جدید ترین مدل کابینت آشپزخانه را با توجه به فضای موجود انتخاب کنید. از آنجایی که آشپزخانه مشرف به سالن است پس از اهمیت بسزایی برخوردار است. کابینت ها جنس و رنگ های متفاوتی دارند که میتوانید باتوجه به سلقیه و سبک خانه تان آن را انتخاب کنید.

جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه کلاسیک

همان طور که بالا اشاره کردیم کابینت عمدتاً در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک طراحی و تولید می‌شود. حال می‌خواهیم به تفکیک این سه سبک کابینت ام دی اف بپردازیم و زیر شاخه‌های آنها را به شما معرفی کنیم. کابینت کلاسیک مشکی سفید - جدید ترین مدل کابینتکابینت کلاسیک شامل سه زیر شاخه به نام های کابینت طرح چوب، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب می‌باشد. مشخصه کابینت های کلاسیک ابزار و حکاکی های روی درب های این سبک کابینت است. این نوع کابینت دارای درب های حکاکی شده‌ی زیباست. این ابزار و حکاکی ها توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی روی درب ها اجرا می‌شود و بسیار ظریف است.کابینت کلاسیک قهوه ای - جدید ترین مدل کابینت

همچنین وجود ستون و گل های چوبی منبت کاری شده در این سبک کابینت به وفوور دیده می‌شود. این سه مدل کابینت از نظر ظاهر بسیار مشابه هستند اما روند تولید و قیمت متفاوتی دارند. لوکس ترین و گران قیمت ترین محصول کلاسیک کابینت تمام چوب است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی درختان قیمت بالایی دارد. این مدل کابینت محبوبیت بسیاری نزد طرفداران مسنوجات چوبی دارد. اما قیمت بالای این محصول به خصوص در سالیان گذشته باعث شده فروش این محصول پایین بیاید.

کابینت طرح چوب عضو دیگر خانواده کابینت های کلاسیک است که بسیار شبیه کابینت تمام چوب است. با این تفاوت که جنس مغز این مدل کابینت، چوب نیست و به جای چوب از ام دی اف استفاده شده اما ام دی اف که شبیه چوب نیست.

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت مدرن طوسی - جدید ترین مدل کابینتبا توجه به تغییراتی که در سلیقه افراد در انتخاب دکوراسیون و چیدمان منزل و آشپزخانه در چند سال اخیر بوجود آمده است، برخلاف گذشته در حال حاضر اغلب افراد به دنبال کابینت های مدرن می باشند.کابینت مدرن مشکی - جدید ترین مدل کابینتاین کابینت ها از نظر نوع طراحی و کنده کاری های روی درب و ستون و تاج و غیره در سطح بسیار ساده ای قرار داشته و زیبایی چشم گیری دارند. از پرطرفدارترین و جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت ممبران یا وکیوم عضو آخر خانواده کابینت های کلاسیک است این مدل کابینت هم از نظر ظاهری مشابه کابینت چوبی و طرح چوب است. اما تفاوت هایی در قیمت کابینت ممبران و روند تولید این مدل کابینت وجود دارد که به آن اشاره خواهیم داشت.کابینت ممبران کرم - جدید ترین مدل کابینتیکی از زیباترین و پرطرفدارترین کابینت هایی که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند، کابینت های وکیوم می باشد. این کابینت ها تلفیقی از کابین کلاسیک و مدرن بوده و به همین دلیل زیبایی و ویژگی های مثبت هر یک را در کنار هم حفظ نموده است. به طوریکه می توان اصالت و خاص بودن را در طراحی و قیمت مناسب است از کابینت چوبی کلاسیک را با هم ارائه دهد. کابینت وکیوم یا کابینت ممبران به دلیل اینکه از ورق های ام دی اف تولید میشوند، نسبت به نوع چوبی ارزان تر بوده و زیبایی اصلی آنها به دلیل حکاکی های صورت گرفته بر روی درب، تاج و ستون و سرستون و زیر تاج می باشد که با دستگاه سی ان سی انجام میشوند.کابینت ممبران قهوه ای - جدید ترین مدل کابینتاز دیگر ویژگی های مثبتی که باعث شده اند کابینت های وکیوم در لیست پرطرفدارترین و جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه قرار گیرد، نوع روکش به کار رفته برای آنها می باشد. ورق های ونیل بسیار مقاوم و با کیفیت با دستگاه و تجهیزات مخصوص روی بخش های مختلف کابینت قرار گرفته و نصب میشوند.کابینت ممبران سفید - جدید ترین مدل کابینتبا توجه به تنوع رنگ بسیار بالا در کابینت های وکیوم، لذا می توان گزینه ای مناسب را متناسب با رنگ سال و نوع دکوراسیون مورد نظر انتخاب نمود. از رایج ترین رنگ های این کابینت ها می توان به سفید و کرم اشاره نمود که باعث میشوند فضای داخلی آشپزخانه زیبا و باز جلوه کند.

کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت های گلاس طوسی - جدید ترین مدل کابینتاز دیگر گزینه های بسیار زیبا که می توان برای آشپزخانه های مدرن انتخاب نمود، کابینت های گلاس می باشد. از مهم ترین ویژگی های این کابینت ها می توان به مقاومت بالای بدنه آنها اشاره نمود که از ورق های ام دی اف با ضخامت بالا تولید میشوند.کابینت های گلاس طوسی روشن - جدید ترین مدل کابینتعلاوه براین، روکش به کار رفته برای این کابینت ها از ورق های پلکسی می باشند که باعث میشوند درخشندگی خاصی داشته و به زیباتر شدن نمای کابینت کمک زیادی می کند. از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه های گلاس می توان به کابینت هایی با رنگ های کابینت سفید، نسکافه ای، طلایی، سفید و مشکی، اکلیلی و براق، سفید و نقره ای و سفید و خاکستری اشاره نمود.کابینت های گلاس طوسی تیره - جدید ترین مدل کابینتهمچنین لازم به ذکر است که در مدل های جدید این کابینت ها از دستگیره استفاده نمیشود و به همین دلیل مدل بسیار منحصر به فردی داشته و کمک زیادی به زیباتر شدن محیط آشپزخانه خواهد کرد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

به جز کابینت کلاسیک سایر انواع کابینت های موجود دارای بدنه ام دی اف و نوع نامرغوب آنها از نئوپان تولید میشوند. ورق های ام دی اف علاوه بر قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به چوب، مقاومت بالایی در برابر ضربه و وزن و همچنین تماس با نم و رطوبت دارند. به همین دلیل در کابینت های جدید از ام دی اف متعلق به برندهای مختلف ترک و غیره استفاده میشود. کابینت ام دی اف سفید - جدید ترین مدل کابینتاز جدید ترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف می توان به کابینت طرح انزو اشاره نمود. این کابینت ها ویژگی های مثبت کابینت های ممبران و های گلاس را با هم تلفیق نموده و در نهایت با طراحی منحصر به فرد جلوه ای عالی و کاملا مدرن را در آشپزخانه ها ایجاد نموده اند.

کابینت ام دی اف - جدید ترین مدل کابینت

کابینت طرح انزو برای اولین بار توسط برند Zentique تولید شده و از اصلی ترین ویژگی های آن می توان به استفاده از ورق های ام دی اف 25 میلیمتری اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که در این نوع از کابینت های ام دی اف حکاکی و کنده کاری در درب و ستون و غیره بسیار کم بوده و سادگی از اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود. رنگ های به کار رفته در این کابینت ها پلی اوتان بوده و به همین دلیل نور را به خوبی منعکس میکنند.کابینت ام دی اف - جدید ترین مدل کابینتاز دیگر نمونه های پرطرفدار و جدید در میان کابینت های ام دی اف می توان به کابینت هایی با طراحی پست مدرن اشاره نمود. کابینت پست مدرن آشپزخانه تلفیقی از کابینت های کلاسیک و مدرن بوده و طراحی در آنها تنوع بالایی دارد. از بهترین و جدید ترین مدل کابینت آشپزخانه پست مدرن می توان به کابینت های پولیشی و وکیوم اشاره نمود.

کابینت آشپزخانه کوچک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که لازم است در انتخاب مدل و طرح کابینت مد نظر قرار داد، اندازه و میزان فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه می باشد. با توجه به اینکه در دنیای امروز و مخصوصا در شهرهای بزرگ با محدودیت بسیار زیاد در فضای آپارتمان ها مواجه هستیم، به همین دلیل اغلب افراد به دنبال جدیدترین مدل آشپزخانه کوچک می باشند تا بتوانند علاوه بر چیدمان مناسب وسایل، زیبایی را در ظاهر کلی منزل ایجاد کنند.کابینت آشپزخانه کوچک - جدید ترین مدل کابینتتنوع در کابینت های طراحی شده برای آشپزخانه های کوچک زیاد می باشد و لازم است در انتخاب آنها چند نکته مهم مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:

انتخاب مدل مناسب کابینت

همان طور که اشاره شد تنوع در جدید ترین مدل کابینت بسیار زیاد بوده و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. نکته بسیار مهم این است که تمام انواع کابینت آشپزخانه برای محیط های کوچک گزینه ای مناسب نخواهد بود. به عنوان مثال، کابینت های ممبران که به شدت در چند سال اخیر با اسقبال مواجه شده اند و زیبایی خیره کننده ای دارند، اگر در محیط های بسته و کوچک قرار گیرند نتیجه ای کاملا عکس خواهند داشت.

این کابینت ها و همچنین کابینت طرح انزو برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست، به همین دلیل در جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه کوچک نمونه های دیگری مانند کابینت های های گلاس، ملامینه و طرح چوب و کابینت های ساده را می توان استفاده نمود.آشپزخانه کوچک - جدید ترین مدل کابینتها به دلیل انعکاس نور مناسبی که دارند باعث میشوند تا فضا بزرگتر جلوه کند. علاوه براین، مدل و طرح های به کار رفته برای این کابینت ها ساده بوده و حکاکی و کنده کاری در آنها مشاهده نمیشود، به همین دلیل مدل های شلوغی نداشته و باع میشود تا تناسب بهتری با آشپزخانه های کوچک داشته باشند.

رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت دو رنگ - جدید ترین مدل کابینتنکته دیگری که در انتخاب مدل و طرح های جدید و بروز کابینت برای آشپزخانه های کوچک در نظر گرفت، ترکیب رنگ به کار رفته در آنها اشاره نمود. رنگ هایی که در کابینت های جدید مشاهده میشود، تنوع بالایی داشته و انواع رنگ های روشن، تیره و ترکیبی را شامل میشوند. توجه داشته باشید که برای آشپزخانه های کوچک بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ های روشن می باشند. به عنوان مثال، از جدیدترین های رنگ کابینت آشپزخانه می توان به ترکیب سفید و طوسی، سفید و طلایی، نسکافه ای و همچنین رنگ های فانتزی اشاره نمود.

کابینت آشپزخانه بزرگ

برای جدید ترین مدل کابینت آشپزخانه های بزرگ با محدودیت مواجه نخواهید بود و تمام انواع مدل و طرح ها را می توان استفاده نمود. با توجه به اینکه محدودیتی در فضا برای این گروه از آشپزخانه ها وجود ندارد، لذا می توان با انتخاب مدل های کاملا مدرن و شیک فضایی عالی را در گوشه ای از منزل ایجاد نمود.

از بهترین و پرطرفدارترین گزینه ها برای آشپزخانه های بزرگ می توان به ممبران و طرح انزو و همچنین کابینت کلاسیک اشاره نمود. توجه داشته باشید که کبینت های کلاسیک همیشه در گروه مدل های پرطرفدار قرار گرفته اند و اصالت و ماندگاری بالایی که دارند باعث شده اند تا همیشه جدید جلوه نموده و مدل های آنها قدیمی نخواهد شد.

کابینت برای آشپزخانه بزرگ - جدید ترین مدل کابینت

در جدید ترین مدل کابینت بزرگ تنوع رنگ زیادی مشاهده میشود و اغلب طراحان به استفاده از ترکیب رنگ های متضاد در کنار هم گرایش پیدا کرده اند. به طوریکه می توان دو رنگ سفید و مشکی را در این کابینت ها مشاهده نمود و لوکس بودن فضا را صد چندان خواهند کرد.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره

طراحی داخلی منزل در سالهای اخیر با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است و بیشتر تغییر را در طراحی کابینت آشپزخانه شاهد هستیم. به طوریکه در دو سه دهه اخیر به مرور فضای بسته آشپزخانه ها با حذف دیوار به نوع اپن تبدیل شد و به مرور اپن حذف و اصطلاحات جدیدی به نام کانتر و جزیره شد.

در آشپزخانه های جزیره که کاملا مدرن می باشند، فضای آشپزخانه و بخش نشیمن یا سالن منزل به هم متصل بوده و در برخی از مواقع از کابینت های مخصوص به نام کانتر در آنها استفاده میشود. در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره که کابینت ها به صورت ردیفی نصب میشوند، کانتر در وسط قرار گرفته و به نوعی مرز با سایر بخش های منزل به شمار می رود.آشپزخانه جزیره - جدید ترین مدل کابینتکانتر یا جزیره استفاده شده برای کابینت های جدید متناسب با نوع طراحی سایر اجزای کابینت بوده و در برخی از مواقع تنها به عنوان پیش خوان کاربرد داشته و با قرار گرفتن صندلی های پایه بلند از آن می توان برای صرف نوشیدنی و میان وعده استفاده نمود. در نوع دیگری از این جزیره ها، سینک ظرفشویی یا اجاق گاز بر روی آنها نصب شده و از آن استفاده بیشتری میشود.

نکته بسیار مهم در هر یک از مدل های این تجهیزات آشپزخانه که در واقع بخشی از کابینت ها به شمار می روند، تناسب طراحی آنها با سایر کابینت ها است. به طوریکه در کابینت های ممبران که کنده کاری های بسیار زیبا در بخش های مختلف استفاده میشود، در طراحی جزیره و کانتر نیز از ابزارهای متعدد برای طراحی بخش های بالایی و پایینی آن استفاده خواهد شد.

بین مدل کابینت چوبی و کابینت طرح چوب کدوم رو انتخاب کنم؟

قطعا برای طرفداران سبک کلاسیک انتخاب بین این دو محصول کار سختی به حساب می‌آید و به این سوال برخورده اند که چرا دو مدل کابینت چوب و کابینت طرح چوب بسیار مشابه اند ولی با این حال این همه تفاوت قیمت دارند؟

علت اینجاست که در مدل کابینت طرح چوب یک لایه یک میلیمتری روکش چوب طبیعی روی ام دی اف پرس می‌شود و بعد از ابزار خوردن و حکاکی در محیط ایزوله رنگ می‌شود. این روکش یک میلیمتری باعث می‌شود تا کابینت شما بسیار شبیه کابینت چوبی باشد. این شباهت به قدری زیاد است که به راحتی متوجه آن نخواهید شد.کابینت آشپزخانه طوسی روشن و تیره - جدید ترین مدل کابینت

مناسب ترین مدل کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟

نمی دانید که چه سبک کابینتی برای فضای آشپزخانه شما مناسب است؟

  • کابینت ها در زیبایی فضای آشپزخانه نقش فوق العاده ای دارند و نیز کاربردهای بسیار متفاوتی دارند که شامل الگوها و رنگ های متنوعی می باشند و شما بسته به نیاز، سبک مد نظر و ابعاد آشپزخانه خود می توانید کابینت مناسب آشپزخانه خود را انتخاب نمایید.
  • بسیار مهم است که کابینت مدنظر شما با دکور منزل شما و رنگ دیوار و کف آشپزخانه همخوانی داشته باشد پس در انتخاب کابینت و رنگ بندی صحیح آن بایستی به نکاتی دقت کنید.
  • رنگ بندی کابینت یکی از مهم ترین نکات است که بایستی به آن توجه کرد زیرا در زیبایی فضای آشپزخانه موثر است، حداکثر از دو رنگ استفاده کنید نه کمتر نه بیشتر زیرا اگر از تعداد رنگ های بیشتری استفاده شود باعث شلوغی در آشپزخانه های بسیار کوچک می شود، برای آشپزخانه های با فضای کوچک از رنگ های روشن و گرم یا تلفيقي از رنگ سرد و گرم كه رنگ گرم آن غالب‌تر باشد، استفاده كنيد و نیز بهتر است برای آشپزخانه های با فضای کوچک از طرح کابینت آشپزخانه  های گلاس که زیرشاخه ی کابینت های مدرن است استفاده نمایید زیرا این سبک کابینت فضای آشپزخانه ی شما را دوچندان می کند.
  • مناسب ترین کابینت برا ی آشپزخانه های با فضای کم کابینت آشپزخانه با سبک مدرن است اما اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از انواع سبک های در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کنید و دست شما برای انتخاب باز است،بهتر است در آشپزخانه های با فضای بزرگ از دو رنگ برای کابینت استفاده کنید در صورتی که مکمل همدیگر باشند زیرا در این صورت زیبایی چشمگیری به فضای اشپزخانه می بخشند.

چه ویژگی و عواملی در انتخاب مدل کابینت مهم است؟

در حین انتخاب کابینت باید به یک سری نکات توجه نمود، این عوامل عبارت اند از :

سبک خانه، اندازه آشپزخانه، نور محیط، رنگ کابینت، کاربرد آشپزخانه، نهایت استفاده از فضا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید