رنگ ترند پاییز امسال تفاوت چندانی با رنگ های سال پیش ندارد و تم گرم دارد.در این مطلب از پارس مگ شما با رنگ های ترند پاییز 2023 بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ ترند پاییز - زن با کلاه

بالاخره فصل های سرد داره از راه میرسه و شاید شما هم مثل اغلب افراد مشتاق باشید تا یه استایل پاییزی و زمستونه خاص داشته باشید. انتخاب ست های پاییزه و زمستونه هرچند جذاب اما ممکنه گیج کننده هم باشه. چقدر درباره ترند رنگ های زمستان امسال میدونید ؟ خریدن لباس بدون دونستن این اطلاعات ممکنه به صرف هزینه های زیاد برای شما منجر بشه به همین خاطر ما اطلاعاتی رو در مورد ترند های رنگ پاییزی و زمستونی 2023 برای شما آماده کردیم

لتریک ایسمن مدیر اجرایی موسسه رنگ شرکت پنتون معرفی رنگ های پاییز و زمستان 2023 رو با گفتن این جمله شروع کرده:

“استفاده از طیف رنگ های پر انرژی، شاداب و سرزنده و متضاد با احساس آرامش و سکوت سرما“

ایسمن صحبت هاش رو اینطور ادامه میده: “همونطور که ما به سمت فصلی پر از رنگ های متناقض میریم رنگ های امسال به ما اجازه میده تا در طیف های مختلف شناور بشیم و هر روز بتونیم احساسات خودمون رو با سایه روشن های مختلف نشون بدیم“.

در هفته مد نیویورک امسال که از 18 تا 23 شهریور برگذار شد رنگ هایی که در ادامه معرفی میکنیم به عنوان پرطرفدارترین و ترند ترین رنگ های پنتون مطرح شدند.

رنگ ترند پاییز - رنگ های ترند

در پارس مگ بخوانید : ترند مد زمستان ۲۰۲۳ ، مدهای جذاب و دیدنی

پنتون و انتخاب رنگ ترند سال 1402

اگر از طرفداران صنعت مد و لباس باشید حتما نام شرکت پنتون برای شما آشنا است. البته، حوزه فعالیت این شرکت محدود به شو های لباس نیست. این شرکت در سال 1950 فعالیت خود را در شهر نیویورک آغاز کرده است. یکی از مهم ترین خدمات آن ها ایجاد یک سیستم دقیق برای استاندارد سازی رنگ هاست.

لورنس هربرت، این کار را بر اساس قوانین جدول مندلیف انجام داده است. به هر رنگ یک کد اختصاصی نسبت داده شده است. این امر باعث شناسایی دقیق رنگ ها شد و امکان اشتباه گرفتن آن ها را به حداقل رساند. برای فهم اهمیت این موضوع کافی است تصور کنید از یک رنگ خاص برای رنگ آمیزی دیوار های خود استفاده کرده اید و برای تکمیل آن باید دقیقا همان رنگ را خریداری کنید. این جا اهمیت داشتن شماره و کد مشخص برای آن رنگ نمایان می شود.

از سال 2000 پنتون فعالیت جدید و جذابی را آغاز کرد. این ایده با استقبال گسترده در همه ی زمینه ها مواجه شد. در این سال، انتخاب رنگ سال برای اولین بار مطرح شد و طراحان زیادی در حوزه مد و پوشاک، دکوراسیون، جواهرات و… از این طرح استقبال کردند. انتخاب رنگ سال 1402 یا هر زمان دیگری، بر اساس شرایط و تأثیرات محیطی انجام می شود و یک انتخاب تصادفی و شخصی نیست.

این شرکت جلساتی را در ماه های می و نوامبر با حضور نمایندگانی از شرکت های مختلف برگزار می کند. این جلسات تحت قوانین خاصی مثل سفید بودن یک دست اتاق جلسه، برگزار می شوند. رنگ سال پس از دو روز متوالی بحث و تبادل نظر انتخاب می شود. معرفی رنگ های ترند سال تأثیر زیادی در بسیاری از مشاغل دارد که مهم ترین آن ها مد و پوشاک است.

رنگ ترند پاییز - رنگ خردلی

لیست بهترین رنگ ترند پاییز 2023

رنگ شکلاتی رنگ ترند پاییز 2023

در میان مدهای پاییزی امسال، رنگ شکلاتی جایگزین رنگ مشکی می‌شود. این رنگ جزو طیف تیره قهوه‌ای است و نسبت به سایر طیف‌های رنگ قهوه‌ای حال‌وهوایی شادتر و پرجنب‌وجوش‌تری دارد. اگر در پاییز امسال دچار بلاتکلیفی شده‌اید و در زندگی به رنگی باثبات نیاز دارید، شکلاتی بهترین انتخاب شماست.

رنگ قهوه‌ای شکلاتی نماد چیست ؟

شکلاتی به عنوان طیفی از رنگ قهوه‌ای نمادی از این مفاهیم است:

  • خاکی بودن؛
  • سادگی؛
  • قدرشناسی؛
  • گرما؛
  • قابل پیش‌بینی بودن؛
  • حمایت‌گری؛
  • صداقت؛
  • راحتی؛
  • تنهایی؛
  • خرد.

از آنجایی که شکلاتی مانند سایر طیف‌های رنگ قهوه‌ای، رنگ زمین است، اغلب به عنوان نمادی از طبیعت و پاییز به کار می‌رود. البته، ممکن است علاوه بر این مفاهیم، رنگ شکلاتی برای هر کسی تداعی تجربیات و خاطرات شخصی‌اش نیز باشد. در واقع، شما بر اساس تجربیات گذشته رنگ شکلاتی به کار رفته در لباس‌های مختلف را نمادی از گرمی و آرامش یا تنهایی و غم می‌دانید.

رنگ شکلاتی با چه رنگ‌هایی هم‌خوانی دارد ؟

برای اینکه ظاهری شیک و جذاب داشته باشید، باید از لباس‌هایی با رنگ‌های هماهنگ استفاده کنید. درباره رنگ شکلاتی نیز همین موضوع صدق می‌کند. رنگ شکلاتی به ۴ رنگ شباهت دارد:

  • قهوه‌ای؛
  • خرمایی؛
  • قهوه‌ای سوخته؛
  • بژ.

رنگ شکلاتی در کنار رنگ‌های پاییزی مانند نارنجی سوخته، قرمز تیره و سبز جنگلی گرم و جذاب به نظر می‌رسد. شکلاتی با رنگ کرمی نیز به‌خوبی هماهنگ می‌شود. رنگ شکلاتی را نباید در کنار رنگ مشکی به کار ببرید چون ظاهر شما را بیش از حد غمگین نشان می‌دهد.

رنگ ترند پاییز - زن با منتو

رنگ آجری رنگ ترند پاییز

رنگ‌های خاکی از جمله آجری رنگ‌هایی هستند که در پاییز هر سال ترند می‌شوند. امسال نیز رنگ آجری، یکی از طیف‌های رنگ خاکی به رنگ‌های ترند پاییزی تبدیل شده است. پوشیدن لباس‌هایی به رنگ آجری در شما حس نو شدن و هشیاری را برمی‌انگیزد. بنابراین، اگر به دنبال افزایش خلاقیت هستید یا به شروعی دوباره فکر می‌کنید، این رنگ برای شما مناسب است.

رنگ‌های هماهنگ با آجری

برای اینکه رنگ‌های متناسب با یک رنگ را پیدا کنید، باید به چرخه رنگ‌ها نگاه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام رنگ‌ها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. طیف‌های مختلف رنگ خاکی با یکدیگر هم‌خوانی دارند. این رنگ‌ها از جمله آجری با رنگ‌های قهوه‌ای، سبز، قرمز، آبی، سفید، خاکستری، سیاه و سایر رنگ‌های خنثی ترکیب رنگ خوبی را تشکیل می‌دهند.

رنگ آبی یخی رنگ ترند پاییز

طراحان هنوز هم مانند فصل‌های پیش به رنگ آبی یخی علاقه نشان می‌دهند و برای طراحی مدهای پاییزی ۲۰۲۳ از لباس شب گرفته تا لباس‌های بیرونی سراغ این رنگ رفته‌اند. این خبر برای کسانی که به دنبال تغییرات بزرگ در روابط عاشقانه یا دوستانه خود هستند، بهترین خبر است. اگر می‌خواهید با دیگران گفت‌وگویی صمیمانه داشته باشید، لباس‌هایی به رنگ آبی یخی بر تن کنید. این رنگ به شما قدرت لازم برای گفت‌وگویی راحت و آزادانه را می‌دهد.

رنگ آبی یخی نماد چیست ؟

آبی یخی مانند سایر طیف‌های رنگ آبی اعتماد، مسئولیت، فداکاری و شجاعت را تداعی می‌کند. کسانی که لباس‌های آبی می‌پوشند، اغلب به دنبال صلح و آرامش در زندگی هستند.

رنگ‌های هماهنگ با آبی یخی

رنگ‌هایی که با آبی یخی هماهنگی زیبایی دارند، عبارت‌اند از:

  • نارنجی؛
  • سبز؛
  • بنفش؛
  • زرد لیمویی؛
  • قرمز؛
  • خاکستری؛
  • سفید.

برای انتخاب رنگ‌های مکمل آبی یخی باید به میزان روشنایی و کنتراست آن رنگ‌ها توجه کنید. طرح‌های رنگی مشابه با آبی یخی و سایر طیف‌های رنگ آبی یا حتی رنگ‌های مکمل و مخالف با آبی مانند نارنجی، زرد و قرمز نیز می‌توانند به شما ظاهری شیک و جذاب ببخشند.

قرمز گوجه‌ای رنگ ترند پاییز

رنگ قرمزی آتشین که به پاییز ۲۰۲۳ گرما می‌بخشد. لباسی به رنگ قرمز گوجه‌ای برای شرکت در یک جلسه بزرگ یا مصاحبه شغلی مهم مناسب است. این رنگ علاوه بر رونق و برکت، به شما قدرت، اعتمادبه‌نفس و حس مثبتی می‌دهد.

قرمز گوجه‌ای با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌شود ؟

قرمز گوجه‌ای با رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد و سبز هم‌خوانی دارد و استفاده از این رنگ‌ها در لباس‌هایتان شما را فردی با اعتماد‌به‌نفس و قوی نشان می‌دهد. بنابراین، اگر به جلسه‌ای مهم دعوت شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از این رنگ پاییز ۲۰۲۳ در کنار رنگ‌های نزدیک به آن مانند نارنجی یا رنگ‌های کاملا متضادی مانند سبز استفاده کنید تا خود را فردی با اراده و مصمم نشان دهید.

رنگ ترند پاییز - زن با لباس قرمز

رنگ یاسی رنگ ترند پاییز

رنگ یاسی یا اسطوخودوس دیجیتال رنگ الهام‌بخش جدیدی است که بیشتر در رسانه‌های دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این رنگ سایه روشنی از رنگ بنفش است و شادی و آرامش را تداعی می‌کند. از آن گذشته، رنگ بنفش و یاسی در فنگ‌شویی به چاکرای تاج متصل است. بنابراین، پوشیدن لباس‌هایی با این رنگ آرامش، سادگی و معنویت را وارد زندگی شما می‌کند. اگر در موقعیتی استرس‌زا قرار دارید، کافیست نفسی عمیق بکشید، هدف خود را مشخص کنید و با لباس‌هایی به رنگ یاسی به آرامش برسید.

رنگ‌های هماهنگ با رنگ یاسی

لوندر دیجیتال یا یاسی رنگ با سایر رنگ‌های موجود در طبیعت مانند زرد و خاکی هماهنگ می‌شود. پوشیدن لباس‌هایی با این ترکیب رنگ به شما حس مثبت و آرامش می‌بخشد و شما را فردی ساده، پرانرژی و شاد نشان می‌دهد.

رنگ هلویی رنگ ترند پاییز

این رنگ شاد و انرژی‌بخش پس از رنگ یاسی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب شده و جزو رنگ‌های مدهای پاییزی امسال است. این رنگ برای کسانی که می‌خواهند روابط خود را با دیگران بهبود ببخشند بهترین انتخاب است.

رنگ هلویی نماد چیست ؟

هلویی رنگی نیروبخش، باطراوت و پرانرژی است که در برابر احساساتی مانند اضطراب درباره آینده مقاومت می‌کند. این رنگ ذهنیتی امیدوار و مثبت را تداعی می‌کند و به شما حس مفید بودن می‌دهد. این رنگ همه‌کاره به جنسیت خاصی تعلق ندارد و برای لباس‌های گاه به گاه، مراسم‌های مهم، ورزشی و بیرونی انتخاب فوق‌العاده‌ای است.

رنگ‌های هماهنگ با هلویی

برای یافتن رنگ‌هایی متناسب و هماهنگ با رنگ هلویی نیز باید به چرخه رنگ‌ها توجه کنیم. این رنگ در کنار رنگ‌هایی مانند پرتقالی و خردلی که در طیف‌های رنگی نزدیک به آن قرار دارند هماهنگی خوبی دارند. البته، اگر هلویی را در کنار رنگ‌های متضادی مانند سبز زیتونی یا سبز نعنایی قرار بدهید نیز ظاهری جذاب خواهید داشت. این رنگ‌ها در کنار یکدیگر شما را فردی سرزنده و با نشاط نشان می‌دهند که به آینده امیدوار است. در نتیجه، اگر به عنوان مثال، قصد دارید با دوستی ملاقات کنید که از زندگی ناامید شده یا می‌خواهید در جمعی شاد حضور پیدا کنید، بهتر است که لباس‌هایی به رنگ هلویی و رنگ‌های هماهنگ با آن بر تن کنید.

رنگ ترند پاییز - زن با کت جین

صورتی کم‌رنگ

اکران فیلم باربی در تابستان امسال هنوز هم بر دنیای مد و فشن تأثیرگذار است. صورتی کم‌رنگ در پاییز امسال برای آن دسته از افراد که در زندگی به دنبال برقراری تعادل هستند، بهترین گزینه است. این رنگ اغلب به عنوان رنگی زنانه شناخته می‌شود و با ویژگی‌هایی مانند نرمی، مهربانی، مراقبت و همدلی هم‌معناست. صورتی کم‌رنگ نماد چیست ؟ افرادی که به رنگ صورتی و طیف‌های مختلف آن علاقه دارند، معمولا از این رنگ خاطرات خوشایندی دارند. این رنگ خاص نمادی از زنانگی، التیام‌بخشی، بی‌گناهی، صلح، سرزندگی، عشق، شیرینی، آرامش و گرماست. صورتی روشن اغلب به عنوان رنگی شفابخش و آرامش‌دهنده شناخته می‌شود.

رنگ‌های هماهنگ با صورتی کم‌رنگ

صورتی و طیف‌های مختلف آن از جمله صورتی کم‌رنگ با رنگ‌های بسیاری هماهنگ می‌شود. صورتی کم‌رنگ مانند رنگ‌های خنثی عمل می‌کند و اگر رنگ‌هایی متناسب با آن انتخاب کنید، ظاهری منحصربه فرد و الهام‌بخش خواهید داشت. صورتی کم‌رنگ با سایر طیف‌های رنگ صورتی هم‌خوانی دارد. علاوه‌براین، می‌توانید لباسی با این رنگ را با لباس‌هایی به رنگ‌های دیگری مانند سفید، سبز، قرمز، زرد، طلایی، نارنجی، خاکستری، مشکی و آبی بپوشید.

آبی کبالت یا کبالت کهکشانی

رنگ دیگری که پیش‌بینی می‌شود در پاییز ۲۰۲۳ محبوبیت بیشتری یابد، آبی کبالت یا کبالت کهکشانی است. وجود این رنگ در لباس‌هایتان به شما آرامش می‌بخشد و شما را ثروتمند نشان می‌دهد. این رنگ همه‌کاره در جهان مد به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ هم در لباس‌های مجلسی به کار می‌رود و هم در جواهرات و لوازم آرایشی محبوب در پاییز ۲۰۲۳ بیشتر به چشم می‌خورد.

رنگ ترند پاییز - رنگ نود

آبی کبالت نماد چیست ؟

رنگ آبی کبالت رنگی است که با مفاهیم عمیقی مانند اعتماد، وفاداری، خرد، اعتمادبه‌نفس و شعور ارتباط دارد. این رنگ شما را به یاد کهکشان و دریا می‌اندازد و با تفکری آزادانه، آزادی و تخیل هم‌معناست. لباس‌هایی به این رنگ صلح، آرامش و آگاهی معنوی را تداعی می‌کنند.

رنگ‌های هماهنگ با آبی کبالت

آبی کبالت طیفی خیره‌کننده از رنگ آبی است که اغلب به عنوان رنگ اصلی لباس‌ها به کار می‌رود. به طور مثال، یک لباس مجلسی به این رنگ نظر همه را به شما جلب خواهد کرد. لوازمی مانند کیف دستی و جواهرات به رنگ آبی کبالت نیز در کنار لباسی به رنگ‌های خنثی جذاب و چشم‌نواز خواهد بود. رنگ‌های آبی سیر، آبی کبود و لاجوردی به آبی کبالت شباهت بسیاری دارند. این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های سفید، زرد، صورتی روشن، سبز نعنایی و نقره‌ای جذاب‌تر می‌شوند.

سبز زیتونی کم‌رنگ

زیتونی کم‌رنگ رنگی است که به شما ظاهری به‌ روز می‌بخشد. این رنگ ملایم با طیف‌های رنگی سبز هارمونی دارد و به شما احساسات آرامش‌بخشی می‌دهد. لباس‌هایی به این رنگ شما را همدل و دلسوز دیگران نشان می‌دهد.

سبز زیتونی نماد چیست ؟

سبز زیتونی اغلب به عنوان نمادی از صلح، هماهنگی و پیچیدگی شناخته می‌شود و به زرد شباهت بسیاری دارد. این رنگ نشان‌دهنده ادراک، همدلی و انسانیت هم هست. این رنگ مانند سایر طیف‌های رنگی سبز آرامش و سادگی را نیز تداعی می‌کند.

رنگ ترند پاییز - زن با لباس زیتونی

زیتونی کم‌رنگ با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌شود ؟

سبز زیتونی کم‌رنگ یا پررنگ رنگ‌هایی همه‌کاره هستند. این رنگ در کنار رنگ‌های خنثی مانند بژ، قهوه‌ای مایل به زرد و قهوه‌ای تیره به شما ظاهری پیچیده می‌بخشد. این رنگ در دنیای مد رنگی رایج و پرطرفدار است چون به افراد با رنگ پوست‌های متفاوت ظاهری شیک و جذاب می‌دهد.

برای نمایش بهتر زیتونی کم‌رنگ می‌توانید آن را با طیف‌های رنگی قرمز و بنفش ترکیب کنید. برای داشتن ظاهری طبیعی می‌توانید در کنار آن از رنگ‌های سرمه‌ای و خاکستری روشن نیز استفاده کنید. به طور کلی، رنگ‌هایی که با سبز زیتونی هماهنگ می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • بژ؛
  • قهوه‌ای مایل به زرد؛
  • قهوه‌ای تیره؛
  • سرمه‌ای؛
  • خاکستری؛
  • مسی؛
  • بنفش؛
  • قرمز؛
  • سایر رنگ‌های مشابه با زیتونی.

رنگ زرد

زرد شاد و روشن در پاییز ۲۰۲۳ به کمد لباس‌های شما شور زندگی می‌بخشد. پوشیدن لباسی به این رنگ به اطرافیان شما شور و نشاط می‌بخشد و به آن‌ها نشان می‌دهد که در زندگی مسیر متفاوتی در پیش گرفته‌اید.

رنگ زرد نماد چیست ؟

در سراسر جهان، رنگ زرد یادآور گرمای زندگی‌بخش خورشید است و شما را به سمت انرژی‌ و احساسات مثبت سوق می‌دهد. رنگ زرد نماد انرژی، شادی، خوشبختی و دوستی است. پوشیدن لباس‌هایی به رنگ زرد حس خلاقیت و خوش‌بینی را در شما تقویت می‌کند. البته، زرد را نباید بیش از اندازه به کار ببرید چون ممکن است باعث اضطراب، تحریک‌پذیری و شکنندگی عاطفی ‌شود.

رنگ‌های هماهنگ با رنگ زرد

رنگ‌هایی که در کنار رنگ زرد جذاب می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • سفید؛
  • آبی؛
  • قرمز؛
  • نارنجی؛
  • سبز؛
  • بنفش؛
  • قهوه‌ای؛
  • خاکستری؛
  • مشکی.

پارچه‌های گل‌دار، چهارخانه، راه‌راه و پوست پلنگی با زمینه زرد نیز می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای لباس پاییزی امسالتان باشند.

رنگ ترند پاییز - کلاه زرد

بلوبری میلک (Blueberry Milk)، یک آبی ملایم و سرد

از زمانی که لاک‌هایی به رنگ آبی ملایم در تیک تاک ترند شد (هشتگ آن بیش از  ٣٤ میلیون بازدید دارد و در حال افزایش است)، بسیاری از افراد این رنگ آرام بخش که یادآورد اتاق کودکان است را به کمد لباس خود اضافه کردند. در نگاه اول، این رنگ پاستلی و بهاری به نظر می‌رسد، اما با دقت بیشتر ته رنگ‌های یخی که متناسب با کاهش دما و سردی هوا در پاییز است را در آن کشف خواهید کرد.

نیلی، رنگی خنثی در کنار سایر رنگ‌ها

شاید هرگز به این فکر نکنید که در پاییز با ظاهری کاملا مشکی در جمع‌ها ظاهر شوید، اما امسال سالی است که می‌توانید این گزینه دراماتیک را امتحان کنید. نیلی ترکیبی تیره از رنگ‌های بنفش تیره و آبی است که تا حدی خنثی و بی روح بوده و می‌توان گفت که با سایر رنگ‌های موجود در کمد شما وارد رقابت نمی‌شود. برند بریتانیایی Toast که به‌خاطر آیتم‌های کلاسیک و رنگ‌های الهام‌گرفته از طبیعت شناخته می‌شود، از رنگ‌های تناژ نیلی به عنوان رنگ‌ خنثی در طراحی لباس‌های خود استفاده می‌کند. این رنگ گزینه جذابی برای افرادی با سن‌های بالاتر است.

رنگ ترند پاییز - زن با لباس سفید

قهوه‌ای لاته، رنگی شیک و سلطنتی

یک پالت رنگی مورد تایید خانواده سلطنتی که از یک فنجان قهوه صبحگاهی الهام می‌گیرد، طیف‌های قهوه‌ای را در دل خود جا می‌دهد. از زمانی که مگان مارکل در ویدیویی با ست کاراملی تک رنگ برند لوکس Bleusalt ظاهر شد، همه افراد منتظر بازگشت سایه‌های رنگ قهوه‌ای در پاییز امسال هستند. در تیک تاک، سایه رنگ‌های قهوه‌ای که با نام لاته شناخته می‌شود یکی از رنگ‌های ترند است. برای پیدا کردن رنگ‌های متناسب با این پالت رنگی، رنگ‌های خوشمزه موجود در نوشیدنی‌های بر پایه قهوه از کاکائو گرفته تا کارامل و جو دوسر را در نظر بگیرید.

خاکستری اداری

طراحان مد مشهور همچون دیور، الکساندر مک کوئین و سنت لوران، گزینه‌های خوبی را برای افراد فعال در حوزه کسب و کار و فضاهای اداری در نظر گرفته‌اند. کت و شلوارهای روشن و راه راه، دامن‌های راسته و لباس‌های راحت و کاربردی در جدیدترین مجموعه‌های آنها به نمایش درآمد و حال و هوای بازگشت به محیط کار در سایه‌های مختلف رنگ خاکستری لباس‌های آنها به به چشم می‌خورد. این رنگ خاکستری و دیزاین‌های جدید، روح خسته کننده فضاهای اداری را از بین خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید