کیف پول ارز دیجیتال در دنیای کریپتو از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما برای انتقال و نگهداری ارز هایتان نیاز به کیف پولی امن دارید. پس قبل از انتخاب کیف پول اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای ذخیره‌ی دارایی رمزارز است. این ابزارکه مورد توجه تریدر ها و هولدر هاست، علاوه بر ارزهای دیجیتال، سوابق تراکنش و کلید‌های عمومی و خصوصی کاربران (مربوط به بلاکچین) را نیز ذخیره می‌کنند. هر کیف پول ارز دیجیتال دارای یک آدرس عمومی است که از آن به منظور انتقال ارزها به این سیستم استفاده می‌شود. دریافت و ارسال رمزارز در بستر کیف پول‌ها مستلزم پرداخت کارمزد است.

نحوه عملکرد کیف پول‌ ارز دیجیتال چگونه است ؟

کیف پول رمز ارزها، با ذخیره کلید خصوصی و عمومی بلاکچین، ارزهای دیجیتال خریداری شده را در خود حفظ می‌کنند. برای ارسال ارز دیجیتال، باید کلیدهای خصوصی با آدرس عمومی مرتبط به رمز ارزها همخوانی داشته باشند. با استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی، می‌توانید ارز ذخیره را برای فردی ارسال یا آن را خرید کنید.

رسیدی از تراکنش‌های بلاکچین برای ارزها انجام می‌شود و بعد از آن شما می‌توانید مانده حساب رمزارزهای خود را داخل کیف پول مشاهده کنید و از آن‌ها مطلع شوید.

 انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری - کیف پول نرم افزاری - کیف پول ارز دیجیتالکیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته‌ی اصلی کیف پول گرم (Hot Wallet) و کیف پول سرد (Cold Wallet)، تقسیم می‌شوند.

کیف پول گرم

کیف پول‌های گرم برای کار کردن نیاز به اتصال به اینترنت دارند. این سیستم‌ها، اطلاعات و دارایی کاربران را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند (برخی کیف پول‌های گرم ذخیره‌سازی آفلاین را نیز به کاربران ارائه می‌دهند).

کیف پول آنلاین (تحت‌وب)، کیف پول دسکتاپ و کیف پول موبایل، ولت گرم محسوب می‌شوند.

کیف پول سرد

کیف پول‌های سرد به‌صورت سخت‌افزاری و فیزیکی وجود دارند. این کیف پول‌ها برای فعالیت و ذخیره‌سازی نیاز به اتصال به اینترنت ندارد؛ تنها در زمان انتقال رمزارزها نیاز است این والت‌ها برای مدت کوتاهی به اینترنت متصل شوند.

کیف پول کاغذی و کیف پول سخت‌افزاری در دسته ولت سرد قرار دارند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

کیف پول Trezor

کیف پول - بهترین کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین ـ پشتیبانی قوی ـ  ایمنی بسیار بالا

Trezor  به عنوان یکی از بهترین تولید‌کنندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری مطرح است. از لحاظ پشتیبانی رمزارزها، به شما قابلیت ذخیره بیش از ۵۰۰ کوین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را می‌دهد.

Trezor دو مدل مختلف دارد:

  • Trezor One که با USB سازگار است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به دستگاه‌های ویندوز و لینوکس دسترسی پیدا کنند.

کیف پول تزور وان - کیف پول ارز دیجیتال

  • Trezor مدل T، دستگاه گرانتری است که مزایایی از جمله پردازنده بهتر، مشخصات شفاف‌تر و همچنین شاخصه‌های امنیتی پیشرفته‌تر دارد.

ترزور - کیف پول ارز دیجیتالبا کیف پول‌های Trezor شما می‌توانید اطلاعات کیف پول خود را با یک حساب به وسیله Drop Box همگام‌سازی کنید.

کیف پول Ledger

کیف پول لجر - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی:  قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین بی‌نقص

کیف پول لجر نانو اس، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. هر جا که صحبت از بهترین کیف پول ارز دیجیتال است، اسم کیف پول لجر نیز به گوش می‌رسد. این کیف پول سخت‌افزاری را از نظر کارایی می‌توان با Trezor مقایسه کرد. Ledger مدل Nano S، کیف پول سخت‌افزاری برتر شرکت سازنده آن است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که Ledger را از بقیه کیف پول‌های سخت افزاری متمایز می‌کند، امکان بازیابی بدون نیاز به اتصال اینترنت است. این قابلیت در صورت گم شدن یا دزدیده شدن این نوع کیف پول، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

Ledger  از سال ۲۰۱۸ علاوه بر بیت کوین، بیش از ۷۰۰ کوین دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند که به طور قابل توجهی از کیف پول Trezor بیشتر است. با این وجود، سیستم عامل و نرم‌افزار Ledger از یک‌پارچگی برخوردار نیستند و به خوبی کیف پول Trezor عمل نمی‌کنند. با توجه به رقابت تنگاتنگی که این دو با یکدیگر دارند، نمی‌توان هیچ‌یک را کاملاً برتر از دیگری دانست.

Ledger نسخه‌ای با نام Ned X Ledger Nano X نیز منتشر کرده است که از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کند، با تلفن همراه سازگار است و در حجم وسیع‌تری قابلیت پشتیبانی از کوین‌ها را دارد.

کیف پول KeepKey

کیف پول کیپ کی - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین با امنیت بالا ـ صفحه نمایش بزرگ

Keep Key  یکی دیگر از انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال سخت‌افزاری است که میان کاربران ارزهای دیجیتال محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. صفحه نمایش آن از Trezor و ledger بزرگتر است. برخی ممکن است این ویژگی را چالشی برای حمل این دستگاه بدانند ولی این یک قابلیت مثبت است. با این دستگاه شما مجبور نیستید با رفتن از برنامه‌ای به برنامه دیگر به دانگل بروید تا از میزان دارایی رمزارز خود، اطلاع پیدا کنید.

با این وجود، Keep Key  فاقد برخی از ویژگی‌های اساسی مانند پیشخوان است که در واقع معادل ارزش رمزارز با ارزش دلار یا سایر ارزش‌های فیات در زمان واقعی است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

کیف پول Electrum

کیف پول الکتروم - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی:  منبع‌باز یا متن‌باز (Open source) ـ امنیت بالا

برای کاربران جدیدی که با Electrum  کار می‌کنند، شاید یاد‌گیری نحوه کار کردن با آن کمی طول بکشد. زیرا رابط کاربری و طراحی بصری آن چندان جذاب و ساده نیست.

از آن‌جایی که کد‌های دستگاه متن‌باز است، کیف پول دسکتاپ Electrum از امنیت بالایی برخوردار است. زیرا نقطه ضعف و یا شکستی در کار نیست و کلید خصوصی شما رمزنگاری شده است. این کیف پول نسخه اندروید نیز دارد.

یکی از ویژگی‌های ابتکاری Electrum، مدیریت هزینه است. این در حالی است که اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما اجازه نخواهند داد که هزینه خود را پس از انتقال معامله به شبکه مدیریت کنید. این کیف پول حتی گزینه جایگزینی بعد از شروع تراکنش را نیز به شما می‌دهد.

کیف پول Exodus

کیف پول اکسدوس - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی:  رابط کاربری و طراحی بصری ساده ـ  استفاده آسان در مقایسه با سایر کیف پول‌های دسکتاپ

Exodus  از زمانی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است تاکنون، مسیر پیشرفت و نوآوری خود را ادامه داده است. هر چند که این کیف پول دسکتاپ متن باز نیست، اما دارای رابط کاربری ساده‌ای است. کیف پول Exodus  در مقایسه با Electrum، نحوه استفاده و یادگیری ساده‌تری دارد.

نکته قابل توجه دیگر درباره Exodus، نحوه دسترسی آن است که بر خلاف سایر کیف پول‌ها، برای شروع به استفاده از آن نیازی به ثبت نام پیشرفته یا KYC  (شناخت مشتری) ندارد.

یکی از دلایل احتمالی استفاده بیشتر از Exodus در مقایسه با Electrum، امکان دسترسی به رمزارزها است. Electrum تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند اما Exodus نه تنها از بیت کوین، بلکه از اتریوم، دش، لایت کوین و سایر رمزارزها پشتیبانی می‌کند.

کیف پول  Coinomi

کیف پول کوینومی - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: رابط کاربری بسیار ساده‌ـ پشتیبانی از صدها رمزارز

کیف پول Coinomi، در آغاز با نسخه‌ی موبایل معرفی شد. سپس، نسخه‌ی دسکتاپ آن نیز ارائه شد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دسکتاپ ارز دیجیتال تبدیل شد.

این کیف پول از صدها رمزارز پشتیبانی می‌کند. طراحی کوینومی بسیار ساده و کاربرپسند است و کاربران مبتدی نیز به‌ راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. قابلیت مبادلات درون سیستمی و پشتیبانی بسیار قوی، ۲ ویژگی مهم کیف پول کوینومی است.

همچنین در این کیف پول، کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.

کیف پول  Atomic

کیف پول اتمیک - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: مناسب برای کاربران مبتدی‌ـ ذخیره‌سازی کلید خصوصی روی سیستم کاربر

Atomic یکی دیگر از کیف پول‌های دسکتاپ محبوب میان فعالان بازار کریپتوکارنسی است. این کیف پول از صدها کوین و آلت کوین پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

سطح امنیت کیف پول اتمیک تقریباً متوسط و منوط به رعایت تمامی نکات امنیتی توسط کاربران است. این والت ارز دیجیتال، قابلیت مبالادت رمزارز درون سیستمی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. اتمیک تنها بخشی از ویژگی‌های خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده از تمامی امکانات آن به پرداخت هزینه نیاز دارد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایل

کیف پول Trust

کیف پول تراست - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: ظاهر و رابط کاربری ساده‌ـ سهولت در استفاده

کیف پول تراست (Trust Wallet) چند ارزی است و ارزهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این کیف پول را روی موبایل نصب کنید و برای ذخیره، دریافت و ارسال رمزارزها از آن استفاده کنید.

کیف پول Trust یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و امنیت بالایی دارد. در زمان نصب این کیف پول، نیاز نیست هیچ‌گونه اطلاعات شخصی را وارد کنید. کیف پول تراست ۱۲ کلمه را برای بازیابی در اختیار شما قرار می‌دهد. این ۱۲ کلمه را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید.

کیف پول  Mycelium

کیف پول مای سلیوم - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: دسترسی آسان به رمزارزها ـ پشتیبانی یک‌پارچه از کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger

Mycelium  به عنوان یک کیف موبایل برتر و محبوب بیت کوین شناخته شده است. در آخرین به‌روزرسانی‌های این کیف پول، ویژگی‌هایی چون حساب‌های فیات (کاربردی و مبتنی بر بلاکچین)، رسیدگی آسان به صورت‌حساب‌ها و فاکتور‌ها، معاملات تجاری، موافقت‌نامه‌ها و دیگر موارد این‌چنینی به سیستم Mycelium اضافه شده است.

از چشم‌انداز امنیتی، Mycelium از یک نوع حساب استفاده می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد کلید‌های خصوصی را از دستگاه خود پاک کنید و در صورت لزوم، مجدداً آن را وارد کنید.

Mycelium  در حال حاضر از کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger پشتیبانی می‌کند. اما این کیف پول فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این برنامه را می‌توانید برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS  به صورت رایگان دانلود کنید.

کیف پول  GreenAdrdress

کیف پول گرین - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی: کاربرپسند _ سرعت و امنیت بالا

Green Adrdress نشانگر آن است که یک کیف پول موبایل چقدر می‌تواند متنوع باشد. در این کیف پول، روی کلید‌های خصوصی و عمومی خود کنترل کاملی خواهید داشت. کیف پول موبایل Green Adrdress قابلیت‌هایی چون تایید فوری، حفظ کامل حریم خصوصی و امنیت بالا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با استفاده از حالت «فقط تماشا» شما می‌توانید بدون دسترسی کامل به کیف پول، موجودی خود را با سرعت بالایی بررسی کرده یا رمزارز دریافت کنید. بنابراین زمانی که شما از اینترنت Wi-Fi همگانی استفاده می‌کنید، باز هم دسترسی به برنامه امن خواهد بود. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده است که شناسایی دو عاملی را برای معاملات خود فعال کنند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال تحت‌ وب

کیف پول  Blockchain

کیف پول بلاک چین - کیف پول ارز دیجیتالمهمترین ویژگی: طراحی بصری خوب ـ شهرت و محبوبیت طولانی مدت

کیف پول تحت‌وب بلاکچین این ادعا را دارد که در بین سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال رتبه‌ی اول را دارد. پذیرش رو به افزایش ۳۰ میلیون کیف پول از سوی کاربران و تراکنش ۲۰۰ میلیون دلاری، از ویژگی‌های جالب توجه این کیف پول است.

همچنین می‌توانید شناسایی دو عاملی خود را از طریق Google Authenticator فعال کنید تا کیف پول خود را از آسیب‌هایی از جمله دسترسی غیر مجاز، بیش از پیش محافظت کنید.

از نوامبر سال ۲۰۱۸، کیف پول Blockchain از ۲۲ رمزارز از جمله بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از قابلیت تبادل ارز را ارائه می‌دهد. این شرکت علاوه بر کیف پول آنلاین، اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و iOS  نیز عرضه کرده است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاغذی

کیف پول کاغذی بیت کوین

بیت کوین - کیف پول ارز دیجیتالمهم‌ترین ویژگی:  دارای برچسب‌های هولوگرافیک و شماره سریال

و‌ب‌سایت Bitcoinpaperwallet.com  تمامی اطلاعات و منابع موردنیاز برای تهیه کیف پول کاغذی بیت کوین را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با کیف پول‌های کاغذی این وب‌سایت، شما حتی می‌توانید بیت کوین را از طریق پست به افرادی که اهل تکنولوژی نیستند، ارسال کنید. برای حمل و نقل، یک طرح تاشو تعبیه شده است که این اطمینان را به شما می‌دهد که کلید‌های خصوصی ایمن و محفوظ هستند.

walletGenerator.net  نیز منابعی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کیف پول‌های کاغذی خود را به صورت رایگان تهیه کنید. این کیف پول همچنین کمک‌های مالی را در راستای پرداخت خدمات میزبانی خود می‌پذیرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند تا ارزها را در جهت به‌روزرسانی سایت خود استفاده کنید. همان‌گونه که از نام آن پیداست، این سایت به طور خودکار آدرس کیف پول را ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در یک فایل PDF چاپ می‌کند.

جمع بندی پایانی

فهرست کیف پول ارز دیجیتال که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم؛ هرچند فهرست برترین‌ها بود، اما تنها بخشی از بهترین کیف پول‌ بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود در بازار است. شما از میان یک فهرست بلند بالا، می‌توانید یک گزینه‌‌ی مناسب را برای ذخیره‌ی دارایی رمزارز خود انتخاب کنید. کیف پول را باید بر اساس نیازهای خود و اهداف معامله و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی انتخاب کنید و تحقیقات کافی را در رابطه با شرکت ارائه‌دهنده‌ی کیف پول و امنیت آن انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید