آموزش پاستا پنه آلفردو این پاستای خوشمزه ی ایتالیایی را به 3 روش به شما یاد داده ایم. بی شک پنه آلفردو یکی از خوشمزه ترین پاستا های دنیاست. کافیست فقط یکبار آن را امتحان کنید تا از طرفداران این غذای لذیذ شوید.

پاستا پنه با سس آلفردو

سس آلفردو یکی از سس‌های محبوب ایتالیایی است و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که اصیل‌ترین آن‌ها تنها شامل پنیر، سیر، خامه و شیر است. اما زمانی‌که در دستور تهیه پاستا آلفردو، قارچ، مرغ یا سبزیجات را به این سس اضافه کنید، دنیایی از مزه‌های شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد، که ما در این مقاله به اموزش درست کردن پاستا الفردو با این مواد خواهیم پرداخت و فوت و فن پنه آلفردو را به شما خواهیم گفت تا بتوانید با تهیه آن، طعم بی‌نظیری را تجربه کنید.

پنه مرغ - آموزش پاستا پنه آلفردوآموزش پاستا پنه آلفردو

امروزه تنوع بالایی از پاستا در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد، از جمله پاستای پنه، فتوچینی، پروانه‌ای، اسپاگتی و … اما معمولا برای پخت پاستا آلفردو، از پاستای پنه استفاده می‌شود و وقتی صحبت از پاستای آلفردو می‌شود، همه به یاد پنه می‌افتند. حتما درمنوی کافه‌ها و رستوران‌ها نام  پاستا پنه آلفردو را شنیده‌اید و آن را امتحان کرده اید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سمبوسه آبادانی خوشمزه به دو روش به همراه نکات پیچیدن سمبوسه

آموزش پاستا پنه آلفردو

مواد لازم برای ۲ نفر
پاسته پنه ۱ بسته
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
سیر ۲ حبه
آویشن ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان ۶ قاشق غذاخوری
خامه ۲۰۰ گرم
شیر ۱ فنجان
کره و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

مرحله اول

برای تهیه پاستا پنه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک برای طعم بهتر پاستا و ۱ قاشق غذاخوری روغن برای اینکه پاستاها به هم نچسبند به قابلمه اضافه می کنیم.

سس آلفردو - آموزش پاستا پنه آلفردو

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، پاستا را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند. برای اینکه پاستا را به بهترین شکل درست کنیم، بهتر است که زمان پخت آنرا از روی بسته بندی بخوانیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پاستا نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک مثل گوشت خورشتی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در حین داغ شدن روغن، سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیرها خارج شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و رنگشان تغییر کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند، تفت می دهیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را از تابه خار ج می کنیم، سپس تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری کره به تابه اضافه می کنیم. در حین ذوب شدن کره، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم و قارچ ها را به سرعت تفت می دهیم تا آب نیندازند.

پاستا پنه - آموزش پاستا پنه آلفردو

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ ها سرخ شدند، تکه های گوشت مرغ را مجددا به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با قارچ ها ترکیب شوند. در ادامه حرارت را کم می کنیم و شیر را به همراه خامه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پنیر را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند. در ادامه پاستا را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا پاستا به مواد درون تابه آغشته شود.

مرحله نهم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری آویشن روی آن می پاشیم. برای تزیین روی پاستا می توانیم به سلیقه خود از جعفری خرد شده و پنیر پارمزان استفاده کنیم.

آموزش پاستا پنه آلفردو با گوشت

پاستا پنه با گوشت - آموزش پاستا پنه آلفردو

مواد اولیه پاستا با سس قارچ و گوشت

  • فلیه گوساله ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • پاستا فرمی ۱ بسته
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • خامه صبحانه ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره ۳۰ گرم
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و آویشن و ادویه کاری به مقدار لازم

مراحل آموزش پاستا پنه آلفردو با گوشت

مرحله اول

ابتدا پیاز را شسته و خلالی خرد کرده سپس داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز ها را اضافه می کنیم تفت می دهیم تا سبک شود سپس فیله گوساله را به اندازه دلخواه نواری برش داده و پیازمون رو اضافه می کنیم تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه کمی فلفل سیاه و ادویه کاری به گوشت زده و مقداری آب ریخته و اجازه می دهیم تا گوشت پخته شود.

مرحله دوم

قارچ ها را شسته و اسلایس کنید سپس ۱ ق غذا خوری آبلیمو روی قارچ ها ریخته تا سیاه نشوند، داخل تابه کمی کره ریخته و حرارت را زیاد می کنیم تا داغ شود سپس قارچ ها را به همراه سیر رنده شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر خارج و قارچ پخته شوند.

پاستای ایتالیایی - آموزش پاستا پنه آلفردو

مرحله سوم

داخل قابلمه آب ریخته و مقداری روغن و نمک اضافه کنید وقتی آب به جوش آمد پاستا را داخل قابلمه ریخته تا نرم شود.

مرحله چهارم

وقتی گوشت پخته شد و آبش کشیده شده قارچ را بهش اضافه می کنیم و از روی حرارت برمیداریم سپس داخل تابه کوچک کره را ریخته کمی که ذوب شد آرد را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود سپس شیر ولرم را کم کم به مخلوطمون اضافه می کنیم تا آرد باز شود در انتها آویشن و پودر سیر و خامه را افزوده و سس را داخل تابه گوشت و قارچ می ریزیم و زیر تابه گوشت را روشن کرده تا سس به خورد مواد گوشت و قارچ برود سپس از روی حرارت بر میداریم.

مرحله آخر

وقتی پاستا نرم شد آن را آبکش کرده و در ظرف سرو کشیده و سس قارچ و گوشت را روی آن ریخته و مقداری جعفری یا پنیر پارمزان اضافه می کنیم. این پاستا را داغ میل نمایید.

نکات کلیدی در تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت

  1. می توانید از گوشت چرخ کرده نیز برای پاستا استفاده کنید.
  2. خامه قابل حذف است.
  3. به دلخواه می توانید مقداری فلفل دلمه ای نواری به گوشت اضافه کنید.
  4. شیر را کمی ولرم اضافه کنید شیر سرد باعث گوله شدن آرد می شود.

آموزش پاستا پنه آلفردو با اسفناج

پاستای اسفناج - آموزش پاستا پنه آلفردو

یکی از انواع پاستاهای سبزیجات مورد علاقه ما، پاستا پنه آلفردو با اسفناج است. در ادامه با مواد لازم پاستا آلفردو و با طرز تهیه پاستا پنه آلفردو مناسب گیاهخوارن آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

  • پاستا پنه، 200 گرم
  • اسفناج، 2 پیمانه
  • روغن ذرت غنچه، 1 قاشق غذاخوری
  • سس آلفردو به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه پاستا آلفردو با اسفناج

در آموزش پاستا آلفردو با اسفناج، باید همزمان با درست کردن پاستا داخل یک تابه گود، اسفناج‌ها را اندکی حرارت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود.

سپس یک قاشق غذاخوری روغن ذرت غنچه را داخل تابه ریخته و اسفناج‌ها را کمی تفت دهید، پس از 1 الی 2 دقیقه می‌توانید سس آلفردو که از قبل آماده کرده‌اید را به اسفناج اضافه کنید. مخلوط را به خوبی هم زده و در نهایت پاستا پنه آبکش شده را به سس آلفردو اسفناج اضافه کنید.

این روش درست کردن پاستا آلفردو، برای گیاهخواران ایده‌آل است. اما اگر وگان هستید و نمی‌توانید پاستا آلفردو با شیر را تهیه کنید و به دنبال دستور پاستا آلفردو بدون خامه و شیر هستید، می‌توانید از شیرسویا برای تهیه ماکارونی با سس آلفردو استفاده کنید که اتفاقا طعم بسیار خوبی هم دارد و با رژیم افراد وگان سازگار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید