در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

برای آنکه از چروک شدن لباس پنبه‌ای جلوگیری شود، باید لباس را بتکانید. همچنین برای خشک کردن لباس، باید از فضای باز به جای خشک‌کن استفاده کنید. مرحله اتو لباس‌های پنبه‌ای با سایر لباس‌ها کمی متفاوت است. زیرا برای بهتر اتو شدن لباس‌های پنبه‌ای پیشنهاد می‌شود که این لباس‌ها را در حالت کمی نمناک اتو کنید و درجه اتو را در حالت بالا قرار دهید. برای نمناکی لباس می‌توانید از اسپری آب نیز استفاده کنید. اگر بر روی لباس پنبه‌ای شما لک وجود دارد، در ابتدا باید لک را به طور کامل از بین ببرید و سپس به شستشوی کل لباس بپردازید. البته در برچسب لباس‌های پنبه‌ای نحوه شستشوی آن کاملا توضیح داده شده است. اما حدالمقدور مایع شستشوی باکیفیتی برای این کار خریداری کنید.

شستشوی صحیح لباس نخ پنبه

نحوه نگهداری از لباس‌های نخ‌ پنبه

اطلاع از نگهداری لباس خریداری شده بسیار حائز اهمیت است. لباس نخ‌ پنبه‌ای به علت کیفیت و راحتی بالا، محبوبیت فراوانی در میان مردم دارد. اما نکته مهم پس از خرید، چگونگی نگهداری این نوع لباس است. برای شستشوی لباس‌های نخ‌پنبه بهتر است لباس را پشت رو کنید تا رنگ لباس آسیب نبیند. همچنین برای اتو کردن از پشت لباس استفاده کنید و دمای اتو را در درجه متوسط قرار دهید. اگر فکر می‌کنید امکان آسیب به لباس‌تان نیز وجود دارد، می‌توانید بین لباس و اتو یک پارچه قرار دهید و از روی آن پارچه لباس‌تان را اتو کنید. همچنین برای لکه‌بری از لباس نخ‌پنبه، می‌توانید از آب ژاول استفاده کنید. البته نباید لباس مدت زمان زیادی در آب ژاول قرار گیرد!

جمع بندی

اگر برای شما سلامت پوست بدن مهم است، به سمت انتخاب لباس‌های نخ‌ پنبه‌ای روید. این جنس از لباس‌ها به دلیل نوع خاص الیاف گیاه پنبه، از لطافت ویژه‌ای برخوردارند که سبب نرمی پوست شما نیز می‌گردند. در صورتی که استفاده از لباس‌های پلی‌استر می‌تواند تعرق شما را افزایش دهد و موجب بوی بد بدن نیز گردد. همچنین لباس‌های پلی‌استر در مواجه با پوست‌های حساس، موجب قرمزی و خارش پوست می‌گردند. همچنین لباس‌های نخ‌پنبه از لحاظ ماندگاری و کیفیت بسیار بالاتر از لباس‌های پلاستیکی هستند. اگر که به دنبال فروشگاه خوب برای خرید ست لباس‌ راحتی نخ‌پنبه می‌گردید، سایت فروشگاهی هپسی‌وار از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این فروشگاه با ارائه ست های لباس راحتی نخ پنبه ترک، رضایت مشتریان خود را جلب می­کند. همچنین ماندگاری و کیفیت بالای لباس‌های راحتی هپسی‌وار در قیاس با قیمت ارائه شده، حاکی از قیمت مناسب این سایت فروشگاهی نیز می‌باشد. این فروشگاه دارای لباس‌های مردانه و زنانه در سایزهای مختلف، لباس‌های بچگانه، لباس‌های حوله‌ای و همچنین انواع لباس‌های زیر می‌باشد. لازم به ذکر است که تمامی این لباس‌ها در برندهای مختلف از جمله برند سکسن ، سیاه اینجه ، الیتول و الیز ترکیه به فروش می‌رسد. سایت فروشگاهی هپسی‌وار با ارائه نماد اعتماد، در جهت جلب رضایت مشتریان خود می‌کوشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید