مزیت های لیزر موهای زائد آنقدر زیاد است که بسیاری را وسوسه می کند تا برای رهایی از شر موهای زائد درد را تحمل کنند و این راه را تجربه کنند. گروه زیبایی پارس مگ در این مطلب به همه این مزایا و همچنین معایب لیزر اشاره کرده است.

فهرست محتوا نمایش

لیزر موهای زائد

لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد و برای مواقعی که موهای زائد شما رشد بیش از حد دارد استفاده می شود و یا اینکه بخواهید خود را متفاوت نشان دهید.

بیشتر افراد باید برای رفع موهای زائد درمان خود را طی چندمرحله انجام دهند .

بیشتر لیزرها و نورهای سبک که برای از بین بردن دائمی موها استفاده می شود اف دی ای FDA هستند یعنی در یک دروه تمام موها رابه طور دائم از بین می برد .

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

مزیت های لیزر موهای زائد

هر روز تعداد بیشتری از مردم تصمیم به لیزر موهای زائد بدن خود می‌گیرند زیرا همانطور که دیدیم روش‌های حذف موهای زائد اغلب ناکارآمد، وقت‌گیر و هزینه‌بر هستند. از لیزر بدن می‌توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد.

دست‌ها، پاها، صورت، زیربغل، بیکینی، شکم، کمر و … در اینجا ده فایده اصلی و مهم لیزر را می‌شماریم تا بتوانید آن را با دیگر روش‌ها مقایسه کنید و در صورت نیاز برای از بین بردن موهای زائد بدن خود روش مناسب را انتخاب کنید.

لیزر درمانی به دلیل سرعت بالا ، تاثیرگذاری طولانی مدت و عوارض کم به یک روش پرطرفدار جهت رفع موهای زائد تبدیل شده است ، از این رو می توان گفت که با لیزر موهای زائد صورت شاهد عوارض کم و موقتی هستیم.

صرفه‌جویی در زمان

روش لیزر درمانی بسیار سریع و قابل اعتماد است و به همین دلیل است که بیشتر افراد تمایل به لیزر درمانی دارند.

صرفه‌جویی در هزینه

هزینه های لیزر موهای زائد ابتدا افراد را به خاطر هزینه های هنگفت دچار شک و تردید در انجام آن می کند.

تعداد جلسات در تعیین هزینه ها بسیار تاثیر گذارند و هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد ، هزینه درمان هم بیشتر خواهد شد .

ولی چون نتایج لیزر بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود هزینه ی آن قابل توجیه است و به عنوان مثال شما هزینه ی کمتری صرف ریش تراش، اصلاح، کرم های موبر، موم و سایر لوازم خواهید کرد.

حذف کامل موی زیرپوستی

یکی دیگر از فواید لیزر موهای زائد این است که با از بین بردن فولیکول‌های مو امکان ایجاد موی زیرپوستی از بین می‌رود.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

حتی اگر موی جدیدی دوباره رشد کند به صورت مستقیم از پوست بیرون می‌آید و دیگر زیر پوست پیچ نمی‌خورد که این باعث صافی و شفافیت پوست می‌شود.

روش بدون درد

انجام لیزر هم درد دارد و هم درد ندارد و به عنوان مثال درد آن طوری است که گویی یک کش پلاستیکی به پوست شما زده می شود و یا شبیه به حس خراش ملایم روی پوست یا بند انداختن است.

از آنجائی که آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است ، می توان گفت که درد ناشی از لیزر مو هم در افراد مختلف متفاوت است.

البته شدت درد در برخی از قسمت های بدن که حساس تر هستند بیشتر است و ببیشتر کسانی که لیزر انجام داده اند معتقدند که درد موم خیلی بیشتر از درد لیزر است.

لیزر موهای زائد؛ سالم و موثر

حذف موهای زائد بدن با لیزر روشی موثر ، سالم و امن است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع دستگاه های لیزر وجود دارند که با تمام انرژی روی فولیکول های مو متمرکز شده و موهای زائد را از بین می برند .

لیزر درمانی نسبت به آی‌پی‌ال (سیستم‌های نور شدید پالسی) تاثیر بیشتری دارد.

امن و بدون خطر بودن لیزر بیش از ۲۰ سال است که تایید شده است . پس جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. اما انتخاب دستگاه لیزر خانگی مناسب و با کیفیت ، مراجعه به مراکز درمانی معتبر و رعایت اصول و دستورالعمل ها بسیار حائز اهمیت است.

اثرگذاری زیاد

بدون شک لیزر موهای زائد موثرترین روش رفع موی زائد بدن است. به جای اینکه مانند شیو کردن مو را از سطح پوست قطع کند یا مثل اپیلاسیون مو را از ریشه بیرون بکشد، فولیکول مو را از بین می‌برد و باعث ماندگارترین نتایج می‌شود.

لیزر موهای زائد بدون آسیب

یکی از فواید لیزر موهای زائد این است که پوستی صاف و یکدست برایتان به جا می‌گذارد. دلیلش این است که هیچ موی زبری به جای موهای کنده شده بیرون نمی‌آید که باعث زبری پوستتان شود. لیزر مانند دیگر روش‌ها به لایه بالایی پوست هیچ آسیبی نمی‌رساند و باعث ایجاد حساسیت یا زخم و راش‌های پوستی هم نمی‌شود.

  • تحریک موهاى در حال رشد
  • کاهش موهای زائد بدن به طور دائمی
  • شفاف تر و نرمتر شدن پوست
  • کاهش تحریک پوست
  • کاهش رشد موهاى در حال رشد
  • استفاده ى آسان و قابل استفاده براى تمام بخش هاى بدن
مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

 لیزر موهای زائد و فواید

از بین بردن موهای زائد رشد کرده در قسمت های مختلف بدن به روش لیزر موهای زاید مزایا و برتری های قابل توجهی نسبت به دیگر روش های حذف موهای زائد رشد کرده در نواحی مختلف بدن دارد.

اصلی ترین مزایایی که در انجام لیزر موهای زائد می توان به آن ها اشاره نمود به ترتیب زیر هستند:

  • لیزر موهای زائد یک روش بسیار موثر است که موهای اضافی را بطور دائم یا طولانی مدت از بین می برد و رشد موهای جدید در ناحیه تحت درمان بشدت کاهش می یابد.
  • با انجام لیزر موهای زاید دیگر احتیاجی به استفاده از روش های دیگر از بین بردن موهای زائد نخواهید داشت.
  • لیزر موهای زائد می تواند برای مناطق مختلف بدن مانند پاها، زیربغل، گردن، شکم و غیره و در مساحت های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و از این نظر محدودیتی ندارد.
  • قبل استفاده از لیزر موهای زاید برای از بین بردن موهای زائد منطقه مورد نظر توسط کرم ها و مواد بی حس کننده تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و بیمار تا حد امکان درد کمتری حس خواهد کرد.
  • در لیزر موهای زائد فقط از تاباندن اشعه لیزر برای سوزاندن موهای اضافی استفاده می شود، به همین دلیل جای هیچگونه برش و زخم حاصل از آن بر روی پوست پدیدار نخواهد شد.
  • استفاده از این روش بسیار کارآمد بوده و 40 تا 80 درصد از موهای اضافی در یک پروسه درمان از بین خواهند رفت.
  • لیزر موهای زائد را می توان روی هر نوع پوستی با رنگ های مختلف انجام داد، امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در این زمینه هیچ محدودیتی برای افراد با رنگ پوست تیره تر نیز وجود ندارد.
  • انجام لیزر موهای زاید برای رفع موهای زائد به سرعت انجام می گیرد و روند انجام آن طولانی و خسته کننده نخواهد بود، هرچند برای درمان کامل به بیش از یک جلسه نیاز خواهد بود که این امر روند طبیعی درمان است.
  • پس از انجام آن نیازی به بستری شدن فرد تحت درمان نبوده و وی می تواند بلافاصله پس از لیزر موهای زائد مرخص شود و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد.

معایب لیزر موهای زائد

مسلما این روش در کنار مزایای زیادی که دارد دارای معایبی هم هست. مهمترین معایب لیزر موهای زائد به شرح زیر هستند:

  • برای اینکه از این روش نتیجه مطلوب بگیرید باید روند کامل آن را طی کنید. معمولا بین هر جلسه تقریبا 6 هفته زمان می گذرد. البته این مدت در برخی موارد تغییر می کند.
  •  یکی دیگر از معایب این روش هزینه زیاد آن در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد است. اما همانطور که گفتیم این روش هم دوام بیشتری دارد و هم کیفیت آن بیشتر است.
  •  همانطور که قبلا هم گفتیم آن چیزی که باعث تاثیر بیشتر لیزر می شود تفاوت بین رنگ مو و پوست بدن است به همین دلیل است که لیزر معمولا برای موهای تیره تر و پوست های روشن تر عملکرد بهتری دارد. تشخیص موها برای کسانی که پوست تیره دارند کمی دشوار است به همین دلیل ممکن است موفقیت این روش کمی کمتر باشد.
  •  یکی از مهمترین نکاتی که درباره لیزر موهای زائد باید به آن توجه کرد کلینیک مورد نظر است اگر این کار در کلینیک های غیر معتبر و توسط تکنسین های بی تجربه صورت گیرد می تواند منجر به مشکلات پوستی و یا ایجاد زخم روی پوست شود.

بنابراین حتما در انتخاب مرکز لیزر خود دقت کنید تا بهترین مرکز لیزر موهای زائد را انتخاب نمایید و با قیمت و هزینه مناسب بتوانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. کسانی که کار لیزر را انجام می دهند حتما باید آموزش های مربوطه را دیده باشند.

لیزر موهای زائد به چه شکل انجام می گیرد ؟

لیزر موهای زائد را می توان به عنوان بهترین روش در از بین بردن موهای زائد رشد کرده در نواحی مختلف بدن در نظر گرفت،

انجام لیزر موهای زاید درکنار عمل های زیبایی و جراحی های پلاستیک یکی از رایج ترین راه های بهبود زیبایی ظاهری افراد نیز محسوب می شود و از این نظر دارای محبوبیت زیادی بین افراد مختلف به ویژه خانم ها است.

برای مشخص شدن مزیت های لیزر موهای زائد ابتدا بر اساس نوع و رنگ پوست فرد یک دستگاه لیزر مناسب به منظور انجام حذف موهای زاید در نظر گرفته می شود.

انتخاب نوع دستگاه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که لیزر موهای زائد در افراد مختلف با انواع پوست متفاوت نیازمند دستگاه خاصی است تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

در ابتدای روند لیزر موهای زائد پزشک متخصص ناحیه ای از بدن فرد را که قرار است لیزر شود با مواد بی حسی تحت بی حسی موضعی قرار می دهد.

سپس دستگاه لیزر با تاباندن اشعه های لیزر موهای زائد رشد کرده را از پوست شناسایی کرده و بعد از آن اقدام به سوزاندن و از بین بردن رنگدانه ها و پیاز های مو می کند.

پزشک با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد این روند را بار ها و در چند جلسه درمان تکرار می کند تا موهای زائد رشد کرده به طور کامل از بین بروند.

در صورتی که شخص قصد انجام از بین بردن موهای زاید را در چند منطقه مختلف از بدن و اندام های خود داشته باشد، روند انجام لیزر موهای زائد در مناطق دیگر نیز انجام شده و موجب رفع آن ها خواهد شد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

برای حفظ نتایج بدست آمده از مزیت های لیزر موهای زائد و بهره مندی کامل از مزایای آن نکات و مراقبت هایی وجود دارند که عمل به آن ها پس از انجام لیزر موهای زاید توصیه می شود، رعایت این نکات همچنین باعث جلوگیری از بروز برخی عوارض جانبی ناشی از لیزر کردن موهای اضافی نیز خواهد شد.

پس از اتمام روند رفع موهای زائد خود از بسته های یخ و کمپرس سرد استفاده کنید، پس از لیزر موهای زائد احتمال بروز برخی ناراحتی ها مانند سوزش خفیف و سرخی پوست در منطقه تحت درمان وجود دارد.

شما بلافاصله پس از انجام لیزر موهای زاید با قرار دادن کیسه های یخ روی ناحیه مورد نظر از پوست به کاهش علائم و درد آن کمک کنید.

این کار را به فاصله چند روز پس از لیزر انجام داده و مشکل رفع خواهد شد. یکی از راه های تسکین درد و کاهش تورم پس از لیزر موهای زائد استفاده از گیاه آلوئه ورا است، ژل داخل آلوئه ورا را به آرامی به منطقه ای از پوست که لیزر در آنجا صورت گرفته بمالید

چند دقیقه صبر کرده تا جذب پوست شود سپس ژل های اضافی باقیمانده بر روی پوست را بردارید اما پوست را بطور کامل خشک نکنید، تکرار این عمل 2 الی 3 بار در روز موجب جلوگیری از درد، قرمزی و ورم خواهد شد.

باید از مناطقی که تحت لیزر موهای زائد بوده اند را در مقابل نور خورشید محافظت کنید، نور خورشید قسمت های از پوست را که تحت laser hair removal بوده اند را تحریک کرده و حتی موجب تشدید تورم و سرخی پوست احتمالی می شود.

پس از اتمام پروسه منطقه درمان را بپوشانید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کرده و از کرم های ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید.

پوست خود را تا حد امکان از گرما دور نگه دارید، در لیزر موهای زائد با تاباندن اشعه لیزر از گرما به عنوان عامل اصلی سوزاندن و از بین بردن فولیکول های مو استفاده می شود.

از این رو قرار دادن مناطق تحت درمان در معرض گرمای اضافی موجب تحریک پوست خواهد شد، حداقل 2 الی 3 روز پس از درمان از دوش گرفتن با آب داغ، سونا و اتاق بخار اجتناب کنید.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

روش های سنتی

در ابتدا باید بگوییم که روش های سنتی از بین بردن موهای زائد هزینه ی ناچیزی دارند و دسترسی به آن ها آسان است

همچنین بهتراست بدانید که روش های سنتی اکثرا از مواد طبیعی می باشند، که تاثیر چشم گیری ندارند و ممکن است پس از انجام آن، هم چنان موهای زائد به چشم بخورد و در جاهای دیگر مو از بین رفته باشد، که همین امر موجب دغدغه شما عزیزان می شود.

از جمله روش های سنتی برای از بین بردن موهای زائد بند انداختن برای از بین بردن موهای زائد صورت و یا استفاده از پودر های مختلف می باشد که تمامی آن ها به صورت موقت تاثیر خود را در از بین بردن آن ها می گذارند.

علاوه بر آن باید بدانید که اکثرا، واببسته به نوع پوست و قسمت های مختلف بدن شما ممکن است دچار عارضه و حساسیت های پوستی شود.

عارضه ها ممکن است به صورت لکه های قرمز رنگ دایره ای باشد، و حساسیت ها خود را به شکل جوش های زیر پوستی درشت نشان می دهند.

برای همین به شما توصیه می کنیم که به سراغ این روش نروید، چون ممکن است پوست شما با بعضی از روش ها سازگاری نداشته باشد و بعدا دچار عارضه و حساسیت های پوستی شوید.

آمادگی قبل از انجام لیزر

قبل از لیزر موهای زائد بدن متخصص پوست اطلاعاتی راجع به شرح پزشکی بیمار دریافت میکند و او را معاینه میکند .

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

دراین زمان پزشک و بیمار در مورد انتظارات بعد از لیزر وخطرات بالقوه و نتیجه این جراحی گفت وگو می کنند.

دستگاه های لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت : یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر مو های زائد دستگاه الکساندرایت است. این لیزر توسط شرکت آمریکایی ساخته شده است.

یکی از ویژگی های این دستگاه قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی برای درمان انواع مختلف مو و پوست است. این دستگاه بیشترین کارایی و کمترین خطر را برای بدن دارد و طولانی مدت باقی می ماند.

لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت

) این لیزر برای موهای نازک و روشن مناسب تر است و به دلیل جذب بالا باعث رنگدانه هایی در پوست می شود به همین دلیل برای افراد با پوست تیره توصیه نمی شود .

لیزر تور پالسی بالا

این لیزر اصلاً لیزر نیست بلکه نور شديد پالسى است كه توسط يک لامپ گزنون توليد مى ‌شود و مثل لیزر روی سطح پوست قرار می گیرد، اما تأثیر آن روى موهاى زائد و تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.

لیزر ND:YAG

اين ليزر براى پوست ‌هاى تيره و بسيار تيره استفاده می شود.

لیزر موهای زائد با لیزر دایود

این لیزر برای همه پوست ها حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به دلیل قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهایی که زیر پوست قراردارند را از بین ببرد. بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

نکته ای که باید به آن برای دستگاه های لیزر موهای زائد توجه کنیم نوع تکنولوژی دستگاه و نوع برند آن می باشد.

چه دستگاه هایی را برای لیزر انتخاب کنیم ؟

دوتا از شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد : 1- الکساندرایت 2- دایود و نوع کمتر شناخته شده 3- N دی یاگ است.

نوع برند دستگاه لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت می تواند کندلا و سایناشور که قوی ترین نوع الکساندرایت محصول کشور آمریکا می باشد.

برند های دیگر آلما، دکا، کوتراو ونوبلکس می باشد که می تواند برای چین، کره یا اروپا باشد.

چگونه مناسب ترین لیزر موهای زائد را انتخاب كنيم؟ يكى از بهترين دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت است كه با كمترين تعداد جلسات درمانى بین 3 تا 5 جلسه است و باعث اثربخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به ليزرهاى دیگر است و توانایی از بین بردن انواع موهای زائد و حتى موهاى زير پوستى را هم دارد.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

گروهی از افراد برای انجام لیزر موهای زائد بدن مناسب نیستند که در ادامه متن به برخی از این گروه ها اشاره خواهیم کرد:

  • وجود اختلالات هورمونی
  • مصرف دارو های خاص
  • وجود بعضی بیماریها
  • سابقه گوشت اضافه در محل عمل
  • سابقه تبخال مکرر
  • سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی
  • برنزه بودن
  • وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر
  • مصرف ایزوترتینویین
  • مصرف داروهای حاوی طلا
  • سابقه بیماریهایی مثل لوپوس
  • افراد باردار

چرا آقایان باید موهای بدن خود را لیزر کنند ؟

کاهش تراکم برای آقایان پر مو

لیزر موهای زائد در مردانی که احساس تراکم می کنند و پر مو هستند کمک می کند. لیزر موهای زائد به این معنا نیست که موهای شما کاملا و برای همیشه از بین می رود و یا پوست شما شفاف می شود اما این ایده به اشتباه جا افتاده است.

البته لیزر 90 درصد موهای بدن را حذف می کند. بسیاری از مردان نمی خواهند موهای سینه شان کاملا از بین برود و بلکه آنها می خواهند کمی از حجم موهای زائد بدنشان کاهش پیدا کند در حدی که ظاهر خوبی داشته باشد.

اما بعضی از افراد می خواهند که به طور کامل موهای بدنشان از بین برود که هر کسی نظر متفاوتی دارد.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

بهداشت و سلامت برای پوست

داشتن موهای زائد به این معنا نیست که بهداشت رعایت نمی شود اما اصلاح بدن باعث جلوگیری از آزار های پوستی مثل عرق سوز می شود.

برخی از مردان به دلیل خارش شدید مخصوصا در فصل تابستان موهای خود را اصلاح می کنند و یا به طور مثال بسیاری از مردان در پشت کمر خود موی بسیار کمی دارند اما در ناحیه نشیمنگاه بسیار پر مو هستند که اصلاح این ناحیه بسیار دردسر ساز است.

اصلاح راحت تر و آسان و مشکل های زیر پوستی

یکی از روش هایی که مردان از لیزر موهای بدن استفاده می کنند اصلاح بدن و صورت است. بعضی از آقایان در ناحیه گردن از موهایی که به سمت داخل رشد می‌کنند رنج می‌برند و اذیت می شوند.

این مشکل «سودوفولیکولیت باربی» یا «التهاب کاذب ریش» نام دارد و تنها روش درمانی آن، لیزر کردن موها است.

دلیل التهاب موهای زیر پوستی این است که به هر سمتی که بخواهند رشد می کنند و باعث آزار های پوستی می شوند.

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه‌ تناسلی

حذف موهای زائد ناحیه‌ی بیکینی دردسرهای زیادی دارد. اگر این ناحیه را با تیغ اصلاح کنید، باید هر ۳-۴ روز یکبار این کار را انجام دهید.

برای زخم نکردن این ناحیه‌ی حساس دقت بسیاری به خرج دهید، با جوش زدن‌های بعدش کنار بیایید و در نهایت خارش موهای تازه جوانه زده را تحمل کنید.

اگر به وکس و موم پناه برده‌اید، حتماً می‌دانید که لحظات خجالت آور برهنه شدن جلوی اپیلاسیون‌کار را تجربه کرده‌اید و می‌دانید که گاهی اوقات موم انداختن ناحیه‌ی بیکنی بسیار دردناک می‌شود.

در عوض لیزر موهای زائد یک چاره‌ی بی‌دردسر و دائمی برای خلاص شدن از شر موهای ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی است.

لیزر بدون وارد کردن یک سوزن به پوست انجام می‌شود. لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود و بدون هیچ گونه زخم یا سوراخی به عمق پوست نفوذ می‌کند.

الکترولیز می‌تواند همه‌ی موهای ناحیه‌ را به صورت دائمی حذف کند ولی لیزر در هر دوره‌ی درمانی، ۷۰ تا ۹۰ درصد موها را به صورت دائمی حذف نمی‌کند.

لیزر سریع‌تر است و می‌تواند کل ناحیه‌ی بیکینی را در ۶-۷ جلسه درمان کند ولی الکترولیز گاهی تا ۲ سال هم طول می‌کشد.

هر جلسه‌ی لیزر موهای زائد بیکینی در حد چند دقیقه طول می‌کشد ولی الکترولیز بسیار طولانی‌تر است.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

ممکن است کمی درد تجربه کنید ولی آن قدر نیست که غیرقابل تحمل باشد. بیشتر مراجعین درد لیزر را مثل برخورد یک کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند.

بسیاری از مراجعین ما اصلاً هیچ دردی احساس نمی‌کنند و می‌گویند فقط کمی پوست‌شان سوزن سوزن می‌شود. به طور کلی کمتر از ۱ درصد مراجعین به کرم‌های بی‌حس کننده نیاز پیدا می‌کنند.

خطرات لیزر بیکینی

به هر حال تمامی روش‌های درمانی پزشکی زیبایی خطراتی دارند، ولی در مورد لیزر موهای زائد بیکینی خطرات و عوارض بسیار محدود هستند.

مزیت های لیزر موهای زائد
مزیت های لیزر موهای زائد

لیزر می‌تواند باعث ایجاد زخم، سوختگی، تغییرات رنگ پوست و جوش زدن بشود. این خطرات تا حد زیادی به مهارت اپراتور بستگی دارد.

عوارض لیزر بیکینی

خبر خوب این است که اگر ناحیه‌ی لیزر شده در معرض آفتاب قرار نگیرد، تقریباً عوارض لیزر بیکینی به صفر می رسد.

پس تا زمانی که بعد از لیزر به سولاریوم نروید و آفتاب نگیرید، احتمال خیلی زیاد دچار عارض نخواهید شد. همچنین باید بدانید که لیزر تقریباً هیچ عارضه‌ی بلند مدتی ندارد.

در مورد شایعه نازایی

بله ما هم در جریان شایعه‌ی نازایی در اثر لیزر موهای زائد ناحیه‌ی بیکینی هستیم. ولی باید بدانید که نور لیزر فقط چند میلی‌متر به پوست نفوذ می‌کند و اصلاً نزدیک به تخمدان‌ها نمی‌شود که بخواهد آسیبی وارد کند. پس اصلاً از این نظر نگران نباشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید