عوارض کاشت ناخن را می دانید؟ اگر شخصی هستید که به زیبایی دست هایتان اهمیت میدهید و وقت کافی برای رسیدگی مرتب به ناخن هایتان ندارید بهتیرن روش برای شما کاشت ناخن است. اما لازم است ابتدا با عوارض و فواید آن آشنا شوید.

کاشت ناخن چیست

کاشت ناخن یکی از روش های رایجی است که امروزه خانم ها برای زیباتر شدن دست هایشان انجام میدهند, خانم های به دلایل مختلفی به کاشت ناخن روی می آورند برخی فقط به خاطر زیبایی و برخی برای پوشاندن مشکلات ناخن هایشان که رنگ و روی جالبی ندارند این کار را انجام میدهند.

از آنجایی که کاشت ناخن مصنوعی باعث نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن میشود میتواند عوارض خطرناکی داشته باشد.

طرح فرنچ رنگی - عوارض کاشت ناخن

انواع کاش ناخن

شیوه معروف و محبوب کاشت ناخن پودری

در این روش که از معروف ترین انواع کاشت ناخن می باشد، به وسیله پودر اکریلیک (با رنگهای تعریف شده) و لیکوئید به ساخت لایه ای محکم از ترکیب این دو ماده پرداخته شده و به وسیله پرایمر در زیر سازی ناخن و سوهان کشی های مختلف در سطح کاشته شده می توان استحکام و همچنین فرم زیبای ناخن ها را تضمین نمود.

کاشت ناخن پودری از پرکاربردترین و با دوام ترین انواع کاشت ناخن بوده و استحکام بالایی در اثر ضربات از خود نشان می دهد. مدرن ترین شیوه کاشت ناخن پودری، گریم ناخن می باشد که صدف ناخن را کشیده تر و خط لبخند را در ظاهر ناخن ها زیباتر می نماید.

ژلیش قرمز - عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن ژله‌ای

از انواع کاشت ناخن به روش ژله ای، می توان کاشت ژله ای کلاسیک را نام برد که با استفاده از سه لایه ژل به نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین به ساخت لایه ای شیشه ای و محکم در سطح ناخن ها اقدام می شود.

پس از هربار ژل زدن بر سطح ناخن ها باید دست را در دستگاهی به نام UV قرار داد و در انتها به وسیله ماده کلینز، حالت چسبندگی آن را از بین برد. دوام این نوع از انواع کاشت ناخن در حدود دو هفته بوده و انجام آن در مناطقی با رطوبت بالا توصیه نمی شود.

جدید ترین مدل های کاش ناخن

طرح ناخن عروس - عوارض کاشت ناخن کاشت مشکی ناخن - عوارض کاشت ناخن کاشت ناخن عروس - عوارض کاشت ناخن کاشت ناخن آبی - عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن چه عوارضی دارد؟

عوارض کاشت ناخن

زیبایی دست ها و ناخن ها برای خانم ها و دخترخانم های جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ممکن است به خاطر آن دست به هرکاری مانند کاشت ناخن بزنند اما اگر از عوارض آن مطلع باشید شاید دیگر برای زیباتر شدن دست هایتان سراغ کاشت ناخن نروید.

عوارض کاشت ناخن مصنوعی

۱- برای کاشت ناخن عموما از چسب ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. که این مواد منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک بدن می شود. این مواد می توانند باعث ترک خوردگی ناخن طبیعی شوند و بر روی آنها شکاف های عمیق ایجاد کنند.

۲- چسب هایی که بر روی ناخن زده می شوند، امکان تنفس بافت ها و گردش هوا را سلب می نمایند. به همین دلیل مکانی خوب برای رشد قارچ ها فراهم می آورند. کاشت ناخن می تواند بافت ناخن طبیعی را به صورت کامل از بین برده و تغییر دهد.

۳- چسبی که برای کاشت ناخن استفاده می شود عموما دارای یک گاز سمی می باشد. که می تواند بر روی سیستم تنفسی افراد تاثیر گذاشته و گاها موجب مسمومیت های شدید شود.

کاشت ناخن طبیعی - عوارض کاشت ناخن

۴- وقتی شما اقدام به کاشت می نمایید، اکسیژن رسانی به بافت های ناخن انجام نمی شود. لذا این امر باعث می شود تا ناخن ها به مرور کدر و زرد شود.

۵- افرادی که دارای پوست های حساس هستند، معمولا در اطراف محل کاشت ملتهب شده و قرمز می شود. گاها در بعضی از افراد مشاهده شده که پوست در این نواحی به صورت خط خط و پوسته پوسته تغییر می یابد.

۶- کاشت ناخن می تواند قاب اصلی ناخن را از بین ببرد و ریشه آن را نابود ساز به طوری که رشد و بازسازی ناخن طبیعی صورت نگیرد.

۷- برخی افراد قصد دارند از این روش برای طولانی مدت استفاده کنند. کاشت می تواند موجب ایجاد درد شود و ناخن طبیعی را کاملا از بین ببرد. با نازک تر شدن غشای ناخن، تاثیرات چسب و مواد شیمیایی راحت تر به لایه های زیرین رسیده و باعث آسیب رساندن به بدن می شود.

۸- اگر کاشت در محیط های بهداشتی صورت نگیرد باعث انتقال انواع بیماری های پوستی خواهد شد. انواع اگزما های پوستی از این طریق امکان بروز دارند.

طرح کریستمس ناخن - عوارض کاشت ناخن

راه های جلوگیری از عوارض کاشت ناخن:

اگر به هر دلیل از روش کاشت استفاده نمودید و هم اکنون می بایست با آن زندگی نمایید لازم است تا روش های مراقبت و محافظت از آن را آموزش ببینید.

اولین نکته و مهمترین نکته برای محافظت از ناخن های کاشت شده، استفاده از دستکش برای انجام کارهای خانه است. این مورد برای خانم های خانه دار پر رنگ تر نیز می باشد.

در زمان شستشو، جارو و پخت و پز به دلیل جلوگیری از فعل و انفعالات چسب ناشی از کاشت با سایر مواد شیمیایی بهتر است تا از دستکش استفاده شود.

شما می توانید با روش های ساده در منزل به ناخن های خود ظاهری زیبا ببخشید. دورگیری ناخن از جمله کار های ساده ایست که علاوه بر ظاهری تمیز، باعث رشد بهتر ناخن ها می شود.

مانیکور با روغن که موجب تقویت و براق شدن ناخن ها می شود. بعد از این مراحل با لاک زدن اصولی متوجه تغییر و زیبایی ناخن های خود خواهید شد.

حتما برای انجام کاشت به افراد متخصصی رجوع نمایید که دانش لازم در این حوزه را داشته باشند چون در صورت عدم آشنایی موجب می شوند تا آسیب های جبران ناپذیر به این اندام وارد شود.

ضمنا در نظر داشته باشید که پس از کاشت، لازم است تا ناخن ها مرتبا ترمیم شده و سوهان زده شوند. برای انجام این موارد نیاز به تخصص و مهارت  می باشد لذا از انجام آن در منزل خودداری نمایید.

طرح ناخن ساده - عوارض کاشت ناخن

آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

چندی پیش دو نمونه سرطان پوست در انگلیس گزارش شد که دقیقا مرتبط با کاشت ناخن بود. متخصصان دلیل این موضوع را استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن اعلام کردند.

یکی از مبتلایان که در سلامت کامل به سر می برده، به دنبال 8 جلسه ترمیم کاشت ناخن در طول یک سال و نفر دوم که 7 سال بزرگ تر است، بعد از 360 جلسه مبتلا شده است. گرچه متخصصان سرطان شناسی هنوز هم نمی توانند قطعا ارتباطی بین کاشت ناخن و سرطان اعلام کنند، ولی توصیه می کنند تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.

نکاتی برای داشتن ناخن های سالم

– بعد از کار مواد کثیف باید فورا ناخن هایتان را به خوبی تمیز کنید

– ناخن ها را به دو جهت سوهان نکشید زیرا شکننده میشوند

– مواد غذایی سرشار از سیلیکون و سولفور زیاد مصرف کنید

– مصرف روزانه بیوتین بسیار کمک کننده است

– نوشیدن آب باعث استحکام ناخن ها میشود

اگر تصمیم تان را برای کاشت ناخن گرفته اید باید این کار را به فردی که گواهی انجام کاشت ناخن را دارد بسپارید و برای جلوگیری از عوارض ها و مضرات کاشت ناخن هر 3 ماه یکبار آن ها را بردارید تا ناخن هایتان استراحت کنند.

طرح ناخن رنگی - عوارض کاشت ناخن

فواید کاشت ناخن

  1. کاشت ناخن برای خانم‌هایی که ناخن‌های خراب و ضعیفی دارند مناسب است.
  2. ناخن‌های آکریلیک برای خانم‌هایی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند مناسب است. از طرفی، چه اتفاقی بهتر از این‌که عادت مخرب خود را با زیباتر کردن محیط آن تغییر دهیم!
  3. کاشت ناخن، مدت زمان زیادی است که جزو فاکتورهای زیبا کننده به کار می‌رود. به همین دلیل بیشتر ناخن‌کارها و مانیکوریست‌ها واقعا در کار با آن حرفه‌ای هستند و دقیقا می‌دانند که این ناخن‌ها را چگونه نصب و حذف کنند. در نتیجه نیاز نیست که خیلی نگران این قسمت باشید.
  4. یکی از مسایلی که در مورد استفاده از کاشت ناخن بسیار به نفع شما است، در صورت شکستن و به وجود آمدن مشکل، به راحتی قابل ترمیم است.
  5. ماندگاری آن‌ها از ژلیش خیلی بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید