فواید ماساژ صورت با یخ را می دانید؟ ماساژ صورت با یخ یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین روش های رسیدگی به پوست است. در این روش می توانید مواد مغذی برای پوست را با آب مخلوط کرده و یخ ترکیبی بسازید. راز زیبایی و جوان شدن را در این مقاله از زیبایی پارس مگ بخوانید.

فهرست محتوا نمایش

آیا یخ درمانی برای پوست صورت خوب است؟

آیا هنوز شک دارید که یخ مضر است یا مفید؟ یکی از فواید یخ برای پوست صورت این است که بعد از یک روز کاری طاقت‌‌فرسا، می‌تواند طراوات را به پوستتان بازگرداند. اگر شاغل هستید و استرس حین کار به پوست صورت‌تان آسیب زده، استفاده از یخ به سلامتی پوستتان کمک می‌کند.

رفع پف زیر چشم با یخ - فواید ماساژ صورت با یخ

حتما امتحان کنید، شما هم مبهوت فواید یخ برای پوست صورت‌تان خواهید شد. این ویژگی فوق‌العاده چطور تاثیر می‌گذارد؟ مالیدن یخ روی پوست، جریان گردش خون شما را تقویت کرده و به نوعی صورت‌تان را روشن می‌کند و جلا می‌دهد.

می‌دانید که خانم‌های کره‌ای به روشنی و جوانی پوست‌شان مشهور هستند. اگر تا به حال چیزی درباره “یخ صورت” نشنیده‌اید، باید بگویم که در کُره استفاده از یخ، روشی ترند برای زیبایی پوست صورت است. فواید یخ برای پوست صورت تمام مردم را از نقاط مختلف جهان، که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، ترغیب کرده که یخ را به صورت خود بمالند تا روشنی صورت خود را حفظ کنند و پوست صاف‌تری داشته باشند.

دلایل محبوبیت ماساژ صورت با یخ

  • ارزان است.
  • در دسترس است.
  • طبیعی است.
  • انجام آن سریع و ساده است.
  • شیوه‌ای منطقی و قابل‌لمس است؛
  • در اینترنت مطالب فراوانی درباره‌اش وجود دارد؛
  • روشی طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی است؛

اما دقت داشته باشید که در استفاده از یخ برای پوست، همیشه ناحیه مورد نظر را پیش از شروع تمیز کنید و به‌خوبی بشویید. همچنین یخ را هیچ‌گاه به‌صورت مستقیم و برای بیش از ۳ تا ۴ دقیقه بر روی پوست قرار ندهید.

فواید یخ برای صورت

بگذارید از همین ابتدا خیالتان را راحت کنم آیا می‌دانید که سلاح نهایی همه مشکلات زیبایی خود را در فریزرتان دارید؟! مهم نیست چه پوستی دارید یک قالب یخ می‌تواند روی صورتتان جادو کند. بدون اغراق یخ برای پوست صورت معجزه می‌کند.

اگر روزانه از این قالبهای شفاف و زیبا بر روی پوست استفاده کنید، تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد. چنانچه می‌خواهید با فواید یخ و کابردهای آن بر روی پوست آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ماساژ صورت با یخ - فواید ماساژ صورت با یخ

  • کاهش منافذ پوستی از فواید ماساژ صورت با یخ

صورت شما منافذی دارد که چربی‌های طبیعی و عرق از طریق آن آزاد می‌شوند و به تمیز شدن پوست صورت کمک می‌کنند. اما اگر آلودگی­ای در این منافذ جمع شود جوش و آکنه ایجاد می‌شود.

ماساژ صورت با یخ به کوچک شدن منافذ کمک می‌کند و باعث می‌شود که این منافذ کمتر دیده شوند. همچنین با بسته شدن منافذ مواد آرایشی و آلودگی کمتری وارد پوست شده و بدین ترتیب از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری خواهد شد.

  • کاهش چربی پوست

اگرچه داشتن پوست چرب به‌خودی‌خود دردسرساز است اما چربی بیش‌ازحد پوست آزاردهنده‌تر است. پوست چرب، بیشتر در معرض بیماری‌های پوستی قرار می‌گیرد.

یکی از فواید یخ برای صورت این است که چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد چراکه قالب‌های یخی سبب بسته شدن منافذ تولیدکننده چربی شده و ازاین‌رو چربی بیش‌ازحد پوست نیز کاهش می‌یابد. با کاهش چربی پوست، صورت تمیزتر به نظر می‌رسد و آرایش مدت‌زمان بیشتری روی پوستتان می‌ماند.

  • درخشان شدن پوست از فواید ماساژ صورت با یخ

اگر می‌خواهید که پوستی درخشان داشته باشید صورتتان را با یک قالب یخ ماساژ دهید. یخ سبب بهبود گردش خون در پوست و درخشندگی آن می‌شود. استفاده از یخ بروی صورت کمک می‌کند تا رگ‌های خونی مسدود شده که مانع از عبور جریان خون به پوست می‌شوند کاهش یابند و درنتیجه پوست سرزنده و درخشان به نظر برسد.

  • درمان آکنه

اگر از درمان آکنه صورت خود ناامید هستید پیشنهاد می‌کنیم قالب‌های یخی جادویی را امتحان کنید! این قالب‌های یخی در کاهش چربی اضافی پوست مؤثر بوده و همچنین می‌توانند برجستگی‌ها و تورم ناشی از آکنه را درمان کنند. یخ می تواند التهاب و قرمزی مرتبط با جوش ها را کاهش دهد.

  • کاهش چین‌وچروک ازفواید ماساژ صورت با یخ

اگرچه افزایش سن­ دست خودتان نیست اما کنترل علائم آن را می‌توانید در دست بگیرید! از دیگر فواید یخ برای صورت این است که می‌تواند در کنترل چین‌وچروک و علائم پیری به شما کمک کند. این قالب‌های یخی با افزایش گردش خون در پوست نه‌تنها خطوط موجود بروی صورت را کاهش می‌دهند بلکه از شکل‌گیری چین‌وچروک جدید نیز جلوگیری می‌کنند.

فواید یخ برای پوست - فواید ماساژ صورت با یخ

  • کاهش لک های تیره

استفاده از یخ روی صورت به طور مرتب می‌تواند کمک کند تا لک های تیره را از بین ببرید. کاری که باید انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و عصاره خیار را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را فریز کنید و سپس تکه یخ را به ناحیه چشم بمالید. اما انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه بگیرید. باید این روند را چند روز تکرار کنید تا نتایج را ببینید.

زمانی که صحبت از لایه‌برداری می‌شود می‌توانید یک روش کاملاً طبیعی و خانگی را با تمام محصولات لایه‌بردار صنعتی جایگزین کنید. مقداری شیر را در قالب یخ قرار دهید و بگذارید یخ بزند سپس صورتتان را با آن ماساژ دهید. شیر حاوی اسید لاکتیک است و به پاکسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، از طرفی مکعب‌های یخی نیز در درخشش طبیعی پوست مؤثرند.

استفاده منظم از یخ بروی صورت می‌تواند به از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم کمک کند. کاری که باید انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و با آب خیار مخلوط کنید. این ترکیب را درون قالب یخ قرار داده و بگذارید در فریزر تا یخ بزند، سپس اطراف چشمتان را با این مکعب‌های یخی ماساژ دهید. انتظار نداشته باشید یک شبه نتیجه بگیرید اما مطمئن باشید با استفاده روزانه از نتایج شگفت‌انگیز آن متعجب خواهید شد.

  • رفع خستگی و پف زیر چشم از فواید ماساژ صورت با یخ

بر کسی پوشیده نیست که چشم‌های خسته در زیبایی صورت بسیار تأثیرگذار است، این در حالی است که تجمع بیش‌ازحد مایعات در زیر چشم با یک قالب یخ قابل درمان است. یک قالب یخ بردارید و آن را به صورت دایره‌وار از گوشه داخلی چشم به سمت ابرو حرکت دهید این کار به کاهش تورم و پف زیر چشم کمک می‌کند.

  • درمان گرمازدگی

کسانی که دچار گرمازدگی شده‌اند خیلی خوب با درد آن آشنا هستند. مکعب‌های یخی برای درمان چنین بثوراتی نیز کارساز است و این از دیگر فواید یخ برای صورت به شمار می‌رود. یخ را درون پارچه‌ای بپوشانید و روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. یخ التهاب و بثورات ناشی از آفتاب‌سوختگی را تسکین داده و بهبود می‌بخشد.

ماساژ با یخ - فواید ماساژ صورت با یخ

  • شکل‌دادن به گونه از فواید ماساژ صورت با یخ

اگر پوست حساسی دارید، به‌جای غوطه‌ورکردن صورت در آب یخ، می‌توانید از روش ملایم‌تری استفاده کنید. کاسه‌ای را تا یک‌سوم با شیر کامل پر کنید. شیر دارای ویتامین آ (بازسازی‌کننده سلول‌ها) و اسیدلاکتیک (لایه‌بردار طبیعی) است. تکه‌های یخ را داخل کاسه بریزید و سپس حوله صورت را در این مخلوط خیس کنید. حوله را ۱۵ ثانیه روی کل صورت خود قرار دهید و این کار را تا ۵ بار تکرار کنید.

همچنین، می‌توانید تکه‌ای شیر یخ‌زده را از مرکز چانه در امتداد خط فک تا نرمه گوش بکشید و سپس به‌سمت بالا و برجستگی استخوان گونه و زیر ناحیه چشم بروید و آن را روی تمام قسمت‌های پیشانی بکشید. برای سفت‌شدن و شکل‌دادن به صورت، این ماساژ را ۵ دقیقه تکرار کنید.

  • کاهش التهاب ناشی از اصلاح صورت

نمی‌توان درد ناشی از اصلاح موی صورت را انکار کرد اما دیگر نیازی نیست نگران درد آن باشید چراکه با قرار دادن یک قالب یخ می‌توانید محل درد را بی‌حس کنید و التهاب را کاهش دهید. تکه های یخ را قبل از اصلاح روی ابروهای خود به مدت حدود ۱۰ دقیقه قرار دهید تا ناحیه بی حس شود و هم درد و هم التهاب کنترل شود.

  • افزایش جذب مواد آرایشی و بهداشتی از فواید ماساژ صورت با یخ

اگر کرم شب یا هر سرم تقویتی برای پوست استفاده می‌کنید آن را با یخ روی صورت بمالید، این یک ترفند قدیمی است که توسط زنان کره‌ای استفاده می‌شود. یخ کمک می‌کند تا مویرگ‌ها روی صورت منقبض‌شده و تأثیر کششی روی پوست شما ایجاد می‌کند و به‌نوبه خود می‌تواند به جذب بهتر محصولات کمک کند.

  • آرایشی بی‌نقص و ماندگار

استفاده از قالب یخ برای ماندگاری بیشتر آرایش، یک ترفند آرایشی است که آرایشگران سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند. قبل از استفاده از کرم پایه با یک قالب یخ صورتتان را ماساژ دهید با این روش آرایشتان بی‌نقص و ماندگار به نظر می‌رسد.

  • برطرف کردن ترک لب از فواید ماساژ صورت با یخ

آیا از ترک لب کلافه هستید؟ روی آن یخ بمالید! یخ به کاهش التهاب و خراش پوست لب کمک می‌کند. تکه های یخ را روی آن بمالید. این کار به کاهش التهاب کمک می‌کند. هم چنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب های خود را مرطوب نگه دارید.

اگر عجله دارید و وقت کافی برای آرایش ندارید کافی است دو دقیقه وقت بگذارید و صورتتان را با یخ ماساژ دهید. یخ سبب جوان‌سازی، لایه‌برداری و درخشندگی پوست شده و زیبایی طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

فواید یخ - فواید ماساژ صورت با یخ

نحوه ماساژ صورت با یخ

لوازم مورد نیاز برای ماساژ با یخ :

  • یک مشت یخ
  • حوله
  • بطری (در صورت نیاز)

روش استفاده از یخ برای صورت :

  1. صورت خود را تمیز کرده و بشویید تا آلودگی از روی پوست شما پاک شود.
  2. یخ را در یک حوله بپیچید.
  3. یخ پیچیده شده را به آرامی به مدت 1 تا 2 ثانیه به کل صورت بمالید. کم‌کم موقعیت را تغییر دهید.
  4. کمی یخ را به مناطقی که نگران سبوم و براق شدن آن هستید بمالید.
  5. اگر یخ آب می‌شود و ماساژ دادن آن مشکل است یا خیس شدن دردسر دارد، بهتر است به جای حوله از کیسه یخ استفاده کنید.
  6. بلافاصله پس از ماساژ، از مراقبت‌های پوستی مانند مرطوب کننده استفاده کنید. پوست پس از ماساژ یخ بسیار آسان خشک می‌شود. زمان زیادی را برای مراقبت از پوست با مرطوب کننده یا لوسیون شیری اختصاص دهید.
  7. به جای اینکه یخ را در حوله بپیچید، می‌توانید آن را در یک بطری خالی قرار دهید. مانند غلتک پوست صورت خود را ماساژ دهید. بطری در حالی که پوست را با یخ خنک می‌کند مانند یک غلتک عمل می‌کند. بنابراین می‌توانید رویکرد مناسبی برای سفت کردن پوست صورت خود داشته باشید. به خصوص اگر نگران تورم یا افتادگی پوست هستید.

مراقبت‌های پس از ماساژ

پس از ماساژ باید با ملایمت و مراقبت با پوست خود برخورد کنید. از لایه‌برداری شیمیایی یا فیزیکی و استفاده از مواد فعال تحریک‌کننده (مانند رتینوئیدها یا بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide)) بپرهیزید و از شوینده‌های ملایم و آب گرم استفاده کنید. اگر به فضای باز می‌روید، از کرم ضدآفتابی با SPF دست‌کم ۳۰ استفاده کنید.

آیا به‌جای آب، می‌توانیم مواد مفید برای پوست را فریز کنیم؟

بله! برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید چای میوه گل رز یا رزهیپِ سرشار از ویتامین سی یا چای سبز مملو از آنتی‌اکسیدان را دَم و فریز کنید. با استفاده از تکه‌های یخ تهیه‌شده از چای سبز، می‌توانید از مزیت‌های استفاده از یخ روی صورت و خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی چای سبز هم‌زمان بهره‌مند شوید.

  • آلوئه‌ورا یخ زده

ماده مفید دیگری که می‌توانید جایگزین آب کنید آلوئه‌وراست. از آلوئه‌ورا برای درمان بعضی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. آلوئه‌ورای یخ‌زده خواص درمانی خود را حفظ می‌کند و آفتاب‌سوختگی و آکنه را تسکین می‌دهد.

اگر آلوئه‌ورای یخ‌زده ندارید، می‌توانید پس از استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی صورت، صورت خود را با یخ ماساژ دهید. یک یا چند تکه یخ را در پارچه نخی نرمی بپیچید و با استفاده از آن، به‌آرامی و با حرکات دورانی صورت خود را ۱ یا ۲ دقیقه ماساژ دهید.

فواید یخ برای پوست - فواید ماساژ صورت با یخ

  • تکه‌های خنک کننده با یخ و خیار

آنچه که برای آماده کردن این میکس نیاز دارید، آب لیمو با خیار است. ابتدا خیار را درون میکسر قرار دهید و بعد آب لیمو را به آن اضافه کنید. محتویات آماده شده را در قالب ریخته و درون فریزر بگذارید.

زمانی که از یک روز کاری خسته‌کننده به خانه بازمی‌گردید، به سراغ تکه‌های یخ رفته و آن‌ها را به صورت خود بمالید تا خنک شوید. بعد استفاده، به هیچ وجه صورتتان را با حوله خشک نکنید. یخ و خیار به پوستتان طراوت بخشیده و لیمو صورت شما را روشن می‌کند.

برای آماده کردن این میکس به ۲ تا ۳ کیسه چای سبز، آب و قالب یخ نیاز دارید. ابتدا تی‌بگ‌ها را درون آب گرم قرار دهید تا دم بکشند. سپس چای را درون قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید.

هرروز یک تکه یخ دور حلقه‌های سیاه یا پف‌های چشم‌تان بمالید. اجازه دهید که صورت‌تان خود به خود خشک شود و از شستن آن خودداری نمائید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و یخ هم ضد تورم با ترکیب این دو با پف و تیرگی دور چشم خداحافظی کنید.

  • گلبرگ گل رز

به آب، یک فنجان گلبرگ گل رز خشک شده و ۴ تا ۵ قطره روغن رزهیپ برای ساخت این میکس یخی نیاز دارید. تمام مواد ذکر شده را با هم مخلوط کنید، درون قالب ریخته و در فریزر قرار دهید. هر زمانی که احساس کردید نیاز به تسکین پوست خود دارید، چند تکه یخ گلبرگ گل رز به صورت‌تان بمالید. خوب است بدانید که گلبرگ گل رز دارای خاصیت ضد پیری و ضدباکتریایی نیز می‌باشد.

  • یخ آب برنج

مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می‌شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

نکات مهم در استفاده از یخ بر روی پوست

یخ برای منافذ پوست - فواید ماساژ صورت با یخ

  • از قرار دادن مستقیم یخ روی پوست اجتناب کنید. این کار احتمال آسیب پوستی را افزایش داده و باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست می‌شود.
  • برای استفاده از یخ تکه‌ای از آن را داخل پارچه‌ای لطیف بپیچید و آن را بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • بهتر است برای استفاده از ماسک یخ از آب معدنی استفاده کنید.
  • برای پاک‌کردن مایع اضافه‌ای که ممکن است از صورت شما چکه کند، حوله یا دستمال تمیزی آماده داشته باشید؛
  • همیشه پیش از ماساژ، صورتتان را بشویید و برای محافظت از خارجی‌ترین لایه پوست، از مرطوب‌کننده استفاده کنید؛
  • بهتر است پیش از استفاده از یخ، از قرارگرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید تا از آفتاب‌سوختگی و تحریک پوست جلوگیری شود؛
  • برای تهیه یخ‌هایی که در ماساژ استفاده می‌کنید، قالب یخ مشخصی داشته باشید و پس از هر بار استفاده آن را بشویید.

عوارض جانبی ماساژ صورت با یخ

سرمادرمانی اگر درست انجام نشود، بیشتر مضر است تا مفید. این کار باید درست انجام شود تا خطراتی مانند سوختگی، سرمازدگی و آسیب عصبی ایجاد نشود. برای این منظور، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • سرمادرمانی برای پوست‌های کم‌رنگ بهتر است، زیرا ممکن است در پوست‌های تیره یا برنزه موجب تغییر رنگ شود.
  • گرچه این روش برای بسیاری از انواع پوست بی‌خطر است، اگر پوست حساسی دارید یا پوست شما به تغییرات دمایی واکنش نشان می‌دهد (برای نمونه، پوست مستعد روزاسه و کهیر سرد)، بهتر است این ماساژ را انجام ندهید.
  • افرادی که دچار قرمزی پوست یا روزاسه هستند نمی‌توانند چیزهای بسیار داغ یا سرد را روی صورت خود قرار دهند. این افراد می‌توانند با گذاشتن تکه‌ای یخ روی سقف دهان، برافروختگی پوست را کاهش دهند. دکتر فوسکو می‌گوید سقف دهان ناحیه‌ای گیرنده است که وقتی خنک می‌شود، رگ‌های خونی صورت را منقبض می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید