فواید کفش پاشنه بلند برای خانم های بسیار زیاد و باورنکردنی است. افرادی که به طور منظم کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشند، ممکن است طرز راه رفتن بهتری داشته باشند.در ادامه این مطلب از پارس مگ شما با تمامی فواید کفش پاشنه بلند آشنا خواهید شد.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش مشکی

فهرست محتوا نمایش

اهمیت پوشیدن کفش پاشنه بلند

علاقه به زیبایی و میل به بهتر بودن باعث بالارفتن میزان استفاده از کفش​های پاشنه بلند شده است. مصرفی که میانسالی خیلی از خانم​ها را با درد و ناراحتی زیاد در ناحیه پا و ستون فقرات همراه کرده است. 

همانطور که اکثر زنان در طول تاریخ فهمیده اند، مد های دوست داشتنی اغلب کمی راحتی را از ما می گیرد. از لباس ها و گن های بسیار تنگ و چسبان گرفته، تا کفش های پاشنه بلند. زیبا به نظر آمدن، گاهی به قیمت بسیار سنگینی برایمان تمام می شود. کفش های پاشنه بلند انگشتان پا را بهم می چسباند و به سمت پایین می کشاند و گاهی موجب فرو رفتن ناخن در پا می شود. در هر حال لزومی ندارد که کفش های دوست داشتنی پاشنه بلندتان را دور بیاندازید، و (خوشبختانه) راهکارهای زیر تا حدودی مشکل تان را حل خواهد کرد.

خانم هایی که کفش پاشنه بلند می پوشند در حقیقت تنها زمانی دچار مشکل خواهند شد که تصمیم به پوشیدن کفش تخت بگیرند. تاندون آشیل آن ها هنگام راه رفتن با کفش تخت به شدت کشیده می شود و احساس ناخوشایندی را در پا ایجاد می کند.

پژوهشگران پوشیدن کفش پاشنه بلند را آن قدر مضر نمی دانند، اما توصیه می کنند که دوستداران این مدل کفش برای پیشگیری از پا درد به تمرین های کششی بپردازند.

همچنین در پارس مگ بخوانید : معرفی بهترین روش ها برای از بین بردن بوی بد کفش

فواید کفش پاشنه بلند - کفش کرم

فواید کفش پاشنه بلند 

بهبود وضعیت بدن از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که وقتی روی پاشنه‌های خود می ایستید، کمرتان صاف تر است ؟

پوشیدن کفش پاشنه بلند ممکن است بتواند وضعیت بدنی شما را در درازمدت بهبود بخشد.

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار می‌تواند با هل دادن لگن به سمت جلو و تراز کردن ستون فقرات، حالت عمودی‌تر و صاف تری را در بدن ایجاد کند که به بهبود وضعیت کلی بدن منجر خواهد شد.

در نتیجه، میزان فشار روی کمر کاهش یافته و تراز ستون فقرات بهبود می یابد.

افزایش فعالیت عضلات از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفش پاشنه دار می تواند مانند ورزش کردن باشد.

کفش های پاشنه دار می توانند گروه های عضلانی خاصی را درگیر و تقویت کنند.

این گروه های عضلانی نه‌تنها شامل ماهیچه‌های ساق پا می‌شوند، بلکه هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار عضلات همسترینگ و باسن نیز درگیر می شوند.

این ماهیچه ها روی تثبیت بدن و حفظ تعادل هنگام راه رفتن تاثیرگذار هستند.

افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی هنگام راه رفتن از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی هنگام راه رفتن شود.

برداشتن گام های کوتاه تر و افزایش سرعت با کفش پاشنه بلند به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی در طول راه رفتن شود.

اوون بک، استادیار حرکت‌شناسی در دانشگاه تگزاس پیشنهاد کرده که کفش های پاشنه بلند ممکن است «یک ابزار تمرینی» برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند یا ورزشکارانی که مایلند سریعتر و با سهولت بیشتری حرکت کنند، باشند.

اما وی خاطرنشان کرد که تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش زنانه

افزایش آگاهی نسبت به وضعیت بدنی از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفش های پاشنه بلند می تواند روی دیگر اعضای بدن شما تأثیر بگذارد.

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار مستلزم این است که افراد نسبت به موقعیت بدن و تعادل خود آگاه‌تر باشند.

این افزایش آگاهی می تواند به بهبود هماهنگی و ثبات در حین راه رفتن و سایر فعالیت ها منجر شود.

افزایش اعتماد به نفس از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

اگرچه ممکن است که کفش های پاشنه بلند انگشتان پاهای شما را اذیت کنند، اما می توانند باعث افزایش اعتماد به نفستان شوند.

برای بسیاری از افراد، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند به احساس اعتماد به نفس و قدرت در آن ها کمک کند.

افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

از نظر ظاهری و زیبایی، پوشیدن کفش پاشنه بلند طرز راه رفتن را عوض می‌کند، به طوری که زانوها زاویه‌دار شده و باسن برای حفظ تعادل کمی برجسته‌تر می‌شود. پوشیدن کفش پاشنه بلند، پاها را ظریف‌تر و کشیده‌تر از آنچه در واقع هستند نشان می‌دهد. در واقع کاربرد اصلی استفاده از این کفش‌ها بلندتر نشان دادن پاها و افزایش جذابیت است.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش

سِت بودن با هر نوع استایلی از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

همچنین این سبک از کفش‌های زنونه با بیشتر استایل‌ها سازگاری دارد، به طوری که می‌توان آن‌ها را با لباس شب و شلوار جین نیز سِت کرد. بنابراین پوشیدن شلوار جین چسبان یا جوراب شلواری به همراه کفش پاشنه‌دار باعث کشیده‌تر نشان دادن پاها (به ویژه ساق پا) می‌شود. بهتر است با شلوار جین، کفش پاشنه بلند کلاسیک یا صندل مجلسی بپوشید.

مناسب برای زنان کوتاه قامت و چاق

کفش پاشنه بلند فقط برای زنان باریک اندام نیست، بلکه بانوانی که وزن زیادی دارند یا کوتاه قامت هستند نیز می‌توانند به طور چشمگیری ظاهر کلی خود را باریک‌تر و زیباتر نشان دهند. اگر می‌خواهید در مراسم و مهمانی افراد را جذب خود کنید، یک جفت کفش پاشنه بلند با یک دامن کوتاه تا بالای زانو را به تن کنید تا ساق پاهایتان بلند‌تر نشان داده شود.

تقویت عضلات ساق پا از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

استفاده از کفش پاشنه‌دار باعث تقویت عضلات ساقه پا (ماهچه دوقلو) می‌شود. به طور طبیعی زمانی که روی پنجه می‌ایستید و پاشنه پا را بالا می‌برید، عضله پشت ساق برجسته می‌شود. در واقع این عضله نقش مهی در راه رفتن، دویدن و پریدن فرد ایفا می‌کند. در بلند مدت و با استفاده زیاد از کفش پاشنه بلند، عضلات این ناحیه از پا تقویت می‌شود. همچنین برجسته شدن عضله این ناحیه به زیبایی بیشتر ساق پا کمک می‌کند.

فواید کفش پاشنه بلند - ساق پا

پاشنه بلند بهتر از پاشنه تخت است

 تحقیقات نشان می‌دهد که کفش‌های پاشنه بلند تا 5 سانت از قوس و شکل پا در هنگام راه رفتن حمایت می‌کند. در واقع کفش تخت دلیل اصلی کشیدگی عضلات انتهایی ساق و آشیل پا است که در بلند مدت باعث درد در ناحیه قوس پا می‌شود. به طور کلی، کفش باید به اندازه کافی دارای پاشنه باشد تا از اثرات جانبی به ستون فقرات و مشکلات متعدد در عضلات، تاندن‌ها و مفاصل پا جلوگیری کند.

کاهش مشکل آرتریت (تورم مفاصل) زانو از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

همانطور که در عنوان قبل بیان کردیم، پاشنه زیر 5 سانت نه تنها مضر نیست بلکه سودمند نیز است. راه رفتن با پاشنه تخت در بلند مدت بر روی مفاصل پا تاثیر می‌گذارد. آرتریت زانو مهمترین مشکل در عدم انتخاب کفش مناسب به ویژه از سنین 50 سال به بعد است. این مورد به دلیل اعمال وزن و عدم ایجاد تعادل نسبت به نیروی جاذبه اتفاق می‌افتد.

جلب توجه از سوی مردان از فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

ماهیت جذاب و فریبنده کفش پاشنه بلند بر هیچکس به ویژه مردان پوشیده نیست. از نظر روانی هرچه اندازه پاشنه کفش بیشتر باشد، مردان به سوی زنان بیشتر جذب می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که کفش پاشنه بلند باعث می‌شود زنان به راحتی از سوی مردان مورد پذیرش قرار گیرند. همچنین به طور ناخودآگاه مردان احترام بیشتری برای بانوان قائل هستند و ارتباط قوی‌تری با آن‌ها برقرار می‌کنند.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش مجلسی

نقطه نظرهای افراد مشهور درباره فواید کفش پاشنه بلند

کریستین لوبوتین (طراح مشهور کفش زنانه):

من از ایده‌ی طبیعی متنفر هستم. به عنوان مثال، من گردش در پارک را به طبیعت وحشی ترجیح می‌دهم. من دوست دارم که تماس انسان را ببینم. کفش پاشنه بلند یک اختراع کامل، و عجیب و غریب است. کفش‌ پاشنه بلند نوعی نگرش است و به زنان قدرتی وصف‌ناپذیر می‌دهد.

وینونا رایدر (بازیگر):

 آنچه شما می‌پوشید، شخصیت‌تان را نشان می‌دهد. بانوانی که کفش پاشنه بلند به پا می‌کنند، بسیار متفاوت با دخترانی هستند که کفش‌های ورزشی می‌پوشند. در واقع تفاوت در منحصر به بودن و زنانگی است.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش مجلسی

ایمی آدامز (بازیگر): 

من عاشق کفش‌هایی هستم که پاهایم را بلندتر نشان می‌دهد، زیرا بالاتنه من بلندتر از پایین تنه‌ام است. بنابراین کفش پاشنه دار به من کمک می‌کند تا این تضاد را برطرف کنم.

چارلیز ترون (بازیگر):

 اگر مردم داستان زندگی مرا بخوانند، متوجه خواهند شد که اگر بخواهد با من در ارتباط باشد، باید مرا با کفش‌های پاشنه بلند رنگی‌ام بخواهند.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش رنگی

سلما هایک (بازیگر): 

اگر به علت پوشیدن پاشنه بلند نبود، من هنوز همان کودک 10 ساله در Coatzacoalcos (شهری در مکزیک) بودم.

ویکتوریا بکهام (خواننده و طراح لباس):

 من فکر می‌کنم مهمترین ویژگی یک زن اعتماد به نفسش است، اما اعتماد به نفس به روشی فروتنانه، نه به طرز متکبرانه. عینک آفتابی و یک جفت کفش پاشنه بلند توجه هر فردی را جلب می‌کند.

مرلین مونرو (بازیگر): 

من نمی‌دانم کفش پاشنه بلند را چه کسی اختراع کرده، ولی این را خوب می‌دانم که همه زنان به او خیلی بدهکارند!

ایرنا شایک (مدل):

من از 10 سالگی عاشق کفش پاشنه بلند بودم، با اینکه برای همکلاسی‌هایم بسیار خنده‌دار بود. اما من چیزی را که دوست می‌داشتم پوشیدم و به نظرات مردم توجهی نداشتم، همانطور که در حال حاضر به آن‌ها اهمیت نمی‌دهم.

فواید کفش پاشنه بلند - کیف

ویژگی کفش‌های پاشنه بلند زنانه

زیبایی

شاید تعداد معدودی از خانم‌ها پیدا شوند که کفشی جز کفش‌های پاشنه بلند را به عنوان زیباترین و شکیل‌ترین کفش‌ها معرفی کنند، اما اکثریت خانم‌ها به اتفاق معتعقدند که کفش‌های پاشنه بلند زیباترین نوع کفشی است که یک خانم می‌تواند برای مجالس بزرگ و شیک مانند عروسی و تولد، یا برای جلسات و مراسم‌های رسمی انتخاب کند.

 تنوع بالا

زیبایی کفش‌های پاشنه بلند از عناصر زیادی وام‌دار است. عناصری چون: تنوع زیاد جنس مواد اولیه، تنوع بالای طرح‌های ظاهری و مدل‌های پاشنه و تنوع بالای رنگ‌هایی که می‌توان برای کفش‌های پاشنه بلند در نظر داشت.

 ست‌پذیری بالا

کفش‌های پاشنه بلند با بسیار از استایل‌های گوناگون و رنگارنگ می‌تواند منطبق شود و یک تیپ ظاهری عالی را برای افراد تشکیل دهد.

فواید کفش پاشنه بلند - شلوار

محبوبیت بالا

این کفش‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که هر مدل از آن‌ها را پای بسیاری از فرهیختگان و افراد سرشناس جهان دیده‌اید یا این افراد راجع به این کفش نظری داده‌اند.

 متفاوت نمودن قد و استایل خانم‌ها

یکی از بارزترین ویژگی‌ها و مزیت‌های کفش‌های پاشنه بلند، افزایش قد و قامت خانم‌هاست، این ویژگی خصوصا برای خانم‌های که ریز نقش بوده و بخاطر کوتاهی قامت دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند بسیار مفید است و می‌تواند در ارتقاء روابط اجتماعی این افراد نقشی موثری را ایفا کند. همچنین این کفش‌ها با ایجاد قوس بیشتر در ناحیه کمر، قفسه سینه را جلو تر از حالت عادی نشان داده و اصطلاحا فرد را کمرباریکتر نشان می‌دهند.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش کرم

چه نکاتی را باید برای انتخاب کفش پاشنه بلند مد نظر داشت ؟

بسیاری از متخصصان ارتوپد پیشنهاد می دهند از کفش های بدون پاشنه استفاده شود؛ اما مشکل در انتخاب کفش پاشنه بلند است که با رعایت نکاتی که در ادامه برای شما بازگو می کنیم، سللامتی شما به خطر نمی افتد.

سایز مناسب پا را انتخاب کنید.

کفش پاشنه بلند باید دقیقاً سایز پای شما باشد. کفش بزرگ تر و یا کوچک‌تر از پای شما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در کفش های گشاد امکان در رفتگی مچ پا وجود دارد و کفش های تنگ باعث فشار آوردن به انگشتان پا می شود؛ بنابراین کفش باید کاملاً اندازه ی پای شما باشد. این امکان وجود دارد که طی چند سال سایز پای شما کوچک تر و یا بزرگ تر شده باشد. این عمل دلایل متعددی دارد مانند تغییرات هورمونی، افزایش سن و یا تغییر در بافت نرم پا. گاهی ممکن است کفش عروسی شما دیگر اندازه ی پای شما نباشد، کفش خراب نشده و بخاطر این مسئله متعجب نشوید.

کفش باید کفی مناسب داشته باشد.

کفی کفش نکته ای است که کمتر خانمی به آن توجه می کند. کفی کفش و راستایی که پاشنه به آن طرف سوق پیدا می کند، یکی از عواملی است که روی راحتی کفش تأثیرگذار است. وجود بند روی مچ پا در بعضی از کفش های پاشنه بلند بسیار دردناک خواهد بود؛ بنابراین کفی کفش باید ضخامت مناسبی داشته باشد تا قوس پا را بگیرد.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش پاشنه دار

کفشی انتخاب کنید تا از پا پشتیبانی کند

انتخاب کفش های ظریف توصیه نمی شود، زیرا این نوع کفش ها از پا پشتیبانی یا نگهداری نمی کنند. در این مدل کفش ها، پوست پا ناچار است وزن شما را تحمل کند و در انتهای وز با یک پای متورم و دردناک روبرو خواهید شد. پس انتخاب کفش پاشنه بلند زنانه را با پشتیبان مناسب فراموش نکنید.

کفش باید مناسب با پنجه پا باشد

به علت اینکه پاشنه از پنجه پا بالاتر قرار می گیرد، پنجه بزرگ‌تر دیده می شود؛ بنابراین باید کفشی را انتخاب کنید که پنجه آن از پنجه شما بزرگ‌تر باشد. کفش های نوک هشتی توصیه نمی شود، بهتر است کفش هایی با پنجه گرد را انتخاب نمایید.

فواید کفش پاشنه بلند - کفش

نکات مهم

نگذارید پاهایتان پینه ببندد

تحقیقات جدید نشان می دهد که 80% خانم ها مشکلاتی در ناحیه پا دارند که 15% شان مربوط به پینه بستن است. تغییر شکل (دردناک) مفاصل در ناحیه انگشت شست پا اکثر اوقات ژنتیکی است اما می تواند با پوشیدن کفش های پاشنه بلند بسیار تنگ بدتر شود؛ زیرا به اطراف انگشت فشار زیادی وارد می کند. بنابراین سعی کنید که کفش هایی متناسب با اندازه پاهایتان بپوشید.

حتی اگر کفش، عامل اصلی پینه بستن نباشد، تا حد قابل توجهی می تواند مشکل را وخیم تر کند. پس اگر متوجه شدید کفشتان انگشت ها را بهم می فشارد از پوشیدن آن خودداری کرده و کفش هایی انتخاب کنید که انگشتان پا براحتی در آن جابه جا شود. بهترین ارتفاع پاشنه برای حفظ راحتی، حدود 4 سانتی متر است.

استفاده از پاشنه بلندهای «پشت باز» را محدودتر کنید

برای ما خانم ها به تجربه ثابت شده است که انواع کفش های پاشنه بلند، تاثیرات و عوارض یکسانی ندارند. پاشنه بلند های «پشت باز»، و یا آن هایی که در ناحیه قوزک پا «بنددار» هستند، آسیب بیشتری به پا می رسانند و دلیل آن ایجاد فشار بیشتر به پنجه پا در حین حرکت است. بنابراین به شما توصیه می کنیم از اینگونه کفش ها کمتر استفاده کنید.

در خرید کفش، حضور شخص الزامی است

هرگز کفش و بخصوص کفش های پاشنه بلند را بصورت آنلاین یا بدون امتحان کردن آن در فروشگاه خریداری نکنید.

از پاشنه دار هایی با ارتفاع مختلف استفاده کنید

سعی کنید کفش پاشنه بلندتان را تمام طول روز، و هر روز نپوشید. آن را مرتبا تغییر دهید. مثلا یک روز کفش پاشنه بلند بپوشید، فردایش پاشنه تخت بپوشید و روز بعدی کفشی با پاشنه متوسط بپوشید. در اینصورت علاوه بر اینکه عوارض کفش و درد پا را کم می کنید، می توانید همگام با مد پیش رفته و به ظاهر خود، تنوع بدهید.

فواید کفش پاشنه بلند - پا

حرکات کششی در ناحیه ساق پا انجام دهید

این تمرین می تواند عوارض کفش پاشنه بلند (که موجب کوتاه شدن ماهیچه و ایجاد درد می شود) را تا حدودی کم کند:
رو به دیوار بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوها را کمی خم کنید، یک پایتان را به اندازه یک قدم جلوتر بگذارید و دستان را به دیوار تکیه دهید. پای جلو را خم کرده و پای عقبی را صاف نگه دارید. کف هر دو پایتان باید روی زمین باشد. به سمت دیوار خم شوید، بطوریکه در ماهیچه های ساق و پاشنه پا کشیدگی را احساس کنید. اندکی حالت خود را حفظ کرده و سپس به حالت نخست باز گردید.
سعی کنید این تمرین را هر روز انجام دهید، بخصوص بعد از روزی که پاشنه بلند می پوشید.

یک جفت کفش پاشنه تخت به همراه خود داشته باشید

همه ما این شرایط را تجربه کرده ایم که با کفش مورد علاقه مان از خانه خارج شویم و بعد از ساعاتی درد را احساس کنیم. بنابراین به همراه داشتن کفش تخت (بخصوص اگر به جشن عروسی می روید)، به شما این امکان را می دهد که در طول زمان پذیرایی و شام بتوانید کمی به پاهایتان استراحت دهید. و به همین ترتیب، وقتی با دوستانتان به گردش می روید به همراه داشتن کفش تخت، به شما این امکان را می دهد که در طول زمان رفتن و برگشتن کمی از فشار کفش پاشنه بلند را کاهش دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید