قبل از خرید ماشین شارژی و موتور شارژی کودک حتما این هفت توصیه را مطالعه و در تصمیم گیری و انتخاب خود استفاده کنید!

خرید اسباب بازی مناسب، همواره یکی از چالش برانگیزترین مسائل برای والدین است. کودکان در سن رشد، نیاز جدی به بازی و کسب تجربه و مهارت به وسیله بازی دارند. در این بین، نقش پررنگ اسباب بازی در کسب مهارت و افزایش خلاقیت کودک، قابل توجه است. ماشین شارژی و موتور شارژی کودک، دو تا از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای بازی کودکان هستند که علاوه بر سرگرم کردن کودک شما، باعث کسب مهارت و ایجاد خلاقیت در کودک خواهند شد. اگر شما قصد خرید ماشین شارژی و یا موتور شارژی برای کودک خود را دارید، در ادامه این مقاله ما 7 توصیه مهم برای شما داریم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خرید ماشین شارژی کودک

همه چیز در مورد ماشین شارژی و موتور شارژی کودک

ماشین شارژی و موتور شارژی کودک، دو تا از جذاب‌ترین دستگاه‌های بازی کودکان هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این دو ابزار بازی، در واقع نمونه شبیه سازی شده ماشین شارژی و موتور شارژی هستند که با داشتن تقریبا تمام امکانات و تجهیزات موتور و ماشین واقعی، تجربه لذت بخش رانندگی را برای کودک شما تداعی خواهند کرد. امروزه به علت استقبال گسترده و فراوان کودکان و والدین آن‌ها از موتور و ماشین شارژی، این دستگاه‌ها در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها طراحی و روانه بازار شده‌اند. همچنین شرکت‌های سازنده این دو سعی بر این دارند که مدل‌های ماشین‌های واقعی را شبیه سازی کنند. به همین علت امروزه اکثر مدل‌های ماشین و موتور مانند ماشین شاسی بلند، بنز، تویوتا، آفرود و… برای ساخت ماشین و موتور شارژی شبیه سازی شده‌اند. این شبیه سازی باعث افزایش ذوق و انگیزه کودک برای بازی کردن شده و احساس رانندگی با ماشین واقعی را برای آن‌ها تداعی خواهد کرد. ماشین شارژی و موتور شارژی در انواع مختلفی تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها بر اساس قدرت موتور، تعداد افرادی که می‌توانند همزمان از آن استفاده کنند، قدرت باتری و سرعت شارژ، مدل، تحمل وزن، داشتن امکانات جانبی، کیفیت بدنه و صندلی و داشتن ریموت کنترل از راه دور به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع ماشین شارژی و موتور شارژی آشنا کرده و 7 توصیه برای خرید این دو ابزار بازی برای شما خواهیم داشت.

انواع ماشین شارژی و موتور شارژی

انواع ماشین شارژی و موتور شارژی کودک بر حسب ویژگی‌هایی همچون ، قدرت باتری و سرعت شارژ، مدل، تحمل وزن، داشتن امکانات جانبی، کیفیت بدنه و صندلی، قدرت موتور و داشتن ریموت کنترل از راه دور به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید با بررسی این ویژگی‌ها بر حسب نیاز خود و سن و شرایط کودکان، اقدام به خرید ماشین شارژی و موتور شارژی کودک مورد نظر خود کنید. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

قدرت موتور

موتور شارژی کودک و ماشین شارژی بر حسب قدرت موتور هر کدام به دو نوع تقسیم می‌شوند. موتور تک موتوره و دو موتوره دارد و ماشین دو موتوره و چهار موتوره، نوع ماشین شارژی دو موتوره دارای سرعت پایین‌تر و قدرت کمتری است و ماشین شارژی چهار موتوره دارای قدرت بیشتری نسبت به دو موتوره است و همچنین سرعت آن بالاتر از این مدل است. در رابطه با موتور شارژی یک موتوره و دو موتوره هم، همین نسبت برقرار است.

قدرت موتور ماشین شارژی شاسی بلند

مدل

ماشین شارژی و موتور شارژی کودک در انواع مدل و برندهای روز تولید می‌شوند. امروزه در بازار انواع موتور و ماشین شارژی شبیه سازی شده از برندهای بنز، تویوتا، آفرود، مازراتی، شاسی بلند، بی ام و و… موجود هستند.

رنگ

ماشین شارژی و موتور شارژی در انواع رنگ‌ها و مطابق با سلیقه همه کودکان تولید می‌شوند. کودک شما می‌تواند با توجه به سلیقه و رنگ مورد علاقه خود، ماشین شارژی یا موتور شارژی خود را انتخاب کنند.

قابلیت کنترل از راه دور

قابلیت کنترل از راه دور، قابلیتی است که به والدین این امکان را می‌دهد که در حین بازی کودک خود، حرکات و سرعت موتور یا ماشین شارژی خود را کنترل کنند. این کار باعث افزایش امنیت کودک در حین بازی و جلوگیری از بروز حادثه خواهد شد.

خرید ماشین شارژی کنترلی

مدل صندلی و روکش آن

انواع مختلف ماشین شارژی و موتور شارژی، با مدل‌های مختلف صندلی ساخته می‌شوند. بعضی از مدل ها دارای روکش چرمی هستند و بعضی بدون روکش ارائه می‌شوند. در انواع این دستگاه‌ها، میزان راحتی کودک در حین بازی، قیمت محصول، قابلیت شست و شو و امکان تنظیم صندلی متفاوت است.

باتری ماشین شارژی

شرکت‌های سازنده ماشین شارژی و موتور شارژی، از باتری‌های متفاوت با قیمت و کیفیت متناسب با نوع وسیله مورد نظر بهره می‌برند و هر کدام مناسب با کاربرد آن انتخاب شده است.

صفحه مانیتور و امکانات آن

صفحه مانیتور در دستگاه‌های مختلف کیفیت متفاوتی دارد و همچنین امکانات آن‌ها مانند قدرت پخش موزیک و ویدئو در هر یک از آن‌ها تفاوت دارد.

قابلیت استفاده هم زمان دونفر یا بیشتر

در برخی از مدل‌های ماشین شارژی، امکان این وجود دارد که دو نفر یا بیشتر در ماشین شارژی بنشینند. این قابلیت برای کودکان بسیار جذاب بوده و دقیقا تجربه رانندگی با ماشین واقعی را برای آن‌ها تداعی می‌کند!

صداهای ماشین و موتور

در مدل‌های مختلف ماشین شارژی و موتور شارژی، انواع صداهای حرکت ماشین و موتور و صدای استارت آن‌ها در حین بازی کودک پخش می‌شود. وجود این قابلیت و انواع صداها در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

7 توصیه برای خرید ماشین شارژی و موتور شارژی

خرید ماشین شارژی یا موتور شارژی کودک، یک انتخاب هوشمندانه است که علاوه بر ایجاد یک سرگرمی و بازی برای کودک شما، باعث مهارت آموزی و افزایش برخی توانایی‌ها در کودک شما خواهد شد. اگر قصد خرید موتور شارژی کودک و یا ماشین شارژی برای کودک خود را دارید، در این قسمت قصد داریم تا 7 توصیه برای خرید ماشین شارژی و موتور شارژی را به شما ارائه دهیم.

خرید موتور شارژی کودک

1. توجه به قدرت موتور

در هنگام خرید ماشین شارژی یا موتور شارژی، حتما به قدرت موتور آن دقت کنید. همانطور که گفتیم ماشین شارژی و موتور شارژی هر کدام در دو نوع وجود دارند. در زمان خرید موتور شارژی کودک یا ماشین شارژی، بهتر است به سن و توانایی کودک خود در کنترل ماشین یا موتور خود دقت کنید. اگر سن کودک شما پایین است و قدرت کنترل ماشین یا موتور شارژی خود را ندارد، بهتر است موتور شارژی تک موتور و ماشین شارژی دو موتور را برای او خریداری کنید.

2. توجه به سلیقه کودک

توجه به سلیقه کودک، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما در هنگام خرید موتور شارژی کودک یا ماشین شارژی است. در زمان خرید اجازه دهید کودک‌تان خودش مدل و رنگ ماشین یا موتور خود را انتخاب کند و طبق سلیقه خودش خرید کنید. با این کار کودک شما با میل و رغبت از اسباب بازی خود استفاده می‌کند و در نگه داری از آن نیز بسیار دقت می‌کند.

3. توجه به تحمل وزن

یکی از توصیه‌های مهم ما در هنگام خرید ماشین شارژی یا موتور شارژی، توجه به تحمل وزن دستگاه است. حتما به وزن کودک خود و آستانه تحمل دستگاه مورد نظر خود دقت کنید. اگر وزن کودک شما بالاتر از آستانه تحمل وزن دستگاه باشد، ماشین شارژی یا موتور شارژی به مرور دچار خرابی شده و ضعیف خواهد شد.

4. توجه به کیفیت بدنه

کیفیت بدنه ماشین یا موتور شارژی، از اهمیت زیادی برخودار است. در هنگام خرید حتما به این مورد دقت کنید که جنس بدنه دستگاه انتخابی شما کیفیت لازم را داشته باشد تا در صورت بروز حادثه و ضربه یا برخورد با جسم و مانع، آسیب زیادی نبیند و ماشین یا موتور شما دچار خرابی جدی نشود.

5. توجه به داشتن قابلیت کنترل از راه دور

داشتن قابلیت کنترل از راه دور، به خصوص برای کودکان کم سن و سال‌تر، یک آیتم بسیار مهم است. با داشتن ریموت کنترل از راه دور، والدین می‌توانند سرعت حرکت ماشین شارژی یا موتور شارژی و همچنین توقف حرکت دستگاه را کنترل کنند و زمانی که کودک کنترل وسیله خود را از دست داده باشد و نتواند از برخورد با مانع جلوگیری کند، حرکت وسیله را کنترل کرده و مانع از برخورد ماشین شارژی یا موتور شارژی با مانع شده و از بروز حادثه برای وسیله و کودک جلوگیری کنند.

6. توجه به کیفیت باتری و سرعت شارژ

ماشین شارژی و موتور شارژی، قابلیت اتصال به برق شهری و شارژ شدن را دارند. در زمان خرید هر یک از این دو، حتما به این مورد توجه کنید که مدت زمان شارژ شدن باتری آن زیاد از حد طولانی نباشد و همچنین سرعت خالی شدن شارژ باتری آن زیاد بالا نباشد. در غیر این صورت کودک شما از بازی با اسباب بازی خود لذت لازم را نبرده و مدام مجبور به شارژ مجدد باتری خواهد شد. همچنین جنس باتری ماشین شارژی یا موتور شارژی را چک کنید که از برند معتبری باشد. به این صورت باتری دستگاه شما به مرور زمان ضعیف نشده و از کار نمی‌افتد.

7. توجه به کیفیت لاستیک‌ها

در هنگام خرید موتور شارژی یا ماشین شارژی، حتما به کیفیت لاستیک‌ها دقت کنید. لاستیک‌ها را از نظر کیفیت و مرغوب بودن بررسی کنید. ماشین و موتور شارژی دو نوع لاستیک دارند مدل پلاستیکی و مدل PU که ژله‌ای و نسبت به پلاستیک نرم‌تر است.

راهنمای خرید ماشین شارژی و موتور شارژی

در هنگام خرید ماشین شارژی و خرید موتور شارژی کودک نیاز است به نکات مهمی توجه کنید. اول نیاز است قدرت موتور، سرعت موتور و همچنین تحمل وزن دستگاه را چک کنید. در مرحله بعد نیاز است که کیفیت بدنه، کیفیت لاستیک‌ها و کیفیت امکانات دیگر ماشین مانند صفحه مانیتور، سیستم پخش موزیک و ویدئو و همچنین کیفیت روکش صندلی‌ها را بررسی کنید. در آخر نیز به مدل ماشین شارژی یا موتور شارژی توجه کنید و طبق سلیقه کودک خود اقدام به خرید موتور شارژی کودک یا ماشین شارژی مورد علاقه او کنید. دقت کنید که این کودک شما است که باید مدل و رنگ دستگاه خود را انتخاب کند تا بعدها از بازی با آن لذت برده و درست از آن مراقبت کند. اگر شما قصد خرید ماشین شارژی و یا موتور شارژی برای کودک خود را دارید، توصیه می‌کنیم سایت mashinsharji.com را در مرورگر خود باز کنید و یا برای مشاهده محصولات سایت می‌توانید این عبارت را در گوگل جستجو کنید: فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی

فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی

قیمت ماشین شارژی و قیمت موتور شارژی به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت موتور شارژی و قیمت ماشین شارژی به آیتم‌های گوناگونی بستگی دارد. در هنگام خرید ماشین شارژی یا موتور شارژی نیاز است به این نکات توجه کنید و همچنین توجه کنید که دستگاه مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت انواع ماشین شارژی و موتور شارژی و همچنین قیمت انواع مختلف آن‌ها مانند قیمت ماشین شارژی شاسی بلند، می‌توانید  به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. آیتم‌های تاثیر گذار بر قیمت ماشین شارژی و موتور شارژی، به شرح زیر است.

1. برند ماشین و موتور شارژی

برندهای مختلف ماشین شارژی و موتور شارژی بسته به محبوبیت، داشتن طرفدار و خریدار، کشور سازنده و امکانات و کیفیت محصول، قیمت‌های متفاوتی دارند. در هنگام خرید حتما دقت کنید که از برندهای مطرح و معتبر موتور شارژی یا ماشین شارژی خود را تهیه کنید.

2. قدرت موتور

یکی دیگر از آیتم های تاثیر گذار بر قیمت ماشین شارژی و قیمت موتور شارژی کودک، قدرت موتور دستگاه است. همانطور که گفته شد، دستگاه‌های دو موتوره نسبت به چهار موتوره سرعت پایین‌تری داشته و قدرت موتور آن‌ها نیز کمتر از نوع چهار موتوره است. به طبع قیمت ماشین شارژی یا موتور شارژی چهار موتوره به علت داشتن سرعت و قدرت بالاتر از نوع دو موتوره بالاتر است.

3. داشتن ریموت کنترل از راه دور

داشتن ریموت کنترل از راه دور، یکی دیگر از آیتم‌های تاثیر گذار بر قیمت موتور شارژی کودک و ماشین شارژی است. این قابلیت باعث کنترل والدین بر رانندگی و سرعت کودک شده و از بروز حادثه و برخورد جلوگیری می‌کند. داشتن این قابلیت باعث افزایش قیمت در موتور و ماشین شارژی خواهد شد.

4. مدل

مدل ماشین یا موتور شارژی نیز یک آیتم تاثیر گذار بر قیمت آن است. مدل ماشین و موتورهای شارژ امروزه الگو برداری شده از مدل‌های واقعی مانند تویوتا، بنز، بی ام و شاسی بلند و … است. بسته به مدل ماشین یا موتور نیز قیمت این دستگاه متفاوت است.

5. کیفیت بدنه و لاستیک‌ها

طبیعتا هرچه کیفیت بدنه و لاستیک‌ها در ماشین شارژی و موتور شارژ بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. به طور معمول جنس بدنه ماشین و موتور شارژی از پلاستیک مقاوم است که در صورت دیدن ضربه، آسیب چندانی نخواهد دید.

6. داشتن امکانات جانبی

داشتن یک سری امکانات جانبی جذاب مانند صفحه مانیتور، قابلیت پخش موزیک و ویدئو، داشتن چراغ‌های خاص و چشمک زن، داشتن طرح و طراحی خاص بدنه و دیگر امکانات، باعث افزایش قیمت این محصولات خواهد شد. این امکانات اگرچه تاثیر زیادی در کیفیت بازی کودک ندارند ولی باعث ایجاد جذابیت و ذوق بیشتر در کودک در هنگام بازی خواهند شد.

7. کیفیت صندلی و روکش صندلی

کیفیت صندلی و روکش آن، یک مورد تاثیر گذار بر قیمت ماشین شارژی و موتور شارژی است. داشتن روکش با کیفیت از جنس چرم یا پارچه، باعث می‌شود به مرور زمان صندلی دچار آسیب نشود و همچنین شست و شوی آن راحت خواهد بود. همچنین داشتن صندلی با کیفیت و راحت باعث ایجاد حس راحتی بهتری در حین بازی در کودک می‌شود.

پرسش و پاسخ

تفاوت نوع دو موتوره و چهار موتوره ماشین و موتور شارژی در چیست؟

نوع دو موتوره ماشین شارژی و موتور شارژی، سرعت کمتری داشته و قدرت موتور آن نیز کمتر است. بنابراین این مدل قیمت کمتری داشته و برای بازی کودکان کوچک‌تری که توانایی کنترل درست ماشین یا موتور شارژی خود را ندارند، مناسب‌تر است. نوع چهار موتوره اما سرعت بالاتری داشته و قدرت موتور آن نیز بیشتر است. این مدل قیمت بالاتری نسبت به نوع چهار موتوره دارد و همچنین برای بازی کودکان بزرگ‌تری که کنترل بیشتری بر روی سرعت و حرکت ماشین یا موتور شارژی خود دارند، مناسب‌تر است.

داشتن قابلیت کنترل از راه دور، چه مزیتی دارد؟

داشتن قابلیت کنترل از راه دور این مزیت را دارد که والدین از فاصله هم توانایی کنترل سرعت و جهت حرکت ماشین شارژی یا موتور شارژی کودک خود را دارند و در صورتی که کودک نتواند حرکت ماشین خود را کنترل کند و یا در حال برخورد به مانع یا فرد دیگری باشد، والدین می‌توانند سرعت و حرکت ماشین شارژی یا موتور شارژی کودک خود را کنترل کرده و از بروز آسیب و صدمه به کودک و ماشین یا موتور او جلوگیری کنند.

در هنگام خرید موتور شارژی یا خرید ماشین شارژی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر قصد خرید موتور شارژی کودک یا ماشین شارژی را دارید، نیاز است به برند، مدل، کیفیت بدنه، کیفیت لاستیک‌ها، کیفیت صفحه مانیتور، قدرت موتور، تحمل وزن، رنگ، سلیقه کودک خود، داشتن امکانات جانبی، کیفیت صندلی و روکش صندلی و قیمت آن توجه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید