اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و دیدن دیوارهای ساده و بی روح شما را اذیت می کند از تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک غافل نشوید. در این مطلب گروه دکوراسیون پارس مگ به شما کمک می کند که با انختاب مناسب کاغذ دیواری خانه کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید.

فهرست محتوا نمایش

راهنمای کاغذدیواری برای خانه کوچک

فضای پذیرایی یکی از فضاهای مهم خانه است که رفت و آمد در آن بالا است پس باید کاغذ دیواری مناسب آن خریداری شود و در زمان انتخاب دقت و سلیقه به خرج داد.

حال اگر پذیرایی فضای کوچک و نقلی داشته باشد انتخاب طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری باید با دقت بیشتری انتخاب شود. و به دنبال مدل کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه باشید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

 

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچکدر ادامه به نکاتی مهم به عنوان راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای خرید کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک پرداخته ایم:

رنگ کاغذدیواری برای خانه کوچک

احتمالا زمانی که تصمیم به خرید کاغذ دیواری دارید اولین سوالی که به ذهنتان می‌آید این است که:” کاغذ دیواری چه رنگی بخرم. ”

از آنجایی رنگ در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی یا کاغذ دیواری برای اتاق خواب و هر فضای کوچک دیگری بسیار مهم است و در بزرگ تر و دلبازتر دیده شدن فضا تاثیرگذار است. پس باید در انتخاب آن با احتیاط عمل کنید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

رنگ‌ها به سه دسته رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…)، رنگ‌های سرد (آبی، بنفش، سبز و…) و رنگ‌های خنثی (طوسی، سفید و…) تقسیم می‌شوند. رنگ‌های گرم فضا را همانطور که از اسمشان مشخص است گرم و صمیمی می‌کنند و باعث می‌شوند فضای کوچک، کوچک تر دیده شوند.

رنگ‌های سرد فضا را دلبازتر و بزرگ تر می‌کنند که می‌توان برای تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک گفت بهترین رنگ برای فضای کوچک، رنگ‌های سرد هستند.

همچنین رنگ‌های خنثی از جمله رنگ‌های طوسی و سفید می‌توانند به خوبی فضا کوچک را بزرگ تر جلوه بدهند. پس سعی کنید برای خرید کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا سالن پذیرایی را دلباز جلوه بدهید.

اگر تصمیم به انتخاب کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار سالن پذیرایی هستید بهتر است ترکیب رنگ روغن و کاغذ دیواری را استفاده کنید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

به گونه ای که برای دیوارهایی که رنگ دارند، از رنگ روشن و دیواری که قرار است بر روی آن کاغذ دیواری نصب شود، دارای رنگ تیره تری باشد.

سعی کنید دیواری را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که دیواری کانونی سالن پذیرایی باشد. انتخاب کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون می‌تواند بهترین گزینه باشد.

قیمت کاغذدیواری برای خانه کوچک

اگر خانه شما سالن پذیرایی دارد که علاوه بر متراژ کوچک و نقلی دارای ارتفاع کوتاهی نیز است بهتر است رنگی را برای کاغذ دیواری پذیرایی 2020 انتخای کنید که چند درجه از رنگ سقف تیره تر باشد تا ارتفاع فضا بلندتر دیده شود.

بهترین طرح کاغذدیواری برای خانه کوچک

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک طرح و نقشی است که بر روی کاغذ دیواری‌ها حک شده است.

خوب است بدانید که کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، بزرگ و شلوغ فضا را کوچک تر جلوه می‌دهند زیرا به چشم ما بزرگ دیده می‌شوند اما کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده، مینیمال و کوچک باعث عمق دادن به فضا می‌شوند و سالن پذیرایی بزرگ تر دیده می‌شود.

اگر صرفا سالن پذیرایی کوچک و نقلی دارید با ارتفاع متعادل برای اینکه فضا از طول عریض تر دیده شود می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های افقی استفاده کنید. اما اگر فضا دارای سقف کوتاهی نیز است باید از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی استفاده کنید تا ارتفاع پذیرایی بلندتر دیده شود.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

جنس و کیفیت و تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

کیفیت کاغذ دیواری ایرانی به نسبت هزینه شان، مقرون به صرفه هستند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم با کیفیت ترین کاغذ دیواری را خریداری کنید تا سالیان سال بدون آسیبی باقی بمانند.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای سالن پذیرایی کوچک از کاغذ دیواری با سطح براق استفاده کنید. زیرا براق بودن بهتر نور را در فضا منعکس می‌کند و باعث دلبازتر شدن فضای کوچک می‌شود.

از کجا کاغذ دیواری بخریم

برای خرید کاغذ دیواری می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و به کمک آلبوم‌های مخصوص کاغذ دیواری (البوم کاغذ دیواری خارجی جدید سال 2020 و نمونه‌ها دیگر) مدل مد نظر خودتان را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری‌ها با توجه به نوع جنسشان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که ما پیشنهاد می‌کنیم به چند فروشگاه مراجعه کنید و مناسب ترین مغازه را برای خرید کاغذ دیواری انتخاب کنید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

کاغذ دیواری از مواردی است که بهتر است به صورت حضوری خریداری شود. پس پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان کاغذ دیواری به صورت آنلاین خریداری نکنید.

همچنین از یک فرد با تجربه نیز برای خرید کمک بگیرید تا کاغذ دیواری متناسب با نیاز شما تهیه کنید.

نکات تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

  1. قبل از انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری بهتر است به رنگ وسایل موجود در دکوراسیون منزل خود توجه کنید زیرا اگر رنگ کاغذ دیواری با وسایل موجود در دکوراسیون مطابقت و همخوانی نداشته باشد دکوراسیون منزل شما خسته کننده و نامنظم به نظر می رسد.
  2. توجه به بزرگی و کوچکی متراژ خانه نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید در هنگام انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری مورد توجه قرار بگیرد. اگر فضای منزل شما کوچک است و از کفپوش طرح دار در خانه خود استفاده کرده اید کاغذ دیواری ها با رنگ گرم و ملایم و طرح ساده می تواند برای منزل شما انتخاب ایده آل و مناسبی باشد.
  3. اگر چیدمان و کفپوش های منزل شما ساده است کاغذ دیواری سه بعدی و یا طرح دار می توانند برای منزل شما انتخاب مناسبی باشند.
  4. کاغذ دیواری ها با رنگ های روشن و طرح های کوچک می توانند باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای خانه های کوچک شوند.
  5. طرح و رنگ و جنس کاغذ دیواری می تواند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل تاثیرگذار باشد و علاوه بر این طرح و رنگ کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون منزل همخوانی و مطابقت داشته باشد.
  6. برای خانه ها با دکوراسیون های داخلی فانتزی و مدرن کاغذ دیواری های ساده می توانند انتخاب ایده آلی باشند و برای خانه ها با دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی کاغذ دیواری ها با طرح و نقش های برجسته و سنگین می توانند انتخاب مناسبی باشند.

مناسب ترین کاغذدیواری برای خانه کوچک

ترکیب رنگ

رنگ در انتخاب کاغذ دیواری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در فضا های کوچک این موضوع پر رنگ تر می‌شود. چرا که عدم انتخاب رنگ بندی مناسب می‌تواند به کوچکتر دیده شدن فضای خانه شود. برای بزرگتر نشان دادن خانه با کاغذ دیواری به سمت رنگ های روشن بروید.

تاثیر کاغذ دیواری در ابعاد خانه بسیار زیاد است. رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر و رنگ‌های تیره تر فضا را کوچکتر نشان می‌دهند. توصیه می‌شود از رنگ‌های تند هم زیاد استفاده نکنید. البته می‌توانید آنها را در ترکیب با رنگ‌های روشن به کار ببرید.

طرح کلی دکوراسیون فضا را مشخص کنید
هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای فضای کوچک مهمه که در مرحله اول اهداف و دامنه ی پروژه رو مشخص کنید. تعیین کنید که به دنبال چه نوع تصویر و تاثیری از فضا هستید.

تا بتوانید بر اساس خلق و خوی خود، دکور فضا و کارایی آن مکان انتخاب درستی داشته باشید. با این کار شما قادر به محدود کردن گزینه‌ها هستید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

توجه به منابع نور موجود در فضا

نور نقش بسیار مهمی در تعریف فضا و انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق‌های کوچیک ایفا می‌کند. باید قبل از هر چیزی بررسی کنید که نحوه ی نورپردازی طبیعی و مصنوعی فضا به چه صورتی است.

زیرا نحوه ی نور طبیعی در فضا و همچنین موقعیت نور مصنوعی بر رنگ و بافت کاغذ دیواری تاثیر گذار است. استفاده از کاغذ دیواری های شفاف و براق نور را پخش می‌کند و باعث می‌شود فضا بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد.

ایجاد خطای دید با استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

رنگ و متریال و طرح‌های به کار رفته در دیوار قسمت‌های مختلف منزل تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل دارد در واقع طرح‌ها و رنگ های مختلف جلوه ای تازه به دکوراسیون می‌بخشند و به همین سبب کاغذ دیواری‌هایی با طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می‌باشد.

یکی از این نمونه های جدید کاغذ دیواری هایی با طرح های سه بعدی هستد که با ایجاد خطای دید به کلی فضا را متحول می‌کنند و گاهی تاثیر زیادی بر ابعاد فضا دارند.گویی در واقعیت مبلمان منزل در آن صحنه قرار گرفته و فضایی غیر واقعی را طبق سلیقه و انتخاب تصویر مورد نظر شما محقق می‌سازند.

رنگ مناسب کاغذ دیواری

الگوهای رنگی ملایم با پس زمینه ای کمرنگ مانند سبز، آبی یا بنفش باعث ایجاد یه فضای دلباز تر می‌شود.

همچنین کاغذ دیواری با پس زمینه ی تیره هم با ایجاد یه طرح ویژه و منحصر بفرد باعث برجسته شدن طراحی فضاهای کوچک می‌شود.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

استفاده از کاغذدیواری پوستری برای خانه کوچک

اگر در یک آپارتمان کوچک و در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید، این کاغذ های دیواری می‌توانند گزینه مناسبی باشند.
چرا که با داشتن تصاویر زیبا بر روی دیوار های سالن پذیرایی یا هر بخش دیگری از منزل، کمی از آلودگی و فضای پر تنش دور می‌شوید.

استفاده از کاغذ دیواری قابل شسشتو

در خانه های کوچک همانطور که گفته شد استفاده از رنگ های روشن بسیار مفید است. اما کاغذ دیواری های روشن، به سرعت آلوده شده و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند.

هر چه فضا کوچکتر باشد، این آلودگی خود را بیشتر نشان خواهد داد. لذا استفاده از کاغذ هایی که می‌توانید به سادگی آنها را شستشو دهید، در این مکان ها بسیار کاربردی خواهند بود.

استفاده خلاقانه از کاغذ دیواری های خطی برای بزرگتر جلوه دادن فضا

گرافیک کاغذ دیواری و مقیاس الگوی موجود روی آن از عوامل مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق های کوچک است و باید بر اساس مقیاس و نسبت فضای موجود و طرحی که برای فضا مد نظر شما است یه طرح خوب انتخاب کنید.

الگو های خطی یا راه راه با ایجاد نقطه ی بصری نسبت به ارتفاع یا عمق فضا باعث بزرگتر جلوه دادن فضاها می‌شوند.

جنس کاغذ دیواری در ماندگاری آن تاثیر دارد!!!

جنس کاغذ دیواری تنها مربوط به قابل شستشو بودن و یا نبودن آن نمی‌شود. بله مواردی همچون کیفیت ماندگاری، نصب آسان و حفظ رنگ هم در آنها با اهمیت است.

تغییر کاغذ دیواری برای خانه های کوچک کار چندان ساده ای نیست. حداقل چند روزی از زندگی شما با این کار گرفته خواهد شد. پس بهتر است در ابتدا از جنسی خریداری کنید که مجبور نشوید به سرعت آنرا تغییر دهید.

طرح مناسب تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

دیوارهای رنگی حس عمق رو در یک فضای کوچیک ایجاد می‌کنند و چاپ های کوچک یا بزرگ روی کاغذ دیواری می‌توانند یه انتخاب مناسب برای فضاهای کوچک باشند.

با این حال با توجه به ابعاد دیوار این انتخاب می‌تواند متغیر باشد، اما در کل الگو های کوچک برای ایجاد یک فضای ایده آل و آرام مناسبتر هستند.

کاغذ دیواری مناسب راهرو ورودی خانه های کوچک

در تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک باید گفت یکی دیگر از مکان های مناسب برای کاغذ دیواری در خانه کوچک٬ راهرو ورودی است. استفاده از یک الگو مناسب در یک راهرو کوچک، می‌تواند یک عنصر جسورانه در خانه شما ایجاد کند. ورودی کوچک خود را با یک تصویر زمینه کامل٬ جلوه ببخشید.

تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک

استفاده از طرح های نقاشی بزرگ به جای استفاده از یک الگوی ریز و تکراری توصیه می‌شود. اگر در سمت ورودی خود یک پله داشته باشید، با طراحی غیر منتظره دیواری که به طور مستقیم به پله ها متصل است مهمانان خود را غافلگیر کنید.

کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه٬ استفاده از کاغذ دیواری در قسمتی از دیوار که طرح گلدار باشد.

تصویر زمینه باشکوه هنری را ایجاد می‌کند. در یک فضای کوچک، سفید و مدرن، الگوی کاغذ دیواری نقطه کانونی است؛ که تقریبا در یک فضای بزرگ خوب جلوه نمی‌کند.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب خانه های کوچک

در اتاق خواب می‌توانید طرح کاغذ دیواری مد نظر خود را شخصی سازی کنید و با توجه به علاقه و وسایل اتاق خواب٬ پوشش دیوارها را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که یک الگوی برجسته و بزرگ را در تمامی فضای اتاق به کار نبرید و با کاغذ ساده ترکیب کنید.

شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش راهروهای باریک خود و انتخاب سبک مینیمالیستی٬ احساس کنید فضای راهرو بزرگتر شده است. یا اینکه می‌توانید به فضای کوچکی در راهرو برسید ولی هویت و الگوی مد نظر کاغذ دیواری خود را در راهرو اعمال کنید. با خلاقیت در دکوراسیون و الگوی کاغذ دیواری مناسب که در راهرو قرار داده شده، حال و هوای جدیدی در خانه ایجاد می‌شود.

خلاقیت خود را در سرویس با استفاده از کاغذ دیواری اجرا کنید. یک راه عالی برای انجام این کار و تاثیر کاغذدیواری برای خانه کوچک این است که یک کاغذ دیواری با یک چاپ بزرگ انتخاب کنید که پس زمینه مناسب برای آینه و روشنایی شماست و تضاد خوبی ایجاد می‌کند.

استفاده مناسب از کاغذدیواری برای خانه کوچک در سرویس بهداشتی

این فضاهای کوچک فرصتی برای بازی‌های جسورانه ارائه می‌دهند، مثلا راهکار استفاده از کاغذ دیواری با تضاد رنگی، که تنوع بصری ایجاد می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید