بعد از تولد نوزاد، به خصوص بعد از زایمان، لابیاها اغلب دچار تغییرات فیزیکی و در برخی موارد پارگی می‌شوند. این تغییرات می‌توانند باعث ناراحتی جسمی و احساسی شوند و منجر به اضطراب و حتی مشکل در روابط صمیمانه شوند. افتادگی، کشش و عدم تقارن می‌تواند مشکلاتی از چالش‌های بهداشتی گرفته تا حساسیت یا درد در طول فعالیت‌های روزمره مانند راه رفتن یا نشستن ایجاد کند. عدم آگاهی نسبت به ظاهر لابیای شما می‌تواند در زندگی شخصی، حرفه‌ای و عاشقانه شما مشکل ایجاد کند.

نگرانی‌های زنان در مورد لابیای خود پس از بارداری چندین جنبه دارد ولی اغلب مسائل عملکردی و زیبایی را ذهنشان را درگیر کرده است. از آنجایی که در مورد این مسائل به ندرت در جمع صحبت می‌شود، پذیرش تغییرات بدن می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا اطلاعات کمی در مورد آن در بین افراد وجود دارد. پذیرش این تغییرات نیز در بین افراد کمتر است.

چگونه بارداری و زایمان لابیا را تغییر میدهد؟

با قبول تغییرات بعد از زایمان کمک بسیار زیادی به افزایش سرعت بهبود خود می‌کنید. گاهی حتی مادران امروزی که نسبت به دوره‌های قبل آگاه‌تر هستند، در مورد بارداری و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن، تغییرات واژن یا درمان زگیل تناسلی اطلاعات چندانی ندارند. بسیاری از زنان با آگاهی کامل و پذیرش تغییرات فیزیکی بدن که برای بسیاری افراد قابل پذیرش نیست وارد پروسه بچه‌دار شدن می‌شوند. از جمله این تغییرات می‌توان به آمادگی برای افتادن پایین شکم یا افتادگی موقت، ریزش مو، تیره شدن برخی نواحی اشاره کرد.

این افراد در واقع این تغییرات را مقدس می‌شمارند و با افتخار از آن یاد میکنند، در مقابل نیز بسیاری از افراد هستند که میل چندانی به قبول و یا پذیرش این تغییرات ندارند. از جمله این تغییرات، لابیا است که کمتر مورد بحث قرار می‌گیرد و پرداختن به آن‌ می‌تواند نگران کننده باشد و حتی می‌تواند باعث ایجاد احساس شرم در افراد مختلف شود، به‌ویژه که ممکن است مشکل هر شخص به صورت کاملاً شخصی باشد و منحصر به فرد باشد.

بارداری و تاثیر آن بر بدن

اشکال لابیا می تواند بسیار متفاوت باشد، اما بسیاری از بیماران از مشاهده تغییرات لابیا در اثر ورزش در باشگاه یا در حین مقاربت شکایت دارند. با این حال، اغلب بزرگ‌ترین مسئله می‌تواند به آن استناد کرد ادراک شما از خود است. بسیاری از زنان حس و حال پیچیده‌ای در اطراف ناحیه واژن خود دارند و تغییرات زیبایی شناختی منفی می‌تواند مانع بزرگی برای دوست داشتن بدن و احساس شبیه بودن به بقیه در آنها داشته باشد.

مزایای جراحی لابیلاپلاستی

حدود 30 درصد از زنانی که زایمان طبیعی می‌کنند برخی از عوارض آن را تجربه می‌کنند. بسیاری از بیماران از شنیدن این آمار شوک می شوند، زیرا تصور می‌کنند افراد کمی گزینه زایمان طبیعی را به علت عوارض بعد از آن انتخاب می‌کنند. از طرفی فکر می‌کنند این تغییرات غیر قابل اصلاح است و هرگز به حالت قبل و یا بهتر از آن بر نمی‌گردند، اما با جراحی لابیلاپلاستی می‌توان به کاهش علائم لب‌های دراز یا بزرگ غیرطبیعی یا لب‌های واژن تیره و چروک کمک کرد. افرادی که تحت عمل لابیاپلاستی قرار می‌گیرند اغلب موارد زیر را مشاهده می‌کنند:

  • افزایش رضایت از ظاهر لابیای آنها
  • راحتی بیشتر در لباس و هنگام ورزش
  • بهبود اعتماد به نفس

چه زمانی لابیاپلاستی بعد از زایمان برای شما مناسب است؟

همانطور که به عنوان یک زن آگاه مطلع هستید ممکن است بعد از زایمان واژن شما شل شود. عضلات ممکن است با گذشت زمان بهبود یابند، اما متاسفانه اغلب اینطور نیست. تمرینات کگل و درمان کف لگن می‌تواند به تقویت این عضلات کمک کند. اگر این مشکل همچنان ادامه داشته باشد، واژینوپلاستی می‌تواند به طور چشمگیری باعث بهبود واژن شل شود. پس بنابراین اینکه آیا واژینوپلاستی برای شما مناسب است یا خیر کاملا به تصمیم شخصی شما بستگی دارد. بدن هر زن متفاوت است و هر شخص زمان مخصوص خودش را برای بهبودی پس از بارداری دارد. به طور کلی، قبل از در نظر گرفتن روش‌های جراحی، حداقل به شش ماه زمان پس از زایمان نیاز دارید تا به حالت طبیعی فرم بدنی خود در بیایید. در زمان تولد (و حتی اندکی پس از آن) به شما توصیه نمی‌شود که تصمیمی در مورد هرگونه جراحی بگیرید. بدن شما به تغییر خود ادامه خواهد داد و بسیار حیاتی است که منتظر بمانید تا معده، سینه و سایر بافت‌ها به حالت عادی برگردند و کوچک شوند.

امروزه با پیشرفت و افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و با افزایش محبوبیت این روش، زنان بیشتری را می‌بینیم که به کلینیک زنان مراجعه می‌کنند تا سرانجام پس از زایمان به زیبایی ناحیه واژن برسند. هنگامی که تصمیم خود را برای مراجعه به مشاوره گرفتید، در مورد طیف کاملی از گزینه‌ها پیش رو – از لیپوساکشن گرفته تا سفید کردن و یا به اصطلاح Mommy Makeover و همه چیزهایی که در بین آنها وجود دارد. با شما صحبت خواهند کرد که برای دستیابی به نتایج مد نظر شما کدام روش ایده‌آل است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید