گروه دکوراسیون پارس مگ در این مطلب به مقایسه مبل راحتی یا کلاسیک پرداخته و مزایا و حتی شباهت های این دو نوع مبلمان را مطرح کرده است.

مبل راحتی یا کلاسیک ؟

اغلب مردم در هر طبقه اجتماعی خرید مبلمان را جزء یکی از ملزومات می دانند و در بیشتر خانه ها مبلمان با طرح و رنگی خاص به چشم می خورد.

انتخاب مدل مبل منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در زمینه انواع مبلمان بدست آورید.

مبل راحتی یا کلاسیک

انتخاب مبل راحتی یا کلاسیک

مبلمان ها با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند که بهتر است شما با آن ها آشنا شوید تا هنگام انتخاب مدل مبلمان راحتی یا کلاسیک تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک دارای جنبه رسمی و تشریفاتی می باشند و متریالی که برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به مبلمان راحتی گران تر می باشد .

مبل راحتی یا کلاسیک

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون های پر زرق و برق علاقه زیادی دارید بهتر است از مبلمان کلاسیک یا استیل استفاده نمایید.

مزایای استفاده از مبلمات کلاسیک

مبل های کلاسیک که به مبل استیل نیز معروف می باشند دارای ظاهری شکیل و رسمی هستند و اگر شما تمایل دارید دکوراسیون منزل تان شیک و لاکچری به نظر برسد بهتر است این مبلمان را انتخاب نمایید .

همچنین در ساخت این مبل از متریال های با کیفیت نظیر چوب راش و گردو و پارچه های با کیفیت خوب استفاده می شود. از این رو شما می توانید سال های طولانی از این مبلمان استفاده نمایید.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی امروزه توجه اغلب افراد و خانواده ها را به سمت خود جلب کرده اند و این دسته از مبلمان با دکوراسیون های مینیمال و امروزی مطابقت و همخوانی دارند.

مزایای استفاده از مبل راحتی

برای ساخت مبلمان راحتی از ترکیب پارچه و مقدار کمی چوب استفاده می شود و برخی از اوقات نیز دسته این مبلمان به کمک پارچه به صورت کامل پوشیده می شوند تا افراد بتوانند در هنگام استراحت روی مبلمان بخوانند و خستگی خود را درآورند .

مبل راحتی یا کلاسیک

همچنین مبلمان مدرن دارای رنگ و طرح های متنوعی می باشند و می توانند به دکوراسیون داخلی منزل شما روح و نشاط ببخشند.

مبلمان راحتی در هنگام چیدمان محدودیت زیادی را ایجاد نمی کنند و شما می توانید آن ها را به صورت ال و گرد و مستطیل و … در فضای سالن پذیرایی و نشیمن بچینید.

مقایسه مبل راحتی یا کلاسیک

مبل راحتی یا کلاسیک دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که عبارتند از :

  • متریال
  • قیمت
  • طراحی
  • دکوراسیون داخلی
  • زیبایی
  • طول عمر
  • تمیز کردن مبلمان
  • تنوع زیاد

مبل راحتی یا کلاسیک

متریال و جنس مورد استفاده

برای ساخت مبلمان کلاسیک از متریال هایی با کیفیت نظیر چوب راش یا گردو استفاده می شود از این رو این مبلمان دارای کیفیت بالاتری می باشند و قیمت آن ها نیز نسبت به مبل راحتی گران تر است. پارچه به کار رفته در ساخت آن نیز از مبلمان راحتی با کیفیت تر است.

قیمت مبل راحتی یا کلاسیک

مبلمان راحتی در مقایسه با مبلمان کلاسیک در فضای داخلی منزل استفاده بیشتری دارند و قیمت آن ها نیز به نسبت ارزان تر است.

همچنین متریال های مورد استفاده در ساخت آن ها دارای قیمت ارزان تری می باشند.

مبل راحتی یا کلاسیک

طراحی و ساخت مبل راحتی یا کلاسیک

مبل کلاسیک دارای طراحی رسمی و لاکچری است ولی مبلمان راحتی طراحی ساده و عامه پسند تری دارند. روی دسته و پایه های مبل کلاسیک منبت کاری های خاصی به چشم می خورد به همین دلیل چشم نواز تر می باشند.

مبل های راحتی به صورت کامل به کمک پارچه پوشانده می شوند از این رو با قرار گرفتن در فضای منزل باعث ایجاد حس آرامش می شوند و شما می توانید برای تزیین آن ها از کوسن های رنگی و زیبا استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی مورد استفاده

از مبلمان راحتی عموما در فضای نشیمن و اتاق مطالعه یا اتاق خواب استفاده می شود ولی مبلمان کلاسیک به دلیل اینکه دارای ساختاری پر زرق و برق می باشند در فضای پذیرایی با دکوراسیون سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند .

همچنین مبلمان مدرن برای دکوراسیون های ساده و امروزی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

مبل راحتی یا کلاسیک

 

زیبایی

این معیار در هنگام انتخاب مدل مبل کلاسیک یا راحتی سلیقه ای می باشد و اگر شما به دکوراسیون های امروزی علاقه مند می باشید بهتر است از مبلمان راحتی در فضای منزل تان استفاده نمایید .

همچنین در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب و منبت کاری استفاده می شود و اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که به دکوراسیون های پر زرق و برق علاقه زیادی دارید بهتر است مبلمان کلاسیک را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

مبل راحتی یا کلاسیک

طول عمر

استحکام و درخشندگی و زیبایی یکی از مهم ترین مزیت های مبلمان کلاسیک است .

با توجه به اینکه از مبلمان کلاسیک در فضای منزل کمتر استفاده می شود و در ساخت آن نیز از متریال های با کیفیت استفاده می شود از این رو طول عمر این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی بیشتر می باشد.

تمیز کردن مبل راحتی یا کلاسیک

در ساخت مبلمان کلاسیک از پارچه کمتری استفاده می شود از این رو تمیز کردن این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی آسان تر می باشد .

مبل راحتی یا کلاسیک

شما می توانید به آسانی هر گونه لک و آلودگی را از روی سطح چوب مبلمان کلاسیک تمیز نمایید.

تنوع زیاد

مبلمان راحتی در انواع مدل های متنوع موجود می باشند و می توان گفت تنوع این طرح مبلمان نسبت به مبل کلاسیک بیشتر می باشد.

شباهت‌های مبل راحتی یا کلاسیک

از مهم‌ترین شباهت‌های مبل راحتی یا کلاسیک می‌توان به راحتی آن‌ها اشاره کرد. با توجه به تشریفاتی بودن مبل‌های نیمه استیل، استفاده از پارچه در طراحی و ساخت این گونه مبل‌ها سبب شده است راحتی زیادی را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

مبل راحتی یا کلاسیک

دکوراسیون داخلی برای مبلمان کلاسیک و راحتی

در نهایت می‌توان به نوع چیدمان مبل‌های کلاسیک و راحتی اشاره کرد. عموماً مبل‌های راحتی در نشیمن و اتاق‌های مطالعه در منزل به کار گرفته می‌شوند.

همچنین گاهی از مبل‌های راحتی برای دکوراسیون اتاق خواب، البته اگر فضا به اندازه مناسب باشد، بهره گرفته می‌شود. مبل کلاسیک یک مبل تشریفاتی به شمار می‌رود و از همین رو نیز در محیط‌های پذیرایی پر زرق و برق از این دسته از مبل‌ها استفاده بیشتری می‌شود.

همان طور که در مطلب چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن‌های کوچک نیز اشاره کردیم، در خانه‌های کوچک و اتاق‌های با سقف کوتاه معمولا توصیه می‌شود از مبل‌ راحتی استفاده شود.

 

مبل راحتی یا کلاسیک

زیرا علاوه بر رفع نیاز، فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند. از سوی دیگر مبل‌های کلاسیک بهترین گزینه برای خانه‌های مجلل و بزرگ است تا بتوانید جلوه‌گری بیشتری را به نظاره بنشینید.

۸ نکته طلایی قبل از خرید مبل راحتی یا کلاسیک

برای انتخاب درست مبلمان نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید ما در اینجا ۸ نکته از مهمترین آنها را به شما یادآوری می‌کنیم. این نکات را ممکن است فروشنده به شما نگوید پس حتما قبل از رفتن برای خرید مبل این متن را بخوانید.

سبک دکوراسیون شما مدرن است یا کلاسیک ؟

مبلمان باید با توجه به نوع سبک دکوراسیون انتخاب شده و بین تمام اجزای دکوراسیون هماهنگی ایجاد کند.

مبل راحتی یا کلاسیک
مبل راحتی 8244-1

اگر وسایل دیگر منزل شما سنتی است مبل راحتی یا انواعی از مبلمان را انتخاب کنید و اگر وسایل دیگر مدرن هستند مبلمان مدرن انتخاب کنید.

اگر وسایل و لوازم دیگر دکوراسیون مدرن باشند و مبلمان کلاسیک انتخاب کنید هماهنگی بین اجزای دکوراسیون از بین می‌رود.

 ابعاد فضای نشیمن چقدر است ؟

قبل از خرید مبل اندازه فضای نشیمن و محلی که برای قرار دادن مبلمان در نظر گرفته‌اید را اندازه‌گیری کنید و هنگام خرید، اندازه مبل را بر اساس اندازه فضای نشیمن انتخاب کنید.

مبل راحتی یا کلاسیک

اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است و محدودیت فضا ندارید دستتان باز است و می‌توانید هر مدل مبلی که دوست دارید انتخاب کنید.

اما اگر فضای نشیمن شما باریک و کوچک است بهتر است از مبل‌های ال شکل و جمع و جور انتخاب کنید تا جا برای رفت و آمد باشد.

مبل را برای چه منظور و کاربردی خریداری می‌کنید ؟

مثلا اگر برای پذیرایی از مهمانان استفاده شود و سبک دکوراسیون شما هم کلاسیک باشد یک دست مبل سلطنتی می تواند گزینه مناسبی باشد ولی اگر می‌خواهید مبل را جلوی تلویزیون قرار دهید و هنگام تماشای تلویزیون همه ی اعضای خانواده روی آن بنشینند مبل ال انتخاب مناسبی است.

 جنس و مقاومت بدنه مبل چقدر مهم است ؟

از آنجایی که مبل قیمت بالایی دارد و ممکن است برای مدت طولانی تعویض نشوند جنس بدنه و استحکام مبل اهمیت بالایی دارد.

مبلمان با بدنه چوبی دارای مقاومت کافی می‌باشند و برای سال‌های زیادی قابل استفاده هستند. هنگام خرید از فروشنده درباره جنس بدنه و مقاومت آن بپرسید.

مبل راحتی یا کلاسیک

با توجه به انتظاراتی که از خرید مبل مورد نظرتان دارید و بسته به اینکه برای چه کاربردی آن را خریداری می‌کنید نوع مبل فرق می‌کند.

مبل راحتی یا کلاسیک

 وزن مبل را بررسی کنید

وزن مبل رابطه مستقیمی با کیفیت مبل دارد، اگر مبل خیلی سبک است نشانه این است که مبل کیفیت مطلوبی ندارد و از چوب بی‌کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

افرادی که مرتب اسباب‌کشی و جابجایی دارند ممکن است به دنبال خرید مبل سبکی باشند ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مبل سبک باشد احتمالا کیفیت چوب مبل پایین است.

جنس پارچه مبل

جنس پارچه یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید مبل باید در نظر گرفته شود جنس پارچه باکیفیت باعث افزایش طول عمر مبل می شود و مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

مبل راحتی یا کلاسیک

اگر کودک دارید از جنس‌های مرغوب انتخاب کنید که زود خراب نشوند. پارچه‌های چرمی مقاومت کمتری نسبت به پارچه پورشه و مازراتی دارند.

اگر کودک دارید و یا حیوان خانگی دارید چرم انتخاب نکنید چون خیلی زود دچار آسیب و پارگی می‌شود.

رنگ چوب و پارچه مبل

در انتخاب رنگ مبل دقت کنید دیگر وسایل دکوراسیون پذیرایی شما چه رنگی است و هماهنگ با آنها رنگ مبلمان را انتخاب کنید.

اگر فضای پذیرایی بزرگ با نور کافی دارید می‌توانید مبلمان را از انواع رنگ‌های تیره و روشن انتخاب کنید. برای فضای نشیمن کوچک مبلمان را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا فضا روشن‌تر و دلبازتر شود.

مبل راحتی یا کلاسیک

رنگ‌های سفید و روشن نور را منعکس می‌کنند و فضا را روشن می‌کنند.

رنگ مبل را با رنگ کفپوش و دیوارها ست کنید تا دکوراسیون هماهنگ و زیبایی ایجاد شود. توجه کنید اگر پارچه مبل را رنگ روشن انتخاب می‌کنید، قابل شست و شو باشد.

مبلمان را از کجا بخریم ؟

وقتی قصد خرید مبل دارید مشخص کنید چه سبک، اندازه و رنگی می‌خواهید و برای خرید اقدام کنید. یکی از به‌صرفه‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها، خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید