فواید میکرونیدلینگ صورت بر متخصصان زیبایی پوشیده نیست و در این مقاله قصد داریم تا شما را نیز با این روش جوانسازی و رفع اسکار آشنا کنیم.

فهرست محتوا نمایش

فواید میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ روشی است که اساس کار آن ایجاد سوراخ‌های بسیار ریز و میکروسکوپی در پوست و در نتیجه تحریک کلاژن‌سازی است. این روش نتایج درخشانی در درمان ضایعات پوستی و جوانسازی پوست دارد. این روش به طور شگفت‌انگیزی باعث تحریک کلاژن‌سازی و لایه‌برداری ملایم پوست می‌گردد و در عین حال باعث منظم شدن رشته‌های کلاژن و الاستین (Remodeling) در پوست آسیب دیده می‌شود. پارس مگ در ادامه شما را با فواید میکرونیدلینگ صورت آشنا خواهد کرد.

در حال حاضر میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های کلاژن‌سازی می‌باشد که با توجه به هزینه بسیار کم، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فواید میکرونیدلینگ صورت

نحوه انجام میکرونیدلینگ صورت

در این روش پس از بی‌حسی موضعی با کرم (برای بی‌حسی هیچ گونه تزریقی انجام نمی‌شود) با دستگاهی مخصوص منافذ و کانال‌های بسیار ریزی در پوست ایجاد می‌شود و پوست را وادار به ساختن مقادیر بالای کلاژن می‌کند و البته اگر نقصی مانند اسکار آکنه یا اسکار سوختگی یا ترک پوستی هم وجود داشته باشد، این مشکل هم به بهترین نحو ممکن برطرف می‌گردد.

استفاده همزمان از فاکتورهای رشد پلاکتی یا همان PRP بصورت تزریقی یا موضعی و یا داروهای مزوتراپی می‌تواند نتایج شگفت‌انگیز این درمان را افزایش دهد که به این کار مزونیدلینگ گفته می‌شود.

این پروسیجر برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که تمایل به جوان‌سازی و شفاف شدن پوست، بدون محدودیت قابل انجام است.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ چند جلسه می‌باشد؟

به مقدار پاسخ بدن و سن فرد بستگی دارد. مثلاً کسانی که سیگار مصرف نمی‌کنند پاسخ بهتری دارند ولی به طور معمول ۴ تا ۶ جلسه می‌باشد.

فاصله بین جلسات چند روز است؟

فاصله بین جلسات از ۲ هفته تا ۴۵ روز متغیر است و بسته به نظر پزشک معالج می‌باشد.

فواید میکرونیدلینگ صورت

آیا میکرونیدلینگ صورت عارضه دارد؟

این روش یکی از کم عارضه‌ترین پروسیجرهای زیبایی است، البته در صورتی که توسط پزشک ماهر و به شیوه درست انجام شود.

کاربرد و فواید میکرونیدلینگ صورت:

  • درمان اسکار جوش، جراحی و سوختگی
  • درمان چروک و خطوط ریز پوستی
  • جوان‌سازی پوست
  • درمان استریا یا ترک پوستی
  • کوچک کردن منافذ باز پوستی
  • درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری

فواید میکرونیدلینگ صورت  چیست؟

  • روش فیزیولوژیک است و در نتیجه بدون عارضه می‌باشد.
  • بدون درد است.
  • مقرون به صرفه است.
  • برای پوست‌های نازک نیز می‌توان استفاده کرد.
  • دوره بهبودی بعد از پروسیجر کوتاه است.می‌توان تا بدست آمدن نتیجه دلخواه آن را تکرار کرد.
  • در تمام مناطق بدن، صورت و گردن می‌توان بکار برد.
  • ریسک تغییر رنگ پوست (Hypo or Hyper Pigmentationl) بسیار کم است.

فواید میکرونیدلینگ صورت

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ

لازم است قبل از انجام میکرونیدلینگ به نکات مهمی توجه کنید، این نکات می‌توانند روی نتیجه‌ی میکرونیدلینگ صورت تاثیر بسیار خوبی داشته باشند:

  • اگر روی پوست خود تبخال دارید بهتر است دو روز قبل از میکرونیدلینگ، از داروهای آنتی‌ویروس استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از تحریک ناحیه مورد نظر، از دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو نکنید.
  • از یک هفته قبل از میکرونیدلینگ از وکس و کرم‌های موبر استفاده نکنید.
  • بهتر است سه روز قبل از میکرونیدلینگ از هیچ داروی مسکن و ضدالتهابی استفاده نکنید. این داروها می‌توانند روی پروسه‌ی جوانسای پوست صورت تاثیر منفی داشته باشند.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، مصرف آن را یک هفته قبل از میکرونیدلینگ متوقف کنید. این داروها می‌توانند آثار زخم و کبودی را بیش از حد معمول افزایش دهند.

بعد از میکرونیدلینگ چه کارهایی باید انجام داد؟

  • کمی قرمزی و التهاب بعد از انجام میکرونیدلینگ ممکن است وجود داشته باشد که معمولاً پس از ۲۴ ساعت برطرف می‌شود و سوزش مختصر که ۲ تا ۴ روز بعد برطرف می‌گردد.
  • تا ۸ ساعت ترجیحاً دوش نگیرید و پس از ان فقط با آب سرد شست‌و‌شوی دهید.
  • تا ۴۸ ساعت آرایش نکنید و از ضد آفتاب رنگی استفاده نکنید.
  • از تماس با آفتاب خودداری نمایید و در صورت تماس با آفتاب از حجم مناسب ضد آفتاب فیزیکال و یا مینرال استفاده کنید.
  • کرم‌های تجویزی را به صورت منظم استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های عمل میکرونیدلینگ، مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ است. این مرحله تاثیر بسیاری روی بازده و نتیجه کار دارد، درصورتی که مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را درست و اصولی انجام ندهید می‌تواند نتیجه بسیار منفی روی پوست صورت شما داشته باشد. این مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ عبارتنداز:

عدم استفاده از مواد آرایشی

به هیچ عنوان تا ۲۴ ساعت پس از میکرونیدلینگ از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی مواد شیمیایی فعال هستند استفاده نکنید. اجازه دهید پوست استراحت کند و نفس بکشد. بعد از میکرونیدلینگ منافذ پوست همچنان باز هستند و استفاده از مواد آرایشی علاوه بر اینکه می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود، به درون پوست نفوذ می‌کند و التهابات پوستی را افزایش می‌دهد. در بهترین حالت باید ۴۸ ساعت از میکرونیدلینگ شما گذشته باشد تا منافذ پوست بسته شوند.

عدم استفاده از الکل وسیگار بعد از میکرونیدلینگ

نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات می‌تواند جریان خون در زیر پوست را افزایش دهد، همین امر باعث افزایش التهابات و قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ می‌شود. در این زمان باید برای ترمیم پوست صورت خود از نوشیدنی‌های خنک و مایعات فراوان استفاده کنید.

فواید میکرونیدلینگ صورت

توجه به تغذیه بعد از میکرونیدلینگ صورت

سعی کنید از موادغذایی استفاده کنید که سرعت ترمیم پوست صورت شما را افزایش دهد، به این ترتیب روند بهبودی پوست صورت با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. پزشکان برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به مراجعه کننده پیشنهاد می‌کنند که مصرف آناناس، ماهی سالمون، آب آلبالو، سوپ قلم و مکمل‌های کلاژن‌دار را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

تا زمانی که پوست صورتتان بهبودی کامل پیدا نکرده است از مصرف لبنیات و گندم بپرهیزید.

استحمام نکردن در روز اول

از دوش گرفتن و رفتن به استخر و سونا در روزهای اول و دوم بعد از میکرونیدلینگ خودداری کنید. رفتن به حمام در افرادی که درمان عمیقی داشتند می‌تواند احتمال عفونت در پوست صورت را افزایش دهد. تنها می‌توان با کمک سرم‌های مخصوص محل مورد نظر را شستشو داد.

نکندن پوسته ها پس از میکرونیدلینگ صورت

اگر میکرونیدلینگ عمیقی انجام داده باشید، رنگ پوست شما بعد از آن کمی قهوه‌ای می‌شود. این موضوع به هیچ عنوان نگران کننده نیست، تنها باید کمی صبور باشید و به هیچ عنوان پوسته‌های ایجاد شده روی صورت خود را نکنید. به تدریج و به مرور زمان پوست‌ جدید و شاداب جایگزین این پوست‌ قدیمی می‌شود. بعد از گذشت چند روز با تجویز پزشک می‌توانید برای از بین بردن این پوست‌ مرده و تیره رنگ از لیف لایه‌بردار استفاده کنید.

استفاده از کرم های ترمیمی

بعد از عمل میکرونیدلینگ پوست صورت رطوبت خود را از دست می‌دهد به همین دلیل است که پزشک می‌گوید بعد از میکرونیدلینگ تا می‌توانید مایعات و آب زیاد مصرف کنید، به این ترتیب آب از دست رفته بدن برای شما جبران می‌شود.ا ستفاده از کرم‌های ترمیم کننده می‌تواند علاوه بر برطرف کردن خشکی پوست صورت، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

تا دوهفته بعد از میکرونیدلینگ از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. در صورت بیرون رفتن از منزل هم از کلاه و ضدآفتاب دارای ۳۰SPF استفاده کنید.

استفاده از کمپرس سرد

برای کاهش التهابات، سرخی پوست و تورم در پوست صورت می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. این کمپرس با کاهش جریان خون در زیر پوست صورت، می‌تواند به بهبودی و کاهش التهابات کمک بسیاری کند.

پوسته پوسته و خارش بعد از میکرونیدلینگ طبیعی است؟

میکرونیدلینگ هم همانند سایر روش‌های درمانی برای جوانسازی پوست صورت، علاوه بر اینکه با مزایای بسیاری همراه است می‌تواند دارای عوارض و معایبی هم باشد. یکی از عارضه‌های بی خطر این روش، پوسته پوسته شدن و خارش پوست صورت است.

معمولا برای اینکه لایه مرده سطح پوست و لایه تیره رنگ پوست صورت از بین برود، ابتدا پوسته پوسته می‌شود سپس با استفاده از پمادهای ترمیمی و آبرسان پوست جوان و شاداب جای این پوست تیره رنگ و قدیمی را می‌گیرد.

این پوسته پوسته شدن و تیره شدن رنگ پوست به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد و تنها عوارض کوتاه مدت میکرونیدلینگ است.

بند انداختن بعد از میکرونیدلینگ کار درستی است؟

یکی از اشتباه‌ترین کارها، بند انداختن پوست صورت بعد از میکرونیدلینگ است. بعد از میکرونیدلینگ به اندازه کافی پوست صورت حساس می‌شود و التهاب، قرمزی، خارش و … را به همراه دارد. بند انداختن هم باعث می‌شود تا موها از ریشه خارج شود و همین امر می‌تواند در حالت طبیعی با التهاب و قرمزی همراه باشد. زمانی که بعد از میکرونیدلینگ این کار را انجام دهید، میزان این التهاب بیش از قبل خواهد شد و دوره نقاهت فرد را افزایش می‌دهد. بهتر است تا ۳ هفته بعد از میکرونیدلینگ از انجام این کار بپرهیزید.

کلام آخر از فواید میکرونیدلینگ صورت

در واقع آرزوی هر انسانی داشتن پوست صاف و شفاف است. بیشتر خانم‌ها از روش‌ها و راه‌های درمانی مختلفی استفاده می‌کنند تا پوست صاف و بی عیب و نقصی داشته باشند. میکرونیدلینگ صورت هم یکی از همین روش‌هاست. در این روش از طریق سوزن‌های ریز مواد تحریک کننده ساخت کلاژن را وارد لایه‌های زیرین پوست می‌کنند، به این طریق پوست صورت تحریک می‌شود تا ساخت کلاژن را آغاز کند. این ساخت کلاژن می‌تواند روی جوانسازی پوست صورت تاثیر بسیاری داشته باشد.

فواید میکرونیدلینگ صورت

کاهش چین و چروک های عمیق و ریز از فواید میکرونیدلینگ صورت

از مهمترین و جذابترین فواید میکرونیدلینگ کاهش انواع چین و چروک و پیشگیری از افزایش آن است. بعد از انجام میکرونیدلینگ تولید کلاژن و الاستین در پوست به شدت افزایش می‌یابد. با توجه به این موضوع میکرونیدل یکی از قویترین روش ها برای کاهش چین و چروک و پیشگیری از افزایش آن با هزینه مناسب تنها در چند جلسه است.

ترمیم زخم ها از فواید میکرونیدلینگ صورت

اگر به هر دلیلی در سطح پوست خود دچار زخم شدید و بعد از آن جای زخم به صورت لک یا به صورت برجسته روی پوستتان باقی ماند جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید با میکروندیل تنها با چند جلسه جای زخم‌ها و لک‌های ناشی از آنها را ترمیم کنید.

ترمیم صدمات آفتاب و صدمات به رنگدانه ها

شاید تصور شما از اثرات میکرونیدلینگ محدود به جای جوش ها و زخم‌ها بوده است اما باید بگوییم اثرات کلاژن روی پوست بیش از این حرف‌هاست. کلاژن خواص بسیاری برای پوست دارد. آفتاب باعث تیرگی پوست می‌شود به همین دلیل باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. برای برخی افراد تیرگی با آفتاب خوشایند است اما برای برخی دیگر خیر! با این حال برخی هم دچار سوختگی با آفتاب می‌شوند. میکرونیدلینگ می‌تواند تیرگی و سوختگی بر اثر آفتاب را به راحتی درمان کند و پوست را به حالت اولیه برگرداند.

کم کردن ترک های پوستی

در مقاله‌ای معتبر درباره تاثیر میکرونیدلینگ بر ترک‌های پوستی می‌خوانیم : ” میکرونیدلینگ تقریباً در هر نقطه از بدن شما موثر است . میکرونیدلینگ ترک پوستی می تواند در کاهش ظاهر علائم کششی و ترک‌های پوستی که پس از دوره‌های رشد سریع مانند دوران بارداری ایجاد می‌شود موثر باشد.

پیشگیری از پیری پوست از فواید میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدل با زخم کردن سطح پوست توسط تعداد زیادی سوزن ریز باعث ترشح مقادیر زیادی کلاژن و الاستین می‌شود. این دو ماده برای جوانسازی پوست ضروری بوده و ترشح آنها از پیری پوست جلوگیری می‌کند. البته نمی‌توان گفت پوست با میکرونیدلینگ دچار پیری نخواهد شد اما با انجام دوره‌ای میکرونیدل روند پیری پوست را به شدت کند خواهید کرد.

  1. کوچکتر کردن منافذ پوست

یکی از فواید میکرونیدلینگ که بر اثر ترشح کلاژن و نفوذ آن به درون منافذ رخ می‌دهد کوچک شدن و جمع شدن منافذ است. زمانی که منافذ پوست کوچکتر شوند پوست جوانتر و شادابتر به نظر می‌رسد.

افزایش تاثیر محصولات پوستی

آیا یک روتین پوستی عالی دارید؟ آیا سرم‌های گران قیمت استفاده می‎کنید؟ باید بگوییم تنها ۴ تا ۸ درصد از سرم‌ها و کرم‌ها جذب پوستتان می‌شود. یکی از مزایای میکرونیدل اگر همراه با محصولات پوستی استفاده شوند افزایش جذب محصولات به پوست است که باعث می‌شود پوستی زیباتر داشته باشید.

از بین بردن آکنه و اسکار از فواید میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ می‌توانید تاثیر صد در صدی روی جای جوش‌ها داشته باشد و تمامی اسکارها را از بین ببرد. این روش‌ حتی اگر با یک روتین پوستی مناسب همراه شود در درمان جوش نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

به دلیل ارائه بهتر برنامه های موضعی ، می توانید از میکرونیدلینگ برای بهبود اثربخشی درمان های موضعی آکنه استفاده کنید. برنامه های منظم میکرونیدلینگ در روتین پوستی می توانند به پاکسازی پوست کمک کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید