ربات تریدر ارز دیجیتال به شما کمک میکند تا بدون محدودیت در زمان، بصورت نامحدود ترید کنید. اگر تازه وارد هستید یا کنترل احساسات برایتان سخت است، ربات تریدر بهترین گزینه برای شماست. در این مقاله چند تا از معتبر ترین ربات هارا برایتان نام بردیم.

ربات ارز دیجیتال

مقدمه

امروزه ربات‌های برنامه‌نویسی بر اساس هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر الگوریتم‌ها، وظایف فراوانی را به عهده گرفته‌اند. نقش آنها در بعضی از حوزه‌ها از جمله حوزۀ مالی و بازار سرمایه اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. اگر پیگیر اخبار دنیای رمزارزها هستید، ممکن است که واژۀ «ربات تریدر ارز دیجیتال» به گوشتان رسیده باشد. در این مقاله می‌کوشیم که شما را با ربات معامله‌گر یا تریدر و مفاهیم مربوط به آن آشنا کنیم.

معاملات رباتی (Bot Trading) چیست؟

معاملات رباتی به معنای استفاده از نرم‌افزار برای انجام معاملات خودکار است. ربات‌ها از طریقAPI با یک صرافی ارتباط برقرار کرده و می‌توانند برای شما سفارش خرید و فروش صادر کنند.

این نوع از معامله در معاملات ارزهای دیجیتال و انواع دیگر معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوۀ معاملاتی در اکثر مبادلات رمزارزها، کاملاً قانونی است و مورد استقبال قرار گرفته است، اما صرفاً کارگزاران مخصوص مجاز به استفاده از آن هستند.‌

API چیست؟

API مخفف عبارت Application Programming Interface یعنی رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزارِ کاربردی است. در واقع API یک رابط برنامۀ کاربردی محسوب می‌شود که ارسال و دریافت انواع مختلف دیتاها یا اطلاعات را برای برنامه امکان‌پذیر می‌سازد.

برای مثال، یک ربات می‌تواند رابط صرافی برای انجام سفارشات خرید و فروش شما باشد و همچنین می‌تواند قیمت و اطلاعات دیگر را جمع‌آوری کند.

ربات تریدر ارز دیجیتال یا ربات معامله‌گر (Trading bot) چیست؟

ربات تریدر ارز دیجیتال برنامه‌ای است که می‌تواند بر اساس پارامترهای تعیین‌شده توسط برنامه‌نویس یا کاربر در یک صرافی آنلاین، معامله انجام دهد. برای مثال برنامه‌ای را در نظر بگیرید که وقتی RSI یک رمزارز بالا می‌رود آن را برایتان بفروشد و وقتی پایین می‌رود، خرید انجام دهد.

تذکر: دو مفهوم ربات تریدر (Trading bot) و معاملات رباتی (Bot trading) با اینکه به هم مربوط‌اند اما دو مفهوم متفاوت هستند و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت.

ربات معامله‌گر یا ربات تریدر ارز دیجیتال (Trading bot) در واقع یک برنامه خودکار معاملات است، در حالی که معاملات رباتی یا خودکار (Bot trading) یک شیوه از معامله هستند. در واقع معاملات رباتی به وسیله ربات معامله‌گر یا ربات ترید‌ر ارز دیجیتال انجام می‌شود.تریدینگ بات

نحوۀ کار ربات تریدر ارز دیجیتال چگونه است؟

اکثر صرافی‌های رمزارزی، امکان استفاده از API را جهت تعامل با صرافی فراهم می‌کنند. در واقع صرافی‌ها رابطی دارند که با استفاده از یک برنامه به شما اجازه می‌دهد که از صرافی، اطلاعات دریافت کنید و هم بتوانید روی حسابتان تغییرات ویژه‌ای اعمال نمایید. این برنامه‌های خودکار که با استفاده از API صرافی معامله می‌کنند، ربات تریدر ارز دیجیتال نامیده می‌شوند.

استفاده از ربات تریدر و API، انجام معاملات را به شیوۀ برنامه‌ریزی‌شده برایتان ممکن می‌سازد.

شما می‌توانید برنامه‌ای درست کنید که استراتژی معاملاتی ویژه‌ای انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید چنین برنامه‌ای را از دیگران خریداری کنید. این برنامه همان ربات تریدر ارز دیجیتال است.

آیا استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال، قانونی است؟

نه تنها استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال، قانونی است بلکه بسیار هم مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ زیرا یک بازار ضعیف برای همه ناخوشایند است. بنابراین هر چه سفارشات خرید و فروش بیشتر باشد، شرایط بهتر است. استفاده از معاملات رباتی در ارزهای دیجیتال و بازار سهام، کاملاً قانونی است. ) البته تنها کارگزاران خاصی مجاز به استفاده از آن هستند(.

به هر حال، هر چیزی که در شرایط عادی غیرقانونی باشد، در معاملات ارزهای دیجیتال نیز غیرقانونی است. اگر بخواهید رباتی برای کلاهبرداری یا پامپ و دامپ بسازید یا خریداری کنید، باید انتظار این را داشته باشید که به دردسر بیفتید. در عوض بهتر است که روی خرید یا ساخت ربات‌هایی متمرکز شوید که بتوانند اندیکاتورها را تعقیب کنند یا به عنوان بازارگردان عمل نمایند.

آیا ربات تریدر می‌تواند سودآوری داشته باشد؟

ربات تریدرها ذاتاً سودآور نیستند. در عوض، موفقیت آنها به چند عامل بستگی دارد:

  1. دقت نرم‌‌افزار (ربات، API، و برنامه کاربردی : (اگر خطایی رخ دهد، ممکن است اوضاع به هم بریزد.
  2. کیفیت استراتژی شما : باید به ربات بگویید که چه استراتژی‌ای را دنبال کند؛ در نتیجه کیفیت ربات شما به مناسب بودن استراتژی تعریف‌شده و اجرای آن بستگی دارد.
  3. عوامل بازاری: اگر بازار سقوط کند یا شرایط خوبی نداشته باشد یا اگر در بازاری ضعیف معامله کنید، حتی اگر ربات شما به خوبی عمل کند، در این شرایط معاملات بدی انجام می‌گیرد.
  4. چگونگی تنظیم ربات در شرایط بازاری مختلف: یک استراتژی ممکن است در یک نوع بازار پول‌سازی کند اما در بازار دیگر منجر به ضرر شود.

آیا ربات‌های معامله‌گر قابل اعتماد هستند؟

ربات تریدر ارز دیجیتال می‌تواند در بازارهای جهانی که بی‌وقفه و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته فعال هستند، بسیار مفید باشد؛ زیرا هیچ انسانی نمی‌تواند بازار را بی‌وقفه زیر نظر بگیرد. اما به هر حال پیرامون ربات ترید‌ر ارز دیجیتال مواردی وجود دارد که می‌تواند استفاده از آن را نامناسب کند.ربات های پیشرفتهبرای اینکه بتوانید از ربات تریدر با اطمینان و موفقیت استفاده کنید، به زمان، تجربه و دانش کافی نیاز دارید. اگر در این زمینه مبتدی هستید، باید بسیار احتیاط کنید و تنها اجازه دسترسی مقدار کمی از سرمایه را به ربات بدهید.

کسب مهارت مورد نیاز در این باره با موانع جدی و هزینه همراه است. از این رو ربات تریدر ارز دیجیتال نمی‌تواند برای هر کسی بهترین انتخاب باشد. اما اگر با تحلیل تکنیکال آشنایی چندانی ندارید و مشکل اصلی‌تان این است که نمی‌توانید به صورت بی‌وقفه بازار را زیر نظر بگیرید، در این صورت استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال یا همان ربات معامله‌گر می‌تواند گزینۀ معقولی باشد.

مزایای ربات تریدر ارز دیجیتال

از سرعت واکنش گرفته تا قابلیت‌های پردازشی یک ماشین، ربات‌های معاملاتی کریپتو مزایای زیادی دارند:

احساسات را از بین ببرید

مهم نیست که از کدام ربات معاملاتی ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، هیچ احساسی در حین معامله وجود ندارد. تصمیمات یک ربات معامله‌گر کریپتو، منطقی و فوری هستند و براساس استراتژی‌های مشخص عمل می‌کنند. از بین بردن FOMO، طمع سود و تمایل انسان به ترسیدن از عدم اطمینان، فرآیند ترید منظم‌تری را ایجاد می‌کند.

بازدهی بالا

ربات‌های معامله‌گر بلافاصله واکنش نشان می‌دهند و در محدوده تنظیمات دلخواه شما معامله می‌کنند. تصمیم گیری فوری را با زمان پردازش سریع اطلاعات بازار، الگوهای معاملاتی و ارزیابی ریسک ترکیب کنید و کارایی بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال خطای انسانی را حذف می‌کنند، در حالی که تاخیرهای احتمالی ناشی از مدیریت دستی و تجزیه و تحلیل مجموعه‌ داده‌های بزرگ را نیز به حداقل می‌رسانند.ترید منظم

ترید منظم

حتی با وجود اینکه یک فرمول واحد برای موفقیت در بازاری به نوسانات ارزهای دیجیتال وجود ندارد، خودکار کردن فرآیند معاملات از طریق ربات‌ها ثبات و نظم تجارت را تضمین می‌کند. ربات ها با فعالیت تحت شرایط معاملاتی از پیش تعیین شده، عملکرد بلندمدت را با تجزیه و تحلیل مداوم بازار تضمین می‌کنند.

تریدی که تعطیل نمی‌شود

بازارهای رمزارز هرگز تعطیل نمی‌شوند و ربات‌های معاملاتی تنها راه‌حل مناسب برای هر کسی هستند که می‌خواهد درآمد خود را در شبانه‌روز به حداکثر برساند.

بهترین ربات‌های تریدر ارز دیجیتال

بیایید نگاهی بیاندازیم به بهترین و معتبرترین ربات‌های معامله گر ارز دیجیتال بازار: امتیاز‌ها از 10 هستند

ربات 3Commas

ربات 3Commas یک ترمینال معاملاتی هوشمند و ربات معاملاتی خودکار است که برای معامله‌گران در تمام سطوح مهارت مناسب است. این ربات معاملاتی ارز دیجیتال، دارای یک رابط کاربری بصری زیبا است و سفارشی‌سازی انعطاف‌پذیر آن به کاربران اجازه می‌دهد تا در از نقطه در معاملات وارد و خارج شوند. ربات 3Commas یکی از شفاف‌ترین سیستم‌هایی است که با پارامترهایی که شما تنظیم می‌کنید کار می‌کند و از طریق الگوریتمی برای حفاظت مالی، از وجوه شما محافظت می‌کند. آموزش ربات 3Commas در مقاله‌ای جداگانه در دنیای ترید بررسی شده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

امتیازات:

کلی: 9

کارمزد و هزینه: 8

راحتی کار: 8

ربات تریدر کوکوین

ربات تریدر کوکوینمدتی می‌شود که صرافی کوکوین در کنار قابلیت‌های دیگر این صرافی بزرگ، یک ربات معامله‌گر را نیز به کاربران خود ارائه کرده است. از ویژگی‌های مهم این ربات می‌توان به استراتژی‌های متنوع آن اشاره کرد. از ربات تریدر کوکوین می‌توانید در معاملات فیوچرز، تعدیل پورتفوی و حتی کم کردن میانگین دلاری خود استفاده کنید. تعداد ارزهایی که این ربات ترید اتوماتیک از آنها پشتیبانی می‌کند بسیار زیاد هستند و برای شخصی که می‌خواهد تمام روز را پای چارت تلف نکند بسیار می‌تواند مفید باشد. یکی از مزایای خوب آن را می‌توان رایگان بودن این ربات دانست.

امتیازات:

کلی: 7.5

کارمزد و هزینه:  9.75

راحتی کار: 8.75

ربات HassOnline

Haasonline یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های ترید اتوماتیک ارز دیجیتال است. هس‌آنلاین نه تنها به معامله گران اجازه می‌دهد تا از آن برای معاملات کریپتو با فرکانس بالا استفاده کنند، بلکه به معامله‌گران با سطح متوسط تا پیشرفته کمک می‌کند تا الگوریتم‌های معاملات خودکار منحصر به فرد و اندیکاتورهای تکنیکال را برای تفسیر سیگنال‌ها و معامله به روشی که دوست دارند سفارشی‌سازی کنند. این پلتفرم بر شفافیت تمرکز دارد و جامعه پشتیبان بزرگی نیز در دیسکورد را داراست. اگرچه برای شروع کار با این ربات باید مقداری از مسائل را یاد بگیرید، اما پس از اینکه این مراحل را گذراندید هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت.

امتیازات:

کلی: 8

کارمزد و هزینه: 7

راحتی کار: 8.4

 ربات Coinrule

ربات کوین‌رول یک پلتفرم بدون کد برای مبتدیان است که روی بیش از ده مورد از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال کار می کند. ممکن است هنگامی که به دنبال ربات تریدر بایننس می‌گردید به این بربخورید. از ‘Coinrule’ برای خودکارسازی استراتژی‌های معاملاتی شناخته شده‌ای مانند معامله خلاف جهت و هم‌جهت با روند استفاده کنید. راه‌اندازی استراتژی‌های بلندمدت تنها چند دقیقه طول می‌کشد و به شما امکان می‌دهد از سفارش‌های خرید و فروش دوره‌ای بدون نیاز به تماشای بازار برای مدتی طولانی، استفاده کنید.

امتیازات:

کلی: 8

کارمزد و هزینه: 8

راحتی کار: 8.4

 ربات  Executium 

اگزکیوتیم یک پلتفرم معاملاتی جهت‌دار با کارمزد پایین است که معاملات خودکار را با استفاده از تجزیه و تحلیل بازار ارائه می‌دهد. الگوریتم‌های معاملاتی داخلی آن، جفت‌های ارز دیجیتال را در صرافی‌های محبوب معامله می‌کنند. از سفارشات Limti، TWAP، iceberg و stop-loss می‌توانید استفاده کنید و فقط برای معاملات انجام شده کارمزد پرداخت می‌کنید. ایجاد استراتژی‌های جهت دار آسان است، هم برای معامله ساده و هم برای استراتژی‌های پیشرفته در بازار، گزینه‌هایی برای شما موجود است.

امتیازات:

کلی: 8

کارمزد و هزینه: 8

راحتی کار: 8هوش مصنوعی

سخن پایانی

ربات تریدر ارز دیجیتال، بر اساس برنامه‌نویسی، امکان معاملات خودکار را فراهم کرده است. ربات تریدر ارز دیجیتال مانند یک پل عمل می‌کند و شما را به صرافی رمزارز متصل می‌کند تا بتوانید از قیمت‌ها آگاه شوید و سفارشات خرید و فروش خود را صادر کنید.

استفاده از ربات معامله‌گری ارز دیجیتال منع قانونی ندارد اما صرفاً کارگزاران خاصی مجاز به استفاده از آن هستند. ربات تریدر نیز مانند هر پدیده‌ی دیگری هم می‌تواند مفید باشد و هم مضر. اگر به دلیل شغل خود امکان این را ندارید که بازار را زیر نظر بگیرید، این ربات‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند. فراموش نکنید که استفاده از آنها به دانش و تجربه کافی نیاز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید