افراد زیادی تصور می‌کنند که خرید ماشین دست دوم یا خودرو کارکرده یک معامله سرشار از ریسک است و فردی که این معامله را انجام دهد قطعاً متضرر خواهد شد. در صورتی که برای خرید و فروش تمام ماشین‌های کارکرده این موضوع صادق نیست!

اگر برای خرید ماشین به سراغ دلال‌های بازار خودرو کارکرده بروید و حرف‌های آن‌ها را بدون چون و چرا برای خرید خودرو دست دوم قبول کنید، مجبور هستید که با مشکلاتی که ماشین پس از خرید دارد کنار آمده و ضررهای این معامله را بپذیرید. حتی زمانی که از دوست و آشنا یا نمایشگاه‌ها خودرو دست دوم را سفارش می‌دهید هم این مشکل وجود دارد و نمی‌توانید معامله را دو سر سود قلمداد کنید.

چون هر فردی در خرید و فروش ماشین سعی می‌کنند حداکثر سود را برای خودش در نظر بگیرید؛ و ضررهای معامله مانند قیمت واقعی ماشین دست دوم یا مشکلاتی که ماشین کارکرده دارد همیشه جزء موارد پنهان شده در معامله هستند.

خودرو 45 این امکان را برای کسانی که قصد فروش ماشین دست دوم خودشان را دارند در نظر گرفته که یک معامله بی‌دردسر را تجربه کنند. با فروش ماشین به شرط کارشناسی می‌توانید قیمت‌گذاری درستی برای خودروی‌تان داشته باشید؛ و در اسرع وقت خودروی سواری‌تان را به بهترین خریدار بفروشید. این شرط برای خریداران ماشین نیز فرصت مناسبی است تا ماشین‌های سالم و بدون مشکل را بخرند و قیمت واقعی ماشین را برای خرید آن بپردازند.

بررسی مراحل کارشناسی خودرو در خودرو 45

هر پلتفرمی شرایط خاصی را برای کارشناسی خودروهای کارکرده و بررسی مشکلات پیدا و پنهان آن‌ها در نظر می‌گیرد. خودرو 45 برای اینکه ماشین به طور کامل مورد ارزیابی قرار بگیرد و هیچ مشکل ظاهری، بدنی، فنی و داخلی خودرو از چشم کارشناسان دور نماند، مراحل کاملی را برای انجام کارشناسی خودروهای کارکرده در نظر گرفته است. در ادامه مراحل کارشناسی خودرو در خودرو 45 را برای شناخت بیشتر فروشندگان و خریداران ماشین‌های دست دوم ارائه کرده‌ایم.

1) مراجعه به شعبه‌های خودرو 45

برای کارشناسی ماشین دست دوم لازم است که به یکی از شعبه‌های خودرو 45 که در نزدیکی محل زندگی‌تان قرار دارد مراجعه کنید. البته قبل از مراجعه جهت کارشناسی ماشین کارکرده، لازم است که از طریق سایت خودرو 45 زمان‌بندی کارشناسی را مشخص کنید؛ تا هماهنگی بهتری بین کارشناسان خودرو دست دوم و مراجعه‌کننده وجود داشته باشد.

جهت کارشناسی بهتر ماشین توصیه می‌کنیم که حتماً ماشین را کارواش ببرید و داخل اتاق خودرو را تمیز کنید. با این کار می‌توانید خطای کارشناسی را کمتر کنید؛ و قیمتی که کارشناسان برای خودروی شما تعیین می‌کنند به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر خواهد بود.

2) بررسی بدنه ماشین دست دوم

بدنه ماشین مانند پوست آن عمل می‌کند و محافظ ماشین است. همچنین بدنه برای زیباتر نشان دادن ماشین و خاص بودن جلوه ظاهری آن در نظر گرفته می‌شود. البته در معرض دید بودن بدنه ماشین باعث شده که این بخش نسبت به سایر اجزای خودرو آسیب‌پذیری بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال حتی در اشتباهات کوچک رانندگی هم ممکن است رنگ بدنه ماشین از بین برود، یا اینکه بدنه ماشین دچار فرورفتگی و برآمدگی شود.

به همین دلیل است که در قدم دوم از کارشناسی خودرو در خودرو 45 وضعیت بدنه ماشین از جمله کاپوت و سقف، گلگیرها، درب‌ها به همراه اجزای داخلی خودرو مانند صندلی‌های ماشین، داشبورد خودرو کارکرده و… به طور کامل بررسی می‌شود. اگر این اجزا به خاطر تصادف و… صدمه دیده باشند، قیمت ماشین نسبت به یک خودرو سالم و تمیز که بی‌رنگ است و شاسی و بدنه سالمی دارند کمتر خواهد بود.

3) کارشناسی سلامت فنی خودرو

قدم بعدی کارشناسی ماشین‌های کارکرده ارزیابی سلامت فنی ماشین است. چون خودرویی که به لحاظ فنی سالم نباشد نیاز به مراجعه مداوم به تعمیرگاه پیدا می‌کند؛ و خریدار باید هزینه زیادی را صرف سرپا نگه داشتن خودرو کند. از جمله بخش‌هایی که کارشناسان خودرو 45 برای ماشین‌های دست دوم مورد ارزیابی قرار می‌دهند می‌توان به میزان فرمان ماشین، جلوبندی خودرو، وضعیت پدال‌ها، لرزش موتور، روشنایی و نور، وضعیت چراغ‌های خودرو و گیربکس ماشین اشاره کرد.

در این بخش ماشین‌هایی که کیلومترهای کمتری را طی کرده‌اند و در معرض تصادف و آسیب نبوده‌اند قیمت بالاتری را نسبت به خودروهای مشابه خودشان به لحاظ فنی در شرایط مناسبی نیستند به دست می‌آورند.

4) بررسی تجهیزات خودرو

تجهیزات خودرو نیز برای قیمت‌گذاری ماشین‌های دست دوم باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند؛ بنابراین در کارشناسی خودروهای دست دوم سلامت لاستیک‌های جلو، عقب و زاپاس به همراه راهنماها، شیشه‌ها، برف پاکن­ها و… مورد بررسی قرار می‌گیرد. این قطعات نیز باید سالم باشند تا قیمت ماشین به روز اعلام شود.

هزینه کارشناسی خودرو در خودرو 45

برای کارشناسی خودرو 45 چقدر باید بپردازیم؟ افرادی که قصد دارند خودروی دست دومشان را برای کارشناسی به شعبه‌های خودرو 45 ببرند با این سؤال مواجه هستند. چون اغلب مراکزی که کارشناسی ماشین‌های کارکرده را انجام می‌دهند شرایط مشخصی دارند؛ و مبلغ معینی را برای کارشناسی ماشین در محل یا شعبه انتخابی در نظر می‌گیرند.

خودرو 45 جهت فراهم کردن شرایط مناسب کارشناسی خودرو دست دوم و ارائه این امکانات به کلیه افرادی که قصد معامله خودروهای کارکرده را دارند، کارشناسی خودرو به صورت رایگان انجام می‌دهد. برای بررسی شرایط فنی ماشین و مدارک و اسناد خودرو جهت معاملات امن ماشین‌های دست دوم، کافی است به یکی از شعبات خودرو 45 مراجعه کنید و ماشینتان را به کارشناسان این پلتفرم بسپارید.

پس از کارشناسی فنی و بدنی و … و بررسی صحت مدارک خودرو، کارشناسان خودرو 45 قیمت نهایی ماشین دست دوم را اعلام می‌کنند؛ و می‌توانید همان‌جا معامله ماشین کارکرده را تمام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید