امروزه روش‌های مختلفی همچون هایفوتراپی، فرکشنال و فیشال جهت جوانسازی و پاکسازی پوست پیشنهاد می‌شوند. اما این روش‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟ کدام روش بهتر است؟! در ادامه به بررسی این روش‌ها پرداخته و در انتها مقایسه‌ای بین روش‌های هایفوتراپی، فرکشنال و فیشیال خواهیم داشت.

تعریف جامع هایفوتراپی

هایفوتراپی یک تکنیک غیر تهاجمی‌ و بدون درد است که از امواج اولتراسوند برای لیفت و جوانسازی پوست استفاده می‌کند. این فرآیند با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه هایفو، که شامل یک سنسور اولتراسوند است، انجام می‌شود. وقتی امواج اولتراسوند به پوست وارد می‌شوند، انرژی حرارتی را به عمق پوست وارد می‌کنند. این ارتعاشات امواج اولتراسوند به تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کرده، که عامل اصلی در لیفت و جوانسازی پوست است. با افزایش سطح کلاژن و الاستین، پوست شکل و ساختار جدیدی پیدا می‌کند و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند.

هایفوتراپی عموماً برای مناطقی مانند صورت، گردن و دور چشم استفاده می‌شود. این روش می‌تواند به عنوان جایگزینی برای جراحی پلاستیکی یا روش‌های دیگر جوانسازی غیرتهاجمی ‌مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا نیازی به بریدگی یا تزریق مواد خارجی ندارد. همچنین، استفاده از هایفوتراپی نیاز به زمان بازیابی کمتری داشته و درضمن اثرات طولانی مدت در بهبود ساختار پوست دارد. مهمترین مزیت‌های هایفوتراپی شامل موارد زیر است:

  • لیفت و تنظیم ناحیه‌هایی مانند چانه، گردن و بالای چشم
  • کاهش چین و چروک‌ها (مانند خطوط لبخند، خطوط جمجمه و چین‌های پیشانی)
  • جوانسازی و تقویت پوست
  • ایجاد تنش و سفتی در پوست
  • نتایج طولانی مدت با کاهش مراقبت‌های بعد از عمل

با این حال، قبل از تصمیم گیری برای انجام هایفوتراپی، بهتر است با متخصصین در مرکز زیبایی رکسانا مشورت کنید تا وضعیت پوست شما ارزیابی شود و اطلاعات دقیق‌تری درباره مزایا و محدودیت‌های این روش دریافت نمایید.

جوانسازی با فرکشنال

جوانسازی با استفاده از دستگاه فرکشنال یک روش پوستی است که برای بهبود ظاهر پوست، کاهش چین و چروک‌ها، ترمیم و ایجاد تغییرات مثبت در پوست استفاده می‌شود. دستگاه فرکشنال عملکرد خاصی دارد. این دستگاه نور یا انرژی لیزری را به صورت برشکاری (fractionated) بر روی پوست ارسال می‌کند. به این معنی که نور یا انرژی به شکل الگوهای کوچکتری تقسیم می‌شود و فقط بخشی از پوست تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این عمل باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست شده و جوانسازی و بهبود ظاهر پوست را به دنبال دارد. از جمله مزایای استفاده از دستگاه فرکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین و چروک‌های صورت و گردن
  • بهبود جوانی و تعادل رنگ پوست
  • کاهش اثرهای جانبی پس از عمل جراحی پوستی
  • ترمیم نقاط خاص مانند جای جوش، آکنه و زخم

همچنین، برای دستیابی به نتایج مطلوب، ممکن است لازم باشد چند جلسه درمانی با فواصل زمانی مناسب داشته باشید. البته، در هر مورد، بهتر است با متخصصین زیبایی در مرکز زیبایی رکسانا مشورت کنید تا بتوانید در مورد نیازها و توقعاتتان صحبت کرده و برنامه درمانی مناسب را دریافت کنید.

فیشال برای پاکسازی پوست

انجام فیشیال با توجه به نوع پوست، مشکلات موجود و نیازهای شما متفاوت است. برخی از نوع‌های پوست و نوع فیشیال‌های مناسب برای آنها عبارتند از:

  • پوست چرب: اگر پوست شما دارای چربی زیادی است، موادی که کنترل ترشح چربی را مورد هدف قرار می‌دهند، مناسب هستند. فیشیال همراه با آبرسانی و تمیزکننده می‌توانند از چربی اضافی پوست جلوگیری کنند.
  • پوست خشک: برای پوست خشک، مواد با تمرکز بر آبرسانی و مرطوب‌کنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیشیال‌ همراه با مواد مغذی و روغن‌های طبیعی می‌تواند به تغذیه و احیای پوست خشک کمک کند.
  • پوست حساس: برای پوست حساس، مواد آرامش‌بخش و ملایم مناسب است. پاکسازی با محصولات بدون عطر و مواد تحریک‌کننده می‌توانند از تحریک و التهاب پوست جلوگیری کند.
  • پوست معمولی: اگر پوست شما نه چرب است و نه خشک، می‌توانید از گستره وسیعی از روش‌های فیشال برای بهبود وضعیت پوست خود استفاده کنید. ممکن است مواد آبرسانی، ضدپیری، تقویت کننده و تمیزکننده برای شما مناسب باشند.

در هر صورت، این متخصصین زیبایی ما در مرکز زیبای رکسانا هستند که می‌توانند بر اساس ویژگی‌های پوست شما و مشکلات موجود، فیشیال مناسب را توصیه کنند.

مقایسه روش‌های هایفوتراپی، فرکشنال و فیشیال

هایفوتراپی، فرکشنال و فیشیال سه روش مرسوم در زمینه بهبود و زیبایی پوست صورت هستند. در ادامه، به طور مختصر هر یک از این روش‌ها را بررسی کرده، سپس توضیح خواهیم داد که هر یک از این روش‌ها چگونه کار می‌کنند و همچنین تفاوت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

  • هایفوتراپی (HIFU): هایفوتراپی یک فناوری قابل استفاده در زمینه لیفت صورت بدون نیاز به جراحی است. در این روش، امواج فوق صوتی با فرکانس بالا به عمق پوست صورت نفوذ کرده و در نقاط مشخصی از طبقات پوست حرارت تولید می‌کنند. این حرارت باعث تنش و انقباض پوست شده و تحریک تولید کلاژن را در پوست فراهم می‌کند. نتیجه این روش، لیفت و تنظیم پوست صورت است. هایفوتراپی معمولاً برای درمان خطوط ریز و چین و چروک‌های سطحی، لیفت شدن پوست و بهبود ظاهر عمومی ‌صورت استفاده می‌شود.
  • لیزر فرکشنال(Fractional): لیزر فرکشنال یک روش تصحیحی است که با استفاده از نور لیزر با انرژی بالا، بخش‌های کوچک و دقیقی از پوست را مورد هدف قرار می‌دهد. در این روش، انرژی لیزر به صورت الگوهای کوچک در سطح پوست اعمال می‌شود و منجر به تحریک تولید کلاژن و بازسازی پوست می‌شود. تاثیر این روش بر روی پوست متنوع است و شامل بهبود چین و چروک‌ها، بازسازی پوست، کاهش جای جوش و پوسته‌برداری از لایه‌های ضخیم پوست می‌شود. همچنین برای مقایسه فرکشنال و میکرونیدلینگ در سایت مرکز زیبایی رکسانا می توانید اینجا کلیک کنید.
  • فیشیال: فیشیال یک روش زیبایی پوست صورت است که شامل مراحل مختلفی از جمله تمیزکردن، تونینگ، ماساژ و مراقبت هیدراته پوست می‌شود. در این روش، محصولات خاصی با ترکیبات مغذی و مرطوب‌کننده بر روی پوست استفاده شده تا پوست نرم و شاداب شود و بهبود یابد. فیشیال عموماً برای تغذیه و آبرسانی پوست، بهبود و خونرسانی به پوست، کاهش التهاب و افزایش رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت اصلی بین این سه روش در روش و میزان تاثیرات آن‌ها است. هایفوتراپی و لیزر فرکشنال روش‌هایی هستند که بر سطح زیرین پوست تاثیر می‌گذارند و باعث تولید کلاژن و جوانسازی عمقی پوست می‌شوند. با این حال، هایفوتراپی بیشتر بر روی لیفت و تنظیم پوست صورت تأکید دارد، در حالی که لیزر فرکشنال بیشتر بر روی بهبود چین و چروک‌ها و بازسازی پوست تمرکز می‌کند. از سویی دیگر، فیشیال یک روش مراقبتی است که بر روی آبرسانی، تغذیه و ترمیم پوست تأکید دارد.

مهم است که قبل از انجام هر یک از این روش‌ها، با مشاورین و متخصصین ما در مرکز زیبایی رکسانا مشورت کرده تا پزشک به نیازها و مشکلات خاص پوست شما بپردازد و روش مناسبی را برای شما تعیین کند. اگر نیاز به مشاوره دارید، همین حالا با شماره‌های موجود بر روی وب سایت مرکز زیبایی رکسانا تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق وب سایت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید