راه تمیز نگه داشتن خانه که بی شک خیلی ها به دنبال آن می باشند، همراه با راهکارهای کاربردی و موثر برای جلوگیری از بهم ریختگی و آشفتگی خانه را در پارس مگ بخوانید. اگر با وجود تلاش و نظافت باز هم نمیتوانید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

فهرست محتوا نمایش

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

هدف هر بانویی داشتن خانه‌ای تمیز و پاکیزه‌ است، اگرچه این هدف با داشتن بچه کوچک و همسر کمی سخت است، اما هر خانم خانه داری می‌تواند با دانستن ترفند‌هایی درباره نظافت خانه به این آرزو جامه عمل بپوشاند. این ترفند‌ها نظافت روزانه منزل را آسان کرده و به تمیزکاری سرعت و سهولت بیشتری می‌بخشد. اما قبل از اینکه دستکش دست کنید و مواد شوینده را بردارید باید بدانید برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنید. این اولین قدمی است که باید برای نظافت روزانه منزل بردارید، سپس باید یک قلم و کاغذ برداشته و نوشتن جدول برنامه ریزی نظافت خانه را شروع کنید.

خانه ی تمیز - راه تمیز نگه داشتن خانه

داشتن یک جدول برای برنامه ریزی نظافت خانه به شما کمک خواهد کرد کار‌ها را حساب شده و در زمان خودش انجام دهید. این برنامه هفتگی نظافت از تلنبار شدن کار‌ها روی هم جلوگیری کرده و باعث می‌شود خانه‌ای تمیز و پاکیزه داشته باشید. با این برنامه دیگر لازم نیست نظافت منزل را فقط به آخر هفته و روز‌های تعطیل موکول کنید. نظافت هفتگی و فشرده منزل فقط انرژی شما را می‌گیرد و در واقع فرایندی ناکارآمد است.

در اولین قدم برای نوشتن برنامه نظافت روزانه منزل قسمت‌های مختلف خانه را در نظر بگیرید و آن‌ها را به ترتیب اولویت برای تمیزکاری، طبقه بندی کنید. در چه زمانی می‌خواهید اینکار را انجام دهید؟ همه کار‌های خانه و اموری که باید در بیرون از خانه انجام دهید را در نظر بگیرید، سپس به نوشتن برنامه نظافت روزانه منزل بپردازید.

راه تمیز نگه داشتن خانه : خانه را سروسامان بدهید

استفاده از مواد شوینده تنها راه تمیز نگه داشتن خانه نیست، بلکه نظم در زندگی روزانه نیز می‌تواند در مرتب و تمیز نگه داشتن خانه موثر باشد. کار‌های عادی روزانه خانه را در همان روز انجام دهید و آن را به عقب نیاندازید، هر وسیله‌ای که به زمین افتاده است را برداشته و سرجای خودش قرار دهید.

برای سروسامان بخشیدن به اشیا و وسایل رها شده در خانه، یک سبد بزرگ بردارید. از اتاق پذیرایی که نخستین اتاقی است که به چشم هر بازدید کننده‌ای می‌آید شروع کنید. وسایل اضافی را برداشته و آن‌ها را درون سطل بگذارید، بعد از اتمام کار فرصت دارید، آن‌ها را سرجای خودشان بگذارید. حالا می‌توانید به اتاق خواب فرزند دلبندتان بروید، کتاب‌ها و اسباب بازی‌های رها شده در سطح اتاق را برداشته و آن‌ها را در مکان مخصوص خود قرار دهید.

نظافت آشپز خانه - راه تمیز نگه داشتن خانه

بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خانه

امروزه در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های بازسازی شده از پوشش سرامیک برای دادن جلوه بیشتر به خانه استفاده می‌کنند. کفپوش سرامیک به دلیل تماس مستقیم با مواد مختلف، بیشتر از سایر لوازم خانه در معرض آلودگی و کثیفی‌ها قرار می‌گیرد. راه‌های مختلفی برای تمیز کردن و البته تمیز نگه داشتن سرامیک کف وجود دارد.

اگر با کفش و یا با دمپایی در خانه تردد می‌کنید، سعی کنید یک یا چند پادری، در بخش‌های مختلف‌های خانه بگذارید. پادری‌ها گل و خاک موجود در کف کفش شما را می‌گیرند و مانع از انتقال آن‌ها به داخل خانه می‌شوند. به یاد داشته باشید استفاده از کفش درون خانه می‌تواند به کفپوش سرامیک خانه شما آسیب برساند.

اگر قصد تمیز کردن سرامیک‌های خانه خود را دارید، باید قبل از خرید مواد شوینده، جنس سرامیک خانه خود را در نظر بگیرید. یکی از ساده‌ترین راه‌های تمیز کردن سرامیک کف، استفاده از مایع ظرفشویی و آب داغ است. این محلول جادویی چربی کف سرامیک را از بین برده و کف را برق می‌اندازد.

از سرکه نیز می‌توانید برای تمیز کردن سرامیک کف اتاق استفاده کنید، سرکه را با آب گرم مخلوط کرده و تی را برداشته و درون محلول قرار دهید و روی کف بکشید. سرکه خاصیت ضدعفونی دارد و میکروب‌های موجود روی کف را از بین می‌برد. به یاد داشته باشید سرکه و دیگر مواد شوینده موجود از خاصیت اسیدی برخوردار هستند، پس قبل از اینکه نظافت را شروع کنید؛ ابتدا قسمت کوچکی از سرامیک را که در معرض دید هم نیست، با مواد شوینده تمیز کنید و مدتی صبر کنید و ببینید که سرامیک چه واکنشی نشان می‌دهد.شستن لباس‌های کثیف

یک زمان خاص را برای شستن لباس‌های کثیف در نظر بگیرید، به عنوان مثال می‌توانید هفته‌ای دو بار لباس‌های خود و اعضای خانوادتان را برای شستشو به ماشین لباسشویی بندازید. بنابراین لباس‌های چرکی که در طول هفته روی هم تلنبار و یا روی سطح اتاق پخش شده‌اند را جمع کنید. می‌توانید برای اینکه شستشوی بهتری داشته باشید، لباس‌های سفید و رنگی را از هم جدا کرده، تا از رنگ دادن لباس‌ها بهم جلوگیری کنید.

لباس‌ها را بعد از خشک شدن، جمع آوری و تا کرده و درون کمد بگذارید. اگر به نظرتان می‌آید که داخل کمد‌ها نامرتب است، حالا وقت خوبی است که آن‌ها مرتب و تمیز کنید.

لباس‌هایی که می‌دانید دیگر استفاده‌ای از آن ندارید را به مراکز خیریه بدهید. با شروع فصل جدید نیز برای جلوگیری از شلوغ شدن و بی نظم شدن کمد، لباس‌های فصل گذشته را بیرون آورده، مرتب کرده و روی آن را با کاور پوشانده و داخل چمدان بگذارید.

نظافت منزل - راه تمیز نگه داشتن خانه

بهترین وسیله برای گردگیری : راه تمیز نگه داشتن خانه

شما بهترین وسیله برای گردگیری و نظافت منزل را چه چیز می‌دانید؟ جواب این سوال جاروبرقی است. قبل از اینکه شروع به شستن و یا نظافت کاری اساسی کنید، ابتدا باید گرد و غبار را از روی سطوح‌ مختلف پاک کنید. جاروبرقی در اینجا به کمک شما می‌آید و می‌تواند گرد و غبار مانده روی مبل و فرش را به راحتی پاک کند.

با جاروبرقی همه جای خانه را به خوبی تمیز کنید، زیر مبل‌ها، تخت خواب و میز ناهارخوری را فراموش نکنید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید، سعی کنید هر شب، بعد از صرف آخرین وعده غذایی خانواده، سطح اتاق را با جاروبرقی به خوبی تمیز کنید.گل‌ها و نور طبیعی را به خانه بیاورید

نور همیشه شادابی و طراوات را به خانه می‌آورد، پرده‌ها را جمع کنید و پنجره‌ها را باز کنید و از ورود نور طبیعی و هوای تازه به داخل خانه لذت ببرید. نور طبیعی باعث شادابی شما شده و فضای خانه را بزرگ‌تر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد. بهتر است اینکار را در فصول مناسب سرد انجام دهید تا خانه بیش از اندازه گرم نشده و گرما زده نشوید.

می‌توانید قسمتی‌از خانه، جلوی پنجره و یا بالکن‌ها را با گل‌های طبیعی و زینتی تزئین کنید. برای رشد بهتر و بیشتر گل‌ها آن‌ها را در مکانی قرار دهید که نور طبیعی بیشتری دریافت کنند. هر هفته یکبار به سراغ گلدان‌ها رفته و آن‌ها را تمیز کنید، برگ‌های خشک شده ریخته درون گلدان و زیر گلدانی‌هایی که کثیف شده‌‍‌اند را برداشته و بشوئید.

تقسیم کردن کارهای خانه، راه تمیز نگه داشتن خانه

نظافت کردن خانه کاری سخت و پیچیده است و می‌تواند بسیار کسل کننده و وقت گیر باشد. بهتر است برای نظافت روزانه و هفتگی منزل و یا حتی خانه تکانی از اعضای خانواده خود کمک بگیرید و خودتان به تنهایی همه کار‌های خانه را انجام ندهید. بیشتر اوقات اعضای خانواده نمی‌دانند که شما به کمک احتیاج دارید، بنابراین بهتر است این مشکل را با همسر و اعضای خانواده خود در میان بگذارید. به کودکتان در کار‌های خانه مسئولیت بدهید، از او بخواهید بعد از بازی کردن با هر اسباب بازی آن را دوباره سرجای خود بگذارد. اگر فرزندتان بزرگ است از او بخواهید مقداری از زمان آخر هفته خود را به شما اختصاص دهد تا بخشی از کار‌های نظافت هفتگی منزل را به او واگذار کنید.

از همسرتان نیز برای نظافت منزل کمک بخواهید. به یاد داشته باشید، نباید کیفیت کار خود را با آن‌ها مقایسه کنید، ایراد و غر زدن را کنار بگذارید و آن‌ها را از کمک کردن به نظافت روزانه منزل زده نکنید. اگر به تازگی شروع به تقسیم کار‌های خانه کرده‌اید، باید بدانید نباید از همان ابتدا کار‌های زیادی را به اعضای خانواده محول کنید، از کارکم به زیاد شروع کنید، تا اعضای خانواده در نظافت‌های بعدی نیز شما را همراهی کنند.

از همسر و فرزندانتان برای اینکه در نظافت خانه به شما کمک می‌کنند تشکر کنید و به آن‌ها بگوئید که چقدر کار شما را راحت و آسان کرده‌اند.

خانه تکانی سریع - راه تمیز نگه داشتن خانه

برای نگهداری از فرش و موکت منزلتان اینکار را انجام دهید

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه نگهداری از فرش و موکت آشنا کنیم. فرش یا موکتی که در اتاق خانه شما قرار دارد، علاوه بر نظافت با مواد شوینده و مناسب نیازمند به مراقبت و نگهداری اصولی نیز هست.

اگر تصمیم دارید در قسمتی از اتاق پذیرایی، تعدادی گل و گلدان قرار دهید، حتما از زیر گلدانی استفاده کنید. زیرگلدانی از ریخته شدن آب روی زمین و فرش جلوگیری خواهد کرد و مانع از پوسیدن موکت، فرش و رنگ دادن به سرامیک خواهد شد. به گلدان‌های داخل خانه مقدار معینی آب دهید، تا آب از داخل زیر گلدانی به بیرون سرریز نکند.

اگر مبلمان را روی فرش یا موکت قرار می‌دهید، زیر پایه‌های مبل تکه‌های کلفتی از موکت و یا چوب را قرار بدهید، تا از جا انداختن مبل روی فرش و موکت جلوگیری کنید.

بسیاری از خانواده‌ها برای تمیز نگه داشتن فرش، از روفرشی استفاده می‌کنند. می‌توانید از روفرشی هنگام صرف وعده‌های غذایی و یا هنگام بازی کردن کودکان استفاده کنید.

اگر فرش یا موکت را در اتاق نورگیری پهن می‌کنید، از پرده‌های ضخیم و کلفت برای پوشاندن پنجره استفاده کنید تا جلوی ورود نور بیش از اندازه خورشید به اتاق را بگیرید. نور زیاد می‌تواند رنگ و بافت فرش را از بین برده و تاروپود آن را نابود کند.

راه تمیز نگه داشتن خانه برای همیشه با ۱۰ قانون برتر

البته قبل از اینکه در مورد قوانین تمیز ماندن خانه صحبت کنم، لازم می‌دانم این نکته را هم بگم: برای خانه‌هایی که کودک زیر ۶ سال دارند، شاید تمیز نگه داشتن خانه در طول روز کمی سخت و یا حتی غیرممکن باشد. اما اجرای این نکات و قوانین کمک می‌کند خانه بیشتر تمیز بماند و برای تمیز کردن خانه همه چیز یکجا نشود و کمتر به زحمت بیافتید.

قانون اول: هر روز ۱۰ دقیقه برای تمیز کردن وقت بگذارید.

شاید تا الان فقط روزهای خاصی از هفته را برای تمیز کردن وقت می‌گذاشتید. این ایده‌ی بدی نیست؛ اما بهتر است یک یا دو روز در هفته را برای تمیزکاری اساسی و از پایه وقت بگذارید؛ ولی روزانه هم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه برای تمیز کردن نقاطی که هر روز کثیف میشوند و نیاز به تمیز کردن دارند، وقت بگذارید.

شاید بگویید خب من هر روز بیشتر از این زمان وقت میگذارم، برای مثال ظرف‌ها رو تمیز می کنم، وسایل بهم ریخته را جابجا می‌کنم و … اینها منظور من نیست. منظور من از تمیز کردن ۱۰ دقیقه، تمیز کردن چیزهایی هست که در روتین روزانه شاید انجام نمی‌دهیم، اما در تمیز جلوه دادن خانه خیلی تأثیر گذار هستند.

خانه تکانی - راه تمیز نگه داشتن خانه

بگذارید برای بهتر بیان کردن منظورم، براتون دو مثال بزنم:

  • احتملاً هرروز برای تمیز کردن تمام قسمت های گاز وقت نمی‌گذارید. اما می‌شود هر روز فقط در عرض یک دقیقه یک دستمال نم شده نخی روی سطح گاز بکشید تا جرم و چربی ریخته شده روی گاز در آن روز را بگیرد تا هم آشپزخانه تمیزتری داشته باشید و هم در اخر هفته برای تمیز کاری اساسی اجاق گاز زحمت کمتری بکشید.
  • ممکن است هر روز کف سرامیک خانه را دستمال یا تی نمی‌کشید؛ اما ممکن است لازم باشد جلوی در ورودی و سرامیک‌های آشپزخانه را هر روز ۲ الی ۳ دقیقه وقت بگذارید و تمیز کنید چون زود به زود لک می‌شوند.

بنابراین این قانون ده دقیقه برای تمیزکردن نقاطی هست که کوچک هستند، اما تمیز نگه داشتن آن‌ها در تمیز ماندن خانه خیلی موثر است.

واقعا خودم این تجربه را داشتم و احتمالاً شماهم دارید که: گاهی اوقات با یک تمیز کردن ۵ دقیقه‌ای و مرتب کردن وسایلی که در سرجای خود نیستند، ۸۰ درصد از تمیزی خانه حل می‌شود.

قانون دوم: راه تمیز نگه داشتن خانه این است که هر چیزی سر جایش باشد.

هر چیزی که در خانه وجود دارد باید جایی داشته باشد و اگر جایی ندارد، احتمالاً به آن احتیاجی ندارید. هر چیزی که در خانه وجود دارد، باید جای مشخصی داشته باشد. اگر وسیله ای دارید که جای بخصوصی ندارد سعی کنید برای آن یک محل مشخص و معین پیدا کنید؛ وگرنه اگر پیدا نمی‌کنید و به آن احتیاجی ندارید، وقت آن است که آن را از خانه خارج کنید.

بخشی از بی‌نظمی خانه مال وسایلی هست که به آن احتیاج نداریم و جایی هم برای نگهداری آن‌ها پیدا نمی‌کنیم. بهترین انتخاب برای این وسایل این است که دیگر در خانه نباشند.

قانون سوم: هر روز صبح تختخواب خود را تمیز کنید.

هر روز صبح ۹۰ ثانیه (۱.۵ دقیقه) وقت بگذارید و تخت خود را مرتب کنید. اینکار علاوه بر اینکه برای ایجاد انگیزه در اول صبح و ادامه روز بهتون کمک می‌کند؛ چون وقت گذاشتید و یک کار کوچک و مثبت انجام دادید به شما حس آرامش بیشتری می‌دهد. هر موقع وارد اتاق خواب خود می‌شوید یا وقتی از سرکار خسته برمی‌گردید از اینکه یک تخت مرتب می‌بینید، حس خوبی دارید.

این قانون را من خودم خیلی دوست دارم و واقعا مؤثر است. پیشنهاد می‌کنم، برای تمیز ماندن خانه حتماً این قانون ساده و کوچک اما بسیار تأثیر گذار را امتحان کنید.

قانون چهارم: اتاق خواب خود را هر شب تمیز کنید.

این قانون جدا از تمیز کردن ۱۰ دقیقه‌ای روزانه و تمیز کردن تختخواب در صبح است. برای تمیز ماندن خانه هر شب قبل از خواب ۲ تا ۳ دقیقه وقت بگذارید و اتاق خواب خود را مرتب کنید.

لوازم ضد عفونی کردن - راه تمیز نگه داشتن خانه

  • اگر کتابخانه‌تان یا میزآرایشان نامرتب است، مرتب کنید.
  • اگر لباس یا وسیله‌ای روی کمد یا زمین افتاده در سرجایش قرار دهید.
  • و …

تمیز کردن اتاق خوابتان قبل از خواب باعث می‌شود، شما خواب راحت و بهتری داشته باشید و حس آرامش بیشتری بکنید و صبح چشمان خود را در یک فضای مرتب و تمیز باز می‌کنید که می‌تواند بهتون انرژی بیشتری بدهد. بعلاوه صبح که بیدار می‌شوید و قانون سوم را اجرا می‌کنید. یعنی: تخت را هم مرتب می‌کنید، اتاق خواب شما کاملاً تمیز و مرتب است و همین حس خوبی بهتون می‌دهد.

 قانون پنجم: یک جا برای چیزهایی که نیاز ندارید در نظر بگیرید.

بعضی از وسایل هستند که نمی‌دانیم آیا به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم یا نه؟ بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت در مورد اینکه آن‌ها را دور بریزیم یا نه! تصمیم بگیریم یا ممکن است تنها سالی یکبار به آن‌ها نیاز پیدا کنید.

یک سبد در کمد یا انباری برای این وسایل در نظر بگیرید و وسایل از این دست را در آن قرار دهید. اگر به آن‌ها نیاز پیدا کردید به سراغشان بروید، ازشون استفاده کنید و بعد سرجایش قرار دهید.

اینکار به مرتب شدن بیشتر خانه و دست پا گیر نبودن این وسایل خیلی کمک می‎کند. بعلاوه چون جای مشخصی برای این وسایل داریم، هیچ وقت یادمان نمی ‌ود کجا آن‌ها را گذاشتیم و وقتی بهشون نیاز داریم، سریع به سراغشان می‌رویم.

قانون ششم: بعد از هر وعده غذایی آشپزخانه را تمیز کنید.

راه تمیز نگه داشتن خانه و یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه آشپزخانه است که شاید هر روز بیشترین وقت ما برای تمیز کردن در آنجا صرف شود. اما یک راه عالی و خوب برای تمیز نگه داشتن خانه این است که: بعد از هر وعده غذایی آشپزخانه را تمیز کنید.

  • پیشخوان آشپزخانه اگر تمیز نیست تمیز شود.
  • تمام ظرف ‌ها را بشویید.
  • و دستمال‌ها، ظروف، سفره و … سرجایش قرار بگیرد.
  • و …

تمیز کردن آشپزخانه بعد از هر وعده باعث می شود از انباشته شدن کارها بخصوص کلی ظرف جلوگیری شود بعلاوه در طول روز آشپزخانه کاملاً تمیز بماند.

قانون هفتم: با وسایل کمتر زندگی کنید.

وقتی این قانون را می‌نویسم، یاد حرف مادرم افتادم که همیشه می‌گفت: کاش یه خونه کوچیک داشتم که مجبور نبودم این همه جا و وسیله رو تمیز کنم.

الان که خودم خانه داری رو تجربه می‌کنم، می‌بینم واقعا حرف درستی بود. اگر وقت کمی دارید و نمی‌توانید به کارهای خونه پر از وسایل رسیدگی کنید، بهتون پیشنهاد می‌کنم کمتر وسیله بخرید و کمتر از اشیاء تزئینی در خانه استفاده کنید تا مجبور نباشید آن‌ها را مدام تمیز کنید.

وسایل کمتر یعنی تمیز کردن کردن کمتر و ساده‌تر، بنابراین برای اینکه مجبور نباشید، مدام تمیز کنید خودتان را از شر وسایل اضافه و غیر ضروری خلاص کنید. بخصوص اگر در خانه کودک دارید، لااقل برای مدتی خانه را خلوت کنید.

کمک در کار های خانه - راه تمیز نگه داشتن خانه

 قانون هشتم: همه در خانه مسئولیت دارند.

هر کسی در خانه زندگی می‌کند از کودک شما گرفته تا همسرتان باید در قبال تمیز کردن خانه با توجه به سن و دیگر نکات، وظیفه داشته باشد و باید همه را وارد میدان کنید. یک نفر نمی‌تواند تمام بار را به دوش بکشد. همه باید جای درست وسایل را بدانند و برای قرار دادن هر چیزی سرجای خودش وقت بگذارند.

یک راه تمیز نگه داشتن خانه این است که با اعضای خانواده خود صحبت کنید و هرکسی در حد خودش باید به تمیز نگه داشتن خانه کمک کند.

قانون نهم: برنامه شما برای تمیز ماندن خانه تغییر می‌کند.

قرار نیست شما یک روال کلی برای تمیز کردن خانه در تمام شرایط و فصل‌های سال داشته باشید. مثال می‌زنم: در بهار و تابستان خانه شما خیلی بیشتر به گردگیری نیاز دارد تا زمستان؛ یا در زمانی که بچه زیر ۶ سال دارید ممکن است زمان بیشتری صرف تمیز کردن خانه بکنید ویا در زمانی که همه افراد خانه جمع هستند شاید نیاز باشد به موراد بیشتری برای تمیز کردن بپردازید.

باید بدانید و برنامه ریزی داشته باشید که در هر زمانی چطور خانه را تمیز نگه دارید و از زمان و انرژی خود به بهترین شکل استفاده کنید.

قانون دهم: فوراً هر چیز نامرتبی را مرتب کنید.

شاید فکر کنید که اینکار وقت زیادی از شما می‌گیرد و باعث می‌شود مدام در حال تمیز کردن باشید. اما اگر امتحان کنید می‌بینید برعکس است. اینکار چند مزیت دارد:

۱- تمیز کردن چیزهای کوچک انرژی ذهنی و جسمی خیلی کمتری از شما می‌گیرد.

۲- این را قبول دارید که تمیزی تمیزی می آورد و کثیقی کثیفی بیشتر!؟ اگر جایی یک کوه آشغال جمع شده باشد، زیاد احساس درد نمی کنید اگر یک تیکه آشغال هم شما به آن اضافه کنید. اما اگر جایی کاملاً تمیز باشد و بخواهید آشغال بندازید، احساس بدی می کنید.

اگر سعی کنید با دیدن یک وسیله نامرتب یا یک ظرف کثیف آن را سریع تمیز و مرتب کنید؛ باعث می‌شوید هم خودتان و سایر افراد خانه از اینکه  ریخت وپاش کنند، محتاط‌تر باشند. در نتیجه خانه برای مدت زمان بیشتری تمیز بماند. و شما مجبور نباشید به یکباره وقت و انرژی زیادی بگذارید و آن را در انتهای روز تمیز کنید.

تمیز نگهداشتن خانه بدون هیچ دردسری

دعا برای تمیز نگهداشتن خانه وجود ندارد، شما با اجرای چند ترفند ساده می توانید در کمترین زمان ممکن خانه تمیز و مرتب داشته باشید. خانه ام داغونه حوصله تمیزکاری ندارم! این جمله بیشتر خانم ها مخصوصا افرادی که شاغل هست می باشد. اما برای اینکه در کمترین زمان ممکن خانه مرتب تمیز و بدون هیچ شکستگی داشته باشید نیازمند این هستید که با شرکت خدمات نظافت منزل تماس بگیرید. آچارباز با داشتن افراد ماهر حتی کوچکترین نکات تمیزی خانه را رعایت می کنند با خیال راحت می توانید به کارهای خودتان برسید.

چگونه خانه ای همیشه تمیز داشته باشیم

راه تمیز نگه داشتن خانه این است از نظمی خاص پیروی کنید. برای مرتب کردن بخش های مختلف خانه برنامه ریزی کنید و از بالاترین نقطه در خانه کارتان را شروع کنید و به ترتیب به پایین ترین آن برسید. فراموش نکنید باید هر قسمتی را به طور کامل مرتب کنید و تمیزکاری را نیمه کاره رها نکنید. به این ترتیب مطمئن می شوید هیچ فضایی در خانه وجود ندارد که آلودگی ها در آن جا خوش کرده باشند.

تمیز نگه داشتن مداوم خانه کار راحتی نیست؛ اما داشتن یک خانۀ تمیز مساوی داشتن یک خانۀ شاد است. پس ما به شما کمک می کنیم تا خانه ای درخشان داشته باشید. در ادامه یک تقویم 12 به شما می دهیم. تمرکز این مقاله روی کارهای مهمی است که معمولاً نادیده گرفته می شوند، نه وظایف کوچک تر و عادی. اجرای کامل این برنامه زمانی در هر ماه به شما کمک می کند.

طی کشیدن - راه تمیز نگه داشتن خانه

فروردین

سال نو شده است و به تازگی از گردگیری و خانه تکانی عید راحت شده اید. اما برای سال آینده نیازمندی های خانه را به صورت یک فهرست درآورید و در طول سال شروع به تکمیل آن کنید.

اردیبهشت

در این ماه صبح ها هوا روشن تر و روزها طولانی تر است؛ بنابراین زمان خوبی برای رسیدگی به پنجره ها ست. تابش آفتاب باعث می شود که حتی کوچک ترین لکه ها و کثیفی های پنجره ها به خوبی نمایان شوند.

خرداد

مناطقی را که روی آن ها به سرعت گردوغبار می نشیند، شناسایی کنید. جاهایی مانند لامپ ها، پرده ها، قفسه ها، قاب ها، پرده ها، تابلوها و جاهایی که ممکن است در گردگیری نادیده بگیرید.

تیر

حالا که بچه ها در تعطیلات تابستانی به سر می برند، لباس ها و اسباب بازی های آنان را دسته بندی و ساماندهی کنید.

مرداد

فضای بیرونی خانه را تمیز کنید. مثلاً پارکینگ را سروسامان دهید و نظافت کنید، جدول و راه فاضلاب را تمیز کنید و در باغچه گل بکارید.

شهریور

حالا تقریباً نیمی از سال را پشت سر گذاشته ایم. برای داشتن یک خانۀ تمیز و ازبین بردن گردوخاک نشسته بر مبل ها، تشک ها و کوسن از بخارشو استفاده کنید.

مهر

پس از گذشت فصل تابستان و گشت وگذارهای تابستانی، کف پوش ها و فرش ها حسابی کثیف و خاکی شده اند، نیازمند یک نظافت درست و حسابی هستند.

آبان

با طولانی تر شدن شب ها، بهتر است که پردۀ همۀ اتاق ها را بشویید تا در پاییز و زمستان تمیز باشند و در خانه احساس راحتی کنید. برای آشنایی با اصول شستن و تمیزکردن پرده ها اینجا را ببینید.

آذر

اگر فقط می خواهید نقاشی کنید یا اگر می خواهید تعمیرات انجام دهید، مراقب تغییر دکوراسیون باشید.

دی

راه تمیز نگه داشتن خانه این است که فضای زیر تخت، مبل، کمد و کابینت را هدف قرار دهید. مطمئن شوید زیر، پشت و اطراف هر قسمتی در خانه کاملاً تمیز و مرتب شده است.

بهمن

برای داشتن یک خانۀ تمیز در سال نو، لوازم آشپزخانۀ خود را برای عید نوروز آماده کنید. به یاد داشته باشید که علاوه بر تمیز کردن سطوح آشپزخانه، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز هم باید کاملأ تمیز شوند.

اسفند

همچنان که به استقبال نوروز می روید، بهتر است که سرویس بهداشتی و آشپزخانه را به خوبی نظافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید