گروه زیبایی پارس مگ این بار به شما آموزش ساخت سرم پوست را ارائه می کند تا با کمترین هزینه به جوانسازی پوست خود کمک کنید.

آموزش ساخت سرم پوست درخشان کننده

برای ساخت سرم صورت خانگی فقط به 3 مورد نیاز دارید.

  • بطری قطره چکان
  • روغن حامل
  • روغن ضروری

در کل سرم های غلیظ دارای مواد تشکیل دهنده فعالی هستند، به طوری که قادرند نسبت به کرم عمیقتر جذب پوست شوند، به همین دلیل این محصولات برای برطرف کردن مشکلات خاصی مانند قرمزی، آکنه و لکه های پوستی بسیار ایده آل میباشند.

دستور العمل سه مرحله ای آموزش ساخت سرم پوست

مواد لازم ساخت سرم صورت

روغن جوجیا
روغن جوجوبا دارای اسیدهای های چرب اشباع نشده است، برای همین در دمای اتاق مایع می باشد. استفاده از این روغن در مواد آرایشی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا به مدت طولانی قابل استفاده و نگهداری می باشد، مانند دیگر روغن ها به سرعت تجزیه و سفت نمی گردد.

برای همین بهترین روغن شناخته شده برای استفاده در سرم صورت خانگی می باشد. از طرفی دیگر، غنی از ویتامین های E و B، کروم، روی و مس است. همچنین در ساختار خود خاوی سه اسید چرب اروسیک، اولئیک و گادولئیک می باشد. برای این روغن نوع پوست مهم نیست، شرط می بندم که جوجوبا به خوبی روی صورت شما کار کند.

آموزش ساخت سرم پوست

روغن گل رز
روغن گل محمدی دارای بتاکاروتن ، ویتامین های A ، C و E و اسیدهای چرب طبیعی است که همگی برای پوست بسیار عالی هستند. گل سرخ از گیاهانی است که در ناراحتیهای پوستی نقش مهمی را ایفا می کند و می تواند از سوراخهای ریز پوست عبور کرده و درمان خود را شروع کند.

روغن گیاهی گل سرخ می تواند در تقویت پوست بدن خصوصا صورت مفید باشد. این دارو به محض ورود به سلولهای ریز پوست باعث نرمی و لطافت آن گشته و شفافیت خاصی به آن می بخشد.

روغن ویتامین E خالص
ویتامین E برای پوست صورت شگفت انگیز است. ویتامین E یک ماده رایج در هر دو نوع لوازم آرایشی طبیعی و صنعتی است و معمولا در این محصولات به عنوان تثبیت کننده طبیعی عمل می کند و می تواند عمر مفید محصولات آرایشی را طولانی تر نماید.

بنابراین علاوه بر تمام مزایای درونی ویتامین E، این ماده دارای مزایای مختلفی برای پوست. یک روغن غلیظ و چسبناک است. شما باید مطمئن شوید که ویتامین E خالص خریداری می کنید، نه چیزی که با روغن های دیگر مخلوط شده باشد.

روغن معطر
بسیاری از روغنهای اساسی وجود دارد که برای صورت شگفت انگیز است. ترکیب کندر، درخت چای و اسطوخودوس بسیار خوب عمل می کند. سایر گیاهان عالی برای پوست: شمعدانی، هلیکریزوم و گل سرخ هستند.

بطری قطره چکان
شیشه های کهربایی تیره یا شیشه ای آبی مناسب تر هستند، زیرا باید مطمئن شوید که محتویات سرم صورت خانگی تحت تأثیر نور خورشید قرار نمی گیرند.

مرحله اول: روغنهای اساسی

بطری قطره چکان شیشه ای را آماده کنید و روغنهای اساسی را داخل آن بریزید.

برای مثال:

10 قطره کندر (شگفت انگیز برای ضد پیری)
10 قطره درخت چای (عالی برای آکنه)
10 قطره اسطوخودوس (تسکین دهنده)

مرحله دو: ویتامین E اضافه کنید

حالا روغن ویتامین E را اضافه کنید. حتما از روغن ویتامین E خالص استفاده کنید، نه یک روغن که با نوع دیگری از روغن مخلوط شده باشد. روغن ویتامین E باید غلیظ و چسبناک باشد. فقط 1 قاشق چای خوری به بطری قطره چکان خود اضافه کنید.

آموزش ساخت سرم پوست

مرحله سه: روغن های حامل

اکنون وقت آن است که روغن های حامل خود را اضافه کنید. “روغن های حامل” به روغنهایی که باعث نفوذ پذیری و جذب روغن های اساسی میشود گفته میشود.

برای مثال میتوانید بین روغن جوجوبا و روغن گل سرخ 50-50 تقسیم کنید. اینها برای پوست بسیار خوب عمل می کنند. جوجوبا بهتر از هر روغن دیگری با چربی پوست سازگار میشود و گل رز برای هرگونه زخم یا لکه آفتاب شگفت انگیز است.

می توانید روغن های مختلف حامل را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای نوع پوست شما مناسب است (دانه انگور و هویج دو روغن دیگری هستند که برای صورت بسیار مناسب هستند).

روغن ها را مستقیماً داخل بطری قطره چکان بریزید، پس از پر شدن، درب آن را بگذارید و به آرامی آن را برعکس کنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. حال سرم صورت خانگی شما آماده است.

آموزش ساخت سرم پوست خشک

مواد لازم

  • ژل آلوئه ورا: 2 قاشق غذاخوری
  • گلاب ناب: یک قاشق غذاخوری
  • روغن بادام شیرین: یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل

همه مواد را درون ظرفی شیشه ای بریزید و با یک قاشق چوبی یا تفلون آنقدر به هم بزنید تا سرم یکدستی درست شود.

روزانه دو بار مقداری از این سرم را نوک انگشت اشاره خود بریزید و به نقاط مختلف صورت خود بزنید و فقط با نوک انگشت شروع به فشار دادن آرام نقاط مختلف پوست صورت خود بکنید تا سرم جذب آن شود.

آموزش ساخت سرم پوست ویتامین C

مواد لازم

  • آب مقطر
  • گلیسرین طبی
  • پودر ویتامین سی (یا قرص ویتامین سی)
  • یک ظرف شیشه ای که تیره باشه
  • قطره چکان

دستورالعمل

آب مقطر رو کمی بذارید گرم بشه و سپس دو قاشق چای خوری پودر ویتامین سی رو با یک قاشق غذا خوری آب مقطر خوب مخلوط میکنیم و سپس یک قاشق چای خوری گلیسرین رو بهش اضافه میکنیم و سپس مخلوط میکنیم. این ماسک برای پوست خیلی حساس مناسب نیست.

آموزش ساخت سرم پوست

ویتامین سی یکی از موثرترین مواد مغذی برای پوست است. این ماده به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می کند و همچنین لکه های تیره را برای شفافیت پوست صاف می کند. همچنین به تقویت تولید کلاژن کمک می کند، که اساساً به چسبیدن پوست و سفت و روشن تر شدن آن کمک می کند.

بنابراین اگر می خواهید پوست خود را جوان کنید و شفافیت پوست را بهبود ببخشید، ویتامین C یکی از مواد مورد نیاز در محصولات مراقبت از پوست است. استفاده بهینه و منظم از آن باعث بهبود پوست می شود.

آموزش ساخت سرم پوست مخصوص شب

این سرم صورت خانگی برای تسکین و محافظت از پوست مناسب است. اسطوخودوس موجود در این دستورالعمل نه تنها برای پوست مفید است، بلکه باعث ایجاد آرامش خواب شما می شود.

این سرم فقط برای استفاده در شب در نظر گرفته شده است اما نیازی به استفاده هر شب نیست. این سرم را می تواند تا 2 هفته نگهداشت و باید در یخچال نگهداری شود.

مواد لازم

  • ¼ فنجان آلوئه ورا
  • 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق چایخوری روغن آرگان
  • ¼ قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس (اگر به بو بسیار حساس هستید، به ⅛ کاهش دهید)
  • ½ قاشق گل سرخ
  • روغنهای اساسی مورد نیاز

دستورالعمل

آلوئه را به همراه روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن اسطوخودوس و گلاب در همزن بریزید بریزید تا خوب مخلوط شوند. سپس مخلوط را درون بطری تیره بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه خنک شود.

توجه: مطمئن شوید که قبل از استفاده از کل صورت خود، یک تست انجام دهید تا واکنش پوست خود را ببینید.

روش استفاده: صورت خود را تمییز کنید، اجازه دهید صورت شما خشک شود. قبل از استفاده از سرم به دلیل قابض بودن اسطوخودوس از لایه بردار استفاده نکنید. مقداری سرم را در دست خود قرار دهید، و با استفاده از نوک انگشتان مقادیر کمی را روی صورت خود بمالید. از استخوان های گونه شروع کنید و با حرکات آرام و دایره ای استفاده کنید. فقط باید یک لایه نازک به پوست خود بزنید. تا حالتی براق به پوست صورت بدهد. سرم نباید در پوست شما احساس ضخامت یا سنگینی کند.

آموزش ساخت سرم پوست

استفاده از سرم صورت خانگی برای مراقبت از پوست

استفاده از سرم صورت خانگی برای مراقبت از پوست یک امر ضروری برای همه میباشد. عوامل زیادی سبب از بین بردن زیبایی پوست میشوند بخصوص آلودگی هوا، بالا رفتن سن، استرس های بیجا و خیلی موارد دیگه که باعث پیری، بد فرم شدن و افتادگی پوست صورت میشوند.

امروزه استفاده از کرم های پوست علاوه بر اینکه خیلی گرون هستند بیشتر دارای عوارض بعدی می باشند. ولی سرم صورت خانگی را میتوان براساس نوع پوست بدون هیچگونه عوارض جانبی تهیه کرد.

ضمن اینکه شما بجای استفاده از یک کرم صنعتی گران قیمت یک سرم دست ساز کاملا طبیعی و خانگی رو دارین. معمولا سرم های صنعتی حاوی موادی همچون رتینول، و آلفا هیدروکسی اسید هستند.

ولی در تهیه سرم صورت خانگی از روغنهای گیاهی بسیار مفید استفاده شده است که علاوه بر ارزان بودن برای پوست بسیار مفید بوده و به مرور خطوط ریز صورت و لکه های ایجاد شده بر اثر آفتاب را نیز از بین می برند.

چرا باید از سرم پوست استفاده کنیم ؟

پوست ما لباس اول بدنمون هستش که تمام وقت هم اون رو به تن داریم، این لباس باید به درستی ازش نگهداری و رسیدگی بشه که البته متاسفانه، نگهداری از اون به دلیل شرایط زندگی در شهرها و همچنین سبک زندگی و تغذیه، به طور کامل قابل اجرا نیست و فقط میمونه گزینه رسیدگی که کمی قابل اجراتر هستش.

یکی از مهم ترین توصیه های متخصصین برای مراقبت از پوست، استفاده از سرم های پوست هستش که می تونه فواید زیر رو به پوستتون برسونه:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • از بین بردن خشکی پوست با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی عمیق
  • سرشار از مواد مغذی برای تامین مواد مورد نیاز پوست
  • کمک به ترمیم آسیب های پوستی
  • سرشاز از آنتی اکسیدان برای جوانسازی پوست

مهم ترین ویژگی سرم پوست

اما مهم ترین ویژگی سرم پوست اینه که می تونین اونو به عنوان تنها محصول مراقبت از پوست خودتون انتخاب کنید. فواید سرم پوست انقدر کامله که با انتخاب اون، دیگه نیازی به محصول دیگه ندارید به جز کرم ضدآفتاب!

بهترین ضدآفتاب را انتخاب کنید

آموزش ساخت سرم پوست

چقدر باید سرم بزنید ؟

فقط یک یا 2 قطره از سرم پوست کافیه تا تمام پوست صورتتون رو تغذیه رسانی کنه. این مقدار رو با سرانگشتان به نقاط مختلف صورت بزنید و بعد با حرکات دورانی، روی پوست به آرومی ماساژ بدید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست بشه.

آموزش ساخت سرم پوست ویتامین C

مواد لازم

  • نصف قاشق چایخوری پودر ویتامین C
  • 1 قاشق غذاخوری آب مقطر داغ (جوش نباشد)
  • یک قاشق غذاخوری و یک قاشق چای‌خوری
  • یک کاسه شیشه‌ای کوچک
  • همزن پلاستیکی (می‌توانید از قاشق یا چنگال استفاده کنید)
  • قیف کوچک
  • یک ظرف شیشه‌ای قهوه‌ای یا آبی تیره

شما می‌توانید همه چیزهایی که برای تهیه سرم ویتامین C لازم دارید را از فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید. آب گرم را به پودر ویتامین C اضافه کنید. درون کاسه، یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین C و آب مقطر داغ را با یکدیگر مخلوط کنید.

سرم ویتامین C را به ظرف شیشه‌ای منتقل کنید همانطوری که دهانه قیف درون بطری قرار دارد و سرم را داخل بطری بریزید و درب آن را ببندید.

این سرم را می‌توانید تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. محیط سرد و تاریک یخچال، به تازه نگه داشتن و مغذی بودن سرم ویتامین C کمک می‌کند. شما می‌توانید هر دو هفته یکبار یا در صورت نیاز یک سرم تازه درست کنید.

آموزش ساخت سرم پوست مرطوب کننده با ویتامین C

شما می‌توانید تمام مواد لازم برای تهیه سرم مرطوب کننده ویتامین C را از یک فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید.

مواد لازم

  • نصف قاشق چایخوری پودر ویتامین C
  • 1 قاشق غذاخوری آب مقطر داغ (جوش نباشد)
  • 2 قاشق غذا خوری گلیسیرین گیاهی یا روغن غیر کومدون‌زا مثل: روغن شاهدانه، روغن آرگان، روغن آفتابگردان یا روغن همیشه بهار که منافذ را مسدود نکنند.
  • 1/4 قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • 5 تا 6 قطره روغن ضروری مانند گل سرخ، اسطوخودوس، کندر، یا روغن شمعدانی
  • یک کاسه برای مخلوط کردن ترکیبات سرم
  • قاشق یا چنگال برای مخلوط کردن مواد
  • قیف کوچک
  • یک ظرف شیشه‌ای با رنگ تیره برای نگهداری سرم

 

دستورالعمل

یک قاشق غذاخوری آب گرم را درون کاسه بریزید و سپس نصف قاشق چایخوری پودر ویتامین C را به آن اضافه کرده و با یک چنگال یا قاشق آنها را به خوبی مخلوط کنید.

گلیسیرین گیاهی یا روغن غیر کومدون‌زا را به مخلوط اضافه کنید. گلیسیرین گیاهی و روغن‌های غیر کومدون‌زا، هر دو به عنوان پایه‌ برای سرم ویتامین C عمل می‌کنند.

ویتامین E به نرم شدن پوست کمک می‌کند. اگر دوست دارید سُرم‌تان خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد از این ویتامین استفاده کنید.

اضافه کردن روغن ضروری اختیاری است. این روغن رایحه‌ای دلپذیر به پوستتان می‌دهد و خواص سرم ویتامین C را بیشتر می‌کند. در صورتی که نمی‌خواهید این روغن را اضافه کنید، به مرحله بعدی بروید.

آموزش ساخت سرم پوست

از قاشق یا چنگال برای مخلوط کردن روغن، پودر ویتامین C و آب استفاده كنید و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که روغن با گذشت زمان از آب جدا می‌شود. بنابراین قبل از هر بار استفاده، بطری را خوب تکان دهید.

برای منقل کردن سرم ویتامین C به ظرف شیشه‌ای، از قیف و یا کاردک استفاده کنید. سپس درب بطری را محکم ببندید.

نحوه نگهداری و استفاده از سرم ویتامین C

سرم ویتامین C تا دو هفته انقضا دارد اما شما باید هر سه روز یکبار یک سرم تازه درست کنید. برای ماندگاری بیشتر سرم توصیه می‌شود آن را در یخچال نگه دارید.

اگر سرم را درون بطری شیشه‌ای تیره رنگ بریزید، تا حدودی می‌توانید از آن در برابر نور محافظت کنید. شما می‌توانید بطری را در یک فویل بپیچید تا به هیچ وجه نور به آن نرسد.

آموزش ساخت سرم پوست

قبل از استفاده از سرم، مقدار کمی از آن را روی مچ دستتان بمالید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا به آن حساسیتی دارید یا خیر.

در صورت مشاهده هرگونه قرمزی یا خارش، استفاده از سرم را قطع کنید.
اگر متوجه سوزش شدید، می‌توانید آب بیشتری را به سرم اضافه کنید تا میزان اسیدیته آن کاهش یابد.

پس از شستن صورت و مرطوب کردن آن، سرم ویتامین C را دو بار در روز استفاده کنید. اگر برای تهیه سرم از روغن استفاده کرده‌اید، نیازی به استفاده از مرطوب کننده نخواهید داشت.

در صورت مشاهده هرگونه سوزش، خارش، قرمزی و یا هر واکنش دیگر سریعاً آن را بشویید و مصرف آن را قطع کنید.

سرم آلوئه‌ورا و خیار دست ساز خانگی

در این مقاله طرز تهیه ی یک سرم معجزه‌گر آموزش داده می‌شود. این سرم را می‌توان یک هفته درون یخچال نگهداری کرد. طول دوره درمان با این سرم ۱۴ روز می‌باشد.

خواص سرم: ضد لک، ضد جوش، روشن‌کننده پوست و ضد چروک.
موارد مصرف: از این ژل می‌توان برای صورت و دست استفاده نمود.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا (می‌توانید ژل آماده آن را از داروخانه تهیه یا از خود گیاه آلوئه‌ورا استفاده نمایید).
  •  خیار یک عدد
  • یک ظرف کوچک برای نگهداری سرم

طرز تهیه

ابتدا برگ گیاه آلوئه‌ورا را شسته و خشک می‌نماییم سپس به اندازه ۵ سانتی‌متر از سر آن یک قطعه جدا می‌کنیم. به روشی که در تصویر نشان داده شده است آن را برش زده و با قاشق ژل آن را خارج می‌کنیم.

ژل به دست آماده را درون یک صافی یا الک ریخته و کم‌کم از آن عبور می‌دهیم تا یک ژل رقیق و یک دست حاصل شود (همچنین می‌توانید ژل را درون بلندر بریزید).

آموزش ساخت سرم پوست

ژل به دست آمده را در کناری نگه می‌داریم و آب خیار را آماده می‌کنیم. خیار را پوست می کنیم، سپس رنده کرده و به وسیله صافی آب آن را می‌گیریم.

۱ قاشق غذا‌خوری ژل آلوئه‌ورا را درون ظرفی ریخته و کم‌کم آب خیار را به آن اضافه می‌کنیم، هم می‌زنیم تا مخلوط شود. اگر آب خیار به یک‌باره اضافه شود با ژل آلوئه‌ورا مخلوط نخواهد شد. همان طور که در تصویر می‌بینید، در صورتی که از گیاه آلوئه‌ورا استفاده ‌کنید سرم حاصل در مقایسه با استفاده از ژل آماده آن حالتی رقیق‌تر خواهد داشت.

ژل حاصل غلظتی مانند آنچه در تصویر نشان داده شده است خواهد داشت:

سرم معجزه‌گر شما آماده استفاده است. فقط به این نکته توجه فرمایید که ژل باید درون یخچال نگهداری شود.

خواص آلوئه‌ورا:
– ضد جوش
– ضد چروک
– ضد التهاب و سوختگی

خواص خیار:
– ضد لک
– روشن‌کننده

نکته: از این سرم شب‌ها بر روی پوست تمیز خود مالیده و تا صبح بگذارید بماند؛ صبح با آب خنک شسته شود. این سرم برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز بسیار مؤثر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید