تخت جمشید نمادی با شکوه از عظمت ایران باستان و یکی از جاهای دیدنی کشورمان در شیراز است. گروه لنز پارس مگ در این مطلب عکس تخت جمشید را برای شما به نمایش گذاشته است.

تخت جمشید کجاست

تخت جمشید یادگار پادشاهان هخامنشی از ۲۵۰۰ سال پیش در ایران است. با توجه به عظمت امپراتوری هخامنشیان در ایران باستان که بخش قابل توجهی از شرق جهان را شامل می‌شد، می‌توان به شکوه مقر فرماندهی این پادشاهان در تخت جمشید پی برد.

عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید

آنچه باعث جلب توجه جهانیان به تخت جمشید می‌شود، تنها قدمت تاریخی این شهر باستانی نیست. باستان‌شناسان از مطالعه دقیق روی کتیبه‌ها و آثار به دست آمده از این منطقه، به پیشرفتگی تمدن در ایران باستان پی برده‌اند.

قوانین اجتماعی دوران هخامنشیان نیز تعجب بسیاری از تاریخ‌دوستان را برانگیخته است.

با دیدن عکس تخت جمشید متوجه می شوید که تخت جمشید در منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی مرو دشت شیراز در استان فارس قرار دارد و از جاهای دیدنی مرودشت نیز به شمار می‌رود.

با وجود گرمسیر بودن بخش‌های زیادی از استان فارس، این منطقه در نزدیکی مرودشت به‌دلیل گرفتن در محیط کوهستانی آب و هوایی خنک و معتدل دارد. تخت جمشید در منطقه‌ای کوهستانی میان روستاهای فیروزی، کناره و اصطخر قرار گرفته است. عکس تخت جمشید زیبا را ببینید.

عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید

اطلاعات تخت جمشید

روزهای تعطیل در نوروز و روزهای تعطیل رسمی از شلوغ‌ترین زمان‌ها در تخت جمشید است.

بازدید از این مجموعه در این زمان‌ها ممکن است به‌دلیل ترافیک بالا در قسمت ورودی مجموعه و شلوغی محوطه تخت جمشید و همچنین موزه، کمی از کیفیت بازدید شما کم کند؛ پس در صورت امکان روزهای خلوت میان هفته و روزهای غیر تعطیل را برای بازدید از مجموعه تخت جمشید انتخاب کنید.

بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید در همه روزهای سال امکان‌پذیر است. تنها در روزهای تعطیل به مناسبت عزاداری‌های مذهبی، سیزدهم فروردین ماه و روزهای خاص این مجموعه تعطیل و در سایت رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

برای بازدید از موزه تخت جمشید و همین طور شرکت در برنامه نور و صدا باید هزینه جداگانه بپردازید و بلیط مجزا تهیه کنید.

عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید

  • ساعات بازدید: هشت صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر
  • ساعت اجرای برنامه نور و صدا: ساعت ۲۰:۳۰ عصر، برای تهیه بلیط یک ساعت زودتر به گیشه مراجعه کنید.
  • هزینه بلیط مجموعه تخت جمشید: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • هزینه بلیط برنامه نور و صدا: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • هزینه بلیط موزه تخت جمشید: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • به خاطر داشته باشید به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مجموعه تاریخی تخت جمشید از تاریخ اول اسفند ۱۳۹۸ در بازه‌های زمانی متناوب تعطیل بوده است و امکان بازدید از این مجموعه در زمان اوج گیری شیوع ویروس کرونا میسر نیست.

عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید عکس تخت جمشید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید