سفر به اسپانیا یکی از برترین قطب های گردشگری دنیا با اطلاعاتی که در اختیارتان می گذاریم آسان تر خواهد شد. پارس مگ بهترین هتل ها برای اقامت و زیباترین شهر های اسپانیا را برایتان لیست کرده است؛ همچنین تمام اطلاعاتی که برای سفر به اسپانیا نیاز دارید را می توانید در این مقاله پیدا کنید.

آثار تاریخی اسپانیا - سفر به اسپانیا

فهرست محتوا نمایش

مختصری از تاریخ اسپانیا

با توجه به باستان شناسی هایی که در کشور اسپانیا انجام شده شبه جزیره ایبریا ۱/۲ میلیون سال پیش محل زندگی انسان‌سانان بوده‌است. ایبریا قدیمی ترین تشکیل دهندگان تمدّن‌های ایبری، باسکی و سلتی بوده‌اند.

در حدود ۲۰۰ سال پیش از میلاد از این منطقه تحت فرمان حکومت روم قرار گرفت و در اوایل قرون وسطی ژرمن‌ها ایبریا را تصرف کردند. پس از ژرمن‌ها ایبریا توسط مورها مهاجم تصرف شد.

پس از آن حکومت‌های کوچک مسیحی به تدریج و طی چند قرن زمام امور را در ایبریا به دست گرفتند. آخرین بقایای مورها در همان سالی که کریستوف کلمب به قاره آمریکا رسید، سقوط کردند.

امپراطوری جهانی اسپانیا با تبدیل این کشور به قدرتمندترین کشور اروپا و ابرقدرت جهان آغاز شد و برای یک ونیم قرن ادامه یافت. جنگهای پی در پی و ادامه‌دار و وجود مشکلات فراوان در نهایت باعث زوال و اضمحلال امپراطوری شد.

حمله ناپلئون به اسپانیا منجر به هرج ومرج شد و جنبش‌های استقلال‌طلب و جدایی‌خواه را که در سراسر امپراتوری پراکنده بودند، بیدار کرد و باعث بی‌ثباتی سیاسی شد. پیش از جنگ جهانی دوم جنگ داخل ویرانگر اسپانیا به وقوع پیوست و پس از آن کشور تحت فرمان حکومتی استبدادی قرار گرفت.

در نهایت دموکراسی در قالب قانون اساسی شاهنشاهی پارلمانی حاکم شد. بعدها اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و دوره رنسانس فرهنگی و رشد باثبات اقتصادی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: قصر توپ کاپی استانبول، بنای جامانده از سلطان محمد دوم

اطلاعات ضروری برای سفر به اسپانیا

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

ولتاژ برق: ۲۳۰ ولت

اختلاف زمان اسپانیا با تهران: کشور اسپانیا ۱ ساعت از ایران جلوتر است.

پرچم اسپاینا - سفر به اسپانیا

پیش شماره:‌ +۳۴

شماره های ضروری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی: ۱۱۲

فرودگاه های کشور اسپانیا:‌

  • فرودگاه مادرید-باراخاس
  • فرودگاه بارسلونا
  • فرودگاه لاکرونیا
  • رودگاه ساراگوسا
آب و هوای کشور اسپانیا

شرایط آب و هوایی در کشور اسپانیا متغیر است و هر نقطه از این کشور آب و هوای خاص خودش را دارد. برخی از مناطق آب و هوای مدیترانه ای دارند برخی دیگر از نقاط این کشور دارای آب و هوای کوهستانی یا اقیانوسی است، همچنین در جنوب شرقی اسپانیا تابستان ها داغ و زمستان ها معتدل مدیترانه ای است.

بهترین زمان برای سفر به این کشور بهار و پاییز است. آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) همیشه بهترین ماه برای گذراندن تعطیلات در اروپا است. انبوهی از جمعیت که از فرانسه، هلند و آلمان به اسپانیا می‌آیند، اما فکر سفر اقتصادی را باید از سرتان خارج کنید زیرا این فصل اوج حضور گردشگران است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای کمپ در طبیعت | کاربردی ترین تجهیزات کمپ کدامند ؟

زیباترین شهر ها برای سفر به اسپانیا

 سویا Seville

سویا زیباترین شهر اسپانیا است. شهری پر از رنگ و شور زندگی که مرکز بخش خودمختار اندلس و استان سویا است. سویا شهری با تاریخ غنی، که با رقص و آواز فلامنکو، درخت‌های پرتقال و رستوران‌های تاپاس معروفش، شناخته می‌شود.

سویا - سفر به اسپانیا

در سفر به سویا در قسمت قدیمی شهر اقامت کنید تا در خیابان‌های سنگ‌فرش شده سانتاکروز چرخی بزنید و از تماشای کلیسای بی‌نظیر آلکازار لذت ببرید. هنگام قدم زدن در شهر غرق در منظره بکر رودخانه گوادالکوییبر ((Guadalquivir شوید و چشم انداز شهر را از بالای برج کلیسای جامع ببینید.

شهر سویا - سفر به اسپانیا

اگر اهل عکاسی هستید و به گرفتن عکسهای زیبا در سفر علاقه دارید؛ میدان اسپانیا (Plaza de España) یکی از محبوب‌ترین مقاصد عکاسان در اسپانیا است. تاثیر زندگی گذشتگان به خصوص اعراب اندلس و کاتولیک‌ها در شهر سویا هنوز همه جا قابل مشاهده است. به خصوص در بزرگ‌ترین کلیسای جامع جهان و مناره جیرالدا که یکی از نمونه‌های بدیع معماری اسلامی است. بعید است شهری که زادگاه فلامنکو و رقص و پایکوبی و شادی است؛ زیبا و عاشقانه نباشد. برای لمس فرهنگ کولی‌های (جیپسی) اسپانیایی به محله تریانا بروید.

یکی از قدیمی‌ترین تفریح اسپانیایی‌ها، گاوبازی است که در سویا هم سابقه داشته و بزرگ‌ترین رینگ گاوبازی اسپانیا در این شهر است. یکی از مقاصد گردشگری در سویا این رینگ و موزه تاریخچه گاوبازی داخل آن است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گیلان را بشناسید | همراه با عکس زیبا

بارسلونا Barcelona

بارسلونا ترکیبی از ساختمان‌هایی با سبک‌های گوتیک و مدرن معماری، سواحل آرام و زیبا، آب و هوای مطبوع، کوه‌های سر به فلک کشیده، غذاهای خوشمزه و شب‌های زنده خیابان‌هایش است.

بارسلونا - سفر به اسپانیا

شاید شنیده‌ باشید که می‌گویند بارسلونا با بقیه شهرهای اسپانیا متفاوت است. تقریبا همین طور است. یکی از دلایل تفاوت بارسلونا این است که این شهر پایتخت منطقه خود مختار کاتالونیا است. کاتالان‌ها زبان و فرهنگ متفاوتی نسبت به بقیه شهرهای اسپانیا دارند و سال‌هاست که خواهان جدایی از اسپانیا هستند. برخلاف شهرهای دیگر دنیا که شما برای دیدن زیبایی و هنر باید به موزه‌ها سر بزنید؛ در بارسلونا فقط کافیست در خیابان قدم بزنید.

شهر بارسلونا - سفر به اسپانیا

ساختمان‌ها و شهرسازی بارسلونا مشهور هستند. به خصوص ساختمان‌هایی با معماری آنتونیو گائودی، آرشیتکت صاحب سبک اسپانیایی. یکی از معروف‌ترین آنها کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) است که نماد شهر بارسلونا است. کاسا بتلو (Casa Batlló) با آن ظاهر عجیب و غریب که شبیه کارتون‌های والت دیزنی است، نیز از کارهای آنتونیو گائودی و از معروف‌ترین دیدنی‌های بارسلونا است. بارسلونا با 160 کیلومتر خط ساحلی، بهشتی برای عاشقان دریا و سواحل شنی است. بارسلونتا مشهورترین ساحل بارسلونا و در عین حال شلوغ‌ترین آنهاست

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد گردشگری دنیا همراه با عکس های زیبا

زاراگوزا Zaragoza

زاراگوزا در بین شهرهای اسپانیا از نظر وسعت، در رتبه پنجم است. این شهر در قلمرو باستانی آراگون واقع شده و بهشت عاشقان غذاست. زاراگوزا گنجینه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است. گردشگران معمولا اول از ویرانه‌های روم باستان، اولین کلیسای ماریان در تاریخ مسیحیت و موزه‌های هنری شگفت‌آور دیدن می‌کنند. با این که زاراگوزا نسبت به دیگر شهرهای اسپانیا کوچکتر است؛ اما یکی از محبوب‌ترین آنها بین گردشگران است.

زاراگوزا - سفر به اسپانیامهم‌ترین قسمت سفر به زاراگوزا بازدید از کلیساهای مشهور با معماری مجلل آنهاست. کلیسای «بانوی ما از پیلار» یکی از مهم‌ترین کلیساهای زیارتی اسپانیا، ایگلسیا سانتا انگراسیا، دل سالوادور دو و لاسئو از جمله دیدنی‌ترین کلیساهای اسپانیا هستند. (کاخ الجعفریه the Aljafería Palace) با معماری اسلامی در قلب شهر زاراگوزا، در نیمه دوم قرن 11 ساخته شده است.

شهر زاراگوزا - سفر به اسپانیا

از ماه آوریل تا اکتبر همه روزه می‌توانید از این کاخ استثنایی و برج معروف تروبادور آن بازدید کنید. در بقیه سال هم هرروز هفته به جز پنجشنبه و جمعه، بازدید از کاخ الجعفریه برای عموم آزاد است. زاراگوزا شهری دوست داشتنی برای اهالی هنر است. موزه آیبرکاجا میزبان 15 تا از بهترین کارهای فرانسیس گویا مهم‌ترین هنرمند اسپانیایی است. علاوه بر آن موزه هنر، موزه سالن تئاتر رومی و موزه پابلو سرانو با معماری چشم‌گیرش، از دیگر مراکز هنری معروف زاراگوزا هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کیش از نظر کاربران کدام اند ؟

بیلبائو Bilbao

وقتی با قطارهای تندرو از بارسلونا وارد بیلبائو شوید، در همان لحظه اول از آمدن به این شهر ذوق‌زده خواهید شد. ایستگاه قطار آباندو به تنهایی یک موزه است پر از نقاشی‌های دیواری، پنجره‌های رنگارنگ و سازه‌های فلزی.

بیلبائو - سفر به اسپانیا

بیلبائو شهری در شمال اسپانیا و در قلب منطقه باسک است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای اسپانیا است و در واقع مرکز هنر این کشور هم محسوب می‌شود. به موزه گوگنهایم با طراحی درخشان معمار آمریکایی-کانادایی فرانک گری بروید و از دیدن آثار تجسمی خارق العاده در این موزه لذت ببرید.

شهر بیلبائو - سفر به اسپانیا

بیلبائو از شهرهای شلوغ و توریستی اسپانیا محسوب نمی‌شود و شاید دنج بودن و خلوتی آن یک بهانه خوب برای رفتن به این شهر زیبا باشد. شهر قدیمی بیلبائو، معروف به «کاسکو ویاجو» با دیگر شهرهای اسپانیا متفاوت است. این قسمت شهر، پر از کافه‌ها و رستوران‌های محلی است که شاید روزهای تعطیل باید ساعت‌ها منتظر باشید تا نوبت صرف غذای شما شود.

  • دو چیز در بیلبائو بسیار اهمیت دارد. غذا و معاشرت. مردم در گروه‌های بزرگ به رستوران‌ها می‌روند و ساعت‌ها با هم معاشرت می‌کنند.

تئاتر آریاگا با معماری خیره کننده، کلیسای جامع سانتیاگو قدیمی‌ترین ساختمان بیلبائو و ازکنا زنتورا مرکز هنر مدرن شهر از دیگر جاذبه‌های دیدنی بیلبائو هستند.

بیشتر بخوانید: مکانهای دیدنی اصفهان که حتما باید ببینید

والنسیا Valencia

والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیا، با ترکیب کاملی از خورشید و ساحل، جاذبه‌های فرهنگی و غذاهای خوش طعم، مکانی ایده‌آل برای فاصله گرفتن از هیاهو و شلوغی است. در خیابان‌های والنسیا ترکیبی از ساختمان‌های قدیمی و جدید را می‌بینید که زیبایی خاصی به این شهر می‌بخشد.

والنسیا - سفر به اسپانیااز قلعه‌ها و برج‌های قرون وسطایی گرفته تا معماری مدرن، از مغازه‌های کوچک خوب گرفته تا مراکز خرید بزرگ، والنسیا همه اینها را دارد. این شهر پر از شگفتی است. به طور مثال بزرگ‌ترین پارک درون شهری اروپا، پارک توریا، در والنسیا قرار دارد. یک باغ وحش با حیوانات متنوعی که در طبیعت رها هستند نیز در این پارک برای علاقه‌مندان به حیوانات وجود دراد.

شهر والنسیا - سفر به اسپانیا

جام مقدسی که مسیح در شام آخر از آن نوشید هم در کلیسای جامع شهر والنسیا نگهداری می‌شود. اگر به دیدن هنر و تاریخ علاقه‌مندید، از دیدن شهر هنر و علم والنسیا، کلیسای سانتوس خوانس،  موزه‌ هنرهای زیبای والنسیا،‌ موزه‌ تاریخ والنسیا غافل نشوید.

مالاگا Málaga

مالاگا در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین شهرهای اسپانیا برای سفر و استراحت تبدیل شده است. مالاگا شهری مدرن، دل‌ربا، پر از موزه‌ها و تراس‌هایی با چشم اندازهای خارق‌العاده است. این شهر که در قرن هشتم قبل از میلاد بنا شده، یکی از قدیمی‌ترین بندرهای مدیترانه است. این شهر ششمین شهر پرجمعیت اسپانیا محسوب می‌شود.

مالاگا - سفر به اسپانیانقاط دیدنی این شهر قسمت‌هایی از این تاریخ را با خود حمل می‌کنند. ویرانه‌های یک تئاتر رومی، یک قلعه موریایی ساخته قرن 10، که بر روی بقایای یک فانوس دریایی فنیقی ساخته شده است، دژ قرن یازدهمی آلکازابار و یک کلیسای سبک باروک، همه و همه نشانه‌هایی از تاریخ اسپانیا و مالاگا را به دوش می‌کشند. حداقل دمای هوا در زمستان مالاگا به 12 درجه می‌رسد. و این آب و هوا در اروپا با زمستان‌های سرد، نادر محسوب می‌شود.

شهر مالاگا - سفر به اسپانیا

به همین دلیل مالاگا در پاییز و زمستان میزبان عده زیادی از گردشگران است. سواحل مالاگا اما معروف‌ترین جاذبه دیدنی این شهر و پربازدیدترین سواحل اروپای غربی هستند. مالاگا با نام‌ ساحل آفتابی و یا  casta del sol نیز در بین گردشگران معروف است. درختان پر برگ نخل، محوطه تفریحی ساحل را پوشانده‌اند و پوشش گیاهی استوایی در سراسر شهر به چشم می‌خورد.

مالاگا مملو از سرگرمی و جاهای دیدنی است. می‌توانید از تراس قلعه آلکازابار طلوع و غروب آفتاب را بر فراز مدیترانه ببینید و یا در بندر مالاگا و در کنار رستوران‌های محلی قدم بزنید و از غذاهای دریایی خوشمزه لذت ببرید.

پالما د مایورکا  Palma de Mallorca

مایورکا یکی از چهار جزیره اصلی مجمع‌الجزایر باله آریک واقع در سواحل اسپانیا در دریای مدیترانه است. 300 روز سال در مایورکا آفتابی است و به همین دلیل یکی از مقاصد گردشگری محبوب اسپانیاست. بسیاری از گردشگران از شهرهای سردسیر دنیا برای آفتاب گرفتن به این جزیره دیدنی می‌آیند.

پالما - سفر به اسپانیا پالما مرکز مایورکا و شهری با بافت قدیمی و تاریخی است. از آنجا که جزیره مایورکا بین اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار گرفته، آب و هوای دلپذیری دارد. در تمام سال آب و هوای این شهر زیبا، معتدل است. گوهر جزایر مایورکا مقصدی عالی برای فر در فصل پاییز یا زمستان است.

پالما د مایورکا چه با درخشش دریای مدیترانه در ساحل کالا میور، چه در سنگفرش‌های خیابان‌های قدیمی شهر، چه در کلیسای جامع با معماری گوتیک و یا در دل غارهای دل دراچ قسمتی از تاریخ و فرهنگ اسپانیا است. روستاهای زیبای اطراف پالما، مثل سولر با گالری و موزه‌های فوق‌العاده‌اش و یا روستای والدموسا با خیابان‌های سنگفرش شده، از دیگر دیدنی‌های این شهر شگفت‌آور است.

قلعه در اسپانیا - سفر به اسپانیا

شاید همه ما حداقل یک بار اسم جزایر قناری را به عنوان منطقه‌ای زیبا، خوش آب و هوا شنیده‌ایم و باید به شما بگوییم که این شهرت اغراق نیست. شهر لاس پالماس که در واقع لاس پالماس جزایر قناری نام دارد، مرکز جزایر قناری در اقیانوس اطلس است. بر اساس برخی تحقیقات، لاس پالماس جزایر قناری، خوش آب و هواترین شهر دنیاست. میانگین دمای سالانه لاس پالماس 21 درجه سانتی‌گراد است.

لاس پالماس چزایر قناری، شهر ساحلی غرق در نور خورشید است. شهر همانقدر تحت تاثیر گذشته استعماری اسپانیایی خود از قرن پانزدهم است که تحت تاثیر فرهنگ مردم گوانش، بومیان اصلی این سرزمین است.ساحل لاس کانتراس با ماسه‌های طلایی و نور دلچسب خورشید، یکی از زیباترین سواحل جهان است. چتر و تخت‌های آفتاب‌گیر این ساحل در تمام سال میزبان گردشگرانی است که برای استراحت به لاس پالماس می‌آیند.

اگر هم علاقه‌مند به غواصی هستید، در ساحل لاس کانتراس قسمتی مخصوص برای غواصی اختصاص داده شده و وسایل مربوط هم به شما اجاره داده می‌شود. کلیسای اصلی لاس پالماس با معماری به سبک گوتیک و ستون‌هایی به شکل نخل از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر خوش آب و هواست.

بازدید از لورا پارک (Loro Parque) لاس پالماس را یکی از مهم‌ترین پارک‌های حیوانات در دنیا است، را به شما توصیه می‌کنم. تنوع بی‌نظیر انواع حیوانات در این پارک مثال زدنی است. پارک ملی تیمانفایا، پارک استوایی، باغ کاکتوس‌ها، موزه آتلانتیکو، موزه اسقفی، موزه جزایر قناری، موزه نستور و… از مقاصد گردشگری این شهر پر جاذبه است.

مادرید Madrid ؛ سفر به اسپانیا

مادرید یکی از زیباترین شهرهای اسپانیاست و دقیقا در مرکز این کشور قرار دارد. این شهر تنوع قومی و نژادی زیادی دارد و به جرات می‌توان آن را رنگارنگ‌ترین شهر اروپا نامید. پایتخت اسپانیا معمولا در تابستان به علت استقبال گردشگران از شهرهای ساحلی، نادیده گرفته می‌شود. اما پاییز و بهار اوقات خوبی برای کشف این گوهر تاریخی است. توصیه من به شما این است که حتما در مادرید بیشتر از ماشین سواری، پیاده‌روی کنید. چون فضای شهری مادرید بسیار مناسب پیاده‌روی است و با این کار شما اصالت مادرید را حس خواهید کرد.

مادرید - سفر به اسپانیا رفتن به پلازا مایور اولین کاریست که هر گردشگر در دیدن از مادرید انجام می‌دهد. بازدید و خرید از بازار سن میگل یکی از کارهایی است که در پلازا مایور باید تجربه کنید. از آنجا به کاخ سلطنتی که در همان نزدیکی است، بروید و شکوه و عظمت اسپانیا را در طی قرنها مشاهده کنید.

شهر مادرید - سفر به اسپانیا

ساختمانی مجلل با نقاشی‎‌های دیواری خیره کننده که با وجود صف و بلیط 11 یورویی، به انتظار برای آن می‌ارزد. جاذبه دیگر مادرید، پوورتا دل سول قلب این شهر است. یک محوطه بزرگ که به عنوان صحنه جشنواره‌ها، تجمعات مهم و جشن‌های خیابانی و همچنین قطبی برای شبکه حمل و نقل عمومی است.

پارک رتیرو و قایق سواری آن، موزه پرادو و آثار هنرمندان اسپانیایی، خیابان گران ویا و کافه‌های معروفش، معبد مصری دبود، موزه رینا سوفیا و… از دیگر سرگرمی‌های شما در بازدید از این شهر افسونگر اروپایی است.

آلیکانته Alicante ؛ سفر به اسپانیا

در جنوب بخش خود مختار والنسیا، شهر آلیکانته، یکی از تاریخی‌ترین بنادر دریای مدیترانه را خواهید یافت. آلیکانته در خط ساحلی حیرت‌انگیز کوستا بلانکا، قرار دارد و یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا برای استاحت در روزهای آفتابی است. چه برای دور روز، چه برای یک هفته سفر به آلیکانته، شما سرگرمی و تفریح کم نمی‌آورید.

آلیکانته - سفر به اسپانیا

درست در ساحل آلیکانته جزیره زیبایی دست نخورده Tabarca قرار دارد. یک جزیره کوچک زیبا با خانه‌های سفید رنگ و یک کلیسای قدیمی تاریخی که بسیار دیدنی است. فراموش کردن گذشته تاریخی غنی آلیکانته غیرممکن است. زیرا کل شهر در پایه قلعه باشکوه سانتا باربارا ساخته شده است. این قلعه که در حدود قرن نهم ساخته شده است، دارای تاریخچه جنگی نیز است.

یکی از جاذبه‌های دیدنی که در سفر به آلیکانته نباید از دست بدهید، ال باریو یا شهر قدیمی قلب تاریخی آلیکانته است. در کوچه پس کوچه‌های این شهر  و خانه‌های قدیمی و تراس‌های با گل تزیین شده غرق شوید. دیدن این منطقه برای کسانی که به دنبال ردپایی از دنیای قدیم هستند، ضروری است.

شهر آلیکانته - سفر به اسپانیادر ال باریو کافه‌ها و رستوران‌هایی را پیدا می‌کنید که تا پاسی از شب شلوغ و زنده هستند. ساحل LA Granadella را می‌توان به جرات بهترین ساحل این شهر نامید. ساحلی شنی زیبا با تفریحات و امکانات کافی برای گردشگران است.موزه باستان ‌شناسی Museo Arquelogico شما را به سفر تاریخی 100 هزار ساله خواهد برد. این موزه مجموعه‌های دیدنی از یونان، روم باستان، قرون وسطی و… را در خود جای داده است.

هزینه اقامت در اسپانیا

همانطور که گفتیم اسپانیا جزء کشورهای توریستی جهان است از همین تعداد هتل هایی که می توانید در این شهر مطابق با بودجه و میلتان پیدا کنید بسیار زیاد است. خیالتان هم بابت امکانات و خدماتی که این هتل به شما ارائه می دهد راحت باشد زیرا تمامی هتل ها دارای شرایط بسیار خوب و ایده آلی برای اقامت هستند.

برای پیدا کردن هتل خوب می توانید از سایت های معتبر و آژانس های گردشگری قابل اعتماد کمک بگیرید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه ی خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در مورد موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به اسپانیا به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در اسپانیا

هتل یورو استارز بی سی ان دیزاین بارسلونا | Eurostars BCN Design

هتل در اسپانیا - سفر به اسپانیا این هتل ۵ ستاره با نام هتل یورو استارز بی سی ان دیزاین بارسلونا Eurostars BCN Design درست در کنار پاساژ دو گارسیا واقع شده و تنها ۵ دقیقه پیاده روی تا میدان کاتالونیا دارد. این اقامتگاه، با قرارگیری خوبی که در شهر بارسلونا دارد، امکان پیاده روی تا جاذبه های مطرحی مانند آثار گائودی و میدان های شلوغ را به شما می دهد. اینترنت رایگان وای فای در تمام فضای عمومی آن، در دسترس است. از دیگر امکانات هتل می توان باربر و آسانسور، مرکز تجاری،خدمات فکس و فتوکپی، قهوه و چای در لابی، فضایی برای افراد غیر سیگاری و یا فضایی برای افراد سیگاری، تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و روزنامه رایگان در لابی اشاره کرد.

آدرس: Passeig de Gràcia, 29-31, 08007 Barcelona, Spain

هتل اکسیدنتال مادرید | Occidental Madrid Este

بهترین هتل اسپانیا - سفر به اسپانیا

امکانات مرکز تجاری شبانه روزی این هتل ۴ ستاره، شامل ۲ اتاق ملاقات، فضای کنفرانس و امکانات فکس و فتوکپی است که در اختیار شما مهمانان تاجر قرار خواهد گرفت. کارکنان میز پذیرش بسیار خوشرو بوده و در میز پذیرش برای انجام کارهای مربوط به تحویل اتاق در خدمت شما خواهند بود. کارکنان هتل به زبان فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی صحبت می کنند و می توانید اطلاعات بیشتری در مورد جاذبه های محلی از آنها بگیرید.

آدرس: Calle de Julian Camarillo, 19-21, 28037 Madrid, Spain

هتل کاتالونیا کستلنو بارسلونا |  Hotel Catalonia Castellnou

هتل در بارسلونا - سفر به اسپانیا

هتل ۳ ستاره و صمیمی در شهر بارسلونا و در خیابان آرام کستلنو می باشد. هتل کاتالونیا کستلنو بارسلونا Hotel Catalonia Castellnou  در ۲۵۰ متری ایستگاه متروی ترس تورس قرار دارد و به جاذبه های معروف شهر مانند منطقه گوتیک، کاخ کاتالونیا، کاخ سلطنتی Petralbes و همچنین انبوهی از مراکز خرید، کافه ها و رستوران ها نزدیک می باشد. از جمله خدمان این هتل شامل رستوران، فضایی مجزا برای تماشای تلویزیون در لابی هتل، خدمات نگهبانی، فضایی برای افراد غیر سیگاری، دستگاه وندینگ برای نوشیدنی، دستگاه وندینگ برای تنقلات، روزنامه رایگان، آسانسور و تهویه مطبوع را می توان نام برد.

آدرس: Castellnou, 61, 08017 Barcelona, Spain

هزینه خورد و خوراک در سفر به اسپانیا

غذاهای کشوراسپانیا به اندازه ای عالی هستند که می توانیم به شما قول دهیم که نهایت لذت را در وعده ی غذایی خودتان خواهید برد. اگر می خواهید که در سفرتان اقتصادی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به اسپانیا به چند رستوران خوب در شهرهای کشور اسپانیا و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۳۵ یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اسپانیایی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷ یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱.۱۲ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱.۵۳ یورو بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در اسپانیا

رستوران ال پاراگوس | El Paraguas

یک رستوران لوکس و گران که دارای کیفیت مناسب است و می توانید در آن تجربه سرو یک غذای مناسب را داشته باشید رستوران ال پاراگوس است. اگر می خواهید یک شب رمانتیک را داشته باشید این رستوران در شهر مادرید بهترین گزینه است.

آدرس: Calle de Jorge Juan، ۱۶، ۲۸۰۰۱ Madrid، Madrid، Spain

رستوران الویر ویت تویست | Oliver’s With A Twist Restaurants

دیگر رستوران خوبی که می توانید در اسپانیا بروید، رستوران الویر ویت تویست است. کیفیت غذاها، فضای داخلی رستوران و نحوه برخورد پرسنل این رستوران در سطح فوق العاده است.

آدرس: Calle Hermano Pedro de Bethencourt | Edif. Cerromar، Pedro de Bethencourt Los Cristianos، ۳۸۶۳۰ Los Cristianos، Arona، Tenerife،

رستوران میسون |  Meson Restaurante La Mi Venta

از رستوران های خاص مادرید که بهترین غذاهای اسپانیایی و مدیترانه ای رو تو یه فضای منحصر به فرد سرو می کنه. قیمت ها تو این رستوران بالاس ولی کیفیت و مزه های خوب و درجه یک غذاها باعث میشن به مبلغی که قرارِ پرداخت کنین توجهی نکنید.

آدرس: Plaza de la Marina Española، ۶، ۲۸۰۱۳ Madrid، Madrid، Spain

رستوران واپا تاپا | Wapa Tapa Restaurant

این رستوران یکی از بهترین رستوران های جزایر قناریه که در جزیره گرن کاناریا قرار دارد. “واپا تاپا” به اندازه ای شلوغ است که باید برای رزو میز در آن از سریق سایت این رستوران اقدام بنمایید. برخورد خوب و صمیمانه در کنار تنوع غذایی که یکی از یکی خوشمزه تر هستند سبب شده به عنوان یکی از محبوب ترین رستوران ها در این شهر شناسایی بشود.

آدرس: Av. Estados Unidos ۵۴- Yumbo Centrum، Playa del Ingles، Gran Canaria

اسپانیا - سفر به اسپانیا

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

سیستم حمل و نقل در کشور اسپانیا شامل اتوبوس، مترو، قطار و تاکسی می شود. بهترین گزینه برای جا به جایی در نقاط مختلف این کشور استفاده از اتوبوس ها و قطارها هستند که قیمت مقرون به صرفه ای را هم دارا هستند. برای گردش در شهرهای بزرگ تاکسی ها دارای تاکسی متر هستند یعنی موقع پیاده شدن مبلغی که نمایش داده میشود را باید پرداخت کنید. در شهرهای کوچک و دهکده ها، تاکسی ها امکانات ندارند پس سعی کنید قبل از سوار شدن سر قیمت توافق کنید.

هزینه بلیط تک سفره ۱.۴۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۴۳ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱.۰۵ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۰ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۲۰ یورو

در سفر به اسپانیا اگر می خواهید مدت زیادی در اسپانیا بمانی پیشنهاد ما این است که یک اتومبیل اجاره کنید، برای اینکار می توانید از شرکت اجاره اتومبیل های شخصی Auto Europ کمک بگیرید و با قیمت مناسب یک ماشین خوب در سفرتان سوار شوید. برای ودیعه باید پاسپورت و یک کارت اعتباری بیعانه بگذارید.

گشت و گذار در کشور اسپانیا

دیدنی های اسپانیا - سفر به اسپانیا

خرید در گرن ویا

گرن بیا (Gran Via) بدون شک یکی از شلوغ ترین و البته محبوب ترین خیابان های مادرید است و تمام برندهای جهانی معروف در این منطقه دیده می شوند. همچنین فروشگاه های برندهای اسپانیایی که خریدشان در خود اسپانیا به صرفه تر از جاهای دیگر است نیز در اینجا هستند.

پرسه زدن در منطقه پوئرتا دل سول

پوئرتا دل سول (Puerta del Sol area) درست در مرکز شهر مادرید قرار دارد و قطعا یکی از برترین مکان هایی است که باید از آن بازدید کنید. این جا منطقه ای می باشد که مردم محلی برای تمام مناسبت ها نظیر سال نو در آن جمع می شوند و آن را می توان یکی از نمادین ترین جاذبه های مادرید دانست.

در اطراف این منطقه گشت و گذار کنید، در رستوران های بی نظیر آن غذا بخورید و تماشا و خرید در فروشگاه های جهانی و محلی آن را نیز از دست ندهید.

در حالی که در اطراف پلازا مایور قدم می زنید، رول ماهی مرکب بخورید!

رول ماهی مرکب (Squid Roll) یکی از معمول ترین غذاهای مادریدی است و بسیاری از رستوران ها مخصوصا در اطراف پلازا مایور آن را سرو می کنند. یکی از بهترین کارها در مادرید این است که کمی از این رول ماهی بخرید و در حالی آن را بخورید که به کشف معروف ترین میدان شهر یعنی پلازا مایور می پردازید.

پس می توان گفت که جاذبه های مادرید تنها آثار باستانی نیستند؛ با این کار می توانید مزه خوب، فضای دل انگیز و حس وحال پایتخت اسپانیایی را در یک جا تجربه کنید.

جاذبه های اسپانیا - سفر به اسپانیا

جشنواره های کشور اسپانیا

جشن گوجه فرنگی

زمان برگزاری: آخرین چهارشنبه ماه آگوست

آتش بازی سنت جان

زمان برگزاری: روز ۱۹ تا ۲۴ ماه ژوئن

فستیوال سن فرمین

زمان برگزاری: ۶ تا ۱۴ ماه جولای

راهنمای خرید در اسپانیا

اسپانیا یکی از هیجان انگیز ترین کشورها برای خرید و گشت و گذار است، علت این امر هم وجود طراحان و برندهای مطرح اسپانیایی است که در این کشور وجود دارد. فروشگاه های اسپانیایی هفت روز همه در تمام سال باز هستند و می توانید علاوه بر خریدهای شخصی خودتان اقدام به خرید سوغاتی هم بنمایید.

برای خرید در اسپانیا سعی کنید در فصل هایی که حراجی ها آغاز می شود به این کشور سفر کنید. حراج‌های زمستانی معمولاً از ۱ ژانویه تا ۲۸ فوریه دایر است، درحالی‌که حراج‌های تابستانی معمولاً از ۱ ژوئیه تا ۳۱ اوت برپا می‌شود. برپایی حراج‌های میان‌فصلی در طول سال نیز بسیار رایج است. یکی دیگر از زمان هایی که می توانید برای خرید اجناس مورد نظرتان با قیمت مناسب به یاد داشته باشید، جمعه سیاه است. این دوره از چهارمین جمعه ماه نوامبر آغاز می‌شود و معمولاً تا آخر هفته‌ ادامه دارد.

کشور اسپانیا - سفر به اسپانیا

مراکز خرید در اسپانیا

  • مرکز خرید زانادو مادرید | Madrid Xanadú

آدرس: Calle Puerto de Navacerrada, km 23,5, 28939 Arroyomolinos, Madrid, Spain

  • مرکز خرید ماری مگنوم بارسلونا | Maremagnum mall

آدرس: Edifici Maremàgnum, Moll d’Espanya, 5, 08039 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید ال کورت اینگلز بارسلونا | El Corte Ingles Barcelona

آدرس: Placa Catalunya 14, 08002 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید پلازا نورته ۲ مادرید | Plaza Norte ۲ Shopping Center

آدرس: Plaza del Comercio, 11-12, 28703 San Sebastián de los Reyes, Madrid, Spain

  • مرکز خرید لی لا دیاگونال بارسلونا | Lilla Diagonal Barcelona

آدرس: Avinguda Diagonal, 557, 08029 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید ای بی سی مادرید | ABC Serrano mall madrid

آدرس: Calle de Serrano, 61, 28006 Madrid, Spain

بایدها و نبایدهای سفر به اسپانیا

  • آب لوله کشی در کشور اسپانیا قابل شرب نیست، از فروشگاه های این کشور آب معدنی تهیه کنید.
  • برای گشت و گذار در شهرها و اماکن شلوغ، همیشه حداقل پول نقد را همراه داشته باشید و سعی کنید اشیاء گران قیمت را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید.
  • حتما در سفرتان به اسپانیا کارت هوشمند City Pass را تهیه کنید زیرا استفاده از این کارت‌های هوشمند، هزینه‌های بازدید از اماکن دیدنی و ورودی آنها را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد
  • سعی کنید یک کتاب از جملات ضروری اسپانیایی همراه خودتان ببرید کمک بسیار زیادی به شما در این کشور می نماید. زیرا عداد کمی از مردمان این کشور آن هم تنها در شهرهای ساحلی می توانند انگلیسی صحبت کنند.
  • اسپانیا کشور امنی است و تنها خطری که ممکن است تهدیدتان کند جیب بری است. باید مراقب جیب برها و کیف قاپ هایی که در مناطق شلوغ و پر بازدید هستند باشید. خصوصا در ایستگاه های قطار و مترو و همین طور مکان هایی که توریست ها در آنجا تردد می کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید