درمان خانگی کلسترول بالا چنانچه مبتلا به چربی خون هستید، برایتان بسیار مفید خواهد بود چراکه میزان بالای کلسترول برای بدن شما خطرناک است.

درمان خانگی کلسترول بالا

یکی از بیماری‌ های بسیار رایج است که تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا شده اند کلسترول بالا می باشد. همان طور که می دانید کلسترول چیزی شبیه یک تکه موم درون خون می باشد که اندازه طبیعی و نرمال آن برای سلول‌ های بدن لازم است اما اگر این میزان افزایش پیدا کند خطرناک است و می تواند بیماری های قلبی را به وجود بیاورد. در ادامه پارس مگ شما را با علت بروز کلسترول و نشانه های آن آشنا خواهد کرد و سپس راه های درمان خانگی کلسترول بالا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

تقسیم بندی کلسترول به شرح زیر می باشد :

یک) کلسترول ال دی ال

دو ) کلسترول اچ دی ال

مورد اول کلسترول و چربی مضر بدن می باشد که می تواند منجر به انسداد شریان‌ ها شود و خطراتی را به همراه دارد و مورد دوم چربی مفید می باشد که مقدار اضافه آن برای تجزیه به کبد ارسال می شود.

درمان خانگی کلسترول بالا

فهرست محتوا نمایش

کلسترول بالا به چه دلایلی شکل می گیرد ؟

دلایل زیادی برای وجود کلسترول بالا وجود دارد از جمله این علت ها شامل :

چاقی :

از رایج‌ ترین علت‌ های بروز کلسترول بالا چاق بودن شخص می باشد. افرادی که دچار اضافه وزن هستند میزان کلسترول ال دی ال آن ها بالا تر می رود و رسوب گذاری در رگ ها افزایش می‌ یابد و می‌ تواند بیماری‌ های قلبی و عروقی را شکل بدهد.

عدم فعالیت :

از دیگر علت‌ های بروز کلسترول بالا کم فعالیتی اشخاص می باشد افرادی که دائم می‌ نشینند و فعالیت از خود بروز نمی‌دهند معمولا میزان ال دی ال خون خود را افزایش می‌ دهند و می‌ تواند برایشان مشکلات و اختلالات حادی را به همراه داشته باشد .

میزان سن :

افزایش سن و بروز ۵۰ سالگی به بالا می تواند از علت‌ های بروز کلسترول بالا باشد .

استعمال مشروبات الکلی :

افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند میزان کلسترول خوب بدن یعنی اچ دی ال را بالا می‌ برد اما کلسترول ال دی ال را کنترل نمی کند و میزان فشارخون و تری گلیسیرید و بیماری های قلبی را به همراه خواهد داشت .

فشار روانی :

بسیاری از افراد زمانی که اضطراب و استرس به آن ها روی می‌ آورد به صورت ناخود آگاه روی به خوردن غذا می آورند و به صورت افراطی غذا می خورند غذا هایی که دارای چربی زیادی هستند از این رو دچار کلسترول بالای خون خواهند شد.

به طور عمده این عارضه مشخصه واحدی ندارد و علائمی را در بدن افراد ایجاد نمی‌ کند و کسی تا زمانی که این عارضه برایش مشکلی ایجاد نکند نمی‌تواند پی به وجود آن در ساختار بدنی خود داشته باشد.

این اختلال می تواند بیماری های قلبی و عروقی را برای شخص به وجود بیاورد و او را دچار سکته قلبی و مغزی بکند البته در صورتی که این رسوبات کلسترول در رگ های اصلی بدن انباشته شده باشد میزان نرمال و طبیعی کلسترول در بدن افراد باید ۲۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر خون باشد اگر میزان آن بیش از این خطرآفرین خواهد شد.

درمان خانگی کلسترول بالا

کلسترول بالا چه نشانه هایی ایجاد می کند ؟

به طور عمده این عارضه مشخصه واحدی ندارد و علائمی را در بدن افراد ایجاد نمی‌ کند و کسی تا زمانی که این عارضه برایش مشکلی ایجاد نکند نمی‌تواند پی به وجود آن در ساختار بدنی خود داشته باشد.

این اختلال می تواند بیماری های قلبی و عروقی را برای شخص به وجود بیاورد و او را دچار سکته قلبی و مغزی بکند البته در صورتی که این رسوبات کلسترول در رگ های اصلی بدن انباشته شده باشد میزان نرمال و طبیعی کلسترول در بدن افراد باید ۲۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر خون باشد اگر میزان آن بیش از این خطرآفرین خواهد شد .

انواع درمان خانگی کلسترول بالا به شرح زیر می باشد:

شما می توانید با مراقبت و پرستاری در منزل از خودتان به روشهای سنتی و استفاده از داروهای گیاهی، کلسترول خون خود را به حالت استاندارد دربیاورید . در زیر نمونه ای از این موارد را برای شما شرح داده ایم .

درمان خانگی کلسترول بالا

مصرف دانه های گشنیز در درمان خانگی کلسترول بالا

طی تحقیقاتی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیدند که گشنیز برای کاهش کلسترول بالا مفید و موثر واقع شده است شما می توانید به مقدار ۲ قاشق چای خوری دانه‌ های گشنیز را با آب گرم مخلوط کنید و مقداری شیر و هل را نیز به آن اضافه کنید و در طول روز سه مرتبه بنوشید تا بتواند کلسترول خون خود را درمان کنید .

درمان خانگی کلسترول بالا

مصرف پیاز درمان خانگی کلسترول بالا

ترکیب یک قاشق آب پیاز با عسل و نوشیدن آن به صورت روزانه یک درمان مفید و کارساز برای کلسترول بالا ی شما می باشد.

درمان خانگی کلسترول بالا

استفاده از گیاه زالزالک

برگ های گیاه زالزالک خاصیت های زیادی دارد یکی از خواص بی نظیر و درمانی آن متعادل نگهداشتن کلسترول خون می باشد و ضمن درمان فشار خون می‌ تواند از بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری نمایند .

درمان خانگی کلسترول بالا

سرکه سیب درمان خانگی دیگر در کلسترول بالا

همان طور که می دانید سیب جزء درمان های خانگی بسیار مفید واقع شده است که می‌ تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و کلسترول بالا یکی از این بیماری‌ ها محسوب می‌ شود .

درمان خانگی کلسترول بالا
درمان خانگی کلسترول بالا

برای درمان خانگی کلسترول بالا از دارچین و جو استفاده کنید

یکی از درمان های خانگی کلسترول بالا این است که مقداری جو دوسر را با دارچین و آب ترکیب کنید و روزی یک لیوان آب آن را بنوشید.

درمان خانگی کلسترول بالا

استفاده از آرتیشو در درمان خانگی کلسترول بالا

شما می توانید دو عدد آرتیشو را با ۸ لیوان آب بجوشانید و در طول روز به اندازه یک لیتر آن را بخورید آرتیشو می‌ تواند یک درمان خانگی موثر برای کلسترول بالا محسوب شود .

درمان خانگی کلسترول بالا

مصرف روغن زیتون در بهبود کلسترول خون

مصرف روغن های گیاهی مانند روغن زیتون می تواند سطح کلسترول بد شما را از بین ببرد در صورتی که به آن حرارت و گرمای ندهید.

درمان خانگی کلسترول بالا

مصرف آب هویج برای درمان خانگی کلسترول بالا خون

آب هویج را بگیرید و اسفناج خرد شده را به آن اضافه نمایید و بعد از خوردن غذای خود آن را بنوشید تا درمان مناسب برای کاهش کلسترول بالای شما باشد.

اگر کلسترول شما بیش از ۲۰۰ باشد ، بیانگر یک خطر جدی در شما می باشد و باید احساس خطر کنید. اگر شما برای درمان این بیماری مزمن وخطرناک اقدام نکنید ، جان شما را به خطر خواهد انداخت و خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.اگر شما به دنبال راهی برای درمان کلسترول و کاهش ldl خون هستید می توانید از نسخه های طبیعی که توسط متخصصان توصیه می شوند و اثرات مثبت آن ثابت شده است استفاده کنید.درمان کلسترول بد خون و رفع LDL بالا در بدن به چندین روش ممکن است ، روش های خانگی و ترکیب مواد طبیعی در این مورد بسیار توصیه می شود.

عوارضی که در پی افزایش کلسترول به وجود خواهند آمد ، شامل مشلات قلبی و عروقی ، آرتروز و دیگر بیماری های کرونری(coronary) می باشد. از این جهت باید شیوه ی زندگی تان را تغییر دهید و یک رژیم سالم برای کاهش کلسترول داشته باشید . برای داشتن تمرین ، تمرینی را انتخاب کنید که بتوانید با آن کنار بیایید و برایتان مشکل نباشد و برای مثال اگر پیاده روی مزایای زیادی داشته باشد ، اما نتوانید به خوبی پیاده روی کنید ، آنرا متوقف کنید و سپس تمرینی دیگر را انتخاب کنید که بتوانید با آن کنار بیایید و بعدها پیاده روی رابرگزینید.

درمان خانگی کلسترول بالا

درمان خانگی کلسترول بالا خون با آب کلم:

کلم نیز همانند جو ، غنی از فیبر می باشد و مانند جو با کلسترول مبارزه می کند.

مواد لازم:

  • 1/2کلم از قسمت بالایی
  • 12 فنجان آب
  • پلوپز اتومات
  • یک بطری شیشه ایی

طرز تهیه:

  1. آب را گرم کنید و سپس کلم را به آن اضافه کنید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید که بر روی شعله در آب گرم بجوشد.
  2. پس از وقت در نظر گرفته شده مایع را درون بطری تخلیه کنید و در یخچال آنرا نگه دارید و آنرا خنک بنوشید
  3. شما می توانید آنرا یک لیتر در روز یا بیشتر مصرف کنید.

درمان خانگی کلسترول بالا

درمان خانگی کلسترول بالا با سیر

سیر، حاوی یک ماده فعال به نام گوگرد است که آلیسبین نیز نامیده می شود. مطالعات نشان می دهند که آلبسین می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم همه کاری که باید انجام دهیم، این است که سیر را به عنوان یک چاشنی به غذاهایتان اضافه کنید، نه تنها مزه بی نظیری به غذاهایتان می دهد بلکه باعث کاهش کلسترول در بدن می شود.

درمان خانگی کلسترول بالا

آجیل و دانه ها، لوبیا و جوانه لوبیا موثر در درمان چربی خون

آجیل هایی مثل:بادام زمینی، گردو و بادام غنی از فیبر هستند، به همین دلیل در بهبود کلسترول بالا تاثیرگذار هستند.کارشناسان معتقدند که گردو می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

جوانه های لوبیا نیز دارای فیبر و ویتامین C هستند.بنابراین می تواند با چربی خون بالا مبارزه کند.

درمان خانگی کلسترول بالا خون

سیب موثر در درمان خانگی کلسترول بالا خون

سیب، حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است. ویتامین C و پکتین موجود در سیب می تواند به کلسترول در کبد ترکیب شود و سپس آن را از طریق صفرا خارج کند، به این ترتیب می تواند کلسترول بالا را کاهش دهد.

روزانه خوردن یک عدد سیب، نه تنها باعث کاهش سطح چربی خون می شود، بلکه باعث می شود پوستی زیبا داشته باشید.

درمان خانگی کلسترول بالا خون

خواص مرغ بدون پوست برای درمان چربی خون

در مقایسه با گوشت گاو ،گوسفند و دیگر گوشت های قرمز ،مرغ حاوی مقدار زیادی اسید چرب اشباع نشده است. بنابراین برای افراد مبتلا به چربی خون بالا مناسب می باشد، اما باید مطمئن شوید که تمام پوست آن را بکنیم، زیرا پوست مرغ غنی از پروتئین و چربی است.

درمان خانگی کلسترول بالا

غلات عامل موثر در درمان کلسترول بالا خون

دانه های غلات، حاوی منگنز می باشند که می توانند از عروق کرونر جلوگیری کنند.غلات می تواند در برابر افزایش چاقی و در کنترل چربی خون تاثیر داشته باشد.بهتر است که بیماران کلسترول بالا، مرتبا غلات بخورند تا شرایطشان بهبود یابد.

درمان خانگی کلسترول بالا

قارچ برای درمان خانگی کلسترول بالا خون

بسیاری از گروه ها و مواد تشکیل دهنده قارچ می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کنند که عبارتند از:

بتا گلوکان

یک نوع فیبر محلول است که مانع جذب کلسترول در خون می شود.

اربتادنین

یک ماده فعال است که می تواند متابولیسم فسفولیپیدها در کبد را تغییر دهد.

مونیولین

متابولیسم کلسترول در کبد را مهار می کنند.این مواد ممکن است بسته به نوع قارچ مختلف متفاوت باشند.برای بهبود مشکلات مربوط به کلسترول و چربی خون بالا ،قارچ را به غذا های روزانه خود بیافزایید.

درمان خانگی کلسترول بالا

کاهو برای درمان خانگی کلسترول بالا

این درمان عجیب به نظر می رسد، اما در درمان های چربی خون بالا بسیار موثر واقع شده اند.کاهو حاوی مقدار زیادی سلولز است که به کاهش چربی خون کمک میکند.سلولز های آن در بدن جذب نمی شوند. این کار برای پر کردن شکم و کاهش توانایی جذب غذا در بدن مفید است . در عین حال برای کاهش LDL(کلسترول ید) نیز کاربرد دارد.

درمان خانگی کلسترول بالا

درمان کلسترول بالا خون با چای ( چای سبز، سیاه و اسکواش)

مدت های مدیدی است که چای به عنوان یک نوشیدنی محبوب به حساب می آید و اثرات آنتی اکسیدانی دارد. امروزه دریافته اند که چای در کاهش کلسترول LDL نیز موثر است. مصرف چای سیاه به مدت سه هفته می تواند سطوح چربی را تا 10 درصد کاهش دهد.چای اسکواش نیز دارای محتوای چربی ،سدیم بسیار کم است و اثرات مثبتی دارد و همچنین دارای اسید مالونیک است که می تواند چربی خون را کاهش داده و چربی اضافی را از بدن دفع کند.

درمان خانگی کلسترول بالا

روغن نارگیل برای درمان خانگی کلسترول بالا

این یکی از بهترین داروهای خانگی برای کلسترول بالا محسوب می شود.اخیراً به طور فزاینده ای محبوب تر از قبل در جهان شده است.روغن نارگیل قند خون را متعادل میکند. خاصیت ضد التهابی دارد و جذب ویتامین ها و مواد غذایی را افزایش می دهد.روغن نارگیل را به غذاهای خود بیافزایید و به این ترتیب شرایط کلسترول بالا را بهبود ببخشید.

نکات تکمیلی برای درمان کلسترول بالا

  • علاوه بر استفاده از مواد غذایی ذکر شده در مقاله، باید به راهنمایی های زیر در رژیم غذایی روزانه خود نیز عمل کنید:
  • خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه (کمتر از ۵۰۰ گرم در روز)
  • باید حداقل هفته ای ۳ بار ماهی بخورید.
  • اگر گوشت مصرف میکنید،گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.
  • در طول هفته فقط دو عدد تخم مرغ مصرف کنید.
  • در طول روز مقدار زیادی آب و چای سبز بنوشید.
  • از غذاهای سرخ شده تا حد ممکن اجتناب کنید.
  • شیرینی های زیادی( مانند مربا، آب نبات و بستنی) را حذف کنید.
  • سیگار نکشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید