چوب یکی از منابع طبیعی است که با توجه به میزان کاشت درخت و رعایت اصول جنگلداری جزو منابع تجدیدپذیر به حساب می‌آید. چوب با توجه به بافتی که دارد علاوه بر حس سرزندگی و نشاطی که منتقل می‌کند قابل فرم دهی است و با ان می‌توان لوازم مختلفی تولید نمود. بدون شکل در هر منزلی یا هر محیط کاری که وارد می‌شویم حضور لوازم چوبی را حس می‌کنیم. لوازم اصلی و بزرگی مثل سرویس خواب، میز غذاخوری، مبلمان, میز مطالعه و… اصلی ترین تولیدات چوب و ام دی اف است اما امروزه علاوه بر این موارد با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون داخلی نقش چوب در لوازم ریز و درشت بیشتر شده است. استفاده از ظروف چوبی، لوازم دکوری چوبی، شمعدان و گلدان چوبی، تابلوی چوبی، ظروف منبت کاری و خاتم کاری شده، زیورآلات چوبی و… جزو مهم ترین تولیدات اخیر صنعت چوب هستند که به شدت ترند شده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از تولیدات صنایع دستی چوبی و لوازم دکوری بپردازیم.

لوازم چوبی

همان طور که در بخش قبل گفته شده علاوه بر لوازم معمول روزمره مثل کمد و بوفه و تخت و… از لوازم دکوری و صنایع دستی چوبی و سایر لوازم چوبی در منازل، دفاتر کار، کافه ها و… استفاده می‌شود. تولیدات چوبی بسیار متنوع هستند و توضیح و معرفی آن ها بدون شک در یک مقاله ممکن نیست اما ما در این نوشته قصد داریم به معرفی تعدادی از ظروف چوبی پرطرفدار، شمعدان و گلدان چوبی و تابلو معرق کاری شده بپردازیم.

ظروف خاتم کاری شده

ظروف چوبی

یکی از لوازم چوبی که این روزها مد شده است و نمای خوبی به میز غذا و پذیرایی شما در میهمانی ها و مناسبت های مختلف می‌دهد ظروف چوبی است. ظروف چوبی در مدل های مختلف با طرح های متفاوت تولید می‌شوند و متناسب با سلیقه خود می‌توانید خریداری نمایید. از مهم ترین ظروف چوبی می‌توان به سینی چوبی اشاره نمود که نه تنها برای پذیرایی و سرو مناسب است بلکه از آن برای دکوراسیون و استفاده از لوازم تزیینی نیز استفاده می‌کنند. سینی چوبی در اشکال هندسی مختلفی مثل مستطیل، مربع، دایره و بیضی تولید می‌شود که از لحاظ رنگ بندی نیز بسیار متنوع می‌باشد در مواردی نیز برای زیباتر شدن از هنر منبت کاری و حکاکی یا سوخته نگاری استفاده می‌کنند. یک نمونه دیگر از ظروف چوبی پرطرفدار بشقاب پیش دستی چوبی است که به صورت ست یا تکی تولید می‌شود و به همراه قاشق و کاسه یک ست غذاخوری زیبا را تشکیل می‌دهد و از این مدل بشقاب ها نه تنها در منازل بلکه در رستوان و کافه ها نیز استفاده زیادی می‌کنند. یک نمونه دیگر از ظروف چوبی پرطرفدار ظروف خاتم کاری شده است. خاتم کاری یک هنر اصیل ایرانی است که با نقاشی و طرح های چند ظلعی ها در کنار یکدیگر ایجاد می‌شود. معمولا ظروف خاتم کاری شده برای سرو و پذیرایی، آجیل خوری، شکلات خوری و… استفاده می‌شوند که در میز پذیرایی عید نوروز یا شب یلدا جلوه خاصی به سفره شما می‌دهند.

سینی چوبی

شمعدان چوبی

روشن کردن شمع و عود حس آرامش بی نظیری منتقل می‌کند حالا اگر از شمعدان چوبی استفاده کنیم چه ترکیب جذابی ایجاد می‌شود. شمعدان چوبی در مدل های مختلف و ارتفاع های متنوع تولید می‌شوند و از آن ها برای دکوراسیون داخلی تالارهای پذیرایی، رستوران و کافه می‌توان استفاده نمود. یکی دیگر از کاربردهای شمعدان چوبی که با عنوان شمعدان چوبی کنار سالنی نیز از آن یاد می‌شود استفاده برای دکور و تزیین بین مبلمان، گوشه سالن ها، کنار میز تلویزیون و… می‌باشد. علاوه بر این از ست شمعدان چوبی برای تزیین میز عسلی و جلو مبلی نیز استفاده می‌شود که در کنار جا عودی و گلدان بسیار شیک می‌شوند.

شمعدان چوبی

گلدان چوبی

گلدان همیشه در دکوراسیون داخلی از نقش پررنگی برخوردار بوده است. گلدان چوبی معمولا به صورت خمره ای یا گرد و یا در طرح های مدرن و مینیمال تولید می‌شود که برای هر سلیقه مناسب باشد. گلدان های چوبی با ترکیب گل خشک های طبیعی بسیار زیبا و شیک می‌شوند و گزینه مناسبی برای تزیین سالن پذیرایی یا کنار میز تلویزیون و حتی کتابخانه ها هستند. علاوه بر این استفاده از گلدان چوبی بر روی میز پذیرایی یا میز عسلی می‌تواند جلوه خاصی به دکور منازل شما بدهد.

تابلو معرق کاری

ایرانیان از دیرباز به دنبال هنرهای دستی بوده اند و همیشه خالق آثار گرانقدر و زیبایی شده اند. یکی از هنرهای ایرانیان معرق کاری چوب است. معرق کاری یک هنر بسیار پرزحمت است که در هنگام کار به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. هنرمندان معرق کار برای خلق تابلو معرق کاری باید ابتدا تصاویر مورد نظر خود را تهیه نمایند و بر روی چوب بکشند سپس با کمک کمان اره تکه های ریز را با تیغ اره مویی ظریف برش بزنند و در نهایت با کمک چسب این تکه ها را مانند پازل کنار هم بچسبانند تا یک تابلوی چوبی دست ساز معرق کاری شده که ارزش مادی و معنوی بالایی دارد تهیه شود.

تابلو معرق کاری

خرید ظروف چوبی

با توجه به این که در طی مقاله نیز متذکر شدیم ظروف چوبی و سایر لوازم دکوری و صنایع دستی چوبی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند لذا جهت خرید ظروف چوبی می‌توانید به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس برقرار کنید.

choobiner.ir

09021235626

02166563048

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید