جاهای دیدنی تفلیس

آیا می‌دانستید یکی از اسرارآمیزترین شهرهای دنیا تفلیس (Tbilisi) است که در نزدیکی کشور ما قرار دارد و در روزگاران دور بخشی از قلمرو ایران به شمار می‌رفته است؟ جاهای دیدنی تفلیس از تاریخچۀ غنی و طبیعت بسیار زیبای آن حکایت می‌کند و قلعه‌ها و کلیسا‌های این شهر با معماری منحصربه‌فرد خود، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. هرچند گفتن از جاهای دیدنی پایتخت گرجستان به اندازۀ تماشای آن لذت‌بخش نیست و زیبایی‌های آن در وصف نمی‌گنجد، اما می‌توانید پیش از سفر به تفلیس، این مقاله را بخوانید و با شناخت کامل‌تری باروبندیل سفر ببندید.

کلیسای جامع تثلیث؛ بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان

از جاذبه‌های گردشگری مهم یک شهر یا کشور، می‌توان به اماکنی مذهبی همچون کلیساها و مساجد اشاره کرد. اغلب این بناها، معماری منحصر‌به‌فرد و تاریخچه جالب توجهی دارند. کلیسای جامع تثلیث (Tsminda Sameba Cathedral) هم یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس است که در سال 2004 تاسیس شد. طول ساختمان این کلیسا، که با نام سامبا نیز شناخته می‌شود، 97 متر است و از تلفیق 9 کلیسای کوچک‌تر و 5 کلیسای دیگر در طبقات زیرین تشکیل شده است. به همین دلیل کلیسای جامع تثلیث به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس جهان شناخته می‌شود.

قلعه ناریکالا؛ قلعه‌ای ایرانی در قلب گرجستان

در گرجستان ردپایی از ایرانیان نیز پیدا می‌شود! قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تفلیس به شمار می‌رود که در قرن چهارم میلادی به دستور پادشاهان ساسانی ساخته شد. این قلعه که بر فراز کوه متاسمیندا واقع شده، در گذشته کاربری نظامی داشته است؛ اما اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تفلیس از آن یاد می‌شود.

برای بازدید از قلعه ناریکالا باید کوهپیمایی کنید؛ اما اجازه ندهید سختی مسیر، شما را از رسیدن به مقصد بازدارد. بر فراز این قلعه با منظره‌ای شگفت‌انگیز روبه‌رو خواهید شد. معماری منحصربه‌فرد ناریکالا و طبیعت سرسبز اطراف آن، این مکان را به یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس در بهار و تابستان تبدیل کرده است.

ناریکالا؛ از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تفلیس در بهار

محله حمام های تفلیس؛ حمام‌های آب گرم با خاصیت درمانی

آب گرم تفلیس در دنیا مشهور است؛ حتی مارکوپولو نیز در سفرنامه خود به وجود حمام‌های آب گرم در تفلیس اشاره کرده است. این حمام‌های گوگردی، در خیابان آبانو قرار گرفته‌اند و خاصیت درمانی دارند. اگر از رماتیسم یا درد مفاصل رنج می‌برید، حتما حمام‌های آب گرم تفلیس را امتحان کنید. انواع خدمات ماساژ نیز در این حمام‌ها به مشتریان عرضه می‌شود. بنابراین با خرید بلیط تهران تفلیس و سفر به این شهر تاریخی، می‌توانید از خاصیت درمانی آب گرم حمام‌های آن نیز بهره ببرید.

یادبود تاریخ گرجستان؛ از برجسته ترین جاهای دیدنی تفلیس

بنای یادبود تاریخ گرجستان (Chronicle of Georgia) یکی از برجسته‌ترین مراکز دیدنی تفلیس است. ساخت بنای این یادبود به سال ۱۹۸۵ برمی‌گردد؛ اما تا به امروز همچنان در حال ساخت‌وساز و تکمیل شدن است. بنای یادبود گرجستان بر روی تپه‌ای بلند در شمال تفلیس قرار گرفته و حدود 20 دقیقه با شهر فاصله دارد. روی این بنا، کل تاریخ گرجستان پیش چشم شما جان می‌گیرد و از دوره‌های تاریخی مختلف مانند انقلاب کشاورزی یا دوره سفال گرجستان سخن می‌گوید. ستون‌های ۳۰متری یادبود تاریخ گرجستان، چنان عظمت و شکوهی دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند.

این بنا جاذبه‌ای شگفت‌انگیز برای عاشقان تاریخ است؛ اما حتی اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه‌ای ندارید هم بازدید از یادبود تاریخ گرجستان را در برنامه سفر خود بگنجانید.

برج ساعت تفلیس؛ ساختمانی عجیب و تماشایی

برج ساعت (Clock Tower) یکی از جالب‌ترین دیدنیهای تفلیس و نماد فرهنگ مردم گرجستان است. ساعت این برج مانند سایر ساعت‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز زنگ زده و زمان را یادآوری می‌کند. راس هر ساعت، مجسمۀ فرشته‌ای از بالای برج بیرون می‌آید و با چکشی که در دست دارد، زنگ را به صدا درمی‌آورد. نکته جالب، تفاوت صدای زنگ‌ها در ساعات 2 بعد از ظهر و 7 عصر است. در این زمان‌ها که چرخه زندگی نام دارند، یک نمایش عروسکی کوتاه نیز برگزار می‌شود.

طراحی برج ساعت تفلیس توسط هنرمندی خوش‌ذوق به نام “ریزو گابریازده” انجام شده و برای ساخت بنا، از مصالح و بقایای ساختمان‌های متروک استفاده شده است. با خرید تور تفلیس از آژانس هوایی تریپ، می‌توانید از این مکان تماشایی نیز دیدن کنید.

موزه ملی؛ از بهترین جاهای دیدنی تفلیس گرجستان

 موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum)، در خیابان مشهور روستاولی، یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری تفلیس است. از آنجایی که گرجستان در گذشته به ایران تعلق داشته، بخشی از تاریخ این موزه به دوره هخامنشی اختصاص داده شده است. موزه ملی گرجستان از ۱۰ گالری مجزا تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها موارد مختلفی از جمله طلا و جواهرات قدیمی، اشیا باستانی و فسیل انسان‌های اولیه به نمایش درآمده‌اند. در بازدید از موزه ملی، می‌توانید چشم‌اندازی از تاریخ باستان گرجستان (از عصر برنز تا قرن 20 میلادی) را مشاهده کنید.

درب این موزه در تمام روزهای هفته (به‌جز دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به روی عموم باز است. دقت داشته باشید که برای بازدید از بخش‌های مختلف موزه، باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

سد ژینوالی؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس در تابستان

سد ژینوالی تفلیس (Jinvali Water Reservoir) در فاصله ۶۰ کیومتری مرکز شهر و در میان کوه‌های سرسبز و خوش آب‌وهوا واقع شده است؛ به همین دلیل یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس در تابستان به شمار می‌رود. سد ژینوالی یک نیروگاه برق آبی مهم برای گرجستان و یک تفرجگاه رویایی برای گردشگران محسوب می‌شود. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، حتما در سفر به تفلیس از این سد بازدید کنید. یک کلیسای قدیمی کوچک نیز در نزدیکی ژینوالی واقع شده که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

بهترین جاهای دیدنی تفلیس در تابستان

پارک‌های آبی تفلیس؛ محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در شهر

درست است که در تفلیس ساحل نمی‌بینید؛ اما پارک‌های آبی این شهر، جای خالی سواحل را پر می‌کنند. بهترین جاهای دیدنی تفلیس در تابستان، پارک‌های آبی این شهر هستند که گرمای فصل تابستان را به لذتی خوشایند تبدیل می‌کنند. برای داشتن روزی پر از شادی و هیجان، حتما از این پارک‌ها دیدن کنید.

دریاچه لیسی؛ بهترین مکان برای پیک‌نیک

 بسیاری از اهالی تفلیس و همچنین گردشگران، برای تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، حمام آفتاب و پیاده‌روی به دریاچه لیسی، واقع در شمال غرب شهر تفلیس، مراجعه می‌کنند. این دریاچه آب‌وهوای بسیار مطلوب و منظره بی‌نظیری دارد. شما می‌توانید در نزدیکی دریاچه پیک‌نیک برگزار کنید یا از رستوران‌های اطراف آن بهترین غذاهای محلی را سفارش دهید.

سفر به تفلیس، با تورهای آژانس گردشگری تریپ

تور تفلیس یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی است و هر ساله، گردشگران بسیاری به‌ویژه از ایران، به این شهر سفر می‌کنند. اما اگر قصد دارید به تنهایی یا فقط همراه خانواده خود به تماشای جاهای دیدنی تفلیس بروید، می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما و هتل روی ما حساب کنید. بهترین خطوط هوایی با مناسب‌ترین قیمت‌ها در آژانس گردشگری Trip.ir ارائه می‌شود. بهترین قیمت بلیط پرواز، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید