بوتاکس نوعی سم است که بیشتر جنبه زیبایی و آرایشی داشته و توسط سرنگ های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می گردد. تزریق سم بوتولینوم به صورت، به فلج شدن موقت عضلات منجر خواهد شد. بیشترین کاربرد تزریق بوتاکس، کمک به رفع چین و چروک و جوانسازی پوست می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بوتاکس، میتوانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

هزینه بوتاکس

 باید خاطر نشان ساخت که علت اصلی ایجاد خطوط چهره، حرکات بیش از حد عضلات صورت می باشد. بوتاکس با فلج نمودن عضلات، به از بین بردن خطوط و چین و چروک کمک می کند. بنابراین با تزریق بوتاکس پوستی سالم، جوان و شاداب خواهید داشت. با این وجود همواره این سؤال برای بسیاری از متقاضیان انجام بوتاکس مطرح می شود که آیا امکان شستن صورت بعد از بوتاکس وجود دارد؟ چند روز بعد از بوتاکس می توان صورت را شست؟

توصیه می شود بعد از تزریق بوتاکس تمام نکات مراقبتی و بهداشتی را رعایت کنید تا عوارض بوتاکس کمتر و ماندگاری آن طولانی تر گردد. شستن صورت بعد از بوتاکس، یکی از نکات مهمی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چند روز بعد از بوتاکس می توان صورت را شست؟

با وجود این که امکان شستن صورت بعد از بوتاکس وجود دارد، اما بهتر است حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از شستن صورت خودداری کنید. با این حال اگر در شرایط خاصی مجبور به شستن صورت شدید، توصیه می شود نکاتی را مد نظر قرار دهید. معمولا بعد از بوتاکس، پوست به آرامش نیاز داشته تا ورم حاصل از تزریق به طور کامل از بین برود. بنابراین شستن صورت بعد از بوتاکس باید به آرامی صورت بگیرد. سعی کنید به آرامی روی صورت خود آب بریزید و از ماساژ صورت خودداری کنید. توجه داشته باشید که هیچ فشاری به صورت وارد نشود؛ چرا که ممکن است باعث تغییر و جابجایی بوتاکس شود.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید، استراحت دادن به پوست است. هم چنین به هیچ عنوان از آب گرم برای شستن صورت بعد از بوتاکس استفاده نکنید و تنها با آب سرد یا ولرم صورت خود را بشویید، زیرا آب گرم موجب جابجایی بوتاکس و تغییر در نتیجه آن خواهد شد. بهتر است شستن صورت بعد از بوتاکس را با استفاده از اسفنجی نرم و مرطوب، به آرامی و بدون هیچ فشاری انجام دهید. به خاطر داشته باشید با رعایت موارد مذکور، می توانید شاهد نتایج شگفت انگیز بوتاکس در شادابی و جوانسازی پوست خود باشید.

نکات مهم در خصوص نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

به طور معمول بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک های زیبایی با این سؤال روبرو می شوند که نحوه صحیح شستن صورت بعد از بوتاکس چگونه است؟ در حقیقت شستن صورت باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به پوست وارد نشده و با اثرات منفی بر نتایج بوتاکس همراه نباشد.

شستشوی صورت به کمک شوینده های ملایم

بهتر است شستن صورت بعد از بوتاکس با استفاده از شوینده های ملایم صورت گیرد. البته می توانید از همان شوینده های قبلی خود استفاده کنید. معمولا این پاک کننده ها هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازند و اگر به طور اصولی مورد استفاده قرار بگیرند، به درخشندگی پوست و بهبود نتایج حاصل از تزریق بوتاکس منجر خواهند شد. به طور کلی بهترین کار این است که برای شستشوی صورت از شوینده های قوی استفاده نکنید.

از استحمام با آب گرم خودداری کنید.

توصیه می شود حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از استحمام کردن با آب گرم اجتناب کنید. استفاده از آب گرم با افزایش جریان خون و تحریک پوست همراه بوده و به کبودی بیشتر صورت منجر خواهد شد. هم چنین بهتر است از دوش های طولانی مدت و نشستن در وان حمام خودداری کنید.

حرکت صحیح دست بر روی صورت

نحوه صحیح شستن صورت بعد از بوتاکس باید به گونه ای باشد که مانع آوردن سر به پایین شود. هم چنین هنگام شستشوی صورت، مراقب باشید که فشاری به صورت شما وارد نشود، زیرا ممکن است بوتاکس جابجا شده و با آثاری هم چون تورم شدید و کبودی همراه باشد.

آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان استحمام کرد؟

با وجود این که تزریق بوتاکس در کمتر از چند دقیقه به پایان می رسد، بهتر است مدتی از تزریق آن بگذرد تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در ادامه به نکات مهمی در خصوص نحوه استحمام بعد از تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد.

همان طور که اشاره کردیم، بهتر است تا 24 ساعت بعد از بوتاکس از دوش گرفتن و استحمام اجتناب کنید، چرا که این ساعات، زمان طلایی برای مراقبت از پوست است. توجه داشته باشید که هرگونه سهل انگاری در نحوه شستشوی صورت به جابجایی بوتاکس منجر شده و ماندگاری نتایج آن را تحت تأثیر قرار می دهد. از آن جایی که این 24 ساعت بسیار مهم و حیاتی است، بهتر است استحمام خود را به 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس موکول کنید.

به خاطر داشته باشید که محدودیت های مذکور در خصوص استحمام بعد از بوتاکس به جهت جلوگیری از تورم، کبودی و ناراحتی، ایجاد درد، عدم جابجایی داروی بوتاکس و دستیابی به نتیجه ای ماندگار می باشد. بنابراین توصیه می شود حداقل 24 ساعت منتظر بمانید و پس از این مدت به ماساژ صورت پرداخته و با خیال راحت استحمام کنید.

مراقبت های ضروری پوست بعد از تزریق بوتاکس

در واقع بعد از گذشت 3 الی 10 روز بعد از تزریق بوتاکس، شاهد جوانسازی پوست و لطافت و نرمی آن خواهید بود. سعی کنید در روزهای اول از فعالیت های سنگین ورزشی که موجب التهاب پوست می شود، خودداری کنید و از هرگونه اضطراب و استرسی دور بمانید. توصیه می شود بعد از تزریق بوتاکس مراقبت هایی را در دستور کار خود قرار دهید تا عوارض احتمالی آن را به حداقل برسانید. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد.

ورزش های سنگین را کنار بگذارید.

فعالیت های سنگین ورزشی خود را به 24 ساعت بعد موکول نمایید، زیرا این کار احتمال کبودی و تورم پوست را افزایش می دهد.

از پوست خود در برابر اشعه مضر آفتاب، محافظت کنید.

با وجود این که نور خورشید منبع غنی ویتامین D است، اما بعد از تزریق بوتاکس می تواند برای پوست مضر باشد. بهتر است تا دو روز بعد از تزریق از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا این کار چین و چروک ها را تشدید می کند. هنگام خروج از خانه، استفاده از کلاه و ضد آفتاب را فراموش نکنید.

از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب کنید.

به خاطر داشته باشید نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، موجب تشدید عوارض جانبی بوتاکس خواهد شد. از سوی دیگر با آسیب رساندن به سلول های پوستی، منجر به پیری زودرس می شود.

از ماساژ دادن محل تزریق جدا خودداری کنید.

بعد از تزریق بوتاکس، به هیچ عنوان پوست خود را ماساژ ندهید، چرا که این کار با عفونت و التهاب پوست همراه است. نکته حائز اهمیت این است که در محل تزریق احتمال انتقال باکتری از دست به صورت وجود دارد.

استفاده از کمپرس یخ را فراموش نکنید.

بهتر است به منظور کاهش کبودی های پوست خود از کمپرس یخ استفاده کنید. برای این منظور می توانید محل تزریق را توسط پارچه ای تمیز پوشانده و کمپرس یخ را بر روی صورت خود قرار دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید