مدل کت شلوار دامادی شیک و جدید به همراه عکس های زیبا را برایتان گذاشته ایم تا برای خرید یا دوخت کت شلوار دامادی از آنها ایده بگیرید. و نکات مهمی که برای خرید کت شلوار به آن نیاز دارید را در این مقاله بخوانید.

انتخاب مدل کت شلوار دامادی با توجه به فرم بدن

مدل کت شلوار دامادی اگر چاق هستید

ترجیحا کت و شلوارتان را از رنگ های تیره انتخاب کنید. مشکی، سورمه ای سیر، زغال سنگی و قهوه ای سوخته از بهترین گزینه های پیشنهادی هستند.

هرچه رنگ کت و شلوارتان تیره تر باشد شما را باریک تر نشان خواهد داد. کت و شلوار و رنگ ها ی روشن مناسب داماد های سبک وزن هستند. نکته طلایی دیگر این که اگر تمام اکسسوری هایتان از پیراهن و کت و شلوار و کراوات و کفش و جوراب همه یک رنگ باشد ( مثلا مشکی) بدن شما را کشیده تر نشان می دهد.

انواع کت شلوار - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار کتان - مدل کت شلوار دامادی

سعی کنید کت انتخابی تان یک دکمه و نهایت دو دکمه داشته باشد. هرچه تعداد دکمه ها در کت کمتر باشد، پیراهن شما را بیشتر نمایان می کند و بالاتنه شما را کشیده تر نشان می دهد. از انتخاب کت های دو طرف دکمه و چهار دکمه خود داری کنید. این کت ها حجم شانه های شما را پهن تر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: انتخاب لباس عروس ؛ نکاتی که باید به آن توجه کنید

پارچه کت و شلوارتان به هیچ وجه براق نباشد

کت و شلوارهایی را انتخاب کنید که پارچه های آن مات باشند. پارچه های براق بدن را پهن تر نشان می دهند.از انتخاب کت و شلوارها و پیراهن هایی که طرح چهارخانه دارند اجتناب کنید.

طرح چهارخانه شما را سنگین وزن تر نشان می دهد. به جای آن به سراغ کت و شلوار و پیراهن هایی با طرح های عمودی بروید که بدن شما را کشیده تر و باریک تر نشان دهند.
درست که شلوارهای یک پلیسه رسمی ترند، اما شلوارهای صاف و بدون پلیسه توی پای شما خوش ریخت تر می ایستد و پایین تنه شما را کشیده تر نمایان می کند.

اگر نیم تنه بالای بدنتان بزرگ تر از نیمه پایین است، رنگ لباس تیره در بالا و شلوار رنگ روشن به شما کمک زیادی در تناسب بدنتان می کند.

کت شلوار مجلسی - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار معروف - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار مجلسی مردانه - مدل کت شلوار دامادی

پوشیدن جلیقه و تاکسیدو به خوش ترکیب تر شدن عضلات شکم و سینه تان کمک می کند

از پوشیدن پیراهن های تنگ یا خیلی گشاد اجتناب کنید. پیراهن تنگ فقط برجستگی های بدن شما را بیشتر نشان می دهد و پیراهن گشاد شما را سنگین وزن تر نشان می دهد.

پیراهن شما جنس پیراهنی که انتخاب می کنید خود را بریزد و به اصطلاح لخت باشد.از پوشیدن پیراهن های براق و جنس های پفکی که حجیم می ایستند و پف می کنند خودداری کنید.

هرگز کمربند را روی پیراهن نبندید

کمربند بدن شما را متناسب تر نشان می دهد و به آراستگی و تناسب کت و شلوار پوشیده شده بدن شما کمک می کند. سعی کنید رنگ کمربند با رنگ کفشتان ست و هماهنگ باشد و ترجیحا حتی جنس آن ها یکی باشد.مثلا اگر کفشتان براق است کمربندتان را هم براق انتخاب کنید و اگر مات است هردو را مات انتخاب کنید.
اگر کمر شلوارتان برایتان اندازه است اما در قسمت ران ها احساس کشیدگی می کنید، یک شلوار سایز بزرگ تر انتخاب کنید و بپوشید. اولویت تناسب شلوار با بدن با ران هاست. ابتدا از راحت بودن ناحیه ران هایتان مطمئن شوید و سپس کمر را متناسب با آن تنظیم کنید. اغلب فروشگاه های کت و شلوار خیاط دارند و کمتر از 10 دقیقه، شلوار شما را برایتان سایز می کنند.

کت شلوار یشمی - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار نوک مدادی - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار سورمه ای - مدل کت شلوار دامادی

مدل کت شلوار دامادی اگر باریک و بلند هستید

هر مدلی به شما می آید. اما همچنان باید توجه داشته باشید که کت و شلوار دقیقا برای‌تان اندازه باشد. مردانی که لاغرترند در کت‌های دولبه و 6 دکمه خوش استایل‌تر می‌شوند.

بهتر است بگویید اپل‌های کت را برای‌تان بزرگتر کنند و کمر کت را آن‌قدر بگیرند تا در آن راحت باشید. این چند نکته باعث می‌شود بدن شما در کت و شلوار دامادی تنومند‌تر به نظر برسد. شلوار دامادی زمانی قشنگ بر بدن می‌ایستد که پاهای آقا پر باشد اما صادقانه‌اش را بخواهید در انتخاب شلوار کت نمی‌توان زرنگی به خرج داد و پاهای عضلانی‌تری را به نمایش گذاشت.

مدل کت شلوار دامادی اگر درشت اندامید

اگر بدن‌تان تنومند است باید کتی با یقه آرشال بگیرید. دو لبه پایینی چنین کت‌هایی معمولا روی هم قرار نمی‌گیرد. در ضمن دقت کنید که قد کت برای قامت شما مناسب باشد و همچنین بتوانید دست‌های‌تان را به راحتی در هر دو طرف تکان دهید. انتهای قد کت باید با سرانگشتان شما هم سطح باشد.

اگر صورت عریض یا گردن پهنی دارید به کراوات و یقه لباستان هم توجه کنید که خیلی تنگ و بسته نباشد درغیر اینصورت به نظر می‌رسد که می‌خواهند شما را خفه کنند. به هیچ وجه کت‌های دولبه و 6 دکمه را نخرید زیرا شما را گنده و بد هیکل نشان می‌دهد.

مدل کت شلوار - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار شیک - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار کرم - مدل کت شلوار دامادی

راهنمای خرید کت و شلوار

شما تصمیم می گیرید برای مدل کت شلوار دامادی

هنگام انتخاب و خرید کت و شلوار دامادی تحت تاثیر سلیقه هیچ کس قرار نگیرید به جز خودتان و البته کمی هم سلیقه همسرتان. گاهی اوقات فروشنده ها وقتی مدل کت و شلوار دلخواه شما را در فروشگاه خود ندارند، سعی می کنند شما را متقاعد کنند که مدل دیگری را انتخاب کنید و شروع به تعریف و تمجید از آن مدل می کنند.

اگر واقعا از یک مدل خوشتان نمی آید ، تسلیم نشوید و سعی کنید تحت تاثیر بازارگرمی فروشنده قرار نگیرید. حتی اگر مدلی را دوست ندارید و اطرافیان اصرار دارند که این مدل را انتخاب کنید ، بازهم لزومی ندارد تحت تاثیر گفته های دیگران آن را خریداری کنید. فراموش نکنید که این عروسی شماست و شما فقط یک بار داماد می شوید.

ذهن خود را از ” مد ” آزاد کنید

بسیاری از دامادها ، قبل از خرید کت و شلوار خود قبلا در ذهنشان مدهای سال را ثبت کرده اند و فقط به دنبال طرح های جدید می گردند در حالی که ممکن است کت و شلواری که امسال مد شده است، اصلا مناسب داماد نباشد. تنگ و کوتاه باشد و برای یک شب طولانی و پر از هیجان مناسب نباشد.

زیاد تحت تاثیر مد نباشید و ذهن خود را آزاد بگذارید. ممکن است یک مدل ساده تر که طرح آن قدیمی به نظر می رسد تن خور بسیار خوبی برای شما داشته باشد و شما را بسیار رسمی و شیک نشان بدهد. تعصب روی یک مدل خاص نداشته باشید و بی طرفانه همه مدل ها را امتحان کنید.

کت شلوار طوسی سیر - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار مردانه 2022 - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار خاص - مدل کت شلوار دامادی

شلوار را ول کن، کت را بچسب

هنگام خرید کت و شلوار هیچ وقت نباید شلوار را معیار قرار دهید.اگر شلوار به تن  شما خوب و بی عیب باشد،دلیل خوش پوش بودن کت نیست: از سوی دیگر امکان دخل و تصرف،تنگ یا گشاد کردن شلوار به مراتب راحت تر از کت است،به همین دلیل با انتخاب کت شروع کنید و در مرحله بعد سراغ شلوار بروبد.

اهمیت استاندارد بودن

نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود .

همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد .

تعیین قد آستین اصول خاصی دارد،آستین کت جایی تموم میشود که دست شروع میشود،پیراهن هم باید نیم سانت از زیر کت بیرون بیاید. میزان خروج آستین پیراهن از کت نباید بیش از یک و نیم سانتی متر باشد.این نکته ظریف و ریزی در پوشیدن کت و شلوار که اغلب آقایان نادیده میگیرند.
بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .

به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید .
در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد .
یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان د اشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

کت شلوار عروسی - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار راه راه - مدل کت شلوار دامادی

کت شلوار روشن - مدل کت شلوار دامادی

کفش و جوراب هم ست شود

کار همین جا تمام نمیشود،باید وسواس تان را تا انتخاب کفش و جوراب هم ادامه دهید تا ست شما کامل و بی نقص از آب دربیاید.برای کت و شلوارهای مشکی و رسمی بهترین انتخاب کفش مشکی رسمی است.در این شرایط حتما از جوراب مشکی رسمی استفاده کنید.در بقیه موارد و زمانی که از کت،شلوار و کفش رنگی استفاده می کنید، مطمئن ترین روش هماهنگ کردن رنگ جوراب با شلوار است.

بهترین مدل کت شلوار دامادی

از کجا بفهمیم یک مدل برای شب دامادی ما مناسب است؟ راستش را بخواهید پاسخ دادن به این سوال آسان نیست و توضیح آن کمی مشکل است. فقط خود شما می توانید آن را تشخیص دهید.

بعضی وقت ها یک کت شلوار را بر تن می کنید و احساس می کنید که این عالی است. در اکثر مواقع حق با شماست و این همان است که مناسب اندامتان است. بازهم تاکید می کنم تحت تاثیر سلیقه دیگران تصمیم نگیرید و سعی کنید کار خودتان را بکنید.
زیاد تحت تاثیر مد نباشید و ذهن خود را آزاد بگذارید. ممکن است یک مدل ساده تر که طرح آن قدیمی به نظر می رسد تن خور بسیار خوبی برای شما داشته باشد و شما را بسیار رسمی و شیک نشان بدهد.

کت شلوار رسمی - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار کلاسیک - مدل کت شلوار دامادی کت شلوار چارخونه - مدل کت شلوار دامادی

بهترین رنگ برای کت و شلوار دامادی

تا قبل از دهه ۸۰ میلادی تنها رنگی که برای کت و شلوار داماد متصور بود، رنگ مشکی بود که البته هنوز هم یک رنگ کلاسیک و رسمی محسوب می شود. اما بعد از آن و خصوصا در سالهای اخیر بسیاری از جوانان این سنت ها را شکسته اند و امروزه دیگرنمی توانبا قاطعیت گفت این رنگ برای کت شلوار دامادی مناسب نیست!

فقط باید کمی سلیقه به خرج دهید و رنگی را انتخاب کنید که با رنگ موها، چشم ها و پوست شما متناسب باشد و جلوه آنها را بیشتر کند. بهتر است کت و شلوار را هم در زیر نور لامپ و هم در نور طبیعی خورشید امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ آن مناسب است.

جنس مناسب کت و شلوار دامادی

به گفته مدیر یکی از فروشگاه های مهم کت و شلوار، در حال حاضر مشتری‌ پسندترین جنس پارچه برای کت و شلوار دامادی پارچه‌ای است که در آن وول داشته باشد و دامادها معمولا در ایران باتوجه به فصل سال، جنس کت و شلوار خود را انتخاب نمی‌کنند زیرا قرار است آن را یک شب بپوشند به طور مثال کمتر کسی برای شب عروسی زمستانی‌اش کت و شلواری به جنس موهر و پشم می خرد.

تعداد دکمه مناسب

هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند چون رسمی تر هستند برای مراسم عروسی مناسبترند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند .

در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .
بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت های ۳ دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند .

این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر ۲ طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

درضمن بهتر است جیب کت‌تان به صورت یک لایه بر کت دوخته شده باشد. جیب‌های پاکتی ظاهر کت را اسپرت و جیب‌های مخفی برای محافل تجاری مناسب‌ ترند نه یک جشن رسمی.

انتخاب کراوات داماد

  • کراوات و دستمال جیب تان باید از هر نظر با هم تفاوت داشته باشند
  • گره کراوت تان شل نباشد
  • کراوات های ساده بهتر از طرح دار هستند
  • رنگ کراوات متناسب با فصل باشد

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید