افراد زیادی هستند که انواع غذاها را دوست ندارند، اما باید بدانید که سلامت موهای تازه کاشته شده و سایر موها به رژیم غذایی سالم و مناسب شما بستگی دارد.

تغذیه بعد از کاشت مو

زمانی که فولیکول های مو از بانک مو خارج می شوند و در قسمت جلوی سر قرار می گیرند، به دلیل ضعف و حساسیتی که دارند، نیاز به مراقبت و تقویت دارند و می توان از غذاهای ناسالم استفاده کرد. نتیجه مطلوب را ندارد. دریافت شده و ریزش موی شما تکرار می شود با این تفاوت که ترمیم و جایگزینی آن غیر ممکن است.

تغذیه و تغذیه مناسب پس از اپیلاسیون برای تحریک فولیکول های تازه پیوند شده و رشد آنها ضروری است.

همچنین می توانید برای جلوگیری از شوک بعد از کاشت مو روی یک رژیم غذایی مناسب حساب کنید. تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی در این رژیم غذایی ضروری هستند.

افراد زیادی هستند که انواع غذاها را دوست ندارند، اما باید بدانید که سلامت موهای تازه کاشته شده و سایر موها به رژیم غذایی سالم و مناسب شما بستگی دارد. پس برای تقویت مو و سلامت آن به کمک مواد مغذی نیاز دارید و فقط باید آنها را مصرف کنید.

بعد از کاشت مو چه بخوریم؟

غذاهای زیادی وجود دارند که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را تامین می کنند. نیازهای ضروری مو برای استحکام و رشد عبارتند از: پروتئین، آهن، روی و ویتامین ها که در بسیاری از سبزیجات، محصولات لبنی، حبوبات، گوشت و سایر گروه های غذایی یافت می شود.

مصرف اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سیب زمینی ممکن است برای افرادی که تحت کاشت مو قرار گرفته اند مناسب باشد زیرا حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی ضروری هستند. ماهی حاوی انواع روغن ها و مواد مغذی مناسب برای رشد و تقویت فولیکول های مو است.

سایر مواد غذایی مفید برای سلامت و تقویت مو، لوبیا و مغزها هستند. غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین B6، روی، آهن، منیزیم و کلسیم منابع غنی و عالی برای رشد سالم موهای تازه کاشته شده و سایر موها هستند.

مکمل هایی وجود دارند که می توانند جایگزین غذاهای ذکر شده شوند و مواد مغذی لازم را تامین کنند.

این مکمل ها برای افرادی مناسب است که به دلایلی نمی توانند این غذاها را مصرف کنند. اما لازم به یادآوری است که یک رژیم غذایی مناسب و طبیعی نه تنها باعث سلامت موها می شود، بلکه باعث سلامت کلی بدن می شود و می تواند از مشکلات و بیماری ها جلوگیری کند. بر این اساس، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و شروع به خوردن غذاهای مفید برای سلامتی خود کنید. همچنین در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو و هزینه های آن دارید می توانید به کلینیک کاشت مو نوین ایرانا مشهد مراجعه کنید.

غذای مضر برای موهای کاشته شده

در این بین، غذاهایی که نتوانند مواد مغذی را تامین کنند و نیازهای بدن را برآورده نکنند، نه تنها به بدن آسیب می‌رسانند، بلکه مهم‌تر از آن، موهای تازه کاشته‌شده را نیز به خطر می‌اندازند. اصلاح رژیم غذایی باید قبل از عمل کاشت مو آغاز شود که در توصیه های قبل از کاشت مو به آن پرداخته شده است.

غذاهایی که در طول جراحی کاشت مو به مو آسیب می رسانند و آنها را مهار می کنند باید در هفته های اول جراحی کاشت مو قطع و از رژیم غذایی حذف شوند یا از آنها اجتناب شود، اگرچه رژیم غذایی و اصلاح این عادات می تواند دشوار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید