رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. مرجع جهانی پنتون، به تازگی رنگ سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد؛ سایه‌ای از رنگ قرمز با نام Viva Magenta 18-750 که پنتون در انتخاب آن طبیعت را در اولویت قرار داده شده است.

رنگ سال ۲۰۲۳

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

قبل از هر چیز، بد نیست کمی در مورد فلسفه اعلام رنگ سال صحبت کنیم. حتما برای شما این سوال پیش آمده است که رنگ سال چیست و با چه معیارهایی مشخص می شود. شرکت های مختلفی در آغاز سال میلادی یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می کنند. اما در بین تمام این موسسات، رنگ معرفی شده توسط موسسه پنتون به عنوان مبنایی در صنعت مد شناخته می شود. موسسه پنتون برای معرفی رنگ سال از چندین متخصص کمک می گیرد. آنها معمولا با بررسی رنگ سال های مختلف در مورد رنگ سال جدید تصمیم می گیرند. Viva Magenta نیز بر همین اساس به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

بد نیست بدانید در این تصمیم گیری جنبه های مختلفی در نظر گرفته می شود. وضعیت روانی و اقتصادی جامعه، شبکه های اجتماعی و حتی سیاست جزو مواردی است که در تعیین رنگ سال، موثر خواهد بود. رنگ سال ۲۰۲۳ قرار است شادی و نشاط از دست رفته را به جامعه بازگرداند. علاوه بر این، با نگاهی بر طبیعت و اوضاع کنونی جامعه جهانی، اقتدار از دست رفته را به یاد بشریت بیاورد. استفاده از این رنگ در استایل روزمره می تواند احساس شادی و رضایت را در شما بیدار کند. برای آشنایی بیشتر با این رنگ با ما همراه باشید.

به مدت دو دهه است که شرکت پنتون، رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند و بسیاری از افراد هم برای اینکه مطابق ترند روز باشند، دکوراسیون منزل، لباس و… خود را متناسب با آن رنگ تنظیم می‌کنند. امسال هم مثل هر سال دیگر، رنگی جذاب با نام ویوا مجنتا به عنوان رنگ سال انتخاب شد؛ رنگی که ریشه در طبیعت دارد و مفهوم جدیدی از قدرت، جسارت، شور و هیجان و توانمندی را روایت می‌کند.

در روانشناسی رنگ‌ها، هر رنگ مظهر و نماد چیزی است؛ رنگ‌ها تاثیر مستقیمی روی روحیه‌ی انسان می‌گذارند و این اثر بخشی اثبات شده است. رنگ سال ۲۰۲۳ هم نماد شجاعت است و نترس بودن را به افراد القا می‌کند. اگرچه شاید سلیقه‌ها باعث تفاوت معنای درک شده از یک رنگ شوند اما مرجع جهانی رنگ، ویوا مجنتا را منبع انرژی، شور و نشاط می‌بیند.

برخی از افراد معتقد هستند رنگ قرمز به آن شکل خاصی که ویوا مجنتا توصیف می‌کند، از لحاظ فنی نباید وجود داشته باشد چرا که هیچ طول موجی مطابق با آن یافت نشده است. اما در کتاب تطبیق رنگ‌های پنتون (دهه ۱۹۶۰)، از این رنگ به عنوان «تن قرمز-زرشکی ظریفی که تعادلی بین رنگ گرم و سرد ارائه می‌دهد» یاد شده است.علاوه بر این‌ها، رنگ سال ۲۰۲۳ یک مؤلفه‌ی روانی و عاطفی نیز دارد. پنتون معتقد است در دوره‌ی کنونی که افراد مختلف جهان از طریق فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند، پیوند آن‌ها مستحکم‌تر و فراتر از نژاد و قومیت و… شده است. در این بین، ویوا مجنتا جسارت و سرگرمی، اعتماد به نفس و انسانیت را متعادل می‌کند تا این پیوند قدرتمندتر، مستحکم‌تر و معنادارتر شود. در واقع تلاش دارد زندگی غالب امروزی یعنی زندگی دیجیتالی را با آنچه که در گذشته بیشتر وجود داشته، یعنی زندگی طبیعی ادغام کرده و تعادلی زیبا را پدید بیاورد.

همانطور که در بالا هم اشاره شده، Viva Magenta برگرفته از طبیعت است؛ متخصصان پنتون در انتخاب این رنگ، تمایل فزاینده‌ی مردم به نگهداری گل و گیاه در خانه را هم مد نظر داشته‌اند. این شرکت باور دارد پایان بیماری همه‌گیر و خطرناک کرونا بار دیگر فرصتی را به وجود آورده تا انسان با طبیعت آشتی کرده و به سرزندگی و حیات اهمیت بیشتری بدهد. این رنگ همچنین یک کشش قدرتمند بین انسان و طبیعیت به وجود می‌آورد و به او یادآور می‌شود که زندگی همچنان در جریان است و باید امیدوار بود و از این نعمت بزرگ به خوبی مراقبت کرد. امید است با حس و حالی که این رنگ در ذهن و وجود انسان ایجاد می‌کند، او به این آگاهی برسد که باید رابطه‌ی بهتری با طبیعت ایجاد کرده و به خوبی از آن مراقبت کند.

رنگ‌های انتخابی سال پنتون بر توسعه‌ی محصول و تصمیمات خرید در انواع صنایع از جمله مد، طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصول تأثیر می‌گذارند و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای نیز برخوردار هستند. ویوا مجنتا هم به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳، قرار است قدرت، نشاط، سرزندگی، امید به زندگی، حس طبیعت دوستی و ایجاد تعادل بین زندگی دیجیتالی و طبیعی را با ورود به صنایع مختلف در سال ۲۰۲۳ در ما زنده کند.

چرا Viva Magenta به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است؟

انتظارها به سر آمد و در ابتدای دسامبر ۲۰۲۲، موسسه پنتون رنگ سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. Viva Magenta که می توان آن را در تیره ترین طیف رنگ قرمز و سرخابی قرار داد. البته اگر بخواهیم به دقت به این رنگ نگاه کنیم، اندکی رنگ بنفش نیز در آن دیده می شود. به همین دلیل می توان گفت یکی از خاص ترین رنگ هایی است که باید به استایل خود اضافه کنید. استفاده از این رنگ در استایل، روشی است که بتوانید محتاطانه، به سراغ طیف رنگ خیره کننده سرخابی یا قرمز بروید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل این رنگ را در استایل خود به کار ببرید، بد نیست با بهترین رنگ هایی که می توانید به آن اضافه کنید، آشنا شوید. در ادامه ما قصد داریم به معرفی رنگ های مکمل و متضاد با رنگ سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

رنگ های مکمل و متضاد با رنگ سال ۲۰۲۳

در ادامه قصد داریم رنگ های مکمل و متضاد با رنگ سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی نماییم:

رنگ سال ۲۰۲۳ را با مشکی ست کنید

اجازه دهید به عنوان اولین رنگی که می توانید با رنگ سال ۲۰۲۳ ست کنید، به رنگ مشکی اشاره کنیم. یکی از بهترین رنگ هایی که در کنار Viva Magenta قرار می گیرد، مشکی است. با ترکیب این دو رنگ می توانید استایلی شیک و البته مرموز داشته باشید. همانطور که می دانید، رنگ های مختلف احساسات مختلفی را به شما و مخاطب منتقل می کنند. رنگ مشکی و قرمز هر دو نماد قدرت و البته رمز و راز هستند. هرچند رنگ قرمز این تناژ رنگی اندکی به سرخابی متمایل است اما با ترکیب این دو رنگ خاص در کنار هم متفاوت، قدرتمند و جسور به نظر می رسید. این ترکیب رنگ برای محیط های رسمی مانند مهمانی و حتی محیط کار بسیار مناسب است.

خاکستری را فراموش نکنید

اگر به نظر شما رنگ مشکی بیش از حد تیره است، می توانید خاکستری را جایگزین آن کنید. رنگ سال ۲۰۲۳ به عنوان یک رنگ پر شور و حرارت، در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری، می درخشد. فراموش نکنید استفاده از رنگ Viva Magenta در انتخاب اکسسوری می تواند راهکاری هوشمندانه برای ایجاد تغییرات جزئی اما موثر در استایل شما باشد. اگر به طور کلی به رنگ های تیره و استایل ساده علاقه دارید، ترکیب خاکستری و سرخابی قرمز بدون اینکه استایل شخصی شما را بر هم بزند، ظاهری جدید به شما می بخشد. خاکستری روشن نیز رنگ مناسبی است برای اینکه بتوانید رنگ سال ۲۰۲۳ را با یک رنگ روشن ست کنید.

کمی رنگ سورمه ای به رنگ سال ۲۰۲۳ اضافه کنید

با توجه به سایه تیره رنگ Viva Magenta، بد نیست این رنگ را با رنگ های تیره ترکیب کنید. با رعایت این نکته اصالت و قدرت این رنگ را در استایل خود حفظ خواهید کرد. به همین دلیل یکی از رنگ هایی که به شما کمک می کند با رنگ سال ۲۰۲۳ استایلی شیک و منحصر به فرد داشته باشید، رنگ سورمه ای است. به طور کلی طیف رنگ آبی تیره، در کنار سرخابی قرمز ترکیبی بسیار چشم نواز خواهد ساخت. اگر طرفدار لباس های جین هستید، باید این نوید را به شما بدهیم که می توانید به راحتی رنگ سال ۲۰۲۳ را با شلوار، دامن و کت جین ست کنید.

با سبز بدرخشید

اگر به دنبال رنگی شاد و متفاوت برای ترکیب با رنگ سال ۲۰۲۳ هستید، می توانید سبز را امتحان کنید. سبز تیره یکی از بهترین گزینه های شما است. این سبز کاملا برگرفته از طبیعت است و در کنار Viva Magenta جلوه ای شاد و البته جذاب به استایل شما می دهد. رنگ سبز دیگری که می توانید با سرخابی قرمز ترکیب کنید، سبز کلاسیک است. این رنگ در سال گذشته به عنوان سبز ترندی نیز شناخته شد. اگر به دنبال لباسی شیک و مطابق مد روز برای مهمانی یلدا و شب سال نو هستید، ترکیب این دو رنگ می تواند کاملا ایده آل باشد. بهترین رنگ اکسسوری برای این استایل، اکسسوری های طلایی رنگ است.

تک رنگ بپوشید

در حقیقت بد نیست Viva Magenta را با طیف رنگی مشابه خودش ست کنید. در این طیف، صورتی، بنفش و قرمز گلی نیز قرار دارند. در حقیقت شما می توانید سرخابی قرمز را با تمام رنگ های هم خانواده ست کنید. اما بد نیست در نظر داشته باشید، استایل تک رنگ یا مونوکروم یکی از خاص ترین ترندهای سال های اخیر بوده است. شاید به نظر برسد رنگ سال ۲۰۲۳ برای داشتن استایلی تک رنگ بیش از اندازه چشمگیر است. اما باید گفت این رنگ متفاوت به شما کمک می کند جسارت و خلاقیت خود را در یک استایل تک رنگ به نمایش درآورید. سرخابی قرمز رنگ جذابی است برای اینکه بتوانید با آن تغییری بزرگ در استایل خود ایجاد کنید. زمانی که سراپا این رنگ را بپوشید، می توانید مطمئن باشید استایل شما در بهترین حالت ممکن است.

رنگ سال ۲۰۲۳ با جلوه ای میان رنگ های سرخابی و قرمز قرار است قدرتمند اما لطیف باشد. در حقیقت استایل شما یک مشت محکم درون یک دستکش نرم و مخملی خواهد بود. برای اینکه منحصر به فرد بودن سلیقه خود را به رخ بکشید، از سرخابی قرمز غافل نشوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید