کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات و سرمایه‌گذاری به بستری امن نیاز دارند تا نقل و انتقالات خود را با خیالی آسوده انجام دهند. با گسترش فعالیت و علاقه‌مندی در بازار کریپتو صرافی‌های مختلفی آماده خدمت رسانی به کاربران هستند از این رو یکی از چالش‌های کاربران انتخاب صرافی مناسب است و گاهی مقایسه دو صرافی ارز دیجیتال ایرانی برایشان چالش برانگیز می‌شود در ادامه این مقاله به بررسی ملاک‌های ارزیابی صرافی‌های ارز دیجیتال و نقد و بررسی صرافی‌های والکس و نوبیتکس خواهیم پرداخت تا با دیدی باز صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه والکس و نوبیتکس

ملاک‌های ارزیابی صرافی ارز دیجیتال 

هرکدام از صرافی‌های ارز دیجیتال چه ایرانی و یا خارجی قابلیت‌های خاصی را برای کاربران در نظر دارند. به سبب ترحیم‌ها و محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی در فضای دیجیتال وجود دارد توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنند. صرافی والکس و نوبیتکس از جمله صرافی‌های مطرح و پرطرفدار میان کاربران ایرانی است که در ادامه به مقایسه این صرافی‌ها خواهیم پرداخت اما قبل از آن به بررسی ملاک‌هایی می‌پردازیم که برای ارزیابی صرافی ارز دیجیتال الزامی است.

امنیت؛ از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب صرافی مورد نظر است که بر اساس نوع نگهداری توکن‌ها و سابقه فعالیت صرافی می‌توان ارزیابی کرد.

حجم معاملات؛  حجم معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال ارتباط مستقیمی با نقدشوندگی دارد و این موضوع برای کاربران حرفه‎‌ای بسیار حائز اهمیت است.

کارمزد؛ کارمزد معاملات نیز از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب صرافی است که می‌تواند در صرافی‌های مختلف و در سطوح مختلف کاربری متفاوت باشد.

ویژگی‌های خاص و قابلیت‌ها؛ صرافی‌های مختلف بنا بر ایجاد مزیت رقابتی و حفظ مشتریان به ارائه خدمات منحصر به فرد و خاص به مشتریان می‌پردازند که می‌توانید با بررسی قابلیت‌های خاصی که صرافی برای کاربران در نظر گرفته است، صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دسترسی و پشتیبانی؛ روش‌های مختلف دسترسی به صرافی می‌تواند تجربه کار با صرافی را برای شما راحت‌تر و جذاب تر کند. روش‌های دسترسی می‌تواند وبسایت، اپلیکیشن و صفحات مجازی صرافی باشد. هنگام استفاده و انجام معاملات این امکان وجود دارد که با مشکلاتی مواجه شوید دسترسی‌ و پشتیبانی درست و به موقع می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. پشتیبانی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به صورت تلفنی و چت انجام می‌شود که این قابلیت در برخی از صرافی‌ها به صورت 24 ساعته فعال می‌باشد.

آشنایی با صرافی والکس  

صرافی والکس در ایران به خاطر تیم تشکیل دهنده آن که متشکل از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است شهرت دارد. صرافی ارز دیجیتال والکس در تلاش است تا خدمات اصولی و ایمنی را برای کاربران ایرانی ارائه کند. هدف بلند مدت صرافی والکس همان‌طور که در وبسایت آمده است تبدیل شدن به پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال در سطح منطقه است.

در این صرافی برای هر کاربر یک کیف پول اختصاصی در نظر گرفته شده است و دارایی دیجیتال کاربران به صورت سخت افزاری ذخیره و نگهداری می‌شود که این موضوع از کلاهبرداری و سرقت جلوگیری می‌کند.

صرافی والکس

مزایا و معایب صرافی والکس 

در ادامه برای نقد و بررسی صرافی والکس به مزایا و معایب این صرافی خواهیم پرداخت، صرافی والکس اکثر خدمات صرافی‌های دیگر را دارا می‌باشد اما یکی از مزایای متمایز کننده این صرافی امکان سفارش گذاری حد ضرر است.

از محدودیت‌ها و معایبی که می‌توان در رابطه با صرافی والکس بیان کرد تعداد محدود توکن‌های عرضه شده در این صرافی است که این موضوع باعث شده حجم معاملاتی اندکی در مقایسه با سایر پلتفرم‌های معاملاتی داشته باشد. حجم معاملاتی پایین به علت حجم پایین نقدشوندگی تجربه کاربری خوبی را برای تریدرهای حرفه‌ای به دنبال نخواهد نداشت.

از جمله مهمترین امکانات صرافی والکس می‌توان به کیف پول، انتقال رمز ارزها، پلتفرم خرید و فروش، معامله سریع، تاریخچه و لیست سفارش است. اهمیت داشتن کیف پول اختصاصی در صرافی‌های ارز دیجیتال زمانی مشخص می‌شود که متوجه این موضوع در رابطه با امنیت معاملات باشیم. در ادامه مزیت داشتن کیف پول اختصاصی در صرافی را به نقل از ارزتودی آمده است:

 یکی از ویژگی های بسیار ممتاز صرافی والکس که در صرافی های دیگر کمتر دیده می‌شود، داشتن کیف پول اختصاصی برای هر کاربر است. درواقع کاربران این صرافی به جز تبدیل ارزهای خود و انجام معاملات، می‌توانند از کیف پول این صرافی نیز برای نگهداری اموال رمزارزی استفاده کنند و در عین حال مطمئن باشند که صاحب یک والت اختصاصی هستند. والت های والکس برای هر ارز دیجیتال یک آدرس اختصاصی دارند.

معرفی صرافی نوبیتکس 

اکثر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال با صرافی نوبیتکس آشنا هستند و می‌توان گفت صرافی نوبیتکس از اولین (شروع فعالیت از سال 1396) صرافی‌های فعال ارز دیجیتال در ایران است. صرافی نوبیتکس یک صرافی P2P است که کاربران امکان سفارش‌گذاری و تعامل مستقیم با یکدیگر را دارند. در این نوع از صرافی‌ها حجم بازار نسبتا خوبی وجود دارد.

صرافی نوبیتکس

مزایا و معایب صرافی نوبیتکس 

از جمله مهمترین مزایای متمایز کنند صرافی نوبیتکس می‌توان به سابقه درخشان فعالیت این صرافی و تعداد محدود توکن‌های عرضه شده با حجم بالای معاملاتی اشاره کرد.

معاملات حد ضرر و حد سود از جمله خدماتی است که کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال به دنبال آن هستند، امکان معامله با حد ضرر و حد سود در صرافی نوبیتکس فراهم شده است منتها نمی‌توان از هر دو استراتژی به صورت همزمان استفاده کرد.

جمع بندی 

به صورت کلی صرافی والکس به علت محدود بودن تعداد رمز ارزها و پایین بودن حجم معاملات گزینه بسیار خوبی برای ترید نیست ولی می‌توان به عنوان پلتفرمی جهت انتقال رمز ارزها از آن استفاده کرد.

برای تریدرهای حرفه‌ای استفاده از صرافی نوبیتکس توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند از صرافی‌های خارجی با امکاناتی نظیر معاملات اهرمی استفاده کنند. اما استفاده از صرافی نوبیتکس برای معامله‌گران متوسط می‌تواند تجربه بسیار خوبی باشد چرا که این صرافی امکان نقدشوندگی بالا و پرداخت ریالی سریع را برای کاربران فراهم کرده است.

در مجموع باید گفت تصمیم گیری برای انتخاب صرافی مناسب را باید خودتان بر اساس اطلاعات و نیازی که از پلتفرم معاملاتی دارید انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید