سفر با کودک سختی هایی دارد که باید برای آن آماده بود اما سفر رفتن در عین سختی هایی که دارد فواید زیادی برای فرزند ما خواهد داشت.در این مطلب از پارس مگ ما شما را با این فواید و نکاتی که در هنگام سفر با کودکات باید رعایت کنید آشنا خواهیم کرد.

سفر با کودک - کودک در ماشین

سفر با کودکان می تواند یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش باشد، اما نکته مهم این است که برای همسفر شدن با بچه ها لازم است پیش از سفر برنامه ریزی کرده و خود را برای این مسئله آماده کنید، در غیر این صورت ممکن است آن ها برای شما دردسرساز شده و سفر را به کامتان تلخ کنند.

همانطور که می دانید بچه های کوچک موجوداتی غیر قابل پیش بینی هستند، برای همین است که توصیه می کنیم پیش از سفر سعی کنید نکات مهم و ضروری را در نظر بگیرید.

همچنین در پارس مگ بخوانید : این لیست وسایل ضروری سفر را حتما باید همراه داشته باشید !

سفر با کودک - کودک در چمدان

فهرست محتوا نمایش

چرا سفر کردن برای کودکان مفید است ؟

اگر به این فکر می‌کنید که کودکتان را با سفر آشنا کنید یا نه اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، باید دلایل این کار را بدانید. در ادامه، ۸ دلیل از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند همه اعضای خانواده از جمله کودکان را در سفر بعدی با خود همراه کنید، می‌خوانید.

۱. ماجراجویی

کودکان ماجراجویان بزرگ دنیا هستند و سفر فرصتی عالی برای یک تجربه ماجراجویانه است. مهم نیست که همراه با فرزندتان به کجا سفر می‌کنید، او عاشق این است که در طول مسیر ماجراجویی و چیزهای جدید کشف کند. با سفر کردن، به کودک فرصت می‌دهید که از منطقه امن خود خارج شود و کارهای جدید و هیجان‌انگیزی را انجام بدهد که در خانه فرصتی برای آن‌ها ندارد. این ماجراجویی‌های کوچک به‌سراعت تبدیل به چیزی می‌شوند که فرزندانتان هر بار که سفر می‌کنند، مشتاق تجربه آن هستند.

۲. همدلی

سفر کردن فرصتی عالی برای تمرین همدلی در کودکان است. وقتی آن‌ها به جایی سفر می‌کنند، این فرصت را می‌یابند که زندگی در شرایط اجتماعی یا اقتصادی مختلف را ببینند. در این سفر فرزندتان یاد می‌گیرد که همه به اندازه او خوشبخت نیستند. در نتیجه، قدردان آنچه دارد می‌شود و نسبت به کسانی که در زندگی شانس کمتری داشته‌اند، احساس همدلی پیدا می‌کند.

۳. انعطاف‌پذیری

اگر اهل سفر باشید، می‌دانید در بسیاری از مواقع ممکن است همه چیز طبق برنامه شما پیش نرود. هنگام وقوع اتفاقات غیرمنتظره باید انعطاف‌پذیر باشید و برای حل مشکل راهی پیدا کنید. به همین دلیل است که سفر برای فرزندان شما ارزش بسیاری دارد. آن‌ها در طول سفر یاد می‌گیرند که وقتی چیزی خارج از کنترلشان اتفاق میفتد، انعطاف‌پذیر باشند. این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند تا مقابله با مشکلات غیرمنتظره را یاد بگیرند و این مهارت مهم زندگی را در خود تقویت کنند.

سفر با کودک - کودک در هواپیما

۴. آموزش

فرزندان شما به هر جایی که سفر کنند، آن سفر برایشان یک سفر آموزشی خواهد بود. کودکان شما با سفر کردن این فرصت را خواهند داشت که با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند و درباره تاریخچه آن منطقه اطلاعات جدیدی بیاموزند. در نتیجه، نسبت به جهان دیدی وسیع‌تری می‌یابند و چیزهای جدیدی درباره آن می‌آموزند.

۵. خاطرات

لحظات خاطره‌انگیز فرزندان شما در طول سفر، چیزی است که برای یک عمر در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند. وقتی فرزندانتان به دوران کودکی خود فکر می‌کنند، خاطرات این سفرها را با علاقه به یاد می‌آورند. آن‌ها اسباب‌بازی‌های پر زرق و برق جدیدی که در جشن تولد هدیه گرفته‌اند یا اسباب‌بازی‌هایی که به مناسبت عید نوروز به آن‌ها داده‌اید را کمتر به خاطر می‌آورند. بااین‌حال، ماجراهایی را که در سفر داشته‌اند، به یاد خواهند آورد. کودکان چه با خانواده سفر کنند و چه به‌تنهایی به سفر بروند، آنچه تجربه کرده‌اند را به‌خوبی به یاد می‌آورند. این خاطرات برای آن‌ها ماندگار خواهند شد.

۶. استقلال

اگر می‌خواهید فرزندانتان مستقل باشند، سفرهای خانوادگی بهترین فرصت برای تجربه استقلال است. سفر کردن حس استقلال را در کودک شما پرورش می‌دهد و به او یاد می‌دهد که چگونه کارها را به‌تنهایی انجام دهد. گام اول برای کمک به مستقل شدن فرزندتان این است که به او اجازه دهید تا درباره تعطیلات بعدی خود تحقیق و برنامه‌ریزی کند.

با برنامه‌ریزی برای موارد جزئی مانند تاریخچه جاذبه‌های مقصد، غذاهای محلی یا زبان مردم آن شهر یا کشور شروع کنید. با بالا رفتن سن فرزندتان، می‌توانید به او مسئولیت‌های بیشتری مانند تحقیق درباره ارز کشور مقصد یا نحوه رسیدن از فرودگاه به هتل را به او واگذار کنید. در سن ۷ سالگی، او باید بتواند به اندازه کافی در اینترنت تحقیق کند. او با تحقیق و بررسی در گوگل می‌تواند به شما نقشه کشور یا شهر مقصد را نشان دهد، به شما بگوید بهترین هتل‌های مقصد کدام‌اند و کدام غذاهای محلی را باید امتحان کنید.

۷. کشف خود

فرزند شما در طول سفر، از آنچه درباره دنیای اطراف خود و آنچه درباره خود می‌آموزد، شگفت‌زده خواهد شد. او در طول این تجربه ماجراجویانه متوجه می‌شود که به چه چیزهایی علاقه دارد. در این سفر می‌تواند بفهمد که مکان‌های مورد علاقه‌اش کدام‌اند و چه غذاهایی را دوست دارد بخورد.

این کشف خود برای رشد کودک ضروری است زیرا به او اعتماد به نفس می‌دهد و متوجه می‌شود که کیست و دوست دارد به چه نوع انسانی تبدیل شود. به طور مثال، کودک در طول سفر به شهرهای تاریخی متوجه می‌شود که به تاریخ علاقه دارد و باید کتاب‌های تاریخی بیشتر بخواند یا حتی در رشته تاریخ تحصیل کند.

۸. رشد مهارت‌های زبانی

سفر با کودکان حتی در سنین ۶ ماهگی به رشد مهارت‌های زبانی آن‌ها کمک می‌کند. نوزادان صداها را متفاوت از بزرگ‌سالان می‌شنوند. آن‌ها با بزرگ شدن توانایی تشخیص بسیاری از صداهای گفتاری دیگر را از دست می‌دهند. اگر آن‌ها را با صداهای گفتاری از سراسر جهان احاطه کنیم، می‌توانند بسیاری از این صداها را به خاطر بسپارند تا بعدها در آموزش زبان به آن‌ها کمک کند.

سفر با کودک - پسر بچه

نکات مهم درباره سفر با کودک

اگر تصمیم دارید همراه کودک یا کودکانتان به مسافرت بروید، چند نکته را مد نظر داشته باشید:

در سفر با کودک برای مسیر و مقصد سفر برنامه ریزی کنید

پیش از سفر به مسیر خود توجه کنید، توصیه می کنیم مقاصدی را انتخاب کنید که برای بچه ها لذت بخش و سرگرم کننده باشد و با کودکان خود درباره آنچه در انتظار آن هاست صحبت و گفتگو کنید. برای مثال، عکس ها، تصاویر و ویدئوهایی از مقصد را به کودکان خود نشان دهید تا آن ها را نسبت به سفر مشتاق تر کنید.

سفرتان را به تعویق نیاندازید

بسیاری از والدین برنامه‌هایی برای زندگی ترسیم می‌کنند اما هنگامی که فرزندشان متولد می‌شود، این برنامه‌ها را تا زمانی که او بزرگ‌تر شود به تعویق می‌اندازند. هیچ دلیل موجهی برای این کار وجود ندارد.

منتظر نباشید تا فرزندانتان به سنی برسند که همه چیز را به خاطر بسپارند و آن زمان به سفر بروید. تجربه نشان داده است والدینی که این الگوی فکری را دارند، در دوران کودکی فرزندشان، بسیاری از تجربیات مفید دیگر را عملی نمی کنند. 

در سفر با کودک انتظارات زیادی نداشته باشید

هنگام مسافرت با بچه‌ها، سطح توقعات خود را پایین بیاورید و برنامه سفر را با توجه به شرایط ذهنی و جسمی آنها تنظیم کنید.

شما به تنهایی یا همراه با همسرتان به سفر نمی‌روید؛ با همسفران جدیدتان سازگار باشید و به علایق آنها اهمیت دهید تا سفری خانوادگی و جذاب را تجربه کنید.

سفر با کودک - پسر بچه در قطار

در سفر با کودک بچه‌ها را برای سفر آماده کنید

قبل از اینکه سفر را آغاز کنید، از آمادگی بچه‌ها برای سفر مطمئن شوید.

درباره سفرتان با آنها صحبت کنید؛ به کجا می‌روید و او می‌تواند در آنجا چه کارهایی انجام دهد. تصاویری از مقصدتان را به او نشان دهید. این راهکار خوبی است برای اینکه انگیزه بچه‌ها برای سفر بیشتر شود. می‌توانید درباره مقصدی که انتخاب کردید، فرزندتان را هیجان‌زده کنید، اما مراقب باشید اغراق نکنید.

در سفر با کودک سفر جاده‌ای را امتحان کنید

برای مسافرت همراه کودکان، سفر جاده‌ای بهترین گزینه است. هنگامی که در جاده‌ها حرکت می‌کنید برای ایجاد تنوع در سفر به تلاش زیادی نیاز ندارید. هر روز مکان‌های جدیدی را می‌بینید و در طول سفر هم تجربیات جذابی خواهید داشت. می‌توانید برنامه سفر را به نحوی تنظیم کنید تا در مسیر رسیدن به مقصد، در مکان‌هایی توقف داشته باشید که برای بچه‌ها جذابیت بیشتری دارند.

البته داشتن زمان کافی برای مسافرت‌های جاده‌ای بسیار اهمیت دارد؛ نباید ساعت‌های طولانی رانندگی کنید. اگر زمان کافی ندارید بهتر است یا مقصدهای نزدیک‌تر را انتخاب کنید یا سفر هوایی را جایگزین کنید. لذت و جذابیت سفر برای بچه‌ها را با گذراندن ساعت‌های زیاد در خودرو خراب نکنید.

سفر با کودک - خانواده

در سفر با کودک تنوع بسیار مهم است

معمولا بچه‌ها خیلی زود خسته و بی‌حوصله می‌شوند و شما مجبور می‌شوید سرگرمی مناسبی برای آنها فراهم کنید. پس فراموش نکنید که متنوع بودن، مهم‌ترین ویژگی یک سفر موفق همراه بچه‌ها است. اگر برنامه سفرتان با تنوعی کافی همراه باشد، فرزندتان در هر سنی که باشد، می‌توانید با او به هر جایی سفر کنید.

برای بچه‌ها داشتن تجربیات جدید در طول سفر، از هر چیزی جذاب‌تر است و شما باید برای این علاقه آنها برنامه‌ریزی کنید.

بچه‌ها بازی کردن را کنار نمی‌گذارند

همه بچه‌ها و به ویژه بچه‌های کوچک‌تر یک علاقه و نیاز یکسان دارند؛ می‌خواهند بازی کنند. در طول سفر، زمان و مکان مناسب برای بازی را در اختیار آنها بگذارید. برای نمونه جایی توقف کنید که به زمین بازی بچه‌ها نزدیک باشد یا با فرزندتان به استخر بروید. مهم این است که در هر شرایطی به فکر بازی بچه‌ها باشید.

در سفر با کودک تماشای حیوانات را از دست ندهید

بچه‌ها معمولا به تماشای حیوانات در حیات وحش علاقه دارند. اگر در طول مسیر یا در مقصدتان امکان بازدید از حیات وحش وجود داشت، حتما این برنامه را اجرا کنید. حتی شاید به صورت اتفاقی برایتان شرایطی فراهم شد تا بتوانید تعدادی از حیوانات را از نزدیک ببینید؛ این فرصت خوبی برای یادگیری کودکان است. همین اتفاق ساده برای بچه‌ها بسیار جذاب است پس به آنها کمک کنید تا جایی که می‌توانند به حیوانات بی‌خطر نزدیک شوند.

در سفر با کودک برنامه روزانه را تغییر ندهید

این مسئله هنگام سفر با کودکان بسیار اهمیت دارد و با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها اهمیت آن هم بیشتر می‌شود. برنامه منظمی را که برای خانه تنظیم کرده بودید، در سفر ادامه دهید. عادت‌های مطلوبی که در بچه‌ها به وجود آمده است به ویژه الگوی منظمی که درباره ساعت خواب شبانه دارند، نباید در سفر تغییر کنند. این راهکار باعث می‌شود تا بچه‌ها آرامش بیشتری را احساس کنند و شرایط جسمی و روحی بهتری در طول سفر داشته باشند.

سفر با کودک - کودک

در سفر با کودک خرید را کنترل کنید

بچه‌ها به ویژه وقتی کوچک‌تر هستند، می‌خواهند هر چیزی را که می‌بینند خریداری کنند؛ از خوراکی‌های مختلف گرفته تا انواع اسباب‌بازی‌ها. حتی گاهی به خرید چیزی اصرار می‌کنند که برای آنها مناسب نیست. این موضوع یکی از دشوارترین چالش‌هایی است که والدین در سفر با کودکان با آن مواجه می‌شوند.

هنگامی که به سفر می‌روید، بچه‌ها چیزهای جدید و زیادی برای خرید می‌بینند و برای آنها خیلی سخت است که فقط ببینند و تقاضای خرید نداشته باشند. باید مقاومت کنید؛ چون ممکن است مسیری را شروع کنید که پایانی ندارد.

در لحظه زندگی کنید و لذت ببرید

مهمترین نکته‌ای که رعایت آن در سفرهای خانوادگی باعث می‌شود همه اعضا سفر لذت‌بخشی را تجربه کنند، حفظ آرامش است.

شاید لازم باشد کمی راحتی خودتان را کنار بگذارید و در تجربیات جدید بچه‌ها مشارکت داشته باشید. اگر در لحظه زندگی کنید و با بچه‌ها سازگار باشید، مطمئن باشید از سفر با کودکان لذت می‌برید و خاطرات ماندگاری را می‌سازید.

در سفر با کودک در مناطق محلی مقصد قدم بزنید

بازدید از جاذبه‌های اصلی مقصد سفر عالی است اما قدم زدن در یک منطقه محلی می‌تواند به یکی از تأثیرگذارترین تجربیات زندگی کودک تبدیل شود. مغز کودک می‌خواهد با آنچه برای او آشناست ارتباط برقرار کند. اگر به اصفهان سفر می‌کنید، در کنار زاینده‌رود وقت بگذرانید. اگر راهی سفر شمال شده‌اید،

در کنار ساحل وقت بگذرانید. این گردش‌ها به کودک حس خوبی می‌دهد اما آنچه در ذهن او طنین‌انداز می‌شود، لحظاتی است که می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اگر محله‌ای آرام پیدا کنید و همراه با فرزندتان به پیاده‌روی بروید، این تجربه برای کودکتان ارزشمند خواهد شد. در این محله‌ها احتمالا کسانی را خواهید دید که جلوی درب خانه خود را جارو می‌کنند یا مجبور می‌شوید که از فروشندگان محلی خرید کنید. در این صورت، فرزندتان با زندگی روزمره بیشتر آشنا می‌شود و درباره آن تجربیاتی کسب می‌کند.

سفر با کودک - کودک و چمدان

در سفر با کودک آیینی جدید بسازید

آیین‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با سفر بهتر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، در دوران کودکی هر جا که با فرزندتان سفر کنید یا از هر کشوری که بازدید کنید، می‌توانید بطری‌های یک‌بار مصرف را جمع‌آوری کنید و به او یاد بدهید که جای بطری یک‌بار مصرف در دامان طبیعت نیست. این آیین خانوادگی کم‌کم به تجربه‌ای ارزشمند برای کودک تبدیل می‌شود و یاد می‌گیرد که باید طبیعت را پاکیزه نگه دارد.

در سفر با کودک هم‌بازی‌های جدید را به کودک معرفی کنید

گروه‌بندی کودکان با سایر کودکانی که در سن آن‌ها هستند، به رشد آن‌ها کمک می‌کند. حتی اگر فرزندتان به زبان کودکان هم‌سفرش صحبت نمی‌کند، از او بخواهید تا با آن‌ها هم‌بازی شود. اگر او با کودکان دیگر ملاقات کند و با آن‌ها بازی کند، از آن‌ها چیزهای جدید یاد می‌گیرد و برای برقراری ارتباط با دیگران راه‌های جدیدی پیدا می‌کند. کودکان در طول این سفر یاد می‌گیرند که همه به زبان آن‌ها صحبت نمی‌کنند و باید زبان‌ها دیگری هم یاد گرفت.

در سفر با کودک سفر جاده‌ای را به بازی تبدیل کنید

سفر با اتومبیل ممکن است برای کودک خسته‌کننده باشد. معمولا کودکان بعد از خسته شدن در سفرهای جاده‌ای مدام بهانه می‌گیرند و سفر را به تجربه‌ای ملال‌آور تبدیل می‌کنند. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، باید با فرزندتان بازی کنید. به او یک بازی جدید معرفی کنید. به طور مثال، می‌توانید از او بخواهید که جاده و شهرهایی که از آن‌ها عبور می‌کنید را به‌خوبی ببیند. در نهایت نیز ۳ چیز که قبلا هرگز در خانه ندیده‌ است را به شما نشان دهد.

در سفر با کودک صبح زود حرکت کنید

اگر با کودکان نوپا یا خردسال سفر می‌کنید، باید صبح زود را برای حرکت انتخاب کنید. معمولا کودکان در این ساعات علاقه دارند تا بیشتر بخوابند. در نتیجه، اگر با اتومبیل سفر کنید، فرزندتان نیمی از مسیر را در خواب می‌گذرانند. در سفر با وسایل نقلیه عمومی نیز این احتمال وجود دارد که سفر با تأخیر شروع شود. بنابراین، کودک می‌تواند در مدت زمان انتظار بخوابد تا کمتر خسته شود.

سفر با کودک - کودک در جاده

در سفر با کودک برای تغییرات دما آماده باشید

چه در فصل بارانی و سرد باشید و چه در فصلی گرم راهی سفر شده باشید، باید برای تغییرات دما آمادگی کافی داشته باشید. بهتر است به فرزندتان لباس‌های راحت بپوشانید. لباس‌های او باید دکمه‌های کمی داشته باشد یا زیپ یا هر چیز دیگری که مانع از رسیدن به موقع او به دست‌شویی می‌شود، نداشته باشد. همین اصل درباره کفش‌ها نیز صدق می‌کند. کفش‌های بنددار یا کفش‌های لغزنده برای کودکان در سفر مناسب نیستند. کفش‌ها باید طوری باشند که در شرایطی که عجله دارید، آن‌ها را به‌سرعت به کودک بپوشانید.

چیزی برای غافل‌گیر کردن کودک داشته باشید

موقع سفر با کودکان نوپا باید اسباب‌بازی‌های جدید و پیچیده به همراه داشته باشید. به همراه داشتن این اسباب‌بازی‌ها ۲ مزیت مهم دارد:

  • کودکان عاشق باز کردن وسایل مختلف هستند؛
  • یک اسباب‌بازی جدید برای کودک جذابیت بیشتری دارد.

در نتیجه، اگر در شرایط دشواری قرار گرفتید، می‌توانید کودک را غافل‌گیر کنید و به او چیزی بدهید که برای ساعت‌ها سرگرم بازی با آن شود.

در سفر با کودک کالسکه‌ای کوچک‌تر با خود ببرید

اگر قصد سفر با وسایل نقلیه عمومی را دارید و فرزندتان باید در کالسکه بماند، بهتر است از کالسکه‌ای کوچک‌تر استفاده کنید. عبور از ایستگاه قطار یا فرودگاه بدون کالسکه یا با کالسکه‌ای بزرگ کاری پردردسر است. بنابراین، اگر کالسکه‌ای در اندازه معمولی یا بزرگ دارید، برای سفر با فرزند خردسال یک کالسکه کوچک و جمع‌وجور که سایبان دارد، تهیه کنید. سفر با این وسیله ساده‌تر خواهد شد.

در سفر با کودک وسایل کافی با خود ببرید

سفر با کودک از سفر عادی غیرقابل پیش‌بینی‌تر است. بنابراین، باید وسایل ضروری به اندازه کافی به همراه داشته باشید. بهتر است برای کودک یک خوراکی یا ساندویچ خانگی کوچک نیز بردارید تا اگر در هواپیما یا قطار غذا به‌موقع آماده نشد، این خوراکی یا ساندویچ را به او بدهید.

سفر با کودک - چمدان

اجازه بدهید کودک کوله مخصوص خود را بیاورد

سفر کردن یعنی باید وسایل و چمدان‌ها را همه جا حمل کنید. اجازه بدهید تا فرزندتان هم در این فعالیت مشارکت کند. کودکان ۳ ساله یا بزرگتر می‌توانند کوله‌پشتی‌های کوچک یا وسایل سبک را حمل کنند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها احساس بزرگ شدن و مسئولیت کنند. مطمئن شوید که کودک یک کوله‌پشتی کوچک چرخ‌دار با چرخ‌هایی سالم دارد. این کوله‌پشتی باید سبک باشد تا کودک بتواند آن را حمل کند. کوله‌پشتی مناسب کودک باید طرح‌های شاد داشته باشد و از پارچه‌های بادوام ساخته شده باشد.

در خودرو از صندلی حمل کودک استفاده کنید

اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، توجه به امنیت کودکان یکی از نکات مهم و ضروری است. همانطور که می دانید صندلی های خودرو برای حمل کودکان ایمن نیستند و به همین دلیل توصیه می کنیم برای سفر حتما از صندلی های مخصوص حمل کودکان در خودرو استفاده کنید.

غذاها و خوراکی های سالم و خوشمزه را فراموش نکنید

قبل از رفتن به سفر، غذاها و خوراکی های سالم و خوشمزه را بردارید. غذاهای چرب، شیرین و آماده ممکن است باعث بیمار شدن کودکان شده و شما را به دردسر بیندازد. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از سفر غذاهای سالم مانند سالاد، ساندویج های سالم و مغذی، برنج، پاستا، میوه های خشک و تازه، بیسکوییت و نان های خشک و سالم را به همراه داشته باشید.

همچنین همانطور که می دانید کودکان به میان وعده ها و خوراکی های متنوع علاقه مند هستند، به همین دلیل توصیه می کنیم برای میان وعده کودکان خود نیز برنامه ریزی کنید و مقداری مغزهای تازه، پاپ کورن، خرمای خشک و خوراکی های سالمی از این دست را به همراه داشته باشید.

برای کودکان داروهای لازم را همراه داشته باشد

اگر فرزند دلبندتان از دارو یا مکمل خاصی استفاده می کند آن را همراه خود داشته باشید. توجه کنید در صورتی که کودک شما در شرایط خاص داروی ویژه ای استفاده می کند، قبل سفر این موضوع را نیز در نظر بگیرید و آن دارو را تهیه کنید. همراه داشتن برخی داروها و مسکن ها مانند قرص های سردرد، قرص معده، داروهای ضد آلرژی با مشورت پزشک می توانند کارساز باشند.

کارت های بازی و بازی های الکترونیکی می توانند انتخاب های خوبی باشند

همانطور که می دانید کودکان شیفته بازی و سرگرمی هستند و سرگرم نگه داشتن آن ها در طول سفر یک موضوع مهم و ضروری است. همراه داشتن یک دستگاه الکترونیکی شخصی مانند لپ تاپ، تبلت یا گوشی می تواند بچه ها را برای مدت طولانی آرام و شاد نگه داشته و از کسل شدن آن ها جلوگیری کند.

سفر با کودک - پسر بچه در ماشین

اسناد شناسایی کودک را فراموش نکنید

همراه داشتن گذرنامه کودک برای سفرهای خارجی، شناسنامه و دفترچه درمانی فرزندتان را فراموش نکنید.

وسایل مورد علاقه کودک را به همراه خود ببرید

معمولا کودکان به یکی از عروسک ها یا اسباب بازی های خود علاقه ویژه ای دارند. توجه داشته باشید که این وسایل را فراموش نکنید. همچنین همراه داشتن تعدادی کاغذ و مداد رنگی نیز می تواند برای کودکان مفرح و سرگرم کننده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید