استایل کژوال مردانه امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است. استایل کژوال علاوه خاص بودن یکی از راحت ترین استایل های ممکن است که در آن می توانید با سبک ها و رنگ ها بازی بیشتری کنید. گروه استایل پارس مگ به شما یاد می دهد چگونه یک استایل کژوال مردانه شیک داشته باشید.

استایل کژوال مردانه شیک

استایل کژوال مردانه چیست؟

استایل کژوال، تا حد زیادی تحت تاثیر مُد است؛ اما اگر می ‌خواهید طبق استایل کژوال لباس بخرید و لباس هایتان هم از مُد نیفتد، لباس‌ هایی را به شما معرفی می ‎‌کنیم که هرگز از مُد نمی ‌افتند.

استایل کژوال مردانه خاص

سبک لباس پوشیدن کژوال ، طبق اصولی است که اساسِ استایل شخصی پوشش شما را شکل می‌ دهند. در این مقاله، لباس ‌های مهم این سبک را به شما معرفی می ‌کنیم، از شلوار کژوال مردانه، مانند شلوار جین و شلوار کتان گرفته، تا پیراهن کژوال مردانه و کفش اسنیکرز!

فقط یادتان باشد که این لباس‌ ها باید تمیز، مرتب و متناسب با سایزتان باشند. در هر مراسم و موقعیتی، می‌ توانید با استایل کژوال، به شیک ‌ترین شکل ممکن حاضر شوید.

استایل کژوال مردانه اسپرت

تاریخچه استایل کژوال

تاریخچه استایل کژوال مردانه و زنانه به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد.

البته این زنان بودند که باعث شدند استایلی تحت عنوان راحتی یا همان کژوال شکل بگیرد. چرا که در سال های قرن نوزدهم، طراح لباس باشگاه فوتبال زنانه در شهر ابردین واقع در اسکاتلند، توانست برای ایجاد استایلی مناسب برای زنان فوتبالیست، لباسی ورزشی اما آزاد و راحت طراحی کند.

استایل هیپ هاپی پسرانه - استایل کژوال مردانه

رفته رفته این سبک بین بانوان در جامعه گسترش یافت و در میان آقایان هم جان گرفت و به این ترتیب تیپ کژوال دخترانه و استایل کژوال مردانه متولد شد.

پارچه‌ مناسب برای استایل کژوال مردانه

پارچه کژوال، پارچه‌ای است که لطافت و نرمی آن را می‌توانید زیر انگشتان‌تان حس کنید. پارچه‌هایی که کمی حالت کشی هم دارند تا هنگام پوشیدن آن احساس تنگی یا ناراحتی نداشته باشید. پارچه‌هایی مثل جین، کتان، پنبه و پارچه‌های کشباف نمونه‌هایی از پارچه‌های مناسب برای استایل کژوال است.

تیپ مردانه خاص - استایل کژوال مردانه

استایل کژوال مردانه مناسب چه مکان‌ هایی است؟

وقتی می‌ خواهید برای انجام کارهای روزمره از خانه خارج شوید، باید لباسی بپوشید که کاملاً در آن راحت باشید. شلوار جین و شلوار کتان، به دلیل راحتی‌ شان، گزینه ‌های بسیار مناسبی هستند.

استایل مشکی مردانه - استایل کژوال مردانه

شلوارک نیز گزینۀ بسیار مناسبی برای فصل تابستان است. تیشرت و کاپشن کوتاه نیز انتخاب‌ های بسیار ایده‌ آلی هستند.  در مورد کفش هم باید بگوییم که کفش‌ های اسنیکرز، مناسب‌ ترین گزینه ‌ها هستند؛ اما استایل کژوال مردانه فقط به خرید کردن و تفریح کردن محدود نمی‌ شود.

دیوید بکام - استایل کژوال مردانه

شما در قرارهای کاری، میهمانی‌ ها و حتی محل کارتان هم می ‌توانید مطابق با اصول سبک کژوال مردانه لباس بپوشید. در ادامه، به تفصیل، به استایل کژوال متناسب با هر مراسم خواهیم پرداخت.

استایل کژوال برای قرار ملاقات

استایل کژوال

وقتی می‌ خواهید سر قرار ملاقاتی حاضر شوید و خیلی هم جذاب به نظر برسید، سبک کژوال را از یاد نبرید. شلوار کتان و شلوار جین تیره و راسته به همراه تیشرت، کت بلیزر، پیراهن یقه دار مردانه یا جمپرهای مردانه ، گزینه‌ های بسیار خوبی برای این مواقع هستند. بسته به میزان رسمی بودنِ تیپ ‌تان، می‌ توانید کفش مجلسی یا کفش اسنیکرز بپوشید.

برای دورهمی ‌های دوستانه

استایل راحتی مردانه

اگر به یک دورهمی دوستانه برای صرف چای یا عصرانه دعوت شده ‌اید، اصلاً نیازی نیست لباس‌ های رسمی، مثل کت و شلوار  را انتخاب کنید. در این مواقع، به سراغ استایل کژوال بروید و لباس ‌های شیک و ساده بپوشید.

در چنین مراسم ‌هایی، شلوار جین مشکی یا سورمه‌ ای به همراه تیشرت، پیراهن ساده، کت بلیزر مردانه یا کت چرم  بپوشید تا بدون هیچ زحمت و هزینۀ گزافی، بسیار شیک و برازنده به نظر برسید.

استایل بیزینس کژوال مردانه

استایل اداری مردانه - استایل کژوال مردانه

در صورتی که می‌خواهید با لباس شیک و رسمی و راحت، سر کار حاضر شوید، استایل کژوال به کمک‌تان می‌آید. البته برای سرکار، باید تعادل و هارمونی مناسبی بین یک استایل اداری شیک مردانه و یک تیپ اسپرت مردانه بزنید. فراموش نکنید، آقایان کژوال پسند، در استایل بیزینس کژوال، کوله پشتی ندارند!

انواع لباس های کژوال مردانه

تیشرت

استایل با تیشرت مردانه - استایل کژوال مردانه

تیشرت از اصلی ‌ترین قسمت ‌های استایل کژوال مردانه است. تیشرت، لباسی بسیار شیک و راحت است؛ اما در عین راحتی، طرح‌ ها و مدل‌ های متنوعی دارد که باید در انتخابشان دقت کنید.

تیشرت‌ های کتان، کلاسیک و یقه گرد ، باعث می ‌شوند تیپی شیک و ساده داشته باشید؛ در ضمن، در انتخابِ رنگ تیشرت آزاد هستید؛ همچنین، تیشرت‌ های مردانه مارک پلو را هرگز از یاد نبرید!

تیشرت مردانه مارک پلو را با شلوار جین بپوشید تا خوش تیپ و جذاب به نظر برسید. تیشرت‌ های مارک پولو کمی گران هستند؛ اما هم عمری طولانی دارند و هم بسیار خوش حالت و برازنده هستند.

شلوار جین

استایل مردانه شیک - استایل کژوال مردانه

از دهۀ 1950، شلوار جین به اساس استایل کژوال تبدیل شده است؛ در واقع، شلوار جین، بخش جدانشدنی استایل کژوال است. پیش از هر چیز، باید ببینید کدام مدل شلوار جین مردانه ، متناسب با اندام‌ شماست. اگر می ‌خواهید ظاهری شیک و جذاب داشته باشید، شلوار جین راسته و تیره رنگ بپوشید.

شلوار مناسب

شلوار پارچه ای مردانه - استایل کژوال مردانه

اگر دوست ندارید شلوار جین بپوشید، شلوار کتان بپوشید. شلوار کتان و شلوار جین، هر دو شیک و ساده هستند و همچنین، برای استایل اسمارت کژوال  نیز مناسب اند.

شلوار کتان‌ های خاکی، سورمه ‌ای، کرمی و بژ، برای استایل کژوال مناسب هستند؛ در ضمن، شلوار کتان برای طرفداران تیپ بیزینس کژوال هم گزینۀ بسیار مناسبی است. به جز این ‌ها، اگر دوست دارید تیپ ‌تان کمی ورزشی باشد، شلوار جاگر مردانه را انتخاب کنید.

هودی برای استایل کژوال مردانه

استایل مردانه با هودی - استایل کژوال مردانه

در فصل سرما، هودی مردانه ، گزینۀ مناسبی برای استایل کژوال است. فقط به یاد داشته باشید که پوشیدن هودی نباید باعث شود شلخته به نظر برسید. هودی را با شلوار جین تنگ یا کت بلند بپوشید.

کفش مناسب

کفش مردانه شیک - استایل کژوال مردانه

این روزها در بازار، انواع کفش‌ ها و پوتین‌ های مناسب برای استایل کژوال مردانه وجود دارد. این کفش ‌ها بسیار راحت هستند و باعث می ‌شوند خوش تیپ و جذاب به نظر برسید.

شما هم می ‌توانید کفش اسنیکرز محبوبتان را بپوشید و هم یک جفت بوت مردانه قهوه ‌ای. کفش‌ های چرم نیز، هم خیلی راحت هستند و هم بسیار شیک و متناسب با استایل کژوال. کفش چرم را با هر لباسی می ‌توانید بپوشید. فقط یادتان باشد که کفش هایتان همیشه باید تمیز و بدون لکه باشد!

کت مناسب برای استایل کژوال مردانه

کت شلوار مردانه - استایل کژوال مردانه

اگر می‌ خواهید کتی متناسب با استایل کژوال انتخاب کنید، کت جین و کت چرمی را از یاد نبرید. این کت‌ ها را می ‌توانید به‌ راحتی با لباس‌ های دیگر ست کنید. فقط به یاد داشته باشید که باید کتی را برگزینید  که هم متناسب با اندامتان باشد و هم مطابق با مُد روز. کت بلیزر نیز استایل شما را به اسمارت کژوال تبدیل می ‌کند.

استایل فری سایز مردانه - استایل کژوال مردانه

ساعت و دستبند

همیشه چیزی به مچ دستتان ببندید. ساعت و دستبندهای چرم مردانه به جذابیت شما می‌ افزایند. هم می‌ توانید هر دو را با هم ببندید و هم می‌ توانید یکی از آن‌ ها را استفاده کنید، ولی در هر صورت، نباید مچ‌ دستتان خالی باشد.

استایل گنگ - استایل کژوال مردانه

نکات کلیدی

  • لباس‌ هایی را انتخاب کنید که هیچ‌ وقت از مُد نمی ‌افتند.
  • رنگ‌ های خنثی، مانند طوسی، مشکی و سفید را انتخاب کنید، چون به ‌راحتی با همۀ رنگ ‌ها ست می ‌شوند.
  • بین شیک بودن و راحت بودن، تعادل برقرار کنید.
  • پیش از انتخاب لباس، مراسم مورد نظر و اشخاص حاضر در آن مراسم را در نظر بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید