خواص روغن آرگان برای لک صورت و تقویت مو برکسی پوشیده نیست چراکه این دانه مغذی سرشار از ویتامین ای و اسیدهای چرب است.

خواص روغن آرگان بر لک صورت

روغن آرگان اصل از مغز هسته دانه‌های درخت آرگان که بومی کشور آفریقایی مراکش در شمال آفریقا است به دست می‌آید این روغن بی‌نظیر سرشار از اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک ، ویتامین E و ویتامین Aو اسید چرب امگا ۶ است. به این ترتیب روغن آرگان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (توکوفرولها – فنولها- کارتنوئیدها) در غلظت بسیار زیاد در این روغن یافت می‌شوند. آسکولین نیز که یک ترکیب ضد‌سرطان است به میزان زیادی در این روغن وجود دارد . بد نیست بدانید اگر این روغن به روش صحیح و اصولی استخراج شود در مقابل اکسید شدن بسیار مقام‌تر از روغن زیتون است . روغن آرگان اصل خواص شگفت‌انگیزی برای جوان ماندن و زیبایی پوست و مو دارد که در ادامه مطلب پارس مگ به آن می‌پردازد.

خواص روغن آرگان برای لک صورت
خواص روغن آرگان برای لک صورت

خواص روغن آرگان برای لک  پوست

استفاده از این روغن برای برای لک پوست در بین بانوان به یک امری رایج تبدیل شده است. تفاوت در رنگدانه های پوست در قسمت لک با اطراف آن باعث ظهور لک بر روی صورت می‌شود. به این عمل هیپرپیگمانتاسیون می‌گویند که در طی روند بهبود پوست رخ می‌دهد و بعد از برطرف شدن جوش، جای لک باقی می‌ماند. برای رنگ زدایی لکه‌ها توکوفرول های موجود در روغن آرگان دست به کار می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ‌های غیر طبیعی با رنگ طبیعی پوست ترکیب شوند و به رنگ اصلی برگردند. خواص ضد التهابی این روغن باعث ایجاد آرامش در پوست می‌شود و به تدریج پوست رنگ پوست را شفاف و پاک می‌کند. شما می‌توانید با گذشت زمان از لک‌های صورت خود عکس بگیرید و پیشرفت کار را لمس کنید.

دلیل لکه های پوستی چیست؟

مهم‌ترین علت ایجاد لک بر صورت بانوان جوان، بارداری است. اغلب این لک که به ملاسما یا ماسک حاملگی معروف است در بانوان ۲۰ تا ۴۰ ساله ایجاد می‌شود. لک بارداری اغلب در ناحیه پیشانی، گونه‌ها و لب بالا ایجاد می‌شود. رنگ پوست در ایجاد این لک بسیار تاثیر گذار است و در بانوانی که رنگ پوست تیره دارند احتمال ایجاد ترک بارداری بیشتر است. به عقیده متخصصان علت ایجاد این لک تغییرات هورمونی در خانم‌های باردار است.

خواص روغن آرگان برای لک صورت
دانه‌های روغن آرگان

روغن آرگان برای لک صورت ناشی از بارداری

لکه‌های بارداری پس از زایمان می‌توانند برطرف شوند اما برخی باقی می‌مانند و نیاز به درمان دارند. به منظور درمان لک بارداری می‌توان از روغن آرگان استفاده کرد. این روغن که با عنوان طلای مایع نیز شناخته می‌شود، یک محصول ارگانیک است. روغن آرگان بهترین محافظ در برابر علائم کشش و تضعیف، پوست ترک خورده پس از تولد است. علت این امر آن است که این روغن الاستیسیته پوست را به دلیل وجود ویتامین e افزایش می‌دهد. تنها استفاده از چند قطره روغن آرگان در قسمت سینه، معده، رحم و ران در دوران بارداری باعث کاهش علائم کشش ناخوشایند می‌شود. همچنین از روغن آرگان در دوران بارداری برای نگهداری پوست و مو استفاده می‌شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت و جای جوش

افراد زیادی از وجود جوش‌های سر سفید و جوش‌های سرسیاه بر روی پوست خود رنج می‌برند و این آکنه‌ها سبب خجالتی و ناراحتی افراد شده و اعتماد به نفسشان را کاهش می‌دهد. موادهای از بین برنده جوش با خشک کردن پوست باعث می‌شوند از نظر ظاهری آکنه‌های آن از بین رود، اما فقط در ظاهر این کار اتفاق می افتد. برخلاف این مواد، روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی بوده و با به وجود آوردن آرامش در پوست، کم کم روغن‌های اضافی صورت را دفع کرده و تمامی جوش‌ها را از بین می‌برد.

استفاده از روغن آرگان برای از بین بردن آکنه‌های صورت ممکن است کمی زمانبر باشد اما بر خلاف محصولات تجاری دیگر، به هیچ عنوان زخم و عود ایجاد نمی‌کند‌. در برخی مواقع حتی بعد از کنترل آکنه‌ها، زخم‌های مربوط به گذشته سراغ افراد می‌آید، اما روغن آرگان جای لک و زخم صورت را به صورت کامل از بین برده و در جوانسازی پوست نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت
هسته‌ی میوه آرگان

زمان لازم برای بهبود لک صورت با روغن آرگان

تأثیر روغن آرگان همانند سایر مواد، چند هفته طول می‌کشد. وجود آنتی اکسیدان در روغن آرگان سبب می‌شود که چربی پوست و التهاب از بین رفته و در نتیجه به درمان آکنه و جوش کمک کند. روزانه دو بار به مدت ۱۵ دقیقه روغن آرگان را بر روی پوست خود مالیده و به خوبی ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بشویید و خشک کنید. با شستن بیش از حد صورت نیز، پوست صورت تحریک شده و آکنه‌های زیادی به وجود می‌آید. به جای استفاده از لوسیون ها و صابون‌های دارای مواد شیمیایی می‌توانید از صابون‌های ساده استفاده کرده و روزانه دوبار قسمت‌های مستعد رشد آکنه را با آب ولرم بشویید.

خواص روغن آرگان برای لک صورت و بدن ناشی از کاهش ملانین

با کاهش یا افزایش ملانین پوست لک‌هایی به وجود می‌آید. در صورتی که ملانین بیش از حد ترشح شود، سبب می‌شود تا پوستی تیره داشته باشید. همچنین داشتن مشکلات کبدی، استرس بیش از حد و کمبود مواد معدنی به روز لک‌های پوست کمک می‌کنند.

در واقع وجود لک بر روی پوست، نوعی بیماری به حساب نمی‌آید بلکه این عارضه بیماری‌های دیگر بدن را نمایش می‌دهد. برای از بین بردن لک‌های پوست می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند استفاده از داروهای شیمیایی یا لیزر استفاده کنید. اما این راه‌ها هزینه بسیاری به همراه داشته و در اغلب مواقع تأثیر زیادی نمی‌گذارند. همچنین استفاده از روش لیزر برای بدن آسیب وارد می‌کند. استفاده از روغن آرگان برای لک صورت روشی بسیار کم هزینه و موثر است. استفاده از این روغن در میان مدت، تاثیر زیادی داشته و شما را از موادها و داروهای دیگر بی نیاز می‌کند.

خواص روغن آرگان برای لک صورت
درخت آرگان

روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی برای پوست است

از جمله خواص روغن آرگان علاوه بر از بین لک صورت و تقویت مو ، استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست به عنوان کرم شب است . این روغن مفید به سرعت جذب پوست می‌شود و به همین دلیل برای تمام انواع پوست مناسب است . بهترین زمان برای استفاده از روغن آرگان قبل از خواب و موقعی است که پوست صورت‌تان را با شوینده مناسب پوست شسته‌ و از هر‌گونه آلودگی پاک کرده‌اید . کافی است یک قطره از این روغن را روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و به صورت دوارنی ماساژ دهید . روغن آرگان اصل یک روغن مطمئن و کارامد برای پوست دور چشم است . ویتامین E و A موجود در این روغن چروک‌های پوست و دور چشم را کاهش داده و آن را مرطوب نگه می‌دارند . طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ روی این روغن شگفت‌انگیز انجام شده ، مشخص گردید که یکی از خواص روغن آرگان این است که یک روغن ضد‌چروک عالی برای پوست است . علاوه بر این می‌توانید یک قطره از این روغن را به روغن نارگیل اضافه کنید و از آن برای مرطوب کردن پوست صورت و گردن استفاده کرد .

استفاده از تونر برای پوست یک مرحله مهم در روند مراقبت از پوست است. اگر از تونر مخصوص پوست‌تان استفاده می‌کنید می‌توانید ۲ تا ۴ قطره روغن آرگان اصل به ۲۵۰ گرم تونر اضافه کنید و پوست صورت‌ و گردن را با آن پاک کنید. یکی دیگر از خواص روغن آرگان اصل این است که می‌توانید آرایش صورت را به راحتی با این روغن پاک کنید.

اسکراب طبیعی با روغن آرگان

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با دو قطره روغن آرگان مخلوط کنید و یک اسکراب طبیعی و منحصر‌به‌فرد برای پوست صورت و بدن بسازید . به مدت دو دقیقه اسکراب را روی پوست صورت یا بدن بمالید و به صورت دایره‌ای ماساژ بدهید تا سلول‌های مرده از روی پوست بلند شوند و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید . در صورت تداوم استفاده از این اسکراب طبیعی به مرور هم پوست‌تان روشن و درخشان می‌شود و هم چین و چروک‌های پوست برطرف می‌شوند.

جایگزین لیزر برای درمان ترک‌های بارداری، چاقی و لاغری

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد برای درمان و از بین بردن ترک‌ها و خط و خطوط سفیدی که بعد از افزایش و کاهش وزن و به خصوص بعد از زایمان روی بدن ایجاد می‌شوند به لیرز رو آورده‌اند. با این‌همه طبق تحقیقات پزشکی اخیر مشخص شده که ماساژ دادن روزانه این نواحی با دو تا سه قطره روغن آرگان این ترک‌ها را محو و برطرف می‌کند. روغن آرگان اصل سرشار از ویتامین A و E است و همین عامل سبب ترمیم پوست آسیب‌دیده می‌شود. اگر روغن آرگان را با شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و روزانه این نواحی را با این ترکیب ماساژ دهید زودتر و بهتر نتیجه می‌گیرید.

خواص روغن آرگان برای لک پوست
روغن آرگان، دانه‌ای مغذی با خاصیت فراوان

روغن آرگان برای لک پوست و رفع جوش پس از شیو

اکثر آقایان بعد از تراشیدن ریش از «افترشیو» استفاده می‌کنند. بسیاری از خانم‌ها هم معمولا بعد از اصلاح صورت‌شان جوش می‌زند. یکی از خواص روغن آرگان این است که یک افترشیو عالی برای خانم‌‌ها و آقایان است که هم پوست را با طراوت و تازه می‌کند و هم از جوش زدن بعد از اصلاح جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان یا برق‌لب؟

شما می‌توانید از روغن آرگان اصل و طبیعی به عنوان یک برق‌لب طبیعی و به عنوان جایگزینی برای «بالم لب» که اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند استفاده کنید . از جمله خواص روغن آرگان این است که از خشکی لب پیشگیری می‌کند و علاوه بر این لب‌ها را نرم و از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن‌ها در فصول سرد سال جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان سلامت ناخن‌های‌تان را تضمین میکند

خانم ها معمولا همیشه علاقه دارن که ناخن های زیبا داشته باشند. این روزها به دلیل استفاده الکل زیاد، ناخن ها معمولا زود آسیب می بینند. یکی از بهترین خواص روغن آرگان اصل و طبیعی این است که یک مرطوب‌کننده سبک است که هم اثر چربی از خودش به جا نمی‌گذارد و هم بسیار سبک است و زود جذب می‌شود. اگر لاک ناخن‌ دارید آن را پاک کنید . دست‌های‌تان را با آب و صابون بشورید. سپس با روغن آرگان ناخن‌ها‌یتان را چرب کنید، اجازه دهید روغن جذب ناخن‌ها شود. روغن آرگان ناخن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و از پوسته پوسته شدن و شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
اگر کف پا و پاشنه پاهای‌تان خشک و ترک خورده است و از درمان‌های مختلف نتیجه نگرفته‌اید بهتر است روغن آرگان را امتحان کنید. بسته به میزان خشکی و ترک کف پاها، چند قطره از این روغن را روی پوست کف پا بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. بهتر است شب‌ها موقع خواب این کار را انجام بدهید و بدون شستن پاها بخوابید.

خواص روغن آرگان اصل برای تقویت موهای نازک و آسیب دیده و درمان شوره سر

روغن آرگان برای لک صورت و تقویت پوست یک درمان عالی است و در کنار این موضوع  برای تقویت مو هم بسیار مفید است. روغن آرگان ریشه موی شما را تقویت می کند و باعث رشد مو می شود و می توانید به عنوان یک نرم کننده مو از آن استفاده کنید. اگر موهای نازک دارید یا موهای شما در اثر رنگ کردن و دکلره زیاد خشک و زبر و شکننده شده حتما برای درمان آن‌ها از روغن آرگان استفاده کنید. بعد از هر بار حمام وقتی آب موها را با حوله گرفتید مقداری روغن آرگان روی موهای مرطوب بمالید و خوب ماساژ دهید. استفاده از روغن آرگان قبل از براشینگ و سشوار کشیدن موها هم معجزه می‌کند.

اگر شوره سر دارید روی کف سرتان را بعد از حمام با روغن آرگان ماساژ دهید. اگر اهل شنا و استخر هتسید قبل از وارد شدن به آب تمام موها را خیس کنید و با چند قطره روغن آرگان همه موها را آغشته کنید. بعد از اتمام شنا موها را با شامپو بشویید و آبکشی کنید و روی موهای مرطوب چند قطره روغن آرگان اصل مراکشی بریزید و ماسای دهید.

خواص روغن آرگان برای لک پوست و مو

پوست انسان در مجاورت گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی و بخصوص تابش نامناسب نور خورشید آسیب می‌بیند. رادیکال‌های آزاد که در اثر آلودگی‌ها و نور خورشید در سطح پوست به وجود می‌آیند باعث از بین رفتن رطوبت پوست شده و پوست شما را خشک می‌کنند. این امر در طولانی مدت باعث پیری زودرس در پوست افراد می‌شود. روغن طبیعی آرگان حاوی ویتامین E از جمله مواردی است که برای مقابله با این رادیکال‌های آزاد کاربرد فراوانی دارند.

روغن آرگان می‌تواند رطوبت پوست را افزایش داده و از خشکی و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند. این ماده طبیعی می‌تواند باعث بهبود کشسانی پوست و درخشندگی آن شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

نکته مهم: علیرغم خواص روغن آرگان برای لک صورت و تقویت مو و رفع شوره سر و … اگر نسبت به انواع مغزها و آجیل آلرژی دارید در استفاده از روغن آرگان احتیاط کنید. این روغن طبیعی از مغز هسته میوه درخت آرگان به دست می‌آید و امکان آلرژی داشتن به آن در صورت دارا بودن سابقه آلرژی به آجیل و مغزها کم نیست. در این ‌صورت ابتدا روی ناحیه کوچکی از پوست کمی روغن آرگان بمالید و در صورت نداشتن حساسیت از آن برای موارد مختلف استفاده کنید.

ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای کسانی که دارای پوست خشک هستند و از بیماری اگزما رنج می‌برند بسیار مفید می باشد. شما می‌توانید مقدار کمی روغن آرگان را بر روی پوست سر خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

وجود آنتی‌اکسیدان و ویتامین ای موجود در روغن آرگان برای درمان سریع زخم‌ها و بریدگی‌ها مفید می باشد.می‌‌توان از این روغن برای بهره‌مند شدن از این خواص استفاده کرد.

زنان مراکشی از زمان‌های قدیم از این روغن برای محافظت پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند که  خاصیت این روغن با نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شده تایید شده است.

این روغن پوست را جوان می‌کند و ضد چروک و ضدلک است.همچنین برای درمان جوش و آکنه که در هر سنی به عنوان یکی از مشکلات پوستی رایج دیده می‌شود ویک کمک‌کننده قوی است.

روغن آرگان که با نام روغن آرقان هم شناخته می شود که از میوه درخت آرگان گرفته می شود و بیشتر مصارفش در صنایع غذایی و دارویی می باشد. در گذشته های دور روغن آرگان را با نام زیت الهرجان می شناخته اند.

روغن آرگان از هسته درخت آرگان گرفته می‌شود که بومی منطقه‌ای در جنوب غربی مراکش است.

فرایند استخراج روغن آرگان جدا کردن پوست ضخیم و تفاله گوشتی میوه آرگان و سپس شکستن دانه با دست برای دسترسی به هسته‌های غنی از روغن در داخل دانه است.سپس هسته ها فشرده می‌شوند تا روغن آرگان خالص و فیلتر نشده از آن‌ها خارج شود.برای شفاف شدن روغن، آن را تصفیه و فیلتر می‌کنند. نتیجه نهایی یک روغن فوق العاده مغذی است که به راحتی به پوست نفوذ کرده و با ایجاد لیپیدهای طبیعی (یا همان چربی‌ها) رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

تفاوت روغن آرگان تقلبی و اصل

  • به دنبال روغن آرگانی باشید که روی برچسب آن تنها از یک عنصر تشکیل دهنده نام برده باشد:
  • روغن آرگان ۱۰۰ درصد طبیعی (آرگانیا اسپینوزا). بدون مواد افزودنی، نگهدارنده ها، بدون عطر، بدون پارافین و آب.
  • هرگز روغن آرگان را در بطری های رنگ روشن یا پلاستیکی خریداری نکنید زیرا نور باعث از بین رفتن بهترین خواص این روغن شده و بطری های شیشه ای تیره تنها راه نگهداری و حفظ روغن آرگان از تجزیه شدن می باشد.
  • بطری های شیشه ای همچنین سازگار با محیط زیست بوده و به طور کامل قابل بازیافت هستند.
  • از آن جا که تولید روغن آرگان اصل بسیار دشوار است هرگز با قیمتی بسیار ارزان به فروش نخواهد رسید. ارزان بودن بیش از حد این روغن را می توان به عنوان معیاری برای تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی در نظر گرفت زیرا روغنی به نام روغن آرگان بسیار ارزان وجود ندارد مگراین که با ترکیبات و روغن های دیگر رقیق شده و اصل نباشد!
  • توصیه اکید می شود برای جلوگیری از هدر رفتن پول خود علاوه بر قیمت محصول، به تمام موارد روغن آرگان اصل بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی دارد که برخی آن را به بوی پاپکورن تشبیه می کنند.
  • روغن آرگان اصل خیلی سریع جذب پوست می شود و به همین دلیل رایحه آن بعد از چند دقیقه کوتاه از روی پوست محو می شود.
  • روغن آرگان طبیعی و اصل تقطیر بخار نمی شود زیرا پروسه تقطیر عطر فندقی و بسیاری از مواد مغذی این روغن را از بین می برد.
  • توصیه می شود از خرید روغن آرگان با عطر قوی یا بدون عطر و بو خودداری کنید.
  • روغن آرگان اصل بافتی نرم و غیر چسبنده داشته و چندان آبکی به نظر نمی رسد.
  • هنگامی که آن را روی پوست اعمال می کنید خیلی سریع جذب پوست شده و باعث تسکین و آرامش پوست می شود.
  • روغن آرگان آرایشی اصل رنگ زرد طلایی روشن دارد و اگر رنگ روغن بسیار روشن باشد به احتمال قوی با سایر روغن ها ترکیب شده است.
  • روغن آرگان آشپزی اصل رنگ قهوه ای طلایی دارد.
  • مطمئن شوید روی برچسب بطری روغن آرگان عباراتی همچون “۱۰۰ درصد خالص”، “پرس سرد”
  • رسوب در روغن های طبیعی و خالص نشانه کیفیت محصول می باشد.
  • و جای نگرانی ندارد زیرا معمولا اندکی رسوب غبار گونه در ته بطری روغن خالص که به شدت تصفیه نشده آن تغییر می کند.
  • برای اطمینان از خرید روغن آرگان اصل و طبیعی تنها از مراکز معتبر و دارای مجوز اقدام به تهیه این محصول کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید