بیشتر از هر جای دیگری باید در خانه احساس آرامش کنیم ، اما وقتی خانه از انرژی منفی پر می‌شود تاثیر بدی بر احساسات و البته سلامتی می‌گذارد. گروه موفقیت پارس مگ راهکارهای خوبی برای دور کردن انرژی منفی به شما می آموزد.

انرژی منفی چیست؟

انرژی منفی مفهومی است که در فیزیک برای توضیح ماهیت برخی از میدان‌ها، از جمله میدان گرانشی و تعدادی از اثر‌های میدان کوانتومی استفاده شده‌است.

در تئوری‌های بیشتر نظری (تخیلی)، انرژی منفی درگیر تئوری کرم‌چاله‌ها می‌شود که به موجب آن سفر در زمان و حرکت سریعتر از نور را برای سفر فضایی امکان‌پذیر می‌کند.

دور کردن انرژی منفی

همه ما گهگاهی در خانه احساس غمگینی می‌کنیم و این مسئله کاملاً طبیعی است، اما اگر احساس می‌کنید در خانه مدام احساس غمگینی و افسردگی دارید و در بیرون از خانه حال روحی‌تان خوب است، باید بدانید که وجود یکسری وسایل در خانه‌تان باعث جذب انرژی منفی به سمت شما می‌شود و تأثیر شگرفی بر روحیه شما می‌گذارد.

اما چگونه می‌توان فهمید که در خانه انرژی منفی وجود دارد و چگونه می‌توان انرژی منفی خانه را از بین برد؟

۵ ترفند برای دور کردن انرژی منفی دیگران

علائمی که نشان می‌دهد در خانه انرژی منفی وجود دارد

تشخیص اینکه دلیل حال بدتان در خانه به خاطر یک روز کاری پرتنش، فشار کاری، بی‌حوصلگی و در این روز‌های کرونایی دوری از دیگران است یا انرژی منفی در خانه، کار چندان سختی نیست.

با توجه به احساسی که در خانه‌دارید، می‌توانید تشخیص دهید که انرژی خانه‌تان مثبت است یا منفی. شما در خانه‌ای که پر از انرژی مثبت است، احساس شادابی و سرزندگی کرده و از بودن در آن مکان احساس خوبی دارید.

در نقطه مقابل، یک‌خانه پُر از انرژی منفی باعث می‌شود احساس تنگی نفس، سردرد، بی‌خوابی، خستگی، بی‌قراری و ضعف کنید. شما می‌توانید سنگینی جو را احساس کنید و دوست دارید هرجایی غیر ازآنجا باشید.

دور کردن انرژی منفی

انرژی منفی و استرس باهم در ارتباط هستند، بنابراین اگر دائماً احساس آشفتگی می‌کنید خانه شما مقصر است! اگر مطمئن نیستید که خانه‌تان انرژی منفی دارد یا خیر، نشانه‌های زیر را بررسی کنید:

  • شکایت و غر زدن بیش از اندازه -اگر یکی از اعضای خانواده‌ حتی وقتی اوضاع خوب است ، مدام شکایت می‌کند، در خانه‌ انرژی منفی وجود دارد .
  • روابط منفی بین اعضای خانواده – اگر در خانه‌تان مدام جنگ‌ودعواست و همسر و فرزندان روابط خوبی با یکدیگر برقرار نمی‌کنند، بد نیست به انرژی‌های منفی که در خانه‌تان وجود دارد، نگاهی بیندازید.
  • انتقاد – اعضای خانواده با انتقاد و سرزنش از یکدیگر می‌توانند فضای خانه را پر از انرژی منفی کنند. وقتی شما یا دیگران در خانه پیام‌های منفی مثل سرزنش و انتقاد را به زبان می‌آورید، انرژی منفی در خانه را افزایش می‌دهید.
  • بی‌نظمی – یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های انرژی منفی در خانه به‌هم‌ریختگی است. بی‌نظمی مانع از جریان انرژی در خانه می‌شود، بنابراین می‌تواند انرژی منفی را ثابت نگه‌داشته و اوضاع را بدتر کند.
  • دور کردن انرژی منفی

روش های دور کردن انرژی منفی

شما باید در خانه احساس امنیت، آرامش و شادابی کنید؛ اگر محروم از این احساسات هستید و علائم فوق را در خانه و خانواده‌تان مشاهده می‌کنید، بهتر است نگاهی به وسایل خانه‌تان بیندازید.

وسایل زیر از عواملی اصلی و مهمی هستند که باعث جذب انرژی منفی در خانه می‌شوند:

  • گل‌های خشک‌شده
  • اشیا تزیینی
  • آینه شکسته و لکه‌دار و همچنین آویزان کردن آینه روبروی درب اصلی
  • کاکتوس یا گیاهان خاردار
  • ساعت خراب
  • ظروف شیشه‌ای ترک‌خورده
  • تزیین خانه با حیوانات تاکسیدرمی شده
  • دور کردن انرژی منفی

روش‌های جذب انرژی مثبت در خانه

اولین چیزی که ممکن است برای از بین بردن انرژی منفی در خانه به ذهنتان برسد این باشد که عواملی که باعث جذب انرژی منفی می‌شود را از خانه دور کنید.

شاید این منطقی‌ترین راه باشد، اما گاهی بیماری یکی از اعضای خانواده، بی‌نظمی و شلوغی، مشاجره در خانه، استرس‌های کاری و… باعث می‌شود انرژی منفی به خانه شما جذب شود؛ در این صورت چه باید کرد؟

پنجره‌ها را باز کنید

همه ما بار‌ها تجربه کرده‌ایم که چقدر هوای تازه توانسته حالمان را بهتر کند.

سیلویا کریستمن، مربی رشد شخصی می‌گوید: «اولین قدم برای انتقال هوای منفی به بیرون از خانه باز کردن پنجره‌ها است.» سعی کنید روزانه حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درب پنجره را باز بگذارید.

دور کردن انرژی منفی

برای دور کردن انرژی منفی عود بسوزانید

تحقیقات گسترده دانشمندان، پزشکان و بزرگان گیاه‌شناسی بر روی عود نشان می‌دهد که رایحه مطبوع عود، باعث رفع استرس، آرامش و سرزندگی در فرد شده و موجب دور شدن انرژی‌های منفی موجود در محیط می‌شود.

کریستمن می‌گوید: «سوزاندن عود باعث افزایش انرژی و ایجاد آرامش در فضای محیط می‌شود.»

از رایحه‌ها استفاده کنید

هاوکینز بنیان‌گذار دانشکده رایحه‌درمانی ونکوور می‌گوید: «روغن‌های اساسی دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های شلوغ می‌تواند به حفظ بدن در برابر میکروب‌ها کمک کند.»

همچنین استنشاق روغن‌های اساسی و پخش شدن بوی رایحه‌ها در فضای خانه می‌تواند باعث تغییرات زیادی در بدن ازجمله فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن، تأثیر در فشارخون و فعال شدن هیپوتالاموس می‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه روغن‌های اساسی به دلیل احساسات مثبتی که در افراد ایجاد می‌کند، باعث دور شدن انرژی منفی از محیط می‌شود.
بهترین این رایحه‌ها عبارت‌اند از: لیمو، یاس، مریم‌گلی، دارچین، اسطوخودوس و نعنا

دور کردن انرژی منفی

گوشه‌های خانه نمک بریزید

نمک ارگانیک تأثیر زیادی در از بین بردن انرژی منفی دارد. می‌توانید در ظرفی آب و نمک را مخلوط کرده و آن را به مدت ۲۴ ساعت در چهارگوشه خانه قرار دهید.

سپس ظرف را بشویید. همچنین می‌توانید نمک را در چهارگوشه خانه بریزید و بعد از ۴۸ ساعت گوشه‌های اتاق را جاروبرقی بکشید.

محیط خانه را تمیز و مرتب کنید

بی‌نظمی بسیار استرس‌زا بوده و علاوه بر ناخوشایند کردن فضای خانه، می‌تواند باعث جذب انرژی منفی شود. در مقابل فضای مرتب و منظم باعث ایجاد آرامش و جذب انرژی مثبت می‌شود.

حتی یک‌قدم ساده مانند مرتب کردن یک کشو در آشپزخانه یا اتاق‌خواب می‌تواند تأثیر زیادی در مثبت بودن آن فضا داشته باشد. سعی کنید مکان‌هایی که معمولاً بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند اُپن آشپزخانه، پذیرایی و… تمیز و مرتب باشند.

دور کردن انرژی منفی

به نورپردازی خانه توجه کنید

مطالعات نشان می‌دهد که نور بر روحیه، سلامت عاطفی و جسمی ما تأثیر می‌گذارد. همچنین تاریکی می‌تواند باعث جذب انرژی منفی شود.

بنابراین در طول روز سعی کنید با کنار زدن پرده‌ها از نور طبیعی استفاده کنید، زیرا این نور باعث کاهش افسردگی، افزایش اشتها و افزایش انرژی می‌شود.

همچنین شب‌ها خانه را با نور آبی (مهتابی) روشن نگه‌دارید و اگر لامپ سوخته‌ای در خانه وجود دارد هرچه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

کریستال‌ها راهی برای دور کردن انرژی منفی

کریستال‌ها و سنگ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای دفع انرژی منفی استفاده کنید.

آنها ارتعاشات قوی برای نابود کردن انرژی منفی ارسال می‌کنند و می‌توانند با هیجانات و احساسات و افکار منفی که در مواجهه با افراد دوروبرمان پیدا می‌کنیم مبارزه کنند.

تورمالین سیاه یکی از بهترین کریستال‌هایی است که باید یکی از آن را در خانه داشته باشید. تورمالین سیاه را نزدیک ورودی خانه قرار دهید تا جلوی ورود هر نوع انرژی بالقوه‌ی منفی را به خانه بگیرد.

دور کردن انرژی منفی

یک راه دیگر هم این است که تورمالیت سیاه را در وسط خانه بگذارید تا انرژی منفی را پس بزند.

سایر کریستال‌هایی که به خوبی می‌توانند با انرژی منفی مبارزه کنند رُزکوارتز، کوارتز دودی، هماتیت، کهربای سیاه، عقیق سیاه، یاقوت ارغوانی، اُبسدین سیاه و اشک آپاچ است.

برای اینکه به عملکرد این کریستال‌ها کمک کنید باید هفته‌ای یک بار آنها را تمیز کنید. کریستال را در کاسه‌ای از آب تصفیه شده قرار داده و سپس به مدت دست کم 4 ساعت زیر نور خورشید خشک کنید.

زعفران و خاصیت دور کردن انرژی منفی

ادویه‌ی زعفران را هم می‌تواند برای پاکسازی فضا بکار ببرید.

طبق سنت تیبتان (فرقه‌ای بودایی)، انرژی‌های شیطانی از بوی تند زعفران متنفرند و برای همین به دفع انرژی منفی کمک می‌کنند.

بوی خوشایند زعفران را در خانه پراکنده کنید تا از انرژی منفی تخلیه شود. مقداری زعفران را همزمان با غروب خورشید در ورودی خانه بپاشید تا با این کار انرژی مثبت را به خانه دعوت کنید. غروب خورشید زمانی است که روز و شب با هم متحد می‌شوند.

رنگ درخشان زعفران می‌توانند تزکیه‌ی روح و نفس را در خانه افزایش بدهد. حتی می‌توانید کمی زعفران را با آب ترکیب کرده و در اتاق‌ها پراکنده کنید.

دور کردن انرژی منفی
همزمان با پراکنده کردن زعفران در فضای خانه، جملات مثبت و شُکرآمیز بگویید تا فضای خانه‌تان پُر از انرژی مثبت شود.

رایحه‌های طبیعی گلها نیز می‌توانند انرژی منفی را دور کنند. گلهای تازه را در گلدان گذاشته و در اتاق‌تان بگذارید. شمع‌های معطر نیز می‌توانند ابزار خوبی برای پاکسازی باشند.

حتی می‌توانید پوست پرتقال یا لیمو را بسوزانید. بوی مطبوع و سرحال کننده‌ی آنها نیز می‌توانید هر نوع انرژی منفی موجود در فضا را دفع کند. مدیتیشن نیز ارتعاشاتی تولید می‌کند که انرژی منفی را از درون شما و از خانه دور می‌کند. خوب است هر روز مدیتیشن کنید.

بلند دست زدن را برای دور کردن انرژی منفی امتحان کنید

صدا و ارتعاشاتی که از بلند دست زدن ناشی می‌شود کمک می‌کند تا انرژی‌های منفی دور شده و پراکنده شوند. در واقع صداهای بلند و واضح، از متدهای قدرتمند پاکسازی خانه هستند. مادر طبیعت با صدای رعد و برق نیز همین کار را می‌کند.

حتی صدای آتش بازی و ناقوس کلیسا، آرامشبخش و پاکسازی کننده است. در خانه راه بروید و با صدای بلند دست بزنید، مخصوصا در گوشه‌ها، روی قفسه‌ها و زیر پله‌ها تا از سکونت انرژی منفی در فضای خانه جلوگیری کنید.

صدای دست زدن باید جانانه و سبُک باشد. سنگین و بیحال دست نزنید چون تداعی منفی دارد. همزمان با دست زدن می‌توانید از زنگوله، ناقوس و یا طبل استفاده کنید تا انرژی‌های منفی را در خانه از بین ببرید.

دور کردن انرژی منفی

گُل و گیاه

گیاهان زیبای زیادی وجود دارند که در دفع انرژی منفی و ایجاد تعادل در ارتباط درون شما با دنیای بیرون بسیار موثرند. گیاهان علاوه بر اینکه به خانه‌تان سبزی و زیبایی می‌دهند، اکسیژن هم تولید می‌کنند.

شما می‌توانید گیاهانی مانند بامبو، درخت پول، مریم گلی، ریحان مقدس، ارکیده، آلوئه ورا، رزماری و یاسمن را در جاهای مختلف خانه قرار دهید. قبل از اینکه گیاهان را به خانه بیاورید مطمئن شوید که زمان کافی برای رسیدگی به آنها را دارید.

شاخ و برگ‌های پژمرده و خشک شده را از گیاه جدا کنید و آن را از خانه دور کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید