ساحل سنگ‌ریزه‌ای و اسکله بزرگی که در منطقه کمر آنتالیا وجود دارد آن را به یک استراحتگاه بی‌نهایت زیبا تبدیل کرده است. بیشتر مسافرین تور ترکیه آنتالیا که برای سفر شهر آنتالیا را انتخاب می‌کنند، فرصت بازدید از مناطق گردشگری و زیبا در کمر را ندارند؛ چراکه در هتل‌های این شهر به قدری امکانات برای مسافرین فراهم است که تمام وقت آن‌ها را پر می‌کند. جالب است بدانید که اکثر مناطق گردشگری شهر آنتالیا در کنار کمر قرار دارند پس شما می‌توانید در زمان سفر به این منطقه از بهترین جاهای دیدنی کمر آنتالیا دیدن فرمایید و سفری به یادماندنی برای خود و عزیزانتان به ارمغان آورید.

جاهای دیدنی کمر آنتالیا

استراحت در سواحل زیبای کمر

سواحل زیبای کمر در نزدیکی رشته کوه توروس و خلیج آنتالیا قرار دارد. این منطقه با زیبایی شگفت انگیزی که دارد امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا شناخته شده است. جالب است بدانید که شهر آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه و آب و هوای گرم و خشکی که دارد در فصل تابستان پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگران داخلی و خارجی است و بیشتر این گردشگران را افراد ایرانی و اروپایی تشکیل می‌دهد.

اگر شما هم فصل تابستان را برای سفر به شهر آنتالیا انتخاب کرده‌اید می‌توانید از سواحل زیبا و آرامش‌بخش کمر بی‌نهایت لذت ببرید. در کنار تمامی این زیبایی‌ها میل کردن غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای در کنار سواحل زیبا و بی‌نظیر کمر آنتالیا خالی از لطف نیست.

منطقه باستانی فاسلیس

برای بازدید از منطقه باستانی فاسلیس که امروزه در شمار جاهای دیدنی کمر آنتالیا قرار دارد شما باید خودتان را به 16 کیلومتری جنوب این منطقه برسانید. بهتر است بدانید که یکی از بهترین سواحلی که در شهر آنتالیا وجود دارد همین منطقه فاسلیس است. ساحل فاسلیس با دیگر سواحل موجود در شهر آنتالیا تفاوت دارد و آنچه که سبب تمایز این ساحل با دیگر سواحل موجود در این شهر شده ویرانه‌های آن است. امروزه منطقه باستانی فاسلیس زیر نظر پارک ملی آنتالیا قرار گرفته و افراد می‌توانند به راحتی در زمان بازید از شهر آنتالیا خود را برای بازدید از این مکان گردشگری نیز آماده کنند.

جالب است بدانید که ویرانه‌های موجود در این منطقه مربوط به دوران روم و یونان باستان است و در دوران قدیم این بناها در ساحل لیکیا قرار گرفته بود. گردشگران می‌توانند در زمان سفر خود به شهر آنتالیا از تورهای روزانه استفاده کنند و به وسیله قایق خود را به این منطقه زیبا و منحصربه‌فرد برسانند. زمانی که به این منطقه می‌رسیم اولین چیزی که توجمان را جلب می‌کند، ویرانه از یک قنات است که در زمان گذشته از آن برای تامین آب موردنیاز مناطق دورتر از این شهر استفاده می‌شد. تمام زیبایی‌هایی که در منطقه باستانی فاسلیس وجود دارد هر ساله بسیار از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

منطقه باستانی فاسلیس

تله کابین المپوس؛  یکی از بلندترین و طولانی‌ترین تله کابین‌ها در جهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر آنتالیا که در زمان سفر به این شهر می‌توانیم به سراغ آن برویم تله کابین المپوس نام دارد. جالب است بدانید تله کابین شهر آنتالیا به عنوان یکی از بلندترین و طولانی‌ترین تله کابین‌ها در جهان شناخته شده و دومین تله کابین اروپاست. برای استفاده از تله کابین المپوس شما گردشگران عزیز می‌بایست خودتان را به 50 کیلومتری شهر آنتالیا برسانید و در حد وسط شهر آنتالیا و تکیروا می‌توانید این جاذبه گردشگری را ببینید. این جاذبه گردشگری در شهرستان کمر و در منطقه تاهتالی قرار دارد و امروزه به یک مکان محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.

تله کابین المپوس در سال 2007 به دست یکی از شرکت‌های پیشگام در کشور ترکیه تاسیس شد که در این حوزه فعالیت خود را ارائه می‌داد. امروزه همین جاذبه سبب شده تا بسیاری از افراد در زمان سفر به کشور ترکیه شهر آنتالیا را انتخاب نمایند و ساعاتی بی‌نظیر در کنار این مکان را برای خود و همراهانشان به وجود آورند.

تله کابین المپوس

پارک فولکوریک نومد؛ پارک عشایر

برخی از افراد علاقه دارند تا در هنگام سفر به کشورهای مختلف از آداب و رسوم یا فرهنگ مردمان آن کشور آگاهی پیدا کنند. اگر شما هم در شمار چنین افرادی قرار دارید و می‌خواهید کمی بیشتر با فرهنگ مردمان کشور ترکیه آشنا شوید بهتر است تا در زمان سفر به شهر آنتالیا برای بازدید از پارک فولکوریک نومد اقدام کنید. جالب است بدانید که نام دیگر این پارک فولکوریک یوروک است که در زبان محلی این کلمه عشایر معنا می‌شود. در زمان‌های گذشته مردمانی که در این منطقه زندگی می‌کردند درآمد خود را از راه دامداری به دست می‌آوردند. امروزه در این مکان موزه‌هایی برپا می‌شود که رسم و رسومات و فرهنگ مردمان ساکن بر این منطقه را در اختیار شما گردشگران عزیز قرار می‌دهد.

الیمپوس آنتالیا؛ شهری از زمان یونان باستان 

یکی دیگر از شهرهای تاریخی در کشور ترکیه الیمپوس آنتالیا نام دارد که هیچ تاریخ‌دانی در خصوص پیدایش این شهر اطلاعات دقیقی ذکر نکرده‌ است. با توجه به شواهد موجود درمی‌یابیم که پیدایش این شهر مربوط به دوره هلنیستی در زمان یونان باستان بوده است. امروزه این شهر زیبا در شمار شش شهر برتر قرار گرفته و از نظر استراتژیک نیز برای شهر آنتالیا تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که می‌خواهید وارد شهر باستانی آلیمپوس آنتالیا شوید یک مقبره را مشاهده می‌کنید که این مقبره مربوط به یک دریا نورد شجاع به نام کاپیتان اودموس است که این فرد در گذشته‌های دور مسئولیت حفاظت از ملوان‌ها را بر عهده داشته است. اگر شما هم قصد دارید که در زمان سفر به آنتالیا از این جاذبه گردشگری دیدن فرمایید، بهتر است فصل بهار یا تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. در این دو فصل زیبایی دو چندانی بر این منطقه حاکم می‌شود.

الیمپوس آنتالیا؛ شهری از زمان یونان باستان 

منطقه آدرسان

در فاصله 100 کیلومتری شهر آنتالیا و در کنار شهر زیبا الیمپوس آنتالیا یک ساحل آرامش‌بخش و زیبا به نام آدرسان قرار دارد. زمانی که شما به منطقه آدرسان سفر می‌کنید می‌توانید تجربه بی‌نظیری از آرامش و ریلکس کردن را به دست آورید. ساحل آدرسان به وسیله درختان سر به فلک کشیده و درختان کاج احاطه شده که وجود این درختان جذابیت منطقه آدرسان را دو چندان کرده است. برای به دست آوردن آرامش و لذت بردن از ساحل زیبای آدرسان شما می‌توانید رستوران‌های موجود بر فراز این رودخانه را انتخاب نمایید و از سفر خود خاطرات خوب و به یادماندنی به ارمغان آورید.

منطقه آدرسان

یانارتاس (کوه چیمائرا)

یانارتاس (کوه چیمائرا ) در فاصله 35 کیلومتری از منطقه کمر آنتالیا قرار دارد و امروزه به عنوان یکی از مناطق گردشگری محبوب و پرطرفدار کشور ترکیه از آن یاد می‌شود. برای اینکه با این منطقه گردشگری بیشتر آشنا شوید بهتر است بدانید که در برخی از قسمت‌های کوه چیمائرا به دلیل نشت گازهای طبیعی شلعه‌هایی از آتش برپا می‌شود که همین شعله‌ها سبب معروف بودن این کوه و قرار گرفتن آن در شمار جاهای دیدنی آنتالیا شده است. بهتر است شما هم در زمان سفر به شهر آنتالیا بازدید از صخره‌های آتش‌زا کوه چیمائرا را فراموش نکنید.

کلام آخر

در هنگام سفر به کشور ترکیه بسیاری از افراد شهر آنتالیا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند و بسیاری از این افراد هستند که با منطقه کمر آنتالیا آشنایی ندارند. برای اینکه سفر بی‌نظیر را تجربه کنید، بهترین جاهای دیدنی کمر آنتالیا را از دست ندهید. سفر به منطقه‌ای با تاریخ کهن، تفریحات لوکس و سواحلی بسیار تمیز، در کنار هتل‌های مجهز که اقامتی دلنشین را رقم خواهند زد، قطعاً بهترین خاطرات شما از آنتالیا را می‌سازند. آرامشی بی‌همتا و چشم‌اندازی از کرانه دریای مدیترانه چیزی است که قدم زدن در سواحل کمر آنتالیا به شما هدیه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید