آینه و کنسول یکی از لوازمیست که در میان ایرانی ها بسیار پرطرفدار است. آینه کنسول ها کاربردهای متفاوتی دارند و در جاهای مختلف خانه استفاده می شوند. همچنین تنوع طرح و جنس نیز در آنها بسیار زیاد است. گروه دکوراسیون پارس مگ به شما کمک می کند تا مدل های جدید آینه و کنسول را متناسب را سبک دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

کنسول شیک - مدل های جدید آینه و کنسول

فهرست محتوا نمایش

آینه و کنسول چیست؟

نام دیگر این کلمه پیش آینه می‌باشد. آیینه و کنسول در اصطلاح امروزی و مدرن واژه‌ای است که در کنار یکدیگر به ‌کار برده می‌شود. بنابراین در تعریف این دو باید گفت که کنسول (console) کلمه‌ای فرانسوی است و میزی شبیه به یک نیمه میز می‌باشد که دو، سه یا چهار پایه در قسمت زیرین آن قرار گرفته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت هم میز است و هم میز نیست!

شاید از این عبارت تعجب کنید اما باید بگوییم که کنسول مانند یک میز عمل می‌کند و می‌توانید مجسمه و یا وسایل زینتی زیادی بر روی آن قرار دهید. اما نمی‌توانید از آن به عنوان میز ناهار خوری و… استفاده نمود.

معمولا کنسول‌هایی که در بازار موجود هستند به همراه آیینه تولید می‌شوند. همین امر زیبایی این وسیله را چند برابر کرده است. آینه‌هایی هم که در بالای کنسول قرار می‌گیرند یا به دیوار می‌چسبند و یا این که بر روی کنسول می‌ایستند.

میز کنسول سفید - مدل های جدید آینه و کنسول

گذری کوتاه بر تاریخچه‌ی استفاده از آینه و کنسول

در سالهای ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی برای اولین بار از این وسیله استفاده شد و بعدها به سایر نقاط جهان هم سرایت پیدا کرد. به این ترتیب که در سال ۱۷۰۰ میلادی در آمریکای شمالی و انگلستان به کالای بسیار محبوب و زیبایی مبدل شد.

شکل ظاهری این کالای کاربردی به شکل امروزی نبوده، بلکه در ابتدا آیینه در کنار کنسول قرار می‌گرفت. اما تولیدکنندگان بعدها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن آیینه کنار کنسول فضای خیلی زیادی را اشغال می‌کند.

بنابراین تنها راهی که باقی ماند قرار دادن آیینه بر روی کنسول بود تا هم فضای زیادی را اشغال نکند و هم اینکه زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل ببخشد.

کنسول سلطنتی - مدل های جدید آینه و کنسول

نکاتی که باید پیش از خرید در نظر داشته باشید

  • قبل از خریدن میز کنسول باید درمورد مکان قرارگیری آن تصمیم‌گیری کنید و پس از تصمیم‌گیری فضای مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظرتان باعث صرفه‌جویی در وقت و پول‌تان می‌شود.
  • آینه کنسول‌ها گاهی پشت سر مبل گذاشته می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول‌تان را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.
  • نکته‌ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می‌کند، برآورد بودجه‌ است. اگر بدانید چه‌قدر قرار است هزینه کنید، گزینه‌های مدنظرتان محدودتر می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.
  • معمولا افراد در انتخاب آینه کنسول‌ها به سایر مبلمان توجه می‌کنند و سعی می‌کنند طوری انتخاب کنند که با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
  • اما اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه‌ی کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم‌گیر باشد بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول‌ها است. اگر اتاق‌تان کوچک است بهتر است سراغ رنگ‌های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.
  • و آخرین نکته‌ای که پیش از خرید میز کنسول باید درنظر بگیرید کاربرد آن است. اگر بنا است میزتان را در راهروی نزدیک در بگذارید، داشتن کشو و کابینت به کاربردی‌تر شدن آن کمک می‌کند و فضای اضافه‌ای در اختیار مهمانان و اعضای خانواده می‌گذارد که بتوانند وسایل‌شان را قرار دهند.

آینه کنسول سلطنتی شیک - مدل های جدید آینه و کنسول

انواع سبک آینه کنسول‌ها

سبک هر اتاق به خانه حس و حال و زندگی می‌دهد و به صورت مستقیم نشان‌دهنده‌ی علایق شخصی و سبک زندگی شما است. خوشبختانه در انتخاب سبک هیچ درست و غلطی وجود ندارد و چیزی که شما دوست باشید، بهترین انتخاب است.

آینه کنسول‌ها هم مثل سایر مبلمان خانه سبک‌ها متنوعی دارند که شاید انتخاب از میان آن‌ها کمی دشوار باشد. بنابراین تقسیم‌بندی آن‌ها به گروه‌های مختلف از جمله آینه کنسول سلطنتی و آینه کنسول اسپرت به شما کمک می‌کند راحت‌ترین تصمیم بگیرید. این تقسیم بندی عبارت است از:

آینه کنسول سلطنتی

آینه کنسول سلطنتی - مدل های جدید آینه و کنسول

آینه کنسول سلطنتی معمولا از چوب‌های تیره مثل قهوه‌ای سوخته یا چوب‌های متوسط مثل فندقی ساخته می‌شود. آینه کنسول سلطنتی معمولا با جزئیات استادانه و هنرمندانه مثل منبت‌کاری، چوب‌های خراطی شده، پایه‌های کار شده و دسته‌های برنجی برای کشو و کابینت ساخته می‌شوند.

آینه کنسول سلطنتی معمولا بزرگ‌تر از سایر انواع است و ظاهری مجلل دارد. با این اوصاف اگر مبلمان شما سلطنتی است و فضای کافی هم دارید آینه کنسول سلطنتی بهترین انتخاب برای شما است.

آینه کنسول اسپرت

آینه کنسول اسپرت - مدل های جدید آینه و کنسول

تمرکز آینه کنسول‌های اسپرت بیشتر روی کاربردی بودن و ظاهر است. خطوط و شکل کلی آینه کنسول اسپرت خطی است اما گوشه‌های گرد و نرم‌تر هم در آن دیده می شود. آینه کنسول اسپرت ظاهر آرام‌تری نسبت به آینه کنسول سلطنتی دارد و معمولا از چوب‌های روشن یا متوسط ساخته می‌شود.

آینه کنسول مدرن

آینه کنسول مدرن - مدل های جدید آینه و کنسول

میزهای کنسول مدرن معمولا از اشکال هندسی که غالبا قرینه هم نیستند و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مصالح جدید ساخته می‌شوند. میز کنسول مدرن معمولا از شیشه یا کروم ساخته می‌شود.

همچنین خطوط صاف یا کاملا گرد در آن دیده نمی‌شود و اشکال هندسی دیگر مانند چندضلعی‌ها مورد توجه طراحان آینه کنسول‌های مدرن هستند.

آینه کنسول ترکیبی

آینه کنسول کلاسیک - مدل های جدید آینه و کنسول

میز کنسول ترکیبی به این نام خوانده می‌شود چون غالبا ترکیبی از سبک‌های مختلف به‌خصوص آینه کنسول سلطنتی و آینه کنسول اسپرت است. آینه کنسول‌های ترکیبی ظاهری کمتر تجملی دارند اما ساده‌ی ساده هم نیستند.

مزیت آینه کنسول‌های ترکیبی این است که هم با مبلمان اسپرت و هم با مبلمان سلطنتی هماهنگی دارند. ضمنا آینه کنسول‌های ترکیبی راحت و کاربردی هستند. از نظر ظاهری آینه کنسول‌های ترکیبی خطوط کلاسیک و گوشه‌های گرد دارد و از چوب‌های متوسط و تیره ساخته می‌شوند.

انواع جنس آینه کنسول‌ها

آینه کنسول‌ها اگر در اتاق نشیمن باشند محل قرارگیری وسایل تزئینی یا روشنایی است و اگر در راهرو باشد محل قرار دادن کلیدها و وسایل این چنینی محسوب می‌شود.

بنابراین باید محکم و در عین حال زیبا باشد. حین انتخاب میز کنسول سطح میز را درنظر بگیرید. برخی تولیدکننده‌ها آینه کنسول‌های چوبی تولید می‌کنند اما برای سطح از چوب استفاده نمی‌کنند و در عوض به مصالح دیگری مثل سنگ، شیشه و چرم روی می‌آورند.

آینه کنسول چوبی متداول‌ترین نوع میز کنسول است اما آینه کنسول‌های شیشه‌ای یا گرانیتی هم این روزها پرطرفدار شده‌اند. با مصالح آینه کنسول‌ها بیشتر آشنا شوید:

آینه کنسول چوبی

آبنه کنسول چوبی - مدل های جدید آینه و کنسول

آینه کنسول چوبی جزو مبلمانی است که سال‌های سال در خانه‌ی شما می‌ماند و از مد نمی‌افتد و زیبایی‌اش را هم از دست نمی‌دهد. آینه کنسول چوبی پایدار هم هست و عمر طولانی دارد.

در ساخت آینه کنسول چوبی سخت معمولا از چوب درخت‌های راش، بلوط و افرا استفاده می‌شود. آینه کنسول چوبی نرم‌تر را هم معمولا با چوب درختان کاج و سدار تولید می‌کنند.

اصطلاح سخت و نرم البته ربطی به جنس چوب ندارد و چوب سخت به درختانی گفته می‌شود که برگ‌ریزان دارند و چوب نرم مخصوص درختانی است که برگ‌ریزان ندارند و همیشه سبز هستند.

مزایای آینه کنسول چوبی

  • عدم از مد افتادن مدل با وجود گذر زمان
  • پایداری و مقاومت بالا در برابر ضربه
  • زیبایی خیره کننده
  • عدم تغییر رنگ

معایب آینه کنسول چوبی

  • قیمت خرید بالاتر

آینه کنسول‌های فلزی

آینه کنسول فلزی - مدل های جدید آینه و کنسول

میز کنسول فلزی معمولا از آهن، آلومنیوم استیل و دیگر انواع آلیاژ فلزات ساخته می‌شود. سطح میز کنسول فلزی معمولا شیشه‌ای است.

از آنجا که میز کنسول فلزی می‌تواند از انواع آلیاژ فلزات تولید شود، ترکیب فلزات در پایداری و مرغوبیت میز کنسول نقش دارند. هر تولیدکننده هم ترکیب ویژه‌ی خود را دارد. مزیت میز کنسول فلزی پایداری و راحتی نگهداری است.

آینه کنسول‌های فلزی بدون در نظر گرفتن سبک ظاهری شیک و خاص است.

مزایای آینه کنسول فلزی:

  • امکان ست شدن با مبلمان و سرویس خواب فلزی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار
  • درخشش نور فروان
  • زیبایی بی نظیر
  • نگه داری آسان

معایب آینه کنسول فلزی

  • احتمال تغییر رنگ در آلیاژهای بی کیفیت
  • قیمت خرید بالا
  • وزن زیاد

آینه کنسول‌های شیشه‌ای

آینه کنسول شیشه ای - مدل های جدید آینه و کنسول

شیشه هم جزو مصالح محبوب برای سطح میز کنسول است و بیشتر در آینه کنسول‌های مدرن استفاده می‌شود. اگر تصمیم به خرید میز کنسول شیشه‌ای گرفتید، میزی انتخاب کنید که با شیشه‌ی حرارت‌دیده ساخته شده باشد. این نوع شیشه در صورت شکستن خطر کم‌تری دارد.

مزایای آینه کنسول شیشه ای

  • درخشش بالای نور
  • ظرافت و زیبایی
  • وزن کم

معایب آینه کنسول شیشه ای

  • مقاومت پایین در برابر ضربه و فشار

آینه کنسول‌های سنگی

آینه کنسول سنگی - مدل های جدید آینه و کنسول

میز کنسول سنگی هم در دکوراسیون مدرن طرفدار دارد. مصالح ساخت میز کنسول سنگی معمولا از سنگ‌های مرمر، گرانیت و سنگ لوح انتخاب می‌شود.

آینه کنسول‌های سنگی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و با توجه به نوع و رنگ سنگ می‌توان آن را با سایر مبلمان خانه هماهنگ کرد.

مزایای آینه کنسول سنگی

  • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و رطوبت
  • عدم خوردگی و زنگ زدگی
  • ماندگاری طولانی

معایب آینه کنسول سنگی

  • وزن بالای سازه
  • دشواری نصب

آینه کنسول فایبرگلس

آینه کنسول ساده - مدل های جدید آینه و کنسول

فایبرگلاس از جمله متریال قابل استفاده برای ساخت آینه کنسول کلاسیک است. این ماده قابلیت رنگ پذیری متنوعی دارد.

می توان آینه کنسول فایبرگلس را با رنگ های طلایی، تکنیک های کهنه کاری و ورق طلا طراحی کرد.

یکی از خصوصیات بسیار مهم این جنس از آینه کنسول در مقاومت بی نظیر فایبرگلس در برابر جذب رطوبت است. به همین دلیل بهترین آینه کنسول سرویس بهداشتی از جنس فایبرگلس است.

مزایای آینه کنسول فایبرگلس

  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  • عدم خوردگی
  • نصب آسان
  • ضد آب
  • ضد قارچ
  • سبکی

معایب آینه کنسول فایبرگلس

  • شکننده بودن
  • تغییر رنگ در برابر تابش خورشید

آینه کنسول مینیمال - مدل های جدید آینه و کنسول

اندازه آینه کنسول‌ها

ابعاد میز کنسول متفاوت است. معمولا طول آینه کنسول از ۸۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر و عرض آن ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر است. آینه کنسول سلطنتی بزرگ‌تر است و فضای بیشتری هم نیاز دارد اما آینه کنسول اسپرت معمولا کوچک‌تر و جمع‌وجورتر است.

انواع کاربرد آینه کنسول‌ها

در انتخاب مبلمان خانه، ظاهر اهمیت زیادی دارد اما از کاربرد نباید غافل شد. برای اینکه بعد از خرید میز کنسول بیشترین رضایت را از آن داشته باشید بهتر است میز کنسول را طوری انتخاب کنید که هم به سایر مبلمان بیاید و هم با سبک زندگی شما هم‌خوانی داشته باشد.

پیش از خرید آینه کنسول‌ها به انتظارتان از آن فکر کنید؛ قرار است وسایل تزئینی رویش بگذارید یا محلی برای گذاشتن وسایل شما مثل کلید، دستکش و کلاه است؟ خرید میز کنسول کاربردی موجب صرفه‌جویی در هزینه هم می‌شود.

آینه کنسول‌های نگهدارنده

کنسول کشو دار - مدل های جدید آینه و کنسول

این نوع میزهای کنسول جزو بهترین انواع است چون فضای اضافی برای قرار دادن وسایل دراختیار شما قرار می‌دهد.

آینه کنسول‌های نگهدارنده معمولا کشو و کابینت دارند و این کشو و کابینت طوری طراحی شده که به ظاهر آینه کنسول‌ها آسیب نزند و زیبایی آن را کاهش ندهد.

آینه کنسول‌های نگهدارنده از مصالح مختلفی ساخته می‌شود که آینه کنسول‌های چوبی متداول‌ترین این مدل هستند.

آینه کنسول کشودار یا کمددار

کنسول کابینت دار - مدل های جدید آینه و کنسول

به این مدل لقب آینه کنسول نگهدارنده نیز می گویند. چون امکان قرار دادن وسایل مختلف از جمله ظرف و ظروف پذیرایی تا مدارک شناسایی در داخل کشوها و کابین های آن وجود دارد.

آینه کنسول‌های نوشیدنی

آینه کنسول‌های نوشیدنی طوری طراحی شده که بتوانید بطری‌های نوشیدنی و ظروف خوراکی‌های کم‌حجم عصرگاهی را روی آن جای دهید. این مدل میز کنسول برای اتاق نشیمن و به خصوص مهمانی‌های عصرانه بسیار مناسب است.

مدل های جدید آینه و کنسول دکوری

آینه کنسول چوبی شیک - مدل های جدید آینه و کنسول

آینه کنسول‌های دکوری همان‌طور که از نامش پیداست می‌تواند در اتاق پذیرایی قسمتی از وظیفه‌ی دکور را به عهده بگیرد. معمولا روی این نوع میز کنسول گلدان یا سایر ظروف تزئینی قرار می‌گیرد و آینه‌ی آن ممکن است دیواری یا متصل به خودش باشد.

آینه کنسول را کجا بگذاریم؟

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، آینه کنسول‌ ها جای ثابتی در فضای خانه ندارند! شما بر اساس دیزاین خانه و حال و هوای آن می‌توانید آینه کنسول را، در هر قسمتی از آن جای دهید.

آینه و کنسول جدید عروس معمولا در محلی قرار می‌گیرد که قابل مشاهده باشد و به اصطلاح برخی افراد، تو چشم باشد. آینه و کنسول جدید چوبی یا فلزی نیز، بر حسب دکوراسیون در جای مناسبی قرار می‌گیرند تا زیبایی بیشتری به محیط ببخشند.

راهروی ورودی خانه

در اغلب خانه‌ها، آینه کنسول را در فضای ورودی خانه قرار می‌دهند تا با یک تیر چند نشان بزنند! یک اینکه در هنگام خروج از خانه بتوانند در آخرین لحظه خود را در آینه ببینند.

مدل جدید کنسول پذیرایی - مدل های جدید آینه و کنسول

دو اینکه بتوانند وسایل ضروری مانند سوئیچ، ساعت و… را بر روی آن قرار بدهند. سوم اینکه به فضای بی روح راهروی ورودی جان تازه‌ای ببخشند و از طریق آینه فضای باریک راهرو را بزرگ‌تر نشان دهند. اغلب ما تصور می‌کنیم در فضای باریک ورودی خانه، آینه کنسول جا نمی‌شود! اما این تصور اشتباه است.

شما می‌توانید با خرید یک آینه کنسول کوچک و کم‌جا، زیبایی راهروی خانه خود را دوچندان کنید. یادتان باشد که آینه و کنسول جدید و شیک، باید عمق کمی داشته باشد و تنها استایل شیک و زیبایی به محیط ببخشد. استفاده از کنسول با جزییات زیاد و عمق زیاد، اصلا برای فضای راهرو مناسب نیست.

در پذیرایی در کنار دیگر مبلمان خانه

یکی دیگر از فضاهایی که آینه کنسول در آن جای می‌گیرد، سالن پذیرایی است! از آن‌جایی که آینه کنسول شیگ را متناسب با سبک مبلمان خانه، انتخاب کرده‌اید؛ به راحتی می‌توانید زیبایی چشم‌گیری در فضای پذیرایی خود ایجاد کنید.

یادتان باشد که آینه و کنسول جدید و شیک تنها زمانی می‌تواند در کنار مبلمان استفاده شود که سبک آن با سبک طراحی مبلمان هارمونی داشته باشد.

آینه کنسول پذیرایی - مدل های جدید آینه و کنسول

استفاده از آینه کنسول مدرن در کنار مبلمان کلاسیک و استیل اصلا پیشنهاد نمی‌شود. یادتان باشد که آینه و کنسول بسیار ر رویت است، پس باید حتما از متریال خوبی در ساخت آن استفاده شده باشد تا ظاهر مناسبی را ارائه کند.

اینه کنسول جدید و شیک در فضای اتاق

خیلی‌ها در صورت کوچک‌بودن خانه یا کمبود جا، از آینه کنسول، به عنوان میز آرایشی در فضای اتاق خواب استفاده می‌کنند. اگر شما هم به آینه کنسول علاقه دارید، به‌راحتی می‌توانید از آن در فضای اتاق خواب نیز استفاده کنند.

هرچند، قیمت خرید یک آینه و کنسول جدید و شیک، نسبتا بالاتر از یک میز آرایش کاربردی است و در عمل چنین موضوعی توصیه نمی‌شود، اما می‌توانید از آن ایده بگیرید و یک اتاق دکوراتیو و خاص تدارک ببینید.

چند نکته برای زیبایی و جلوه‌ی بیشتر میز کنسول

حال که در میان مدل های متنوع و طراح های جذاب توانستید، آینه کنسول مناسب خانه خود را از نظر ابعاد، رنگ و مدل آن انتخاب کنید، بد نیست به چند توصیه برای تزئین آینه کنسول نیز دقت کنید:

بر روی میز آینه کنسول آباژور کوچک قرار دهید.

آینه و کنسول مثل یک جزیره کوچک در خانه شما می ماند، که می توانید با قرار دادن وسایل زیبا بر روی کنسول آن این جزیره کوچک را به مرکز توجه در خانه خود تبدیل کنید.

آباژور رو میزی - مدل های جدید آینه و کنسول

به همین دلیل می توانید با گذاشتن یک الی دو عدد چراغ آباژور کوچک، علاوه بر درخشان کردن میز، به روشنایی باقی فضای خانه نیز کمک کنید، مخصوصاً اگر میزان نور محیطی پایین است.

روی میز کنسول را زیاد شلوغ نکنید.

میز آینه کنسول شلوغ و پر از وسایل تزئینی هر چند کوچک و ریز، نه تنها زیبایی و جلوه این وسیله دکوری فوق العاده را کم می کند، بلکه باعث می شود کل فضا به هم ریخته و نامرتب به چشم بیاید.

از وسایل مختلف با ارتفاع متفاوت برای تزئین کنسول استفاده کنید.

برای اینکه تزئین آینه کنسول شما جدید و غیر منتظره باشد، می توانید از وسایل مختلف با ارتفاع بلندتر از میز کنسول در دو طرف آن استفاده کنید.

وسایل دکوری خانه - مدل های جدید آینه و کنسول

رنگ های متفاوت را تجربه کنید.

برخلاف رسوم معمول برای تطبیق رنگ آینه و کنسول با سایر وسایل خانه، اصلاً بد نیست گاهی برخلاف این رسم عمل کرده و رنگ های تفاوت را تجربه کنید.

علاقه های شخصی خود را بر روی میز آینه کنسول به نمایش بگذارید.

هر کدام از ما دارای یک سری علایق شخصی مثل کتاب های مختلف، گل های طبیعی یا قاب عکسی از خاطرات دوران گذشته هستیم.

قرار دادن هر کدام از این ها بر روی میز آینه کنسول می تواند جلوه زیبایی از علایق ما را به نمایش بگذارد.

راهنمای خرید بهترین آینه کنسول

در این قسمت نکات مهمی را ذکر می کنیم که برای خرید هر کدام از مدل های آینه و کنسول که قصد خرید آن را دارید، باید به آن ها توجه کنید:

  • در نظر گرفتن بودجه شخصی برای خرید

همانطور که تا این قسمت از متن گفته شد، تنوع آینه کنسول بالاست و هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

آینه کنسول لاکچری - مدل های جدید آینه و کنسول

همین مسئله شاید انتخاب اولیه این وسیله را کمی سخت کند، اما اگر قبل از اقدام به خرید و مشاهده مدل های متنوع آینه و کنسول ابتدا بودجه خود را مد نظر قرار دهید، دایره انتخاب های شما محدودتر می شود.

در نتیجه تصمیم گیری نهایی برای خرید مدل، جنس و حتی رنگ آینه و کنسول راحت تر خواهد شد.

  • انتخاب ابعاد و مدل آینه کنسول با توجه به محل قرار دادن آن در خانه

مرحله بعد از تعیین بودجه به انتخاب محل قرار دادن آینه کنسول می رسد. حتماً قبل از خرید بررسی لازم را در خانه خود انجام داده و مکان مناسب برای قرار دادن این وسیله را تعیین کرده اید.

در این صورت می توانید با توجه به محل مورد نظر، ابعاد و مدل آینه کنسول را انتخاب کنید.

به عنوان مثال آینه کنسول داخل راهرو یا ورودی خانه بهتر است، هر چه باریکتر و ظریف تر باشد، تا محل عبور و مرور بسته نشود.

و یا اگر تصمیم نهایی شما این است که آینه کنسول را در داخل پذیرایی قرار دهید، باید متراژ محیط را اندازه گرفته و با توجه به چیدمان مبلمان و فضای خالی باقی مانده آینه و کنسول مدل های پایه دار سلطنتی یا کلاسیک را انتخاب کنید.

میز کنسول آینه ای - مدل های جدید آینه و کنسول

با این حال جالب است بدانید بهترین محل قرار دادن آینه کنسول در قسمت ورودی خانه است، زیرا باعث زیبایی و جذابیت بیشتر فضای داخلی می شود.

همچنین با قرار دادن آینه کنسول در راهرو، انعکاس نور در آینه بیشتر شده و باعث بزرگتر شدن محیط خواهد شد.

  • انتخاب رنگ آینه و کنسول با توجه به هارمونی چیدمان خانه

تاثیر آینه کنسول به قدری بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه مهم است، که می توانید با یک انتخاب اشتباه در رنگ این وسیله کل جلوه خانه و سایر لوازم همچون مبلمان را نیز از بین ببرید.

برای انتخاب بهترین رنگ برای آینه و کنسول ابتدا به بزرگی یا کوچکی خانه دقت کنید. توجه داشته باشید که رنگ های روشن برای فضاهای کوچک، باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می شوند.

در مقابل اگر فضای خانه شما محدود نیست، می توانید از رنگ های زیبایی همچون قهوه ای سوخته در آینه کنسول سلطنتی، ترکیب رنگ مشکی سفید در آینه کنسول اسپرت و رنگ طلایی و نقره ای در مدل های کلاسیک بهره ببرید.

همچنین آینه کنسول در رنگ های خنثی و روشن مانند سفید، طوسی و نقره ای برای خانه های سبک مدرن بسیار مناسب هستند.

میز آرایش - مدل های جدید آینه و کنسول

  • کنسول کابینی و کشودار بهتر از مدل بدون کابین و کشو است.

در میان انواع مدل آینه کنسول که بررسی کردیم، به مدل کشودار و کابینی نیز رسیدیم. امکاناتی از قبیل داشتن کشو یا کابین بیشتر در آینه کنسول های سلطنتی و کلاسیک یافت می شود.

در واقع وجود این امکانات در کنسول یک مزیت عالی است، چرا که می توان از کشو و بیشتر کابین کنسول به عنوان گنجه یا بوفه برای جای دادن ظروف پذیرایی استفاده کرد.

پس با خرید آینه کنسول کابین دار در حقیقت با یک تیر دو نشان زده اید، هم نیاز خانه به یک وسیله دکوری زیبا را رفع کرده اید و هم با استفاده از کابین آن لزوم خرید بوفه یا گنجه را حذف نموده اید.

اگر آینه کنسول انتخابی شما کشودار بود، به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتماً کشوهای آن مدل ساچمه ای باشند، تا برای باز و بسته کردن روان تر بوده و دیرتر خراب شوند.

  • در نظر گرفتن کیفیت رنگ آینه کنسول

تنوع رنگ آینه کنسول زیاد است، اما بدون در نظر گرفتن اینکه در نهایت چه رنگی را با توجه به رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب می کنید، باید به کیفیت رنگ آینه کنسول نیز دقت کنید.

منظور از کیفیت رنگ آینه کنسول این است که رنگ آمیزی یک دست و با کیفیت باشد، تا با مرور زمان اکسید نشده و تغییر رنگ ندهد.

توجه داشته باشید که این مسئله بیشتر در خصوص آینه و کنسول های جنس فلزی، چوبی و فایبرگلاس صدق می کند.

مدل جدید کنسول - مدل های جدید آینه و کنسول

  • کیفیت بالای آینه

تا این قسمت هرچه که گفتیم بیشتر در مورد ابعاد، جنس، کیفیت، طراحی و رنگ کنسول بود.

اما توجه داشته باشید که اگر کنسول بهترین طراحی، دیزاین و رنگ را داشته باشد، در حالی که آینه آن بی کیفیت باشد، تمام تلاش های شما برای انتخاب بهترین آینه کنسول هدر رفته است.

بنابراین بهترین آینه کنسول مدلی است که آینه باکیفیت داشته باشد، یعنی آینه آن موج و خمیدگی نداشته و تصویر در آینه کاملاً شفاف و یک دست باشد.

  • قابلیت نصب راحت و سبک وزنی

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید آینه کنسول به آن توجه داشته باشید، قابلیت نصب راحت در کنار وزن پایین این وسیله است.

شاید قابلیت نصب راحت فقط در خصوص آینه کنسول دیواری صادق باشد، اما وزن سبک در مورد انواع آینه کنسول چه ایستاده و چه دیواری، صدق می کند.

متاسفانه مشکلی که اکثر خریداران بعد از تهیه آینه کنسول با آن مواجه هستند، سخت بودن نصب این وسیله بر روی دیوار به دلیل عدم تعبیه محل مناسبی برای قرارگیری پیچ یا میخ بر روی این وسیله است.

از طرفی وزن سنگین آینه کنسول علاوه بر حمل و نقل مشکل آن در هنگام اسباب کشی یا تغییر چیدمان منزل، امکان نصب این وسیله بر روی دیوار را با دردسرهای فراوان روبرو خواهد کرد.

کنسول چوبی - مدل های جدید آینه و کنسول

  • لزوم استقامت بالای بدنه آینه کنسول

از خرید آینه کنسول هایی که بسیار ظریف و حساس هستند، شدیداً خودداری کرده و فقط مدل های نشکن و مقاوم در برابر ضربه را انتخاب کنید.

شما هزینه تقریباً بالایی را بابت خرید این وسیله پرداخت می کنید، بنابراین به دنبال مدلی باشید، که حداقل چندین سال بتوانید از آن برای زیبایی خانه خود بهره ببرید.

در این میان آینه کنسول های فلزی و چوبی جزو مقاوم ترین مدل ها هستند و در هنگام انتخاب آینه کنسول شیشه ای و فایبرگلس، حتماً میزان استقامت سازه و اتصال قاب دور آینه را به خوبی بسنجید.

آیا آینه و شمعدان همان آینه و کنسول است؟

شاید این سوال برای خیلی از شما عزیزان پیش آید. در پاسخ به آن باید بگوییم که آینه و شمعدان در واقع وسیله‌ای است که خانواده‌ی داماد معمولا در هنگام خرید برای عروس، خریداری می‌کنند. شکل ظاهری آن هم معمولا به صورت آینه‌های بیضی، مستطیلی و مربعی می‌باشد و به همراه دو عدد شمعدان زیبا است.

اما آینه و کنسول انداره‌ی نسبتا بزرگی دارد و در قسمت زیر کنسول درب یا کشوهایی تعبیه شده تا وسایل اضافی را درون آن جای دهید. شکل آینه در قسمت بالایی کنسول با اشکال مدرن طراحی شده است.

این وسیله را معمولا خانواده‌ی عروس هنگام خرید جهیزیه، تهیه می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت اگر فضای کافی در خانه دارید، می‌توانید به فکر خرید آینه و کنسول باشید، در غیر این صورت آینه و شمعدان هم زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما خواهد بخشید.

جمع بندی آینه کنسول

  • پیش از خرید ابعاد فضایی که قرار است میز در آنجا قرار بگیرد را اندازه بگیرید.
  • حین خرید به کاربرد آینه کنسول‌ها دقت کنید.
  • هماهنگی میز کنسول با سایر مبلمان خانه از نظر رنگ و جنس به زیبایی بیشتر خانه شما کمک می‌کند.
  • آینه کنسول‌های سلطنتی گران‌ترین نوع است و آینه کنسول‌های اسپرت قیمت‌های معقول‌تر و بازه‌ی قیمتی متنوع‌تری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید