بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟ برای جواب دادن به این سؤال باید هدف خودتان از یادگیری زبان را مشخص کنید. اگر قصد دارید زبان انگلیس را برای کاربردهای آن در زندگی‌تان یاد بگیرید، بهترین راه این است که در کلاس‌های سطح‌بندی شده آموزشگاه‌ها و مؤسسات شرکت کنید و آهسته و پیوسته این زبان را یاد بگیرید.

اما در صورتی که هدفتان از آموزش انگلیسی مهاجرت تحصیلی، کاری و… است، شرکت در کلاس‌های فشرده و نیمه فشرده حضوری و آنلاین می‌تواند برایتان مناسب باشد. چون با شرکت در این کلاس‌ها و صرف زمان مناسب می‌توانید زبان انگلیسی را با سرعت بیشتری یاد بگیرید.

در شرایطی که زبان انگلیسی را برای ارتقاء شغلی‌تان یا فعالیت در شرکت‌های بین‌المللی نیاز دارید، باید مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را با توجه به کسب و کاری که مد نظرتان است یاد بگیرید. چون لغات و اصطلاحاتی که در حوزه کسب و کار وجود دارد تنوع زیادی دارند و نمی‌توانید با یادگیری زبان انگلیسی عمومی به تنهایی در این زمینه موفق شوید.

در ادامه چند روش کاربردی یادگیری انگلیسی و اهدافی که افراد مختلف از یادگیری این زبان دارند را برای شناخت بهتر ارائه کرده‌ایم.

ویژگی‌های بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

اولین گزینه‌ای که برای یادگیری زبان انگلیسی پیش روی متقاضیان وجود دارد شرکت در کلاس‌های عمومی یا خصوصی آموزشگاه‌های زبان است. با توجه به اینکه مراکز آموزشی انگلیسی داوطلبان را بر اساس آزمون تعیین سطح دسته‌بندی می‌کنند، کسانی که در سطوح مختلف انگلیسی مشغول به تحصیل می‌شوند دارای سطح زبان یکسانی هستند؛ بنابراین زبان آموزان در بهترین شرایط می‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

برای انتخاب آموزشگاه‌های انگلیسی گزینه‌های متعددی پیش روی زبان آموزان وجود دارد؛ و این موضوع باعث تردید آن‌ها برای ثبت‌نام در کلاس زبان می‌شود. به همین دلیل همیارزبان لیست بهترین آموزشگاه‌های انگلیسی را در یک مطلب جامع ارائه کرده است، تا متقاضیان بتوانند کلاس زبان مد نظرشان را با شناخت بهتری انتخاب کنند.

برخی از ویژگی ‌های مهمی که آموزشگاه‌های منتخب همیارزبان بر اساس آن‌ها انتخاب شده اند عبارتند از:

انتخاب اساتید حرفه‌ای برای تدریس انگلیسی

تمام کسانی که زبان انگلیسی بلد هستند شرایط تدریس زبان انگلیسی را ندارد. مدرس انگلیسی حرفه‌ای باید مدارک و صلاحیت‌های مورد نیاز برای تدریس زبان را داشته باشد. علاوه بر این موارد، اساتید حرفه‌ای انگلیسی با نحوه تدریس مهارت‌های مختلف انگلیسی آشنایی دارند؛ و به زبان آموزان کمک می‌کنند که مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند.

ارائه امکانات و تجهیزات مناسب

برای آموزش مناسب و حرفه‌ای انگلیسی لازم است که موسسه زبان امکانات و تجهیزاتی که لازم است را برای کلاس‌های درس فراهم کند. همچنین امکان تهیه کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی، برخورداری از کلاس‌های فوق‌برنامه و مشاوره‌های اساتید زبان از دیگر ویژگی‌هایی است که یک آموزش زبان حرفه‌ای ارائه می‌کند.

برگزاری کلاس‌ها با تنوع بالا

هر فردی در بازه زمانی خاصی ممکن است برای شرکت در کلاس زبان فرصت داشته باشد؛ بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین موسسه زبان این است که کلاس‌های آموزشی متنوع را در روزهای مختلف هفته ارائه کند. با وجود این شرایط کسانی که کارمند یا شاغل هستند هم می‌توانند زبان انگلیسی را دنبال کنند و محدودیتی برای ادامه آموزش انگلیسی نخواهند داشت.

انتخاب منابع آموزشی مناسب

منابع آموزشی نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارند. آموزشگاه زبان انگلیسی باید منابع استاندارد و به روزی را برای تدریس در اختیار اساتید قرار دهد؛ و مدام منابع آموزشی خودش را آپدیت کند؛ بنابراین برای انتخاب آموزشگاه زبان حتماً به منابعی که در آن مرکز تدریس می‌شود توجه کنید.

ارزشیابی مداوم زبان آموزان

کلاس‌های آموزشی منظم و منابع مناسب به تنهایی برای یادگیری زبان انگلیسی کافی نیستند! چون هر متقاضی ممکن است تنها در کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشد و پس از تمام شدن کلاس مطالعه را کنار بگذارد؛ بنابراین بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی باید با برگزاری آزمون‌های استاندارد پس از پایان هر دوره مهارت‌های زبان آموزان را ارزیابی کند. با وجود این شرایط متقاضیان انگیزه بیشتری برای یادگیری انگلیسی و ارتقاء سطح خودشان پیدا می‌کنند.

 بهترین موسسه آیلتس

امتحان آیلتس یکی از امتحان‌های بین‌المللی مورد قبول دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر بین‌المللی است؛ بنابراین کسانی که با هدف مهاجرت تحصیلی در کلاس زبان شرکت می‌کنند، باید برای شرکت در این آزمون آماده شوند. برای آیلتس استانداردهای خاصی توسط مراکز برگزار کننده این آزمون در نظر گرفته شده؛ و متقاضیان باید این نکات را رعایت کنند.

همچنین سوالات آیلتس با آزمون‌های معمولی زبان متفاوت هستند؛ و متقاضیان برای کسب نمره 7 به بالا در آزمون باید تکنیک‌های شرکت در این آزمون را بشناسند؛ بنابراین باید مرکزی را برای آمادگی آیلتس انتخاب کنید که اساتید توانمندی برای آماده کردن متقاضیان برای شرکت در این امتحان بین‌المللی داشته باشد.

بهترین موسسه‌های آیلتس که در همیارزبان معرفی شده‌اند از اساتید توانمند، منابع استاندارد و به روز، امکانات آموزشی متنوع، کلاس‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و فشرده و… برای تقویت مهارت‌های انگلیسی داوطلبان برخوردار هستند.

بنابراین کسانی که برای بار اول است که می‌خواهند در امتحان آیلتس ثبت‌نام کنند و افرادی که چندین بار در این امتحان شکست خورده‌اند می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها امتحان آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارند.

روش‌های مختلف آموزش زبان انگلیس

زبان انگلیسی مانند سایر علوم یادگرفتنی است؛ و تنها کسانی می‌توانند به خوبی به این زبان مکالمه کنند که طبق اصول استاندارد آن را یاد گرفته باشند. هر موسسه ساختار خاصی را برای آموزش زبان انتخاب می‌کند. بعضی از مؤسسات ترجیح می‌دهند که کلاس‌های سطح‌بندی شده را برای یادگیری زبان برگزار کنند. این کلاس‌ها از سطح پایه شروع می‌شوند و تا سطح حرفه‌ای ادامه دارند.

بعضی دیگر از مراکز آموزشی کلاس‌های منعطف آنلاین را برای آموزش انگلیسی در نظر می‌گیرند. زبان آموزانی که فرصت کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند با کمک این کلاس‌ها می‌توانند سطح زبان خودشان را تا حد قابل توجهی بهبود دهند.

برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی شرایط متفاوتی برای آموزش انگلیسی در نظر گرفته می‌شود. متقاضیان با شرکت در کلاس‌های فشرده و نیمه فشرده آیلتس و تافل و پشت سر گذاشتن آزمون‌های شبیه‌ساز می‌توانند خودشان را برای امتحان آماده کنند.

در تمام این روش‌ها موسسات برگزار کننده کلاس‌های آموزشی سعی می‌کنند که امکانات مناسبی را برای یادگیری زبان در اختیار متقاضیان قرار دهند؛ و کلاس‌های پرشور و هیجانی را با بهترین اساتید زبان برگزار کنند؛ بنابراین متقاضیان برای آموزش زبان انگلیسی با محدودیت خاصی مواجه نخواهند شد؛ و هر فردی می‌تواند بهترین روش را برای یادگیری انگلیسی انتخاب کند.

سخن پایانی

برای یادگیری زبان انگلیسی ساختار ثابت و یکسانی وجود ندارد و هر فردی با توجه به هدفی که دارد برای یادگیری این زبان برنامه‌ریزی می‌کند. با توجه به برنامه و هدفی که برای یادگیری انگلیسی در نظر گرفته‌اید، این امکان برایتان وجود دارد که طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند همیارزبان یا موسسات آموزشی زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید. سپس برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس آماده شوید.

منبع:.همیارزبان

برای تماس با ما می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

  • 021-28423740
  • hamyarzaban@gmail.com
  • اهواز،امانیه،خیابان مستعان شرقی بین بین انقلاب و عارف پلاک ۳۳

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید