کیف پول اتمیک در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تالین، استونی است. این کیف پول از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. کیف پول اتمیک ارز دیجیتال یک توکن بومی دارد که به آن توکن کیف پول اتمیک (AWC) گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کیف پول اتمیک بیشتر بدانیم. با ما همراه باشید.

کیف پول اتمیک ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول اتمیک یک کیف پول ارز دیجیتال است که نسخه‌های دسکتاپ و موبایل آن به کاربران ارائه شده است. این نسخه‌ها با سیستم عامل‌های مختلف مانند Windows ،MacOS ،Android ،iOS ،Ubuntu ،Debian و Fedora سازگاری دارد. کیف پول اتمیک کاملاً ایمن است چرا که کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده و به دستگاه کاربر گره می‌خورد و تراکنش‌ها کاملاً ناشناس هستند.

کیف پول اتمیک نیازهای سرمایه گذاران تازه کار و حرفه‌ای را پاسخ می‌دهد. هر دو دسته کاربران می‌توانند، علاوه بر مدیریت سبد ارز دیجیتال متنوع خود، از امنیت بالا و ناشناس ماندن هویت خود استفاده کنند.

مزایا و معایب کیف پول اتمیک

برای شناخت بهتر کیف پول اتمیک بهتر است مزایا و معایب کیف پول اتمیک را نیز بهتر بشناسیم.

مزایا

  • سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف: کیف پول اتمیک با سیستم عامل‌های مختلف از جمله Windows ،MacOS ،Android ،iOS ،Debian ،Ubuntu و Fedora سازگار است.
  • پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال: کیف پول اتمیک را می‌توان برای ذخیره و مبادله بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال به صورت ناشناس استفاده کرد.
  • رابط کاربری ساده: استفاده از کیف پول اتمیک ارز دیجیتال برای کاربران تازه کار و حرفه‌ای بسیار آسان است.
  • کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده: برای ایمن نگه داشتن کیف پول اتمیک، کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده و در کامپیوترها و موبایل‌های کاربران ذخیره می‌شوند.
  • پشتیبانی حرفه‌ای: کیف اتمیک ارز دیجیتال دارای خدمات مشتری ۲۴ ساعته است که از طریق چت آنلاین، ایمیل، صفحه سوالات پر کاربرد و سیستم تیکت ارائه می‌شود.

معایب

  • تعداد محدود ارزهای دیجیتال ارائه شده: اگرچه می‌توان ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت‌های بانکی در کیف پول خریداری کرد، اما تعداد آنها محدود است.
  • عدم سازگاری با کیف پول‌های سخت افزاری: کیف پول اتمیک مانند سایر کیف پول‌های نرم افزاری با کیف پول‌های سخت افزاری سازگار نیست.

امنیت کیف پول اتمیک ارز دیجیتال

کیف پول اتمیک کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارد. رمزهای خصوصی رمزگذاری شده و در دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌شوند. از نظر امنیت، کیف پول اتمیک ارز دیجیتال در صنعت ارزهای دیجیتال شهرت بسیار دارد چرا که تا کنون گزارشی مبنی بر نفوذ امنیتی به این کیف پول داده نشده است.

پس از اولین راه اندازی کیف پول اتمیک یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای برای بازیابی کلید خصوصی (به طور تصادفی) ایجاد می‌شود. سورس برنامه نویسی کیف پول اتمیک ارز دیجیتال منبع باز نیست. بنابراین این عبارت ۱۲ کلمه‌ای غیر قابل دسترس است.

حریم خصوصی در کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک در خط مقدم حریم خصوصی و ناشناس بودن است. در حالی که کیف پول یک آدرس جدید برای هر تراکنش ایجاد نمی‌کند و به صورت coinjoin فعال نیست، تراکنش‌ها کاملاً ناشناس هستند. برای اینکه یک کیف پول بتواند تراکنش‌های coinjoin را فعال کند، باید از انواع روش‌های ناشناس کردن تراکنش‌ها پشتیبانی کند.

راه اندازی کیف پول اتمیک

راه اندازی کیف پول اتمیک در رابط‌های مختلف (اعم از دسکتاپ یا موبایل) نسبتاً آسان است. درست مانند سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری، راه‌اندازی از سه مرحله اصلی پیروی می‌کند. دانلود و نصب، تنظیم عبارت اولیه ۱۲ کلمه‌ای برای پشتیبان و تنظیم رمز عبور کیف پول اتمیک.

کیف پول اتمیک در دسکتاپ

برای دانلود و نصب کیف پول اتمیک، به وب‌سایت atomicwallet.io مراجعه کرده و روی «Download» در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس با توجه به سیستم عامل کامپیوتر یا لب تاپ خود نسخه سازگار را دانلود کنید.

پس از نصب (به صورت معمول نصب می‌شود) کیف پول اتمیک را اجرا کرده و روی «Create wallet» کلیک کنید. یک رمز عبور قوی و ایمن برای خود انتخاب کنید. رمز عبور را تکرار کنید و روی «set password» کلیک کنید. کمی صبر کنید تا کیف پول بارگذاری شود.

یک عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای ایجاد می‌شود. آن را یادداشت کرده و روی «open wallet» کلیک کنید. سپس گزینه «enable Atomic Wallet to collect logs» را می‌بینید. این گزینه یک فرآیند است که به شما کمک می‌کند خطاهای سیستم کیف پول اتمیک ارز دیجیتال را (در صورت وجود) به راحتی تشخیص دهید.

به خاطر داشته باشید که رمز عبور کیف پول اتمیک خود را به همراه ۱۲ کلمه بازیابی یادداشت کرده و پنهان نگه دارید. چرا که اگر آن را گم یا فراموش کنید، جایگزینی برای آن وجود ندارد و سرمایه شما برای همیشه از دست می‌رود. همچنین به یاد داشته باشید که اعتبارنامه ۱۲ کلمه‌ای شما به منزله رمز عبور کیف پول اتمیک شماست. داشتن چنین اعتبارنامه‌هایی به معنای دسترسی کامل به ارزهای دیجیتالی شماست.

کیف پول اتمیک در تلفن همراه

برای دانلود نسخه موبایلی کیف پول اتمیک، به گوگل پلی استور برای دستگاه‌های اندرویدی یا اپل اپ استور برای iOS مراجعه کنید. «Atomic Wallet» را جستجو کرده و دانلود کنید. پس از باز کردن برنامه، دو گزینه به شما ارائه می‌شود: ایجاد یک کیف پول جدید یا بازیابی یک کیف پول قدیمی.

روی ایجاد یک کیف پول جدید کلیک کنید. یک رمز عبور اصلی تنظیم کنید، رمز عبور را تایید کنید و اجازه دهید کیف پول بارگیری شود. سپس عبارت backup seed به شما نمایش داده می‌شود که باید حداقل در دو مکان مختلف نوشته و ذخیره شود. به یاد داشته باشید، این کلید سرمایه شماست.

اگر می‌خواهید کیف پول یکسانی را در دو رابط مختلف، یعنی دسکتاپ و موبایل داشته باشید، باید از عبارت ۱۲ کلمه‌ای در قسمت «restore wallet» استفاده کنید.

کلام آخر

کیف پول اتمیک از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان خرید، مبادله و تبدیل ارزهای رمزنگاری شده را می‌دهد که کیف پول اتمیک ارز دیجیتال را به عنوان یک رقیب حرفه‌ای میان همتایان خود تبدیل کرده است.

کیف پول اتمیک ارزهای دیجیتال متنوعی مانند: بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، دوج کوین، کاردانو، ترون، سولانا، مونرو، اتریوم کلاسیک، استلار، Algorand، VeChain، دش، NEM، Ravencoin، بیت کوین گلد، Waves و…را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک با رابط کاربری آسان، یکی از کیف پول‌های محبوب برای کاربران تازه وارد و حرفه‌ای است. از مهمترین کارایی‌های کیف پول اتمیک: مدیریت سبد خرید، دسترسی سریع به تراکنش‌ها، امنیت، حریم خصوصی و ناشناس بودن است.

منابع:

https://www.investopedia.com/atomic-cryptocurrency-wallet-review-5235566

https://noandish.com/fa/news/153489/

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید