طرز تهیه ژله بستنی به 3 روش رولی، چند رنگ و مدل ساده، به همراه نکات کلیدی طرز تهیه آن را در اختیارتان گذاشته ایم، تا در روز های گرم تابستان همراه خانواده و دوستان این دسر خوشمزه را تهیه و میل نمایید.

طرز تهیه ژله بستنی آسان

مواد لازم برای ژله بستنی

    • پودر ژله دلخواه 1 بسته
    • بستنی دلخواه 1/2 پیمانه
    • آب جوش 1/2 پیمانه

مراحل تهیه ژله بستنی

مرحله اول

در ابتدای کار بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا به مرور نرم شده و از حالت یخ زده خارج شود. مراقب باشید که بستنی کاملا نرم شود. چون بستنی سرد ژله ی شما را خراب خواهد کرد.

مرحله دوم

پودر ژله را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا پودر ژله به طور کامل حل شود. همچنین میتوانید ظرف را برای چند دقیقه داخل مایکروویو بگذارید.

مرحله سوم

ظرف محتوی ژله و آب را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید تا با محیط هم دما شود. بستنی و ژله برای مخلوط شدن لازم است دمای متعادلی داشته باشند تا ژله بریده نشود.ژله بستنی لیوانی - طرز تهیه ژله بستنی

مرحله چهارم

وقتی از داغی ژله کم شد و بستنی نرم شده بود، میتوانید هر دو را در قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس قالب ژله را در یخچال بگذارید تا ژله بستنی شما ببندد.

مرحله پنجم

وقتی ژله کاملا سفت شد، آن را از یخچال خارج کنید. برای خارج کردن ژله از قالب باید قالب ژله را به مدت چند ثانیه در آب گرم نگه دارید. سپس قالب را در ظرف سرو مورد نظر برگردانید. نوش جان.

نکات کلیدی تهیه ژله بستنی آسان

  • در این مطلب ژله بستنی ساده تک رنگ را آموزش دادیم. در صورتی که میخواهید ژله بستنی چند رنگ ( یا ژله بستنی رنگین کمان ) تهیه کنید، باید پس از انجام مراحل آماده سازی ژله و قرار دادن آن در یخچال، همین مراحل را برای لایه بعدی تکرار کنید. در همین حین که لایه اول بسته می شود، مراحل لایه دوم را انجام دهید تا وقتتان گرفته نشود.
  • در این روش باید صبر کنید تا لایه ی اول ژله کاملا خودش را گرفته باشد. سپس لایه دوم را کم کم با قاشق روی لایه اول بریزید تا گرمای آن، لایه زیرین ژله را آب نکند.

ژله مجلسی چند رنگ - طرز تهیه ژله بستنی

  • برای داشتن زیباترین ژله بستنی ها میتوانید از بستنی های به رنگ تیره مثل بستنی شاه توت با ژله های رنگ روشن مثل آلوئه ورا استفاده کنید. یا میتوانید از ژله های تیره رنگ مثل انگور، شاه توت، نوشابه ای و … با بستنی های رنگ روشن مثل بستنی وانیلی این دسر جذاب را تهیه کنید.
  • همان طور که دیدید این مطلب طرز تهیه ژله بستنی با قالب بود. اما همین مراحل را میتوان برای ژله بستنی لیوانی تکرار کرد. با این تفاوت که دیگر نیازی به خارج کردن ژله از لیوان نیست.

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ

مواد لازم برای طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ

  1. پودر ژله در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف، به‌تعداد دلخواه
  2. بستنی وانیلی، نیم‌کیلو
  3. آب‌جوش، به‌مقدار لازم

ژله بستنی انگور - طرز تهیه ژله بستنی

مراحل تهیه ژله بستنی چند رنگ یا رنگین کمان

مرحله اول

بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کمی نرم شود.

مرحله دوم

یک بسته پودر ژله را در آب‌جوش حل می‌کنیم و آن‌قدر هم می‌زنیم تا شفاف شود.

مرحله سوم

اجازه می‌دهیم مایه کمی سرد شود.

مرحله چهارم

به‌ازای هر بسته ژله، ۱۵۰ گرم بستنی را به ژله‌ی آب‌شده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم که مایه شفاف شود.

مرحله پنجم

مایه را در قالب دلخواه می‌ریزیم و حدود ۴۵ دقیقه در یخچال می‌گذاریم که ببندد.

مرحله ششم

قالب را به تعداد رنگ‌های ژله تقسیم می‌کنیم.

مرحله هفتم

بعد از آماده‌شدن لایه‌ی اول، همان مراحل را برای لایه‌ی دوم هم تکرار می‌کنیم.

مرحله هشتم

بعد از آماده‌شدن لایه‌ی دوم، اجازه می‌دهیم که سرد شود و سپس آن را به لایه‌ی اول اضافه می‌کنیم. اگر لایه‌ی دوم هنگام اضافه‌شدن به لایه‌ی اول گرم باشد، لایه‌ی اول را آب خواهد کرد و بی‌فرم خواهد شد.ژله بستنی توت فرنگی - طرز تهیه ژله بستنیمرحله نهم

بعد از ۴۵ دقیقه می‌توانیم لایه‌ی سوم را هم اضافه کنیم.

مرحله دهم

همین مراحل را برای لایه‌های بعدی انجام می‌دهیم.

نکات ژله بستنی چند رنگ

  • هر چه ژله‌ها بیشتر باشد، ژله بستنی شما زیباتر خواهد بود.
  • اگر رنگ ژله‌ها نزدیک‌به‌هم است،‌ بهتر است برای رسیدن به ژله بستنی زیباتر، ژله‌های کم‌رنگ‌تر در لایه‌های پایینی قرار بگیرد.
  • در طرز تهیه‌ی ژله بستنی چند رنگ می‌توانید از ژله‌ی بی‌رنگ و بستنی رنگی استفاده کنید. ژله‌ی آلوئه‌ورا بی‌رنگ است. این ترکیب می‌تواند حالتی متفاوت و زیبا برای ژله بستنی شما ایجاد کند.

طرز تهیه ژله بستنی رولی مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
ژله رنگی ۱ بسته
بستنی وانیلی ۲ قاشق غذاخوری
آب داغ ۱ لیوان

دستور تهیه ژله رولی

ژله بستنی رولی - طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول

ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا نرم شود. البته این نکته مهم است که نباید اجازه بدهیم که بستنی آب شود و مانند شیر،همین که از حالت سفت خود تغییر کند و نرم شود کافی است.

مرحله دوم

ژله را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و ژله را با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب جوش حل شود. سپس ژله که کاملا حل شد و مایع شفافی داشتیم بستنی نرم شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس اجازه می دهیم تا بستنی داخل ژله آب شود بدون اینکه ما مداخله ای کنیم.سینی لبه داری را انتخاب می کنیم و کمی با آبپاش داخل آن آب می پاشیم تا نمدار شود و و کیسه فریزر را از یک گوشه با قیچی می بریم.

مرحله چهارم

حالا پلاستیک را باز می کنیم و کف سینی قرار می دهیم تا کاملا سینی را بپوشاند و ژله و بستنی را یکبار با قاشق هم می زنیم و بعد کف سینی می ریزیم و سینی را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه ژله بستنی آماده شود.

مرحله پنجم

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر ژله بستنی بیش از این زمان هم در یخچال بماند سفت می شود و نمی توانیم رول کنیم. سپس ژله را بیرون می آوریم و با کارد از قسمت طول به فاصله ۲ سانتیمتر برش روی ژله می زنیم.

مرحله ششم

سپس مانند رولت ژله بستنی را رول می کنیم و در انتها که رول کردیم پایین ژله بستنی را خلال دندان می زنیم  تا شبیه به آبنبات شوند و در ظرف آن ها را می چینیم. اگر چند مدل ژله بستنی درست کند و لابه لای یکدیگر قرار دهید بسیار ظرف شما زیباتر می شود.نوش جان

فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی میوه ای - طرز تهیه ژله بستنی

  • به جای قرار دادن ژله مخلوط شده با آب جوش روی بخار آب، می توانید ظرف حاوی ژله را بعد از اضافه کردن آب جوش، چند دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
  • اگر بستنی و مایه ژله دمایشان با هم تفاوت زیادی داشته باشد و آن ها را به صورت ناگهانی با هم مخلوط کنید، ژله می بُرد و ژله بستنی خراب می شود.
  • اگر بستنی به اندازه کافی نرم نشده و ژله هنوز داغ باشد و هر دو را با هم مخلوط کنید، بعد از اتمام کار، بستنی روی ژله بستنی می آید و ژله در قسمت زیر می بندد و سفت می شود.
  • بهتر است برای این که مخلوط ژله و بستنی یکدست شود، آن ها را با مخلوط کن یا همزن با هم به خوبی مخلوط کنید و بزنید.
  • برای این که ژله بستنی به راحتی از قالب خارج شود، قبل از اضافه کردن مایه ژله بستنی، کف قالب را با کمی روغن چرب کنید.
  • روی ژله بستنی را می توانید بعد از سرو، به شیوه دلخواه و با موادی مثل شکلات رنده شده، خامه، اسمارتیز و میوه های مختلف تزیین کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید