تفاوت هودی و دورس و ژاکت در جنس و پارچه و مدل و کاربرد آن هاست.هر سه جزو لباس های پاییزی هستند.در این مطلب از پارس مگ شما با تفاوت این سه بیشتر آشنا میشوید.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی قرمز

ژاکت، پلیور، هودی و دورس همگی بخشی از کمد لباس‌های ما در روزهای سرد سال هستند. با وجود این، بسیاری از مردم تفاوت این لباس‌ها با یکدیگر را نمی‌دانند.

درست است که همه‌ی این لباس‌ها برای گرم نگه داشتن و راحتی شما ساخته شده‌اند اما با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توانید از این لباس‌ها برای استایلی جذاب کمک بگیرید. در این مطلب، توضیح می‌دهیم که به چه لباس‌هایی ژاکت، پلیور، هودی و دورس گفته می‌شود. در ادامه نیز تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر را شرح می‌دهیم و نکاتی برای استایل با این لباس‌ها معرفی می‌کنیم.

همچنین در پارس مگ بخوانید : رنگ ترند پاییز امسال چیست ؟

فهرست محتوا نمایش

هودی چیست ؟

معمولا هودی ها همان سویشرت های کلاه دار خودمان هستند که عموما زیپ و کلاه ندارد. هودی مدت بسیار زیادی است که بین مردان و زنان رواج دارد، استفاده این کلمه به قرن 5 میلادی باز می گردد زمانی که کشیشان و افراد راهب مسیحی، تونیک یا ردای بلند که کلاه دار استفاده می کردند. در سال 1930 میلادی به دلیل سرمای زیاد و کاهش دمای زیاد، کارگرانی که در کارخانه های نیویورک کار می کردند برای گرم کردن خود از این نوع لباس استفاده می کردند وکم کم این لباس به دلیل گرما ی خود و کارایی های دیگرش در سال 1990 بین پسران و دختران نیز مورد استفبال قرار گرفت و محبوبیت پیدا کرد.

قبل از این در سال 1970 خیلی از خوانندگان رپ آمریکا از این لباس به عنوان لباس رسمی خود استفاده می کردند علاوه بر این چیزی که بیشتر توجه طراحان لباس و جوانان را به خود جلب کرد، پوشیدن هودی توسر راکی در فیلمی سینمایی با بازی سیلوستر استالونه بوده است. علاوه بر این در ابتدای سال 1990 خیلی از ورزشکاران و اسکیت بازان از هودی به عنوان بک لباس ورزشی استفاده کردند و از این تاریخ به بعد خیلی از طراحان کالکشن ها و طرح های خود را روی هودی ها به نمایش می گذاشتند

امروزه شاید هر چیزی را که دوست دارید می توانید بر روی لباس های خود چاپ کنید حتی طرح های سریال های مورد علاقه ی خود را میتوانید روی هودی خود چاپ کنید. مثلا اگر طرفدار سریالی معروف و شخصیت‌هایش هستید، دیگر به سادگی می‌توانید طرح و عکسی از سریال را روی هودی‌تان چاپ کنید. طرح‌ها و مدل‌های هودی‌ها بسیار متنوع هستند. ضمن اینکه می‌توانید آنها را در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی هم بپوشید. البته مسیر و تمایل هودی‌ها بیشتر به سمت موقعیت‌های غیررسمی است ولی امکان سِت کردن بعضی از آنها با لباس‌های رسمی‌تر هم وجود دارد.

هودی ها کاربرد های بسیاری دارند، قابلیت استفاده در هر زمان و مکانی را دارند هم صبح و شب و هم در منزل و محل کار و هر مراسم دیگری و هیچی سنی هم نمی شناسد. هودی به صورت مختصر به لباسی گفته می شود که دارای کلاهی چسبان بزرگ و دارای جیبی یکشره و پیوسته در جلوی خود است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی رنگی

پارچه هودی چیست ؟

همان‌طور که گفته شد یکی از پارچه‌های معمول برای هودی همان دورس است که بالاتر به آن پرداختیم. بااین‌وجود این روزها هودی را از پارچه‌های بسیار متنوع دیگری هم تولید می‌کنند:

پارچه پشم

گرم‌ترین هودی‌ها از پشم ساخته می‌شوند. علی‌الخصوص هودی‌های مردانه و آن‌هایی که جنسی ضخیم و بسیار گرم دارند از پشم ساخته می‌شوند و مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما دارند درنتیجه یک انتخاب خوب زمستانی به‌حساب می‌آیند. همچنین پشم ثبات رنگی بالا و جنس بسیار مقاومی هم دارد.

پارچه نخ پنبه

پارچه نخ پنبه لطافت و نرمی بالایی دارد. درعین‌حال خیلی کلفت و گرم هم نیست اما تنوع بالایی دارد و روی پوست نیز حس خوبی ایجاد می‌کند.

پارچه لاکرا

پارچه لاکرا به‌نوعی پارچه گفته می‌شود که مقدار بسیار کمی نخ طبیعی دارد و درصد بیشتر آن حاوی نخ مصنوعی پلی‌استر و اسپاندکس است. همان‌طور که انتظار می‌رود این نوع پارچه قسمت مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای دارد اما در مقابل احتمال تعرق در آن بیشتر است و شاید زیاد با آن راحت نباشید.

پارچه ویسکوز

ویسکوز از ترکیب نخ طبیعی و پلی‌استر تولید می‌شود که نسبتا نازک است و بیشتر در تیشرت‌های آستین بلند و کوتاه استفاده می‌شود، اما در مواردی برای تولید هودی‌های نازک‌تر و بهاره هم استفاده می‌شود. پارچه ویسکوز قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد و در برابر شستشو و اتوکشی هم مقام است.
تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی زرد

ویژگی‌های یک هودی شیک چیست ؟

معمولا هودی ها شباهت های زیادی به ژاکت و سویشرت دارند با این تفاوت که هودی ها دارای کلاه می باشند. جنس هودی ها معمولا شامل نخ ،پنبه و پشم می باشند با وجود این هودی ها هر روزه در حال افزایش تنوع و زیاد شدن هستند.

سایز مناسب هودی

یکی از نکاتی که حتما باید قبل از خرید هودی مردانه و یا خرید هودی زنانه به آن توجه کنید سایز آن است . گاهی در قسمت سایز کلمه اورسایز را مشاهده کرده اید که به معنی آزاد و بزرگ می باشد. برای همین شما اگر از کسانی هستید که دنبال هودی های گشاد و بزرگ می گردید می توانید از اورسایز استفاده کنید.

آقایان معمولا می توانند از هودی های اسلیم فیت مردانه که مناسب اندام آنان است استفاده کنند و در ضمن این مدل هودی چسبان نیست و متناسب اندام است.

انواع هودی و کاربرد های آن :

هودی ها به سه نوع تقسیم بندی می شوند :

1. هودی بدون زیب و جلو بسته

2. هودی نیمه زیپ دار

3. هودی زیپ دار

هودی بدون زیب و جلو بسته یا همان پلیور هودی

یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین مدل هودی، مدل هودی جلو بسته و بدون زیپ آن است این مدل را همانند تیشرت می توانید بپوشید و اگر دنبال استایل کژوال اصیل هستید از این هودی استفاده کنید.

هودی نیمه زیپ دار

این هودی زیاد معروف و رایج نیست با این وجود، طرفداران خاص خود را دارد. زیپ آن از کلاه شروع می شود و تا بالای شکم ادامه دارد. پوشیدن آن راحت تر از بدون زیپ است.

هودی زیپ دار

هودی زیپ دار مدلی خاص و شیک محسوب می شود. اگر استایل چند لایه دارید برایتان لباس هایی که زیر هودی پوشیده اید مهم است، می توانید از این هودی استفاده کنید. معمولا کلاه هودی در هوای سرد خیلی کاربرد دارد و گاهی در استایل های خیابانی با گذاشتن گلاه گپ در زیر کلاه هودی جذابیت خاصی ایجاد می شود. توجه داشته باشد که هودی هایی که کشباف دور مچ و دور کمر هستند باعث گرم تر نگه داشتن ما و جلوگیری از سرما به بدن ما می شوند.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی طوسی

دورس

دورس به نوعی از پارچه نخی می‌گویند که با الیاف پنبه بافته می‌شود و نسبت به پارچه‌های نخی دیگر ضخیم‌تر و بسیار مقاوم‌تر است. دورس با ماشین‌های گردباف بافته می‌شود و پشت پارچه دارای تارهای نخ و روی آن دارای تراکم و تارها ضخیم است. از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌های گرم پاییزی، زمستانی و گرم‌کن‌های ورزشی استفاده می‌شود. اگر جنس پارچه‌ هودی یا سویشرتی که تهیه می‌کنید دورس باشد، یعنی پارچه ضخیم و مقاومی دارد و شما را در سرمای زمستان گرم نگه خواهد داشت. یکی دیگر از مزیت‌های لباس دورس حفظ کیفیت اولیه با گذشت زمان است.

نکته: پس دیگر به‌ لباس‌های هودی، سویشرت یا ژاکت، دورس نگویید.

الیاف تشکیل‌ دهنده

مواد تشکیل‌دهنده پارچه دورس مردانه و زنانه، با توجه به جنس شامل موارد زیر می‌شود:

  • پنبه: پارچه‌های دورس تولیدشده از پنبه با گذشت زمان ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند و جاذب عرق هستند. از نکات منفی آن می‌توان به ریسک آبرفت پارچه اشاره کرد. پارچه‌های ۱۰۰ درصد پنبه خاصیت ارتجاعی پایین‌تری نسبت به سایر الیاف‌ها دارند.
  • پلی‌استر: از نکات مثبت پلی‌استر می‌توان به عدم جذب رطوبت و براق بودن آن اشاره کرد. برای کیفیت بیش‌تر، بهتر است که درصد ترکیب پلی‌استر در دورس پایین باشد.
  • ویسکوز: پارچه‌هایی با درصد بالای ویسکوز، راحت‌تر و باکیفیت‌تر هستند و هم کم‌تر چروک می‌شوند. علاوه بر این‌ها ویسکوز قیمت بالاتری دارد.
  • لاکرا: الیاف لاکرا با الیاف دیگر برای تولید محصولی باکیفیت‌تر و کاربردی‌تر ترکیب می‌شود و به‌تنهایی کاربرد ندارد. لاکرا باعث انعطاف‌پذیری و بازگشت‌پذیری در بافت پارچه می‌شود.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - دورس طوسی

تفاوت کاربرد پارچه های هودی و دورس و ژاکت :

کاربرد این پارچه ها به دلیل ضخامت بالا آن ها بیشتر برای شلوار و سویشرت بچگانه، مردانه و زنانه است.

6 مورد از کاربردهای پارچه دورس :

1. استفاده برای شلوار های زنانه ، شلوار مردانه و بچه گانه
2. استفاده برای سوییشرت بچگانه
3. استفاده برای سویشرت دخترانه و زنانه
4. استفاده برای شلوار مردانه
5. استفاده برای سوییشرت مردانه
6. استفاده برای لباس های ورزشی و گرم کن های ورزشی

چند نوع دورس داریم ؟

معمولا پارچه های دورس مدل های مختلف و متفاوتی دارند که از بهترین و پر کاربردترین آنان می توان به دورس پنبه ای و دورس ملانژ اشاره کرد. برای تولید پوشاک زمستانه و به دلیل قدرت کشسانی بالا معمولا از دورس سه نخ ملانژ لاکرا استفاده می شود. از پارچه های محبوب دیگری که برای تهیه شلوارهای گرم و زمستانی و شلوارهای اسلش استفاده می شود می توان به پارچه های دورس پنبه لاکرا و دورس گلکسی اشاره کرد.

دلایل محبوبیت پارچه های دورس و تفاوت هودی و دورس و ژاکت

1. به دلیل تنوع در جنس و استفاده از الیاف های پلی استر،اسپاندکس،ویسکوز و پنبه
2. به دلیل ترکیب الیاف این پارچه با الیاف های دیگر و کیفیت بالای آن
3. به دلیل ضخامت بیشتر و کرکی و پشمی بودن داخل پارچه
4. و معمولا هم برای لباس های ورزشی مانند کلاه،شلوار ورزشی،سویشرت و گرمکن ها استفاده می شود.

بهترین جنس دورس چیست ؟

قطعا تمامی پارچه های دورس دارای کیفیت بالایی هستند و در طولانی مدت کیفیت خود را حفظ می کنند، دورس ها جنس های متفاوت و متنوعی دارند هم دونخ و هم سه نخ دارند که با توجه به کاربرد های آن مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه شستشو لباس های دورس :

برای اولین شستشوی لباس های دورس آنان جدا از البسه دیگر بشورید تا هم به بقیه لباس هایتان آسیبی نرسد و هم در این مرحله پرز های اضافی لباس هایتان گرفته شود. لباس هایی که از پارچه دورس تولید شده اند را در اولین شستشو از سایر لباس ها جدا کنید تا پرزهای اضافی لباس گرفته شود و ضمنا به سایر لباس هایتان در حین شستشو آسیبی وارد نشود. همیشه در هنگام خرید پارچه های دورس، میزان آبرفت آن را بعد از شستشو را در نظر بگیرید. به دلیل وزن زیاد این پارچه بعد از شستشو برای خشک کردن آن از سطوح صاف استفاده کنید و لباس را به بند یا جایی آویزان نکنید. و به دلیل اینکه این پارچه از الیاف ویسکوز درست شده، چروک کمتری را درلباس مشاهده می کنید.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - دورس رنگی

تفاوت های هودی و دورس و ژاکت :

تفاوت هودی و دورس و ژاکت ؛ معمولا در فصول سرد سال ما از هودی ها و دورس ها استفاده می کنیم زیرا آنان گرم، راحت،آزاد ،کژوال و جزء پرکاربردترین لباس ها هستند. معمولا اندازه های هودی بلند تر از دورس است و هودی ها علاوه بر کلاه گاها دو بند یا بندک نیز در کنار کلاه خود دارند ولی دورس ها ندارند. همچنین برای دوخت هودی از پارچه های نازک تری نسبت دورس استفاده می شود و پارچه های دورس ضخیم تر و کلفت تر هستند.

ژاکت چیست ؟

ژاکت یکی از لباس‌هایی است که در فصل گرما برای بیرون رفتن از خانه و گرم ماندن آن‌ها را می‌پوشیم. ژاکت در وهله‌ی اول با یک زیپ یا ردیفی از دکمه‌ها در بخش جلویی شناخته می‌شود.

گاهی اوقات نیز برای بستن بخش جلویی ژاکت از کمربند استفاده می‌کنند. ژاکت‌ها طیف وسیعی از لباس‌های گرم را شامل می‌شوند. کاپشن‌های نظامی، کت‌های بمب‌افکن، کت‌های جین، ژاکت‌های چرمی، ژاکت‌های کامیون و بسیاری از انواع لباس‌های گرم نوعی از ژاکت محسوب می‌شوند. ژاکت‌ها بیرونی‌ترین لایه‌ی هر استایلی هستند.

البته، همیشه این‌طور نیست اما بهتر است که ژاکت را روی همه لباس‌های گرم بپوشید. علت اینکه این لباس معمولا از جنس پارچه‌های سنگین مانند پشم، چرم یا جین درست می‌شود نیز همین موضوع است. همان‌طور که گفتیم، ژاکت‌ها انواع بسیاری دارند. بنابراین، اصلا عجیب نیست اگر بدانید پوشیدن این لباس گرم روش‌های بسیار متنوعی دارد.

برخی از ژاکت‌ها برای یک قرار شام رسمی مناسب هستند اما بعضی دیگر از انواع این لباس برای نشستن در اطراف آتش در شب‌های سرد زمستان بهترین گزینه هستند. قطعا ژاکتی که در یک مهمانی رسمی می‌پوشید، آن چیزی نیست که به درد نشستن در کنار آتش بخورد.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - ژاکت

تفاوت هودی و ژاکت و دورس

هودی و ژاکت هر دو از لباس‌های پرطرفدار هستند. این دو لباس گرم به یکدیگر شباهت‌هایی اما برخی از ویژگی‌ها نیز آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. هودی معمولا از جنس پارچه‌های نخی طبیعی یا مصنوعی است، اما ژاکت‌ها جنس گرم‌تری دارند که از چرم تا پشم و الیاف دیگر متفاوت است. از سویی دیگر، هودی و ژاکت از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند.و این یکی از چند تفاوت هودی و دورس و ژاکت است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت چیست ؟

هودی معمولا جلوبسته است اما بخش جلویی ژاکت‌ها باز می‌شود و یک ژیپ یا چند دکمه دارد. هودی‌ها معمولا کمی بلندتر از ژاکت‌ها هستند. هودی یک لباس گرم همه‌کاره پاییزی است که می‌توانید از آن برای ورزش، خواب، کمپینگ، حضور در محل کار و حتی مناسبت‌های اجتماعی استفاده کنید. ضخامت ژاکت در پوشیدن آن در پاییز یا زمستان تعیین کننده است.

تفاوت بین هودی و دورس و ژاکت

هودی نوعی لباس گرم است در حالی که دورس معمولا با پارچه ضخیم درست می‌شود اما همیشه هم برای گرم نگه داشتن ما در روزهای سرد کاربرد ندارد. دورس‌ها پارچه‌هایی دارند که از بیرون صاف هستند اما داخل آن‌ها پرزدار است. این ویژگی نه تنها به پوست احساس خوبی می‌دهد، بلکه برای گرم نگه داشتن بدن نیز مناسب است.

از سویی دیگر، هودی‌ها ممکن است از جنس پارچه دورس باشند اما هر دورسی هودی محسوب نمی‌شود. اگر یک دورس کلاه داشته باشد، به آن هودی می‌گویند.این یکی از چند تفاوت هودی و دورس و ژاکت است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت با پلیور

همان‌طور که قبلا توضیح دادیم، پلیورها لباس‌های جلوبسته‌ای هستند که برای محافظت از سرمای شدید بر تن می‌کنیم. از این جهت، می‌توان ژاکت را از پلیور تشخیص داد.

برای پوشیدن پلیور باید سر را وارد سوراخ بالایی آن کنید اما ژاکت‌ها جلوباز هستند و از طریق دکمه، زیپ یا کمربند بسته می‌شوند. البته، گاهی اوقات اصطلاح پلیور به اشتباه برای اشاره به برخی از انواع ژاکت نیز به کار می‌رود.

چند تفاوت هودی و دورس و ژاکت با پلیور

بااین‌حال، باید توجه داشته باشید که لباس‌های بافتنی جلوبسته معمولا در زمره پلیورها جای می‌گیرند و به آن‌ها ژاکت نمی‌گویند. یک پلیور ممکن است انواع یقه، طول آستین یا طراحی را داشته باشد اما ویژگی متمایز آن از ژاکت این است که طراحی آن به صورت یک‌تکه است و هیچ بخشی از آن به دیگری متصل نشده است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت با پلیورها زیاد دارند. این سه نوع لباس همگی جلوبسته هستند اما هودی کلاهی متصل به یقه دارد. دورس نیز جنسی نازک‌تر از پلیور دارد و برای فصل پاییز مناسب است. پلیورها لباس‌های گرمی هستند که برای گرم ماندن در فصل زمستان و روزهای سرد آن می‌پوشیم.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی بنفش و سبز

چگونه با ژاکت، پلیور، هودی و دورس استایلی شیک داشته باشیم ؟

شناخت تفاوت هودی و دورس و ژاکت به شما کمک می‌کند تا این لباس‌ها را در موقعیت‌های مناسب بپوشید. با وجود این، باید بدانید که چه لباسی با کدام لباس‌ها پوشیده شود، استایل شما جذاب‌تر خواهد شد.

استایل با ژاکت

مدل دادن به یک ژاکت به موقعیتی که می‌خواهید این لباس را بپوشید و رسمی بودن لباس مورد نظر مربوط می‌شود. اگر در شبی سرد، قصد دارید به یک مهمانی شام در یک رستوران فضای باز بروید، بهتر است که یک ژاکت با آستری پشمی بپوشید.

یک جفت چکمه‌ی چرمی نیز همراه با آن بپوشید تا ظاهری جذاب‌تر پیدا کنید. اگر هم بلیط کنسرت خریده‌اید و همراه با دوستان به کنسرت می‌روید، بهتر است که به یک ژاکت جین همراه با یک تی‌شرت کاملا سفید، یک شلوار جین و یک جفت بوت خوش‌فرم فکر کنید.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - ژاکت جین

استایل با پلیور 

برای مدل دادن به پلیور راه‌های بسیاری وجود دارد اما در ادامه، برخی از اصول اولیه استایل با این لباس گرم را می‌خوانید. پلیورهای یقه هفت یکی از محبوب‌ترین انواع پلیور هستند. یکی از بهترین نوع پلیور یقه هفت را انتخاب کنید.

این پلیور باید از مواد باکیفیتی ساخته شده باشد تا استایل شما را جذاب کند. پلیور یقه هفتی که به شما می‌آید را می‌توانید با یک شلوار جین و بوت‌های چرمی تیره‌رنگ ست کنید تا یک استایل کلاسیک پیدا کنید. این مدل لباس پوشیدن هیچ‌گاه از مد نمیفتد. دومین مدل لباس پوشیدن با پلیور برای ملاقات با دوستان و صرف قهوه یا نوشیدنی در کافه مناسب است.

برای این مدل لباس پوشیدن، یک پلیور کرم یا مایل به سفید را همراه با یک شلوار جین آبی تیره و بوت‌های چرم قهوه‌ای رنگ بپوشید. اگر این استایل را با یک ساعت زیبا تکمیل کنید، برای اولین قرار آشنایی با همسر آینده‌تان نیز مناسب خواهد بود.

اگر این مدل لباس پوشیدن را کمی تغییر بدهید، برای محیط‌های اداری رسمی یا قرار شامی فانتزی نیز مناسب می‌شود. کافیست به جای شلوار جین یک شلوار جینی بپوشید. یک پیراهن آستین بلند یقه مردانه نیز این استایل را تکمیل می‌کند. روشی دیگر برای داشتن استایلی جذاب با پلیور، پوشیدن پلیور یقه اسکی است.

یک کت و شلوار که نیازی به کمربند ندارد به همراه پلیور یقی اسکی ظاهر شما را مدرن و امروزی می‌کند. بهتر است که پلیوری که یقه اسکی تنگی دارد را با شلوار جین نپوشید مگر اینکه به استیو جابز علاقه خاصی داشته باشید و بخواهید شبیه به او لباس بپوشید.

شلوار جین با پلیوری که یقه اسکی گشادی دارد و یک جفت بوت چرمی شما را جذاب‌تر می‌کند. این استایل برای فعالیت‌های غیررسمی آخر هفته‌های زمستانی مناسب است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - پلیور

استایل با هودی

از آنجایی که هودی‌ها لباس‌هایی کمتر رسمی هستند و این یکی از چند تفاوت هودی و دورس و ژاکت است، نمی‌توان برای استایل با آن‌ها پیشنهادهای زیادی مطرح کرد. هودی را می‌توانید روی تی‌شرت بپوشید و همراه با آن شلوار جین مورد علاقه خود را نیز بر تن کنید. یک جفت کفش کتانی سفید هم همراه با این لباس‌ها بپوشید تا برای دویدن یا قدم زدن در محله مناسب شود.

هودی‌های ورزشی که معمولا پارچه‌هایی از جنس پلی‌استر، نایلون یا اسپندکس دارند، برای ورزش یا هر فعالیت بدنی دیگری عالی هستند. این هودی‌ها معمولا انعطاف‌پذیرند، در برابر چین و چروک مقاومت بالایی دارند و امکان تنفس راحت را به شما می‌دهند. در نتیجه، برای ورزش در ماه‌های سرد سال مناسب‌اند. هودی‌های ورزشی بدون اینکه مانع حرکت شما شوند، شما را گرم نگه می‌دارند. هودی‌هایی که بخش بالایی آن‌ها یک زیپ کوچک دارد، با لباس‌های بیشتری ست می‌شوند.

کافیست یکی از این هودی‌ها را همراه با یک تی‌شرت ساده، شلوار جین و کفش ورزشی بپوشید تا جذاب‌تر به نظر برسید. هودی زیپ‌دار با یک پیراهن دکمه‌دار، شلوار جین و کفش چرمی نیز برای نوشیدن قهوه در کافه یا ملاقات و گردش با دوستان مناسب است.

تفاوت هودی و دورس و ژاکت - هودی مشکی

استایل با دورس

یک لباس دورس برای موقعیت‌های غیررسمی و دورهمی‌های دوستانه مناسب است. یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای پوشیدن دورس این است که یک دورس یقه خدمه را با یک شلوار جین و کفش ورزشی سفید بگوشید. کفش‌های کتانی چرمی سفید یا کفش‌های کتانی کلاسیک مانند آل‌استار نیز با این لباس‌ها به شما ظاهری عالی می‌بخشد.

دورس لباسی مناسب پاییز یا اوایل بهار است. می‌توانید لباس‌های تولید شده از جنس دورس را برای کارهایی مانند نوشیدن قهوه همراه با دوستان یا وقت گذراندن با خانواده بر تن کنید. برای داشتن ظاهری آرام و دوست‌داشتنی کافیست کفش‌های کتانی و شلوار جین را همراه با یک دورس چهارخانه و ژاکت یقه خدمه روی آن بپوشید.

دکمه‌های ژاکت را هم باز نگه دارید تا ظاهری غیررسمی‌تر داشته باشید. این استایل برای گردش در طبیعت نیز مناسب است. دورس‌هایی که یقه‌های راحتی دارند را هم می‌توانید روی لباس‌های عادی خود بپوشید تا برای ورزش در هوای آزاد آماده شوید. این طرز لباس پوشیدن برای روزهای سرد زمستانی بهترین و راحت‌ترین گزینه است.

سخن پایانی در مورد تفاوت هودی و دورس و ژاکت

ممکن است در نگاه اول تصور کنید که لباس‌هایی مانند پلیور و دورس یا ژاکت و هودی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند اما این‌طور نیست. در دنیای مد و فشن هر یک از این لباس‌های گرم تعریف خاص خود را دارند و در مواردی خاص کاربرد دارند. به عنوان مثال، اگر قرار ملاقات رسمی و مهمی دارید، باید به جای پوشیدن هودی به استایل با یک ژاکت رسمی‌تر فکر کنید.

در مقابل، اگر قرار است برای تفریح با دوستان از خانه بیرون بروید، می‌توانید با هودی ظاهری غیررسمی به خود بگیرید. در این مقاله، درباره تفاوت‌های ژاکت، پلیور، هودی و دورس با یکدیگر توضیح دادیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید