شاید شما هم با دیدن افرادی که پوست های صاف و براقی دارند شگفت زده شده و حسرت داشتن همچنین پوستی را داشته باشید. گروه زیبایی پارس مگ با آموزش روش های روتین پوست ایده آل پوستی روشن و براق را به شما هدیه می کند.

چرا باید یک روتین پوست ایده آل داشته باشیم ؟

از آنجایی‌که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، پوست شما از وضعیت سلامت جسم و روح شما خبر می‌دهد. اگر اوضاع ذهنی و بدنی مساعدی نداشته باشید، روی ظاهرتان هم تأثیر می‌گذارد و از همه مهم‌تر اینکه، پوست، خط مقدم بدن در مواجهه با دنیای بیرون است.

بنابراین، اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و ورزش را هم در بین برنامه‌هایتان جای دهید، تنها چیزی که می‌ماند، داشتن یک روتین مراقبت از پوست خواهد بود.

روتین پوست ایده آل

به‌کمک یک روتین پوستی مناسب، می‌توانید علی‌رغم همه بلاهایی که خواسته و ناخواسته بر سر پوست‌تان آورده‌اید، اوضاع را به‌نفع خودتان تغییر دهید. یک روتین مراقبت از پوست می‌تواند شما را از این مخمصه نجات دهد.

پایبندی به یک رژیم غذایی روزانه مناسب و بهره‌مندی از محصولات مراقبت از پوست باکیفیت می‌تواند پوست‌تان را سالم و سرحال نگه دارد.

چه عواملی در انتخاب یک روتین پوست ایده آل تأثیرگذار است ؟

یکی از اولین اقدامات شما پیش از انتخاب یک روتین پوستی برای پاکسازی، مراقبت و درمان عارضه‌های پوستی، شناخت نوع پوست‌تان (نرمال، خشک، چرب، مختلط و حساس) است؛ چون بسته به اینکه چه نوع پوستی دارید، بایستی از محصولات متناسب با آن استفاده کنید.

جنسیت

یکی دیگر از عوامل مهم در داشتن یک روتین پوستی ایده‌آل، مسئله جنسیت است. اگر برای شما هم سؤال پیش آمده که آیا مردان و زنان بایستی از محصولات مراقبت از پوست متناسب با جنسیت‌شان استفاده کنند، بایستی به شما بگوییم که این مسئله، هم مخالفان و هم موافقان بسیاری دارد.

زمان استفاده

مورد بعدی هم که بایستی بدان توجه کنید، روتین مراقبت از پوست در روز و در شب است که باهم تفاوت‌هایی دارند و باید آنها را به‌طور ویژه، مدنظر قرار داد.

چرا؟ چون در طول روز، پوست به محافظت بیشتری دربرابر عوامل خارجی، آب‌وهوای خشک، خورشید و آلودگی‌های محیطی نیاز دارد و شب‌ها نیز بایستی به نیازهای پوست در مسیر بازسازی و ترمیم پوست توجه کرد.

روتین پوست ایده آل

راهنمای روتین پوست ایده آل در یک شبانه‌روز

همان طور که گفتیم، دانستن اینکه ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در روز و شب به چه ترتیبی باید باشد، بسیار مهم است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با یک روتین پوستی ایده‌آل در یک شبانه‌روز آشنا کنیم:

روتین پوست ایده آل در روز

محصولات زیر را صبح‌ها به‌صورت مرحله‌به‌مرحله استفاده کنید:

۱. ژل‌های شست‌وشو

توضیحات درباره تونر: تونر محصولی است که برای پاکسازی عمقی پوست به کار می‌رود. گاهی اوقات حتی با شستشوی صورت نیز آلودگی، چربی و ذرات لوازم آرایشی در منافذ پوست باقی می‌مانند. استفاده از تونر پس از شستشوی صورت، به شما اطمینان می‌دهد که پوستتان کاملاً تمیز شده است.

در نتیجه احتمال بروز جوش و آکنه نیز بسیار کاهش می‌یابد. به طور معمول، استفاده از تونر تنها برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه می‌شود. اگر پوست خشکی دارید از تونر استفاده نکنید؛ زیرا پوست را خشک‌تر می‌کند.

نحوه استفاده: بلافاصله پس از شستشوی پوست، مقداری تونر را به پنبه منتقل کنید. سپس با پنبه آغشته به تونر صورت خود را پاک کنید.

روتین پوست ایده آل

۲. پن‌ها

این محصولات با پاکسازی همه آلودگی‌ها از روی پوست، آن را تمیز، شاداب و درخشان می‌سازند. جدای از این ویژگی کلیدی، خواص منحصربه‌فردی همچون ضدلک بودن، روشن‌کنندگی، ضدجوش بودن و جلوگیری از بروز آکنه را هم در کنار آبرسانی پوست در خود دارند.

۳. تونرها روتین پوست ایده آل

تونر محصولی است که برای پاکسازی عمقی پوست به کار می‌رود. گاهی اوقات حتی با شستشوی صورت نیز آلودگی، چربی و ذرات لوازم آرایشی در منافذ پوست باقی می‌مانند.

استفاده از تونر پس از شستشوی صورت، به شما اطمینان می‌دهد که پوستتان کاملاً تمیز شده است. در نتیجه احتمال بروز جوش و آکنه نیز بسیار کاهش می‌یابد. به طور معمول، استفاده از تونر تنها برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه می‌شود. اگر پوست خشکی دارید از تونر استفاده نکنید؛ زیرا پوست را خشک‌تر می‌کند.

نحوه استفاده: بلافاصله پس از شستشوی پوست، مقداری تونر را به پنبه منتقل کنید. سپس با پنبه آغشته به تونر صورت خود را پاک کنید.

۴. سرم‌ها

سرم‌ها محصولاتی هستند که به‌خاطر ساختار منحصربه‌فردشان، سریع‌تر جذب پوست می‌شوند و اثرگذاری چندبرابری نسبت به سایر محصولات موجود در یک روتین پوستی دارند.

روتین پوست ایده آل

در ادامه به برخی از ویژگی‌های سرم‌های تولیدشده برپایه آب برای محافظت از پوست، اشاره می‌کنیم:

سرم ویتامین سی

  • روشن‌کنندگی قوی پوست
  • اثرگذاری آنتی‌اکسیدانی قوی
  • جوان‌سازی
  • افزایش قدرت کلاژن‌سازی در پوست

وقتی صحبت از سرم‌ها در میان باشد، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها استفاده از سرم ویتامین سی را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

تقریباً همه آن‌هایی که به سلامت پوست‌شان اهمیت می‌دهند، بایستی استفاده از این محصول مراقبتی را در سبد روزانه‌شان بگذارند. فرقی نمی‌کند چه سنی داشته باشید، این محصول به شما کمک میکند تا جلوی پیری پوست‌تان را بگیرید و بتوانید همه آسیب‌های وارده از جانب قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا را دفع کنید.

هنگام استفاده از سرم ویتامین سی به دنبال محصولی باشید که مقدار مشخصی ویتامین C داشته باشد تا مولکول‌های پوست شما بتوانند آن را به خوبی جذب کنند.

روتین پوست ایده آل

سرم ویتامین سی

سرم ویتامین سی ، با داشتن ترکیبات مؤثر در ساختار خود، جدای از مراقبت از پوست، با توان «روشن‌کنندگی قدرتمندی» که دارد، پوستی روشن، درخشان، باطراوت و با نشاط به شما می‌بخشد.

ویتامین سی پایدار موجود در این سرم، از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کرده، پوست را بازسازی و احیا کرده (جوانسازی پوست) و تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و با این کار از بروز چین‌وچروک در پوست جلوگیری می‌کند. ماده مؤثره نیاسینامید در سرم هم با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و لایه محافظ پوست را تقویت می‌کند.

همچنین این محصول با داشتن ویتامین ای در ترکیبات خود از پیری زودرس پیش‌گیری کرده، رطوبت پوست را حفظ کرده و خاصیت کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد.

سرم روشن‌کننده

  • روشن‌کنندگی پرقدرت پوست
  • کمک به رفع لک‌های پوستی
  • مرطوب‌سازی عمیق پوست

برای آن دسته افرادی که به لک‌های پوستی دچار شد‌ه‌اند، استفاده از سرم روشن کننده و ضدلک را پیشنهاد می‌کنیم.

زمانی‌که رنگدانه‌های ملانین بیش از اندازه در پوست ما تولید شوند، لک‌ها و تیرگی‌ها پدید می‌آیند. سرم‌های روشن‌کننده، تولید ملانین در پوست را کاهش داده و لک‌های پوستی را از بین می‌برند.

از دیگر مزایای این سرم‌ها نیز آبرسانی پوست و رساندن مواد مغذی به آن می‌باشد.

روتین پوست ایده آل

سرم روشن کننده 

سرم روشن‌کننده ، ضمن آبرسانی پوست، با داشتن مواد مؤثره مناسب و کاربردی پوست را روشن کرده و لک و تیرگی‌های آن را برطرف می‌کند.

این محصول با وجود آربوتین در ساختار خود، آنزیم تیروزیناز (که نقش اساسی در تولید ملانین دارد) را مهار کرده و از ایجاد لک روی پوست جلوگیری می‌کند. رزورسینول موجود در این سرم، از بروز لک جلوگیری کرده و لک‌های پوستی را کوچک و کم‌رنگ می‌کند.

نیاسینامید در این محصول علاوه بر وظیفه روشن‌کنندگی پوست، با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت میکند و عصاره شیرین‌بیان هم از لک، قرمزی و التهاب در پوست جلوگیری می‌کند. سرم روشن‌کننده تراست، یک محصول فوق‌العاده برای داشتن پوستی روشن، یکدست و زیباست.

  • سرم آبرسان
    پرکننده چروک‌های سطحی
  • جلوگیری از تبخیر نامحسوس آب پوست
  • جوان‌سازی پوست
  • افزایش ظرفیت آب پوستی.

بسیاری از ما با وجود استفاده مداوم از محصولات مراقبتی باز هم از خشکی پوست رنج می‌بریم. شرایط بد آب‌و‌هوایی، تغذیه نامناسب، بروز بیماری‌ها و یا استفاده از داروهای خاص، همگی جزو مواردی هستند که خشکی پوست ما را تشدید می‌کنند.

این مسئله را باید قبل از این که خشکی پوست باعث بروز زخم یا چین‌و‌چروک در بدنمان شده و ظاهر زیبای پوست‌مان را از بین ببرد، جدی بگیریم. برای همین استفاده از سرم آبرسان را پیشنهاد می‌کنیم.

سرم آبرسان پوست 

سرم آبرسان پوست با بهره‌گیری از ترکیبات فعال آبرسان مانند ساکاریدایزومرات در ساختار خود، به حفظ آب در سلول‌های لایه‌های اپیدرم و درم کمک کرده و از تبخیر آب پوستی جلوگیری می‌کند.

هیالورونیک اسید موجود در سرم به صورت هم‌‌افزا با زایلیتول توانایی بالایی برای آبرسانی پوست و نگه داشتن آب در ساختار خود دارد.

همچنین این سرم با داشتن ترکیبات فعال، از خشکی پوست جلوگیری کرده و مانع ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک روی پوست می‌شود. این سرم در صورت استفاده طولانی‌مدت، باعث تقویت سد دفاعی پوست و افزایش نرمی و لطافت آن می‌شود.

وجود اوره و اسیدلاکتیک در این محصول، به ترتیب باعث جلوگیری از بروز التهابات پوستی و جوان‌سازی و بازسازی پوست می‌شود.

روتین پوست ایده آل

۵. کرم‌ها

کرم‌های آب‌رسان
محصولات آب‌رسان، پوست‌تان را هیدراته کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند تا بافت‌های پوست سفت و محکم شوند و شادابی و سرزندگی‌شان حفظ شود.

همچنین، آب‌رسان‌ها با مرطوب نگه‌داشتن پوست، از میزان التهابش می‌کاهند و با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، جلوی تبخیر آب پوستی را می‌گیرند.

توضیحات درباره مرطوب کننده: استفاده از مرطوب کننده موجب نرم شدن و آبرسانی به پوست می‌شود. هرچه پوست مرطوب‌تر و منعطف‌تر باشد، احتمال بروز چین و چروک در آن کمتر است. اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب‌ کننده‌های کرمی و روغنی استفاده کنید. در مقابل، اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده‌های ژلی و بر پایه آب استفاده نمایید.

سرم یا تونری که استفاده می‌کنید خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد، می‌توانید از این مرحله بگذرید. با این حال، گذشتن از این مرحله به افراد دارای پوست خشک توصیه نمی‌گردد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از مرطوب کننده را به کف دست‌ها منتقل کنید. سپس مرطوب کننده را به گونه‌های خود مالیده و در دیگر نواحی صورت پخش کنید.

روتین پوست ایده آل

کرم‌ دور چشم

توضیحات درباره کرم دور چشم: پوست دور چشم نازک‌تر از پوست دیگر نواحی صورت است. به همین دلیل بیشتر مستعد چروک، پف و تیرگی می‌باشد. استفاده از یک کرم دور چشم خوب و باکیفیت می‌تواند از تیرگی و پیری پوست اطراف چشم جلوگیری کند.

به طور معمول، استفاده از کرم دور چشم بعد از سن ۲۵ سالگی توصیه می‌گردد. اما هرگز برای استفاده از آن زود نیست؛ زیرا پوست اطراف چشم را مرطوب کرده و تیرگی آن را از بین می‌برد. اگر محصولاتی که در مراحل قبلی روتین مراقبت از پوست استفاده کرده‌اید مرطوب کننده و مغذی پوست اطراف چشم نیز بوده‌اند، می‌توانید از این مرحله بگذرید.

نحوه استفاده: ابتدا دست‌های خود را بشویید. سپس مقدار مناسبی از کرم دور چشم را به سر انگشت خود منتقل کرده و با حرکات ضربانی به اطراف چشم بمالید تا جذب شود.

 

کرم‌های ضدآفتاب

توضیحات درباره کرم ضد آفتاب: استفاده از ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست است. کرم ضد آفتاب علاوه بر اینکه از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند، از بروز چین و چروک نیز جلوگیری می‌نماید. استفاده از ضد آفتاب همچنین در پیشگیری از سرطان پوست نقش بسزایی دارد.

در هنگام خرید ضد آفتاب، به دنبال محصولاتی با SPF بالای ۳۰ باشید. اگر پوست چربی دارید و نگران هستید که با استفاده از ضد آفتاب پوستتان جوش بزند، ضد آفتاب‌‌های مخصوص پوست چرب را انتخاب کنید.

روتین پوست ایده آل
نحوه استفاده: حدود ۱۵-۳۰ دقیقه قبل از خروج از خانه، ضد آفتاب را بر روی پوست خود بمالید.

اگر قصد استفاده از لوازم آرایشی را دارید، زمان آن پس از مرحله هفتم (یعنی استفاده از ضد آفتاب) است.

همچنین پس از اتمام فعالیت‌های روزانه، ابتدا آرایش خود را با پاک کننده‌های آرایشی پاک نموده و سپس روتین مراقبت از پوست را از مرحله اول تا ششم به ترتیب انجام دهید. پس از مدتی تاثیر روتین مراقبت از پوست را در ظاهر و جنس پوستتان حس خواهید کرد.

استفاده از محصولات درمانی

توضیحات درباره محصولات درمانی: منظور از محصولات درمانی، محصولاتی است که برای درمان جوش، لک و بثورات پوستی مصرف می‌کنید. این محصولات ممکن است بدون نسخه یا با نسخه پزشک قابل تهیه باشند؛ اما بهتر است پیش از مصرف محصولات درمانی پوستی با متخصص پوست مشورت نمایید. اگر نیازی به مصرف چنین محصولات ندارید، از این مرحله بگذرید.

نحوه استفاده: محصولات درمانی باید طبق دستورالعمل پزشک یا خود محصول مصرف شوند. اما به طور کلی، می‌توانید مقداری از محصول را روی پنبه بریزید و به ناحیه مورد نظر بمالید. سپس اجازه دهید تا خشک شود.

روتین پوست ایده آل در شب

شب‌ها هم وقتی هورمون‌های بازسازی و ترمیم پوست، شروع به فعالیت می‌کنند و پس از پایان یک روز کاری خسته‌کننده می‌خواهید آخرین اقدامات مراقبتی پوست و روتین پوست ایده آل را انجام دهید، بایستی ترتیب زیر در استفاده از محصولات را به کار ببندید:

۱. پاک‌کننده‌ها

این محصولات در دو نوع میسلار واترها و محلول‌‌های پاک‌کننده دوفازی، انواع آرایش حتی آرایش‌های ضدآب را خیلی مرتب و تروتمیز از صورت‌تان پاک می‌کنند و به مرطوب ماندن پوست و حفظ رطوبت و آب‌رسانی‌اش کمک می‌کنند.

۲. ژل‌های شست‌وشوی روتین پوست ایده آل

از ژل‌های شوینده، شب‌ها نیز باید همانند صبح استفاده کرد تا دیگر هیچ ردی از آلودگی و آرایش روی صورت‌تان نماند. برخی از این ژل‌ها ضمن آب‌رسانی و کنترل میزان چربی پوست، می‌توانند به روشن کردن پوست شما هم کمک کنند.

۳. پن‌های آب‌رسان

پس از ژل‌ها، همانند روتین مراقبت از پوست در روز، توصیه می‌کنیم که شب‌ها نیز از این محصولات مراقبتی فوق‌العاده برای پوست‌تان استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که بلافاصله پس از به‌کارگیری روی پوست، بایستی آنها را بشویید و نگذارید زیاد روی آن بمانند.

روتین پوست ایده آل

۴. تونرها

تونرها شلیک نهایی برای پاک‌سازی پوست شما هستند! آنها کار پاکسازی و تمیز کردن پوست‌تان را به‌نوعی یک‌سره می‌کنند. پس از استفاده از این محصولات، خیال‌تان راحتِ راحت خواهد بود که دیگر هیچ ردی روی پوست‌تان باقی نمانده است.

۵. سرم‌های ضدچروک در روتین پوست ایده آل

استفاده از این سرم‌ها را در روتین پوستی شبانه توصیه می‌کنیم تا از ویژگی‌های پرکنندگی چروک‌های پوستی، پیشگیری از تشکیل چین‌وچروک، بهبودبخشی سنتز کلاژن و الاستین پوست و جوان‌سازی و بازسازی عمیق پوست، متناسب با سنی که دارید، بهره‌مند شوید.

۶. کرم‌های آب‌رسان

همان طور که صبح‌ها پیش از آخرین گام در روتین پوست، از کرم‌های آب‌رسان استفاده می‌کنید، بایستی این کار را شب‌ها پیش از به‌کارگیری روغن‌های پوستی در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

۷. روغن آرگان پوست

این محصول بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که پوست‌ های خشک دارند. روغن آرگان از خشکی پوست و پیرپوستی جلوگیری کرده و با آب‌رسانی و مرطوب‌سازی لایه‌های پوستی، جوانی و استحکام پوست را برایتان به ارمغان می‌آورند.

روتین پوست ایده آل

با داشتن روتین پوست ایده آل روز به روز جوانتر خواهید شد !

با انتخاب یک روتین پوستی و عمل به آن به طور منظم، پس از چند ماه، نتایج خارق‌العاده‌ای را شاهد خواهید بود؛ چون هر تغییر و تحولی به زمان نیاز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید