تزریق ژل لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

تزریق لب یک عمل زیبایی است که هدف آن ایجاد لب‌های پرتر و حجیم‌تر است. لب‌های پر اغلب با زیبایی و جوانی همراه هستند. از اوایل دهه 1900، جراحان با تزریق مواد مختلف به لب‌ برای زیبایی بیشتر آن، آزمایش‌های مختلفی انجام دادند. آزمایشی که در ابتدا انجام شد، آزمایش ناموفق پارافین مایع بود. در ادامه در اوایل دهه 1960، به مدت 30 سال از سیلیکون مایع استفاده شد و در آخر به علت نگرامی‌هایی که در مورد ایمنی این ماده به وجود آمد، تولید آن متوقف شد.

در حدود سال 1980، کلاژن گاوی وارد حوزه جراحی زیبایی و به استانداردی تبدیل شد که سایر مواد تزریقی با آن اندازه‌گیری می‌شدند و امروزه از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید یا موادی مشابه اسیدهای هیالورونیک مانند Restylane برای اکثر عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بنابراین استفاده از آن برای انسان بی‌خطر است. این ماده ماندگاری بیشتری از کلاژن دارد و کمتر از کلاژن منجر به واکنش آلرژیک می‌شود. با ما همراه باشید تا با هرآنچه که باید راجع به تزریق ژل لب بدانید آشنا شوید.

تزریق ژل لب چیست؟

لب یکی از قسمت‌های صورت است که با افزایش سن، کم‌حجم شده و برجستگی‌اش کاهش پیدا می‌کند و برای همین هم تزریق ژل لب می‌تواند به رفع این تغییرات کمک کند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند که برای تزریق به لب‌ها و نواحی اطراف آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همان‌طور که گفته شده، هیالورونیک اسید یکی از بهترین مواد برای تزریق است.

نکته بسیار مهم در خصوص تزریق ژل لب برای رسیدن به نتیجه‌ی ایده‌آل و بهتر، این است که تناسب میان لب بالا و پایین حتما باید در نظر گرفته شود. البته با توجه به تفاوت فرم لب هر فرد با دیگری نباید این انتظار را داشته باشید تا فرم لب بعد از تزریق، مانند سایر افراد شود. به همین خاطر، این روش زیبایی حتما باید توسط پزشک متخصص که آشنا به آناتومی لب و صورت است انجام شود.

فرم‌های مختلف تزریق ژل لب

با توجه به نظر و تشحیص پزشک، می‌توان از روش‌های مختلفی برای تزریق استفاده کرد. مدل‌های مختلف ژل لب عبارتند از:

ژل لب روسی

در این روش، تمرکز روی ناحیه‌ی V شکل دهان برای افزایش نقطه اوج لب‌ها برای بهبود زیبایی وظرافت‌ لب‌ها است. روش ژل لب روسی بیشتر از اندازه لب‌ها به کشیدگی و تیزی حاشیه آن‌ها توجه دارد و مناسب افرادی است که لب‌های باریک و کم حجمی دارند.

ژل لب عروسکی

همان‌طور که از اسم این روش مشخص است، در این روش فرم لب شبیه به لب عروسک خواهد شد. برای این‌کار در لب پایین میزان بیشتری ژل تزریق می‌شود.

ژل لب طبیعی (کلاسیک)

روش تزریق ژل لب به صورت طبیعی مخصوص افرادی است می‌خواهند بعد از تزریق، فرم و حجم لب‌ها به طبیعی و نامحسوس باقی بماند.

ژل لب قلبی

این روش همانند دیگر متدها به زیبایی لب‌ها کمک می‌کند و تفاوت این روش با بقیه روش‌ها در حاشیه‌ی لب‌هاست. در این متد بین دو لب فاصله‌ی کوچکی ایجاد می‌شود که در هنگام روی هم قرار گرفتن لب‌ها، زیبایی خاصی به آن می‌دهد. اجرای این روش بسیار حساس و نیازمند ظرافت خاصی است.

از چه برندی برای تزریق ژل لب استفاده کنیم؟

حال که با مدل‌های مختلف برای تزریق آشنا شدیم، وقت آن است که با برندهای مطرح و باکیفیت برای انجام این کار نیز آشنا شویم. انتخاب مارک مناسب برای تزریق، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفت؛ چرا که نامرغوب بودن ژل، عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

  1. ژل لب ژوویدرم(Juvéderm)

ژوویدرم به عنوان بهترین مارک ژل لب برای فرم‌دهی و حجم‌دهی شناخته می‌شود. این ژل به دلیل وجود هیالورونیک اسید، علاوه ‌بر اینکه به لب‌ها حجم و فرم مناسبی می‌دهد، با کمک به کلاژن‌سازی باعث جوانسازی پوست لب نیز خواهد شد. از ژل لب ژوویدرم برای پُر کردن خطوط ریز و حتی عمیق پوست لب نیز استفاده شده و گاهی متخصصان از آن برای از بین بردن جای زخم و جوش نیز استفاده می‌‌کنند.

  1. ژل لب استایلج(Stylage)

استایلج یکی از برندهای معروف فرانسوی است که محصولات ژل لب آن علاوه بر اسید هیالورونیک، حاوی آنتی‌اکسیدان بوده که از تخریب ژل و بروز التهابات پس از تزریق جلوگیری می‌کند. این ژل حجمی طبیعی به لب‌ها داده و بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد.

  1. ژل لب بلترو(Belotero)

این ژل در دو نوع متعادل (Balance) و پایه (Basic) مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر بزرگتر کردن لب‌ها، خطوط تیره روی آن‌ها را نیز از بین ببرد. این برند محصولات دیگری نیز دارد که شامل Intense و Soft هستند و به ترتیب حجم لب را افزایش داده، خطوط عمیق روی آن را از بین می‌برند و لب‌ها را صاف می‌کنند. محصولات مختلف برند ژل لب بلترو تا 12 ماه ماندگاری دارند.

  1. ژل لب رستیلن(Restylane)

ژل رستیلن نیز مانند ژل ژوویدرم به عنوان بهترین برند ژل لب شناخته می‌شود. این محصول به دلیل وجود اسید هیالورونیک، برای فرم‌دهی به لب‌ها و درمان چین و چروک کاربرد دارد و مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

رستلین از جمله ژل‌های بادوام بوده و بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد. علاوه بر خواص پُرکنندگی، با کمک به کلاژن سازی پوست لب، به جوانسازی آن کمک خواهد کرد. از طرفی اگر بعد از مدتی مایل به بازگرداندن شکل لب خود به حالت قبل باشید، با تزریق آنزیم خاصی، پس از یک الی دو روز، لب‌های شما به حالت قبلی باز خواهند گشت.

  1. ژل لب تئوسیال(Teosyal)

این ژل به عنوان بهترین برند ژل لب سوئیسی شناخته می‌شود و بر پایه اسید هیالورونیک و با منشاء غیرحیوانی است. محصولات این برند به صورت تخصصی برای درمان چین و چروک‌های سطحی و عمیق و همچنین برای حجم‌دهی به لب‌ها کاربرد دارند.. این ژل لب حدود 12 ماه ماندگاری دارد.

  1. ژل آلیاکسینALIAXIN

ژل آلیاکسین یک ژل قابل جذب است که برای رفع یا به عبارت درست‌تر، پر کردن چین و چروک‌های متوسط و عمیق و البته برای حجم‌دهی بعضی از اجزای صورت و محو کردن گودی و تیرگی زیر چشم نیز استفاده می‌شود.

مزایا و معایب تزریق ژل لب

تمامی روش‌های زیبایی، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. از مزایای تزریق ژل لب می‌شود به؛ حجم‌دهی و فرم‌دهی لب‌ها مطابق با سلیقه فرد، ماندگاری بالا، هزینه مناسب، مشاهده لحظه‌ایی نتیجه، پایین بودن احتمال عوارض بعد از تزریق و …. اشاره کرد.

معایب این روش خونریزی در ناحیه تزریق، کبودی، ورم، حساسیت و … است.

نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب

حال وقت آن است که با نکات مراقبتی بعد از تزریق آشنا شویم. بعد از تزریق ژل لب ، چون خون‌رسانی در آن زیاد است احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از این حادثه چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید از کمپرس یخ استفاده کنید و داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا 3 و مسکن‌هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید. موارد مراقبتی بیشتری نیز وجود دارد که در صورت تمایل، به شما خواندن مقاله‌ی مراقبت‌های پس از تزریق فیلر لب را پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تزریق ژل لب، انواع آن، بهترین مارک‌ها برای تزریق و نکات مراقبتی را آموزش دهیم. همان‌طور که می‌دانید انجام امور مربوط به کارهای زیبایی نیازمند تخصص و تجربه است. مجموعه مهزیار با ارائه خدمات زیبایی مطابق با آخرین متد روز دنیا، آماده‌ی خدمت‌رسانی به مصرف‌کنندگان است. برای آشنایی با این مجموعه و خدمات آن، به سایت https://mahziarclinic.com مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید