گروه مد و لباس پارس مگ نکات اساسی و حدود 20 مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند را به شما ارائه می کند تا چاقی مانعی برای شیک پوشی شما نباشد و با اعتماد به نفس در مهمانی ها حاضر شوید.

نکات مهم انتخاب لباس افراد چاق و قد بلند

 فرم بدنتان را بشناسید

در یک تقسیم بندی کلی، افراد پلاس سایز با شکل و فرم های بدنی متفاوت، چاق نامیده می‌شوند، اما اینکه تجمع چربی‌ها در کدام نقطه از بدن بیشتر به چشم می‌خورد، برای اندام های مختلف متفاوت است و این نکته بسیار مهمی است.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

برای مثال برخی افراد با فرم بدنی سیبی شکل، بهتر است مانتوهایی راسته و همچنین آزاد انتخاب کنند. در حالی که برای فرم بدنی مثلثی معکوس، مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند مناسبتر است؛ در ادامه مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اثر رنگ های تیره را جدی بگیرید

افراد چاق از رنگ های تیره مثل سورمه ای، مشکی، شکلاتی و زرشکی نباید غافل شوند. معمولا این رنگ ها بعلت خطای دیدی که برای بیننده ایجاد می‌کند، فرم بدن افراد چاق را لاغرتر از آنچه که هستند، نمایش می‌دهد.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

توجه کنید که این نکته به آن معنی نیست که باید رنگ های شاد را به کلی کنار گذاشت. در ادامه راه و روش استفاده از رنگ‌های روشن در انواع مدل مانتو برای افراد چاق را بررسی می‌کنید.

راه راه عمودی، تکنیکی مثبت برای لاغرتر نشان دادن

شرکت های برند در دنیا از تکنیک های خاصی برای لباس افراد چاق استفاده می‌کنند که یکی از این تکنیک ها، تکنیک راه راه عمودی برای افراد چاق است.

راه راه عمودی باعث می‌شود که هیکل در محور عمودی کشیده‌تر دیده شود. پس اگر تمایل به پوشیدن رنگ های شاد در انواع مانتو برای افراد چاق دارید، این مدل را در نظر داشته باشید.

از مانتوهای کمربنددار استفاده کنید

عموما مانتوهایی که در قسمت کمر لباس تنگ می شوند، انتخاب خوبی برای همه نوع فرم های بدنی پلاس سایز محسوب می‌شوند.

این مانتو را به خصوص برای افرادی که کمر باریک تری نسبت به باسن و سینه ها دارند پیشنهاد می کنیم. این هم دومین مدل مانتو برای افراد چاق ؛ برای دیدن انواع دیگر با ما همراه باشید.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

 

استفاده از مانتوهای با یقه های پهن

استفاده از مانتوهایی با مدل یقه هایی که اصطلاحا به صورت برگردان و پهن هستند، زیبایی خاصی برای افراد با هیکل‌های چاق بوجود می آورند.

این مدل یقه را به خصوص برای دوخت پالتوها و بارانی های زمستانه توصیه می‌کنیم. پس سعی کنید مدل پالتوها و مانتوهای جلو باز خود یقه های پهن داشته باشد.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

 

پانچوها مناسب برای برخی از افراد چاق

سومین مدل مانتو برای افراد چاق پانچو ها هستند. اما دقت کنید که پانچو ها برای همه افراد چاق پیشنهاد نمی‌گردد، زیرا با اینکه تصور می شود مانتوهایی با برش باز مثل پانچوها و مدل خفاشی، فرد را چاق تر نشان می‌دهند، اما این مدل برای افرادی با بالاتنه پهن و بازوهای پهن، نسبت به مانتوهای دیگر انتخاب بهتری هستند.

 

مانتوهای دکمه دار ایده مناسبی برای خانم های چاق

بهتر است افراد چاق همیشه چند مانتوی جلو بسته در کمدشان داشته باشند. مانتوهای جلو بسته دکمه دار کمک می‌کنند هیکل شما جمع و جور تر دیده شود.

همانطور که بیان شد، چاق بودن افراد می تواند در نواحی مختلفی از بدن خودنمایی کند که البته کوتاهی قد یا بلندی قد نیز در چاق تر نشان دادن افراد بی تاثیر نخواهند بود.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

به عنوان مثال در یک دسته بندی کلی می توان افراد چاق را به افراد چاقی که شکم دارند، افراد چاق قد بلند، افراد چاق قد کوتاه، افراد چاق شکم دار، افرادی که پایین تنه چاق دارند، افراد تپل و افراد چاق مسن تقسیم بندی کرد. برای هر دسته، استایل خاص خود را برای انتخاب مانتو باید در نظر گرفت.

نکات شیک پوشی مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

اصلا ایرادی ندارد که اندامی مشابه مانکن ها ندارید. در هر حال، هر خانمی در انتخاب لباس باید به اندام و قد و قواره خود توجه کند و با انتخابی مناسب کاری کند که باریک و بلندتر به نظر رسد.

با رعایت نکاتی که در انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند اشاره خواهیم کرد، بار دیگری که خواستید در مهمانی یا جمع دوستان حاضر شوید، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود.

بهتر است از لباس های هم رنگ استفاده کنید و لباس هایی را انتخاب کنید که اندازه اش برای شما کاملا فیت و مناسب باشد.

از نظر طراحی نیز لباس هایی با طرح های عمودی را انتخاب کنید. در انتخاب پیراهن، استایل پیراهن‌های یقه هفت را انتخاب کنید و از پوشیدن لباس هایی با پارچه های ضخیم خودداری کنید.

در مورد استایل کفش، بهترین گزینه کفش های پاشنه بلند است. از طرفی، از داشتن کیف های بزرگ خودداری کنید و از شلوارهای پاچه تنگ نیز دوری کنید.

کدام مدل مانتو برای افراد چاق شکم دار مناسب‌تر است؟

تقریبا هر خانومی که شکم دارد، در هنگام پوشیدن لباس با چالش‌هایی رو به رو بوده و اکثرا به دنبال لباس‌هایی هستند که شکم‌ آنها را پوشش دهد.

در هنگام انتخاب لباس مجلسی نیز این چالش بزرگ‌تر می‌شود. در تصاویر زیر مدل‌هایی لباس مجلسی برای زنان شکم دار را می‌بینید که با پوشیدن آن‌ها شکم‌تان کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.

در این میان، برخی خانم ها هم هستند که با اینکه سایر اندام بدنشان تقریبا متناسب است اما شکم بزرگی دارند. انتخاب مانتو برای این افراد کمی مشکل است و آنها باید مانتوهایی انتخاب نمایند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

برای اینکه این خانم ها شکم خود را بپوشانند و شکمشان کوچک تر دیده شود بهتر است مانتوهای مدلWrap یا چپ و راست (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می شود) را انتخاب کنند. چراکه این مدل مانتو باعث می شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص تری ایجاد کند.

نکته

خانم هایی که شکم بزرگ دارند هرگز نباید مانتو های کمردار بپوشند. زیرا این مدل نوعی جمع شدگی و چین در قسمت شکم ایجاد می کند و سبب می شود شکم بزرگتر به نظر برسد. اگر جزو این دسته خانم ها هستید، مدل مانتوهایی که دارای جیب، پلیسه و چین در قسمت میانی بدن هستند، انتخاب نکنید.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

اگر از ناحیه شکم چاق هستید ، هنگام انتخاب مدل مانتو، از مانتوهایی با خطوط افقی و رنگهای تند و روشن استفاده نکنید. زیرا این لباس ها باعث چاق تر نشان دادن اندام شما می شود . بهتر است به جای این لباس ها ، لباس های دارای خط های عمودی و رنگ تیره را انتخاب کنید تا باریک و بلندتر به نظر برسید.

هنگام انتخاب مدل مانتو برای این افراد چاق، از مدلهایی که بالاتنه گشادی دارند را استفاده نکنید. زیرا پوشیدن این مانتوها بزرگی شکم تان را چند برابر می کنند. مانتو خانم‌های شکم دار باید پارچه چین دار و چروکی داشته باشد.
مدل مانتو مناسب افراد چاق شکم دار

مدل مانتو برای افراد چاق قد بلند

شاید جالب باشد که بدانید، همواره انتخاب رنگ های متفاوت بین مانتو و شلوار، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب‌تر دیده شوید.

پس به خاطر داشته باشید که تا جایی که امکان دارد از مانتو و شلوار یک رنگ استفاده نکنید؛ اما سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفش‌تان را در چند رنگ متفاوت، اما در یک هارمونی و مکمل یکدیگر و با رعایت ترکیب رنگ ها در ست خود انتخاب کنید.

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

قد بلند در خانم های چاق جلوه خاصی برای استایل آنها ایجاد می‌کند. پس خود را در لباسی خیلی تنگ و لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست تحت فشار قرار ندهید.

برعکس، مانتو‌هایی را انتخاب کنید که درست اندازه شما دوخته شده باشد. از نظر جنس نیز مانتو‌های کشی و استرچ با کمر‌های کشی معمولا برای افراد چاق و قد بلند مناسب نیستند. همچنین یادتان باشد که خطوط افقی در طرح پارچه مانتو به کار نرفته باشد.

چرا که همانطور که بیان شد، راه راه بودن پارچه ها، نوار‌ها و خطوط افقی شما را چاق‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد.

لذا مانتو‌هایی را بپوشید که خطوط و راه‌های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. این نکته را هم فراموش نکنید که از پوشیدن مانتو‌هایی که جیب‌های بغل دارد، خودداری کنید.

مانتو‌های خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که شکاف‌های پهلو و جانبی در طراحی دوخت خود دارند، زیرا این مدل‌ها علاوه بر افزایش شیکی، باعث راحتی شما در خیابان و محیط کار خواهند بود.

مدل مانتو برای افراد چاق قد کوتاه

اگر چاق هستید و در عین حال قد متوسط و کوتاهی دارید، برای خرید مانتو همیشه باید ب مدل مانتو مناسب برای افراد چاق و قد کوتاه را انتخاب کنید تا بهتر دیده شوید.

اما معیار مانتو مناسب برای افراد چاق و قد کوتاه چیست؟ یک معیار مهمی که در انتخاب هر نوع آیتمی به خصوص برای انتخاب مانتو بلند برای این افراد، وجود دارد رنگ آن است.

پیشنهاد ما این است که از انتخاب مانتوهای بلند با رنگ روشن خودداری کنید زیرا شما را چاق تر از اندام واقعی تان نشان می‌دهد.

استایلیست‌ها می‌گویند اگر می‌‌خواهید باریک و لاغر به نظر برسید، استفاده از رنگ‌های تیره‌تر را در اولویت بگذارید. از جمله این رنگها، سورمه‌ای، زرشکی و قهوه ای است؛ و اما یکی از این رنگ‌های تیره که خنثی و پرطرفدار است، رنگ سیاه است که شما را لاغرتر و کشیده تر نشان می‌دهد. .

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

 

مدل مانتو برای افراد پایین تنه چاق

آیا باسن کمی بزرگ و گردی دارید! از این موضوع اصلا ناراحت نباشید، این یک حسن خیلی بزرگ است که شما دارید زیرا این حسن شما نشانه ی این است که شما یک زن هستید.

اما فراموش نکنید که شما باید ورزش کنید تا این نقطه از بدنتان سفت شود، برای اینکه زیباتر شوید و فرم عضلانی پیدا کند.

مانتو مناسب برای افراد با پایین تنه چاق، اصولا مانتوهایی با رنگ مشکی و سورمه ای است که باعث لاغر دیده شدن آن ها می شوند. به این ترتیب یکی از بهترین استایل ها برای خانم‌های با پایین تنه چاق تیپ سرتا پا مشکی است و می تواند حسابی آن ها را لاغر نشان دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید