طرز تهیه دوپیازه میگو غذای معروف و خوشمزه ی بوشهری را به شما یاد می دهیم. دوپیازه میگو یکی از آسان ترین و مقوی ترین غذاهایی است که می توانید درست کنید. پارس مگ مراحل تهیه این غذای فوق العاده را به همراه ویدیو آموزش مرحله به مرحله و نکات طعم دار کردن میگو در اختیارتان قرار داده است.

دوپیازه میگو چیست

دوپیازه میگو یکی از غذاهای خوشمزه جنوبی می باشد که اصالت این غذا برای بوشهر است. این غذا طرز تهیه آسان و سریعی دارد و به راحتی تهیه می شود این غذای خوشمزه در کنار برنج سرو می شود.

در دوپیازه میگو می توانید به دلخواه سیب زمینی سرخ شده بریزید و یا حذف کنید. همیشه پخت میگو به دلیل بوی زهم و لاستیکی شدن آن کار سختی بوده ولی مهم ترین نکته زمان پخت حداقل ۵ الی ۷ دقیقه برای میگو می باشد تا میگوی نرمی داشته باشید شما می توانید به دلخواه برای تهیه دوپیازه میگو از هر سایز میگویی استفاده کنید تا در کنار این غذای خوشمزه از خواص خوبش بهرمند شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا گوجه و ریحان خوشمزه و بدون گوشت

مواد لازم در طرز تهیه دوپیازه میگو خوشمزه بوشهری

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو ۵۰۰ گرم
پیاز ۴ عدد متوسط
سیر ۴ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۲ عدد
دارچین و پاپریکا به مقدار کافی
پودر لیمو و کاری به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه دوپیازه میگو رستورانی

دوپیازه میگو - طرز تهیه دوپیازه میگو

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه میگو خوشمزه ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ پشت میگوها را خارج می کنیم، سپس درون یک سینی می ریزیم.در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر لیمو، دارچین، کاری و پاپریکا داخل یک کاسه کوچک می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری روغن به ادویه ها اضافه می کنیم، سپس به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. حالا ترکیب ادویه ها و روغن را به طور کامل روی میگوها می مالیم تا به خوبی طعم دار شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه و اصیل قزوین

مرحله سوم

حالا میگوها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا ادویه ها به خورد میگوها بروند. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم.

میگو پلو - طرز تهیه دوپیازه میگو

مرحله پنجم

برای خوشرنگ شدن سیب زمینی ها، مقداری زردچوبه به آنها اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی ها را به طور کامل سرخ کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله تابه را با دستمال حوله ای تمیز می کنیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه میگوها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهعیم تا سرخ شوند. حالا میگوها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند. در ادامه سیر را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در مرحله هفتم از طرز تهیه دوپیازه میگو سیر را یک دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا خوشرنگ شود.

دوپیازه میگو - طرز تهیه دوپیازه میگو

مرحله نهم

در این مرحله پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، گوجه فرنگی ها را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه میگوهای سرخ شده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم تا سس به خوبی به خورد میگوها برود.

مرحله دهم

پس از اینکه سس غلیظ شد و به طور کامل به خورد میگوها رفت، دو پیازه ما آماده است. در ادامه دو پیازه میگو را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات کلیدی در طرز تهیه دوپیازه میگو ساده

  1. می توانید سیب زمینی را حذف کنید.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. با افزودن مقداری گشنیز طعم بسیار دلچسبی به دوپیازه میگو بدهید.
  4. به دلخواه می توانید کمی فلفل تند یا فلفل قرمز بیشتری در تهیه این غذا استفاده کنید.
  5. توجه کنید زمان پخت میگو بسیار کوتاه است.
  6. طعم زردچوبه و کره و سیر در این غذا محسوس است.

غذا با میگو - طرز تهیه دوپیازه میگو

7 نکته مهم برای از بین بردن بوی بد میگو

۱-قبل از طبخ میگو در پیاز های حلقه شده قرار دهید حداقل یک ساعت

۲-در مراحل آخر پخت میگو کمی آبلیموی تازه اضافه کنید تا بوی بد میگو از بین برود برای اینکه گوشت میگو سفت نشود بهتر است در مراحل اخر طبخ آبلیمو اضافه شود.
۳-میگو را در جعفری و آبلیمو بخوابانید و سپس هنگام پخت جعفری را از میگوها جدا کرده و در غذاها از میگو اضافه کنید.

۴-روغن زیتون و سیر نیز بوی زخم میگو را از بین میبرند.

۵-میگورا با سبزیجات طبخ کنید تا بوی بد میگو از بین برود.

۶-میگو را قبل از سرخ کردن روی توری قرار داده و توری را روی قابلمه ای حاوی آب جوشی که آبلیمو به آن اضافه شده است گذاشته و درپوشی بگذارید تا کمی میگو ها عرق کرده و بخار پز شوند سپس سرخ کنید این روش یکی از بهترین روش های گرفتن بوی میگو است.

۷- میگو هارا در حبه های سیر بخوابانید و سپس طبخ کنید میتوانید مقداری آب انار یا آبغوره یا آبلیمو نیز بیفزایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید