تمیز کردن کیف و کفش چرم نباید مانند تمیز کردن باقی کیف و کفش های ما باشد.تمیز کردن کیف و کفش چرم اصول مخصوص به خود را دارد که ما در این مطلب از پارس مگ این اصول را به شما آموزش می دهیم.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف قهوه ای

سال‌هاست که در صنعت مد جهان کیف‌های چرمی بین خانم‌ها و آقایان جزو محبوب‌ترین اکسسوری‌ها به حساب می‌آیند. اما گرد و غبار، لکه‌ها و خراش‌های ایجاد شده روی سطح کیف ممکن است باعث شوند کیف‌های چرمی‌تان کهنه به نظر برسند و جلوه‌ی زیبای خودشان را از دست بدهند.

فهرست محتوا نمایش

توصیه های مهم در نگهداری و تمیز کردن کیف و کفش چرم

1- کفش چرم خود را دور از نور خورشید نگاه دارید:

نور خورشید چرم را خشک و باعث شکننده شدن آن می شود با خشک شدند چرم ترک خورده و از بین می رود.

2- جنس چرمی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید:

زمانی که از وسیله ای چرم خود استفاده نمی کنید آن را در جای خشک و خنک قرار دهید به این دلیل که کپک ها فرصت رشد روی لوازم شما نداشته و کالای چرم کیفیت خود را از دست ندهد.

3-گاهی چرم را نم دار کنید:

اگر متوجه خشک شدن کیف و یا کفش چرم خود شدید با استفاده از روغن های مخصوص مانع از آسیب به آن شوید.

4- با یک لباس نم دار چرم را تمیز کنید:

تمیز نگاه داشتن چرب از گرد و خاک یکی از روش های افزایش طول عمر این متریال گران قیمت است .با یک پارچه ای نرم و نمدار سطح لوازم چرمی خود را تمیز کنید.

5- هرگز چرم را با صابون و یا شوینده های شیمیایی تمیز نکنید:

این جنس شوینده های شیمیایی چرم را خشک و رطوبت آن را از بین می برند. در این شرایط کالای شما مقاوت سابق را نخواهد داشت و دچار ترک و سوراخ خواهد شد.

6- چرم خیس شده را به درستی خشک کنید:

اگر هنگام رانندگی با موتور و یا پیاده روی کاپشن ، کت و.. چرم شما خیس شد هرگز ان را کنار اجاق و یا آتش خشک نکنید چرا که این اشتباه آن را بسیار ضعیف خواهد کرد. بهترین روش برای خشک کردن چرم خیس استفاده از پارچه ای خشک و البته نرم است.

7- چرم را با روغن بچه براق کنید 

برای براق شدن چرم چند قطره روغن بچه روی کفشتان بریزید و با یک دستمال به آرامی روغن را در سراسر کفش پخش کنید.

فقط حواستان باشد که این اقلام کوچکترند و به مقدار کمتری روغن بچه نیاز دارند. می توانید از همان روش براق کردن کفش و کیف برای این اقلام نیز استفاده کنید.

همچنین در پارس مگ بخوانید : نحوه شستن کفش در لباسشویی مرحله به مرحله | نباید ها و نکات کلیدی

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کفش

روش های تمیز کردن کیف و کفش چرم به صورت کامل

۱- یک پارچه نرم و مناسب انتخاب کنید و آن را مرطوب کنید. روی کیف را کاملا با این دستمال نم دار پاک کنید و گرد و غبار‌ها را از بین ببرید.

توجه: دقت داشته باشید که نباید از دستمال خیس استفاده کنید، کشیدن آب زیاد با دستمال روی چرم، آن را خراب می‌کند.

۲- با استفاده از یک تمیز کننده چرم موجود در فروشگاه‌ها هم می‌توانید کیف چرمی را تمیز کنید. مقداری تمیز کننده چرم را روی یک دستمال اسپری کرده و روی کیف را تمیز کنید.

به عنوان تمیز کننده می‌توانید از محلول آب گرم و چند قطره شامپو یا شامپو بچه هم استفاده نمایید.

۳- قسمت‌هایی از چرم که رنگ گرفته و با یک بار تمیز کردن، پاک نمی‌شود را چند بار به آرامی دستمال بکشید. روی کیف چرمی را محکم دستمال نکشید، زیرا باعث از بین رفتن و ساییده شدن دانه‌های چرم می‌شود.

۴- برای تمیز کردن مواد شوینده از روی کیف چرمی، یک حوله نرم و خشک بردارید و به صورت دایره‌ای روی کیف بکشید و کیف را خوب تمیز کنید.

۵- ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا کیف کاملا خشک شود. اگر عجله دارید کیف را در هوای آزاد قرار دهید تا سریع‌تر خشک شود.

توجه: برای خشک کردن کیف هرگز از سشوار، گرمای بخاری یا نور خورشید استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود کیف چرمی حالت و استایل خود را از دست بدهد. 

۶- بعد از خشک شدن کامل کیف، یک کرم مرطوب‌کننده بدون چربی یا نرم‌کننده مخصوص چرم را روی یک حوله نرم ریخته و با حرکات دایره‌ای روی کیف بکشید. نرم‌کننده باعث حفظ انعطاف پذیری کیف چرمی می‌شود.

توجه: از نرم کننده‌ها و لوسیون‌های معمولی و چرب دست استفاده نکنید، زیرا چرم را لکه دار کرده و آن را از بین می‌برد.

۷- در انتها چرم را با یک دستمال میکروفیبر یا یک حوله نرم به آرامی تمیز کنید. این کار به کیف چرمی درخشندگی می‌بخشد.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف شتری

از بین بردن خراش ها و لکه ها و تمیز کردن کیف و کفش چرم 

۱- برای تمیز کردن لکه ابتدا آب را امتحان کنید، کمی آب را روی دستمال کاغذی یا توپ پنبه‌ای بریزید و لکه‌های روی چرم را به آرامی پاک کنید. گاهی آب همه لکه‌ها را از بین خواهد برد.

۲- برای از بین بردن لکه‌های روی چرم، شیشه پاک کن را روی لکه کیف چرمی اسپری کنید و با یک دستمال کاغذی، پنبه یا حوله نرم لکه را از روی کیف به خوبی پاک کرده و از بین ببرید.

۳- قسمت‌هایی از کیف چرمی که دچار خراش یا ساییدگی شده‌اند را می‌توانید با کمی وازلین ترمیم کنید. با یک گوش پاک کن یا توپ پنبه‌ای کوچک، وازلین را روی خراش بکشید و با حرکات دایره‌ای شکل، وازلین را روی چرم بمالید. با این کار ساییدگی و خراش‌های روی چرم تا حد زیادی ترمیم می‌شود.

۴- برای لکه‌های مقاوم و لکه‌های رنگ روی کیف چرمی، از الکل کمک بگیرید. یک توپ پنبه‌ای یا گوش پاک کن را کامل درون الکل فرو کنید و روی لکه‌های رنگی با حرکات دایره‌ای بکشید. اگر لکه با یک بار کشیدن پنبه الکلی از بین نرفت، چند بار این کار را تکرار کنید.

توجه: به جای استفاده از الکل می‌توانید از محلول لاک پاک کن یا استون هم استفاده کنید. استون غلیط‌تر از الکل است و باید در مصرف آن روی چرم دقت لازم را داشته باشید.

۵- اگر لکه روی یک سطح از کیف باشد، یا لکه برجسته مثل قهوه خشک شده روی کیف وجود دارد، روی آن چسب نواری بچسبانید و آن را سریع بکشید. این کار برای لکه‌های چربی، رژ لب، ریمل و غذا بسیار عالی است.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف کرم

تمیز کردن کیف چرم سفید

تمیز نگه داشتن چرم سفید زحمت خاص خود را دارد اگر می‌خواهید از این کالای لوکس استفاده کنید، بهتر است با نحوه تمیز کردن آن در شرایط مختلف آشنا شوید.

تمیز کردن کیف چرم سفید با آب و صابون مایع

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که اسفنج خود را با آب مقطر و چند قطره صابون مایع آغشته کنید.
  • آب اسفنج را کامل بگیرید، سپس سطح کیف خود را به آرامی پاک کنید.

پاک کردن لکه های خودکار از روی چرم سفید

برای پاک کردن لکه های خودکار از روی چرم سفید خود می‌توانید آن را با الکل و پنبه پاک کنید. برای این کار پنبه را به آرامی روی خودکار بکشید و بعد خشک کنید.

پاک کردن لکه های چربی از روی چرم سفید

ممکن است چرم شما با لکه های چربی آلوده شده باشد برای پاک کردن لکه های چربی می‌توانید از آرد ذرت استفاده کنید. برای این کار مقداری آرد ذرت را با مسواک به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه های چربی بمالید. سپس این قسمت را با آب مقطر و چند قطره صابون مایع پاک کنید.

پاک کردن لکه های سیاه از روی چرم سفید

آب اکسیژنه و بوراکس برای پاک کردن لکه های سیاه روی چرم سفید بسیار موثر است. سعی کنید با گوش پاک این مخلوط را روی لکه‌های سیاه بمالید و بعد از پنج دقیقه آن را خشک کنید.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف سفید

تمیز کردن کیف و کفش چرم با پوست موز

ترکیبات موجود در پوست موز ذرات و جرم تجمع یافته روی چرم را از بین می‌برد و باعث براق شدن آن می‌شود. برای تمیز کردن چرم با پوست موز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوست موز را بردارید و قسمت سفید داخلی آن را روی کیف چرم بمالید.
  • سپس یک دستمال نخی بردارید، آن را روی چرم بکشید تا جرم و کثیفی از بین برود و سطح کیف براق‌تر شود.
  • در نهایت کیف را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن کیف و کفش چرم با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های مناسب برای نگهداری و تمیز کردن کفش چرم است. همچنین با روغن زیتون می‌توان کیف‌های چرم را تمیز، نرم‌تر و براق‌تر کرد. حتی می‌توانید روغن زیتون را با خیال راحت جایگزین واکس یا دیگر محصولات مراقبتی کیف کنید. پس اگر احساس می‌کنید چرم کیفتان کدر شده و ظاهر کثیفی دارد، حتما از روغن زیتون استفاده کنید. برای این منظور چند قطره روغن زیتون را روی کیف بریزید و با استفاده از دستمال نرم و تمیز، روغن را روی سطح چرم پخش کنید.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف بنفش

از بین بردن لکه‌های روی سطح کیف‌های چرمی

پس از پاکسازی با محلول تمیزکننده ممکن است برخی لکه‌های روی سطح کیف از بین نروند، در این حالت می‌توانید از روش‌های زیر برای از بین بردن لکه‌های روی کیف چرمی استفاده کنید.

استفاده از پاک‌کننده‌ی لاک ناخن و یا الکل رابینگ (ایزوپروپیل الکل) برای لکه‌های رنگی

این دو ماده برای از بین بردن لکه‌ها به ویژه لکه‌های جوهری روی سطح چرمی بسیار مؤثرند. یک تکه پنبه یا گوش پاک‌کن را با پاک‌کننده‌ی لاک یا الکل رابینگ آغشته کنید و لکه را پاک کنید. به خاطر داشته باشید که برای پاک کردن لکه نباید پنبه را روی سطح چرم بسابید، چرا که لکه جوهر روی سطح چرم پخش می‌شود، بلکه کافی است همان بخش لک شده را به آرامی انقدر با پنبه تمیز کنید تا لک روی آن محو شود. پس از اینکه لک محو شد، روی همان قسمت را با پارچه‌ی مرطوب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

جوش شیرین یا نشاسته‌ی ذرت برای لکه‌های چربی

برای از بین بردن لکه‌های چربی روی سطح چرم، کمی پودر جوش شیرین یا نشاسته‌ی ذرت روی لک بپاشید و با یک پارچه‌ی نرم و مرطوب آن را روی سطح لک بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. این دو ماده چربی روی چرم را پس از چند ساعت جذب می‌کنند. پس از این که لکه تمیز شد با یک پارچه‌ی ‌مرطوب، نشاسته و یا جوش شیرین را از روی سطح چرم پاک کنید.

وازلین برای ساییدگی و خراش

قسمت‌هایی از کیف چرمی که دچار خراش یا ساییدگی شده‌اند را می‌توانید با کمی وازلین ترمیم کنید. با یک گوش پاک‌کن یا توپ پنبه‌ای کوچک، وازلین را روی خراش بکشید و با حرکات دایره‌ای شکل، آن را روی چرم بمالید. با این کار ساییدگی و خراش‌های روی چرم تا حد زیادی ترمیم می‌شود.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف کرم

براق کردن و تمیز کردن کیف و کفش چرم

استفاده از جلادهنده‌ها و براق‌کننده‌های سطح چرمی باعث می‌شود کیف‌تان نوتر و زیباتر به نظر برسد. پس از این که کیف چرمی‌تان را پاکسازی کردید و لکه‌های روی آن را از بین بردید، می‌توانید از واکس‌های بی‌رنگ مخصوص چرم و یا روغن مخصوص چرم استفاده کنید. استفاده از واکس چرم یکی از بهترین روش‌های براق کردن چرم است. واکس علاوه بر اینکه جلوه‌ی زیبایی به چرم می‌دهد، از خشک شدن آن هم جلوگیری می‌کند.

اگر واکس و یا روغن مخصوص چرم در اختیار نداشتید، می‌توانید با استفاده از سرکه و روغن بذر کتان یک واکس چرم تهیه کنید؛ به این صورت که ۱ قسمت سرکه با ۲ قسمت روغن بذر کتان ترکیب کنید و با یک پارچه‌ی نرم آن را روی سطح کیف بکشید.

روغن بچه و وازلین هم یکی دیگر از موادی هستند که می‌توانید برای نرم کردن و براق کردن کیف چرمی‌تان از آن استفاده کنید. هرگز از دنبه، روغن زیتون و… برای نرم کردن چرم استفاده نکنید. استفاده از دنبه سبب کدر شدن سطح چرم و بوی بد آن خواهد شد.

 پاك كردن لكه خودكار از روي کیف چرم مصنوعی

اولین نکته ای که باید برای پاك كردن لكه خودكار از روي کیف چرم قهوه ای به آن دقت کنید، سرعت عمل است؛ یعنی اینکه هر زمان که متوجه شدید لکه خودکار بر روی کیف چرم وجود دارد، باید همان لحظه برای از بین بردن لکه روی چرم مصنوعی اقدام کنید. چون هر چه از زمان آن بگذرد، پاک کردن آن سخت تر میشود و حتی شاید بعد از مدتی، پاك كردن لكه خودكار از روي کیف چرم مصنوعی غیرممکن شود. چون لکه های خودکار، میتوانند به داخل چرم نفوذ کنند که در این لحظه باعث میشود مراحل نظافت کیف چرم سخت یا غیرممکن شود.

بسیاری از مصرف کنندگان کیف چرم و بدون اینکه در جریان باشند، از الکل برای پاك كردن خودكار روي چرم قهوه ای استفاده میکنند که این کار کاملا اشتباست؛ الکل به صورت مستقیم بر روی عمر کیف های چرم تاثیر میگذارد و بعد از مدتی باعث میشود تا ظاهر زیبای خودش را از دست بدهد.

کاری که باید شما باید برای پاک کردن لکه خودکار روی کیف چرم انجام دهید، استفاده از سرکه و یک دستمال است؛ به اینصورت که سرکه را بر روی دستمال بریزید و سپس آن را به آرامی بر روی محلی که میخواهید نظافت کنید بمالید. به همین راحتی توانستید مراحل پاك كردن خودكار روي چرم را انجام دهید! پس اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که چگونه خودکار را از روی کیف چرم پاک کنیم، استفاده از الکل میتواند یکی از بهترین راه حل ها باشد.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف قرمز

پاک کردن لکه جوهر از روی چرم

پاک کردن لکه جوهر از روی چرم، تفاوتی با پاک کردن لکه خودکار ندارد و مراحل انجام آن هم دقیقا شبیه به هم است؛ پس برای اینکه لکه های جوهر را از روی کیف چرم پاک کنید، باید از سرکه و یک دستمال تمیز استفاده نمایید.

از بین بردن رنگ از روی کیف چرم

یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که باعث میشود تا افراد در اینترنت به سراغ سرچ کیف چرم را چطور تمیز کنیم بروند، وجود لکه های رنگ بر روی کیف چرم است. در بین تمامی لکه هایی که تا به الان معرفی کردیم، پاك كردن رنگ از روي كيف چرم، بسیار سخت تر است که درواقع برای پاک کردن آن، کمی نیاز به مهارت و تخصص دارید. البته اگر کمی هم پرس و جو کرده باشید، قطعا با محلول های مختلفی مواجه شدید؛ ولی واقعیتش را بخواهید، اکثر این محلول ها اصلا نمیتوانند کارایی داشته باشند و هیچ کمکی به از بین بردن رنگ از روی کیف چرم نمیکنند.

چرا ؟ چون چرم، قابلیت نفوذ پذیری دارد؛ یعنی به محض اینکه رنگ به چرم برخورد کند، چرم آن را جذب میکند که درنهایت باعث سخت شدن مراحل نظافت کیف چرم میشود.

از بین بردن کپک از روی کیف چرم

وجود کپک بر روی کیف های چرم هم یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث میشود تا به دنبال جوابی برای چگونه کیف را تمیز کنیم باشند. برای از بین بردن کپک از روی کیف چرم، شما نیاز به یک مواد شوینده دست ساز قوی دارید. حالا این مواد شوینده دست ساز از چه مواردی ساخته میشوند:

  • محلول شستشو
  • یک قاشق مربا خوری شامپو
  • سه قطره سرکه

پس از اینکه این محلول را تهیه کردید، سپس نیاز به یک پارچه خشک و تمیز دارید؛ فقط کافی است که پارچه تمیز را به این محلول آغشته کنید و سپس آن را به آرامی بر روی کیف چرم بکشید.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف زرد

پاک کردن لکه از روی چرم ورنی

برای پاک کردن لکه از روی چرم ورنی شما نیاز به یک محلول از ترکیب آب و سرکه دارید؛ ابتدا مقداری آب و سرکه (به نسبت یکسان) را با یکدیگر ترکیب کنید؛ در مرحله بعدی برای از بین بردن لکه روی کیف ورنی، باید یک پارچه تمیز را تهیه کرده و آن را به محلول آب و سرکه آغشته کنید؛ سپس باید پارچه آغشته شده به محصول را به شکلی ملایم، بر روی سطح کیف چرم بکشید.

پاک کردن لکه از روی چرم معمولی

تفاوتی در بین پاک کردن لکه از روی چرم معمولی و چرم ورنی نیست؛ برای از بین بردن لکه های چرم معمولی هم نیاز به محلول آب و سرکه دارید؛ سپس باید پارچه را به محلول تولید شده آغشته کرده و بر روی کیف چرم معمولی بکشید.

برای تمیز کردن کیف و کفش چرم طبيعي چه کارهایی نباید انجام داد ؟

اگر به دنبال تحقیق کردن درباره کیف چرم رو چطوری تمیز کنیم باشید، قطعا با روش های بسیار زیادی مواجه میشوید؛ برخی از روش و راه حل ها از تجربه است و برخی هم فقط یک چیزی در یک جایی شنیدند و آن را به اشتراک گذاشتند؛ ولی باید بدانید که کیف چرم، به یکسری مواردی بسیار حساس است و ممکن است که اگر از آنها برای پاک کردن کیف چرم استفاده کنید، مشکلات بسیار بزرگ تری را به وجود بیاورند. در ادامه، لیستی از مواردی که نباید از انها در تمیز کردن کیف چرم استفاده کنید را به شما معرفی میکنیم:

  • دنبه یا روغن دنبه برای چرم، روغن زیتون و …
  • برای خشک شدن، آن را در بالای شوفاژ، بخاری، رادیاتور و … قرار ندهید.
  • واکس پارافین دار
  • اگر به فکر نگهداری کیف چرم در مدت زمان طولانی هستید، به هیچ وجه اجسام سنگین را بر روی آن یا داخل آن قرار ندهید.
  • زمانی که میخواهید کیف چرم را در کمد یا جایی قرار دهید، حتما مطمئن شوید که خیس نباشد.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف دسته دار

تمیز کردن کیف و کفش چرم رنگ روشن به چه صورت است ؟

در ادامه بحث کیف چرم را چطور تمیز کنیم، بهتر است که کمی هم درباره روش تمیز کردن کیف چرم سفید یا تميز كردن كيف چرمي رنگ روشن بپردازیم. برخلاف باور عموم، کیف های چرم زیادی هم هستند که در طرح و رنگ های روشن تولید و عرضه میشوند؛ این کیف ها هم به مانند رنگ های تیره، ممکن است که به دلایل مختلفی، نیاز به نظافت داشته باشند. برای همین ممکن است که در این لحظه، به دنبال روشی برای تمیز کردن کیف های چرمی رنگ روشن باشید. در ادامه این بخش، قصد داریم ببینیم که کیف چرم سفید را چگونه تمیز کنیم ؟!

  • اولین جواب به سوال چگونه کیف های رنگ روشن را تمیز کنیم، استفاده از آب مقطر و چند قطره صابون مایع است؛ ولی برای استفاده از این روش، نیاز به یک اسفنج دارید که آن را به این محلول آغشته کنید؛ سپس آب اسفنج را به خوبی بگیرید و آن را بر روی سطح کیف بکشید.
  • آرد ذرت هم میتواند یک روش عالی برای از بین بردن لکه روی کیف سفید باشد؛ مخصوصا برای پاک کردن لکه های چربی! در این لحظه باید آرد ذرت را با کمک مسواک و به مده 10 دقیقه، بر روی لکه های چربی موجود در کیف چرمی سفید بکشید.
  • سومین روش برای تمیز کردن چرم سفید که معمولا هم برای برطرف کردن سیاه شدن کیف چرم سفید استفاده میشود، آب اکسیژنه و بوراکس است؛ میتوانید با استفاده از گوش پاک کن، مقداری از این محلول ها را بر روی لکه های سیاه کیف چرم رنگ روشن بریزید و سپس بعد از 5 الی 10 دقیقه، آن را با یک پارچه تمیز، خشک کنید. به همین راحتی، شما میتوانید اقدام به از بین بردن لکه سیاه روی کیف سفید کنید.

البته نکاتی که در بالا برای تميز كردن كيف چرم مصنوعي سفید توضیح دادیم، شاید در همه لحظات جوابگو نباشد؛ درواقع این روشها، جزو روشهای خانگی هستند؛ اگر این روشها را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید، بهتر است که به سراغ یک متخصص چرم بروید.

تمیز کردن کیف و کفش چرم - کیف

نکات مهم در تمیز کردن کیف و کفش چرم

به خاطر داشته باشید که علاوه بر پاکسازی و ترمیم کیف‌های چرم، چگونگی نگهداری و استفاده از آن‌ها هم می‌تواند در عمر کیف و ظاهرشان بسیار تأثیرگذار باشد. برای این که کیف‌های چرمی‌تان کیفیت خود را حفظ کنند و عمر طولانی‌تری داشته باشند موارد زیر را رعایت کنید.

  • چرم به صورت کامل ضد آب نیست. اگر چرم به شکل %۱۰۰ ضد آب ساخته شود قسمتی از خواص طبیعی آن از دست می‌رود. بنابراین اکثر چرم‌ها بر اثر برف و باران شدید و بلند مدت ممکن است آسیب ببینند یا تغییر شکل دهند. برای بالا بردن مقاومت چرم در برابر برف و باران، می‌توانید از فروشگاه‌های محصولات ‌چرم، اسپری ضدآب‌کننده‌ی چرم تهیه کنید.
  • برای پیشگیری از تغییر حالت محصول چرم، از قرار دادن اشیای سنگین داخل آن خودداری کنید.
  • هیچ وقت کیف چرمی را در کاور پلاستیکی و نایلونی قرار ندهید چون ممکن است چرم عرق کند و همین موضوع سبب آسیب رسیدن به آن می‌شود. به جای کاور پلاستیکی می‌توانید از کاورهای نخی و پارچه‌ای استفاده کنید.
  • چرم بسیار حالت‌پذیر است بنابراین برای نگهداری از کیف‌های چرمی‌، آن‌ها را از میخ چوبی و یا فلزی آویزان نکنید تا شکل ظاهری‌شان تغییر نکند. بهترین راه نگهداری کیف‌های چرمی این است که یک طبقه را در کمدتان به نگهداری این کیف‌ها اختصاص بدهید و دقت کنید که کیف‌ها روی هم مچاله نشوند چرا که حالت خود را از دست می دهند.
  • کیف‌های چرمی‌تان را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا کپک‌ها فرصت رشد روی لوازم شما نداشته و کالای چرم کیفیت خود را از دست ندهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید