بیشتر ویلچرهای برقی که به‌عنوان صندلی‌های برقی نیز شناخته می‌شوند، اجزاء و ویژگی‌های خاصی دارند؛ اما شما چقدر با این قطعات ویلچر برقی و ویژگی‌های ویلچر برقی استاندارد آشنا هستید؟ در این مقاله به بررسی اجزای اصلی ویلچر برقی و نکات قابل توجه در هنگام خرید ویلچر برقی می‌پردازیم.

ویلچر برقی چیست؟

ویلچر برقی نوعی صندلی چرخ‌دار با موتور برقی است که از 2 یا چند چرخ برای حرکت استفاده می‌کند، اجزای ویلچر برقی، علاوه بر موتور، صندلی و چرخ‌ها، شامل قطعاتی مانند یک زیرپایی و دسته‌ کنترل و زیر بازویی  بالشتک‌دار می‌شود. زمانی که به دلیل بیماری، جراحت، ناتوانی و یا شرایطی مانند کهولت سن، در راه رفتن مشکل دارید، می‌توانید از ویلچر برقی استفاده کنید.

اجزای ویلچر برقی

هر ویلچر برقی معمولاً پنج جزء اصلی دارد. خواه این ویلچر برقی یک قاب عریض‌تر و تقویت‌شده برای فردی چاق داشته باشد و خواه یک صندلی برقی استاندارد موتوردار با لوازم جانبی بیشتر برای نیازهای حرکتی خاص باشد. این اجزای ویلچر برقی عبارت‌اند از:

  • کنترل‌کننده الکترونیکی
  • موتور یا موتورهای الکتریکی
  • پیکربندی درایو موتوردار
  • باتری
  • لاستیک و چرخ

اگرچه ویلچرهای برقی به‌طور کلی در این اجزا مشترک هستند، اما همه آنها شبیه هم نخواهند بود. قطعات ویلچر برقی، اجزاء و لوازم جانبی موجود برای آن‌ها بر اساس نوع ساخت، مدل‌، سبک و ‌بر اساس سازنده آن متفاوت هستند.

ویژگی‌های ویلچر برقی استاندارد

ویلچر برقی وسیله‌ای است که به حرکت کمک می‌کند و معمولاً توسط افرادی استفاده می‌شود که شرایط خاص پزشکی دارند و قادر به راه رفتن نیستند. هر ویلچر برقی استاندارد دارای یک صندلی مجهز به چهار چرخ یا بیشتر است. ویلچرهای برقی استاندار معمولاً دارای دو چرخ محرک بزرگ و دو یا چهار چرخ کوچکتر به نام کاستور برای ثبات بیشتر هستند. چرخ‌های محرک را می‌توان در جلو، وسط یا عقب پایه ویلچر برقی قرار داد. ویلچر برقی با استفاده از جوی استیک یا دسته کنترل رانده می‌شود که به ویلچر اجازه می‌دهد به جلو، عقب، چپ و راست حرکت کند.

ویلچرهای برقی استاندارد از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و سهولت کار، آرامش و اطمینان خاطر را برای کاربران و مراقبین آنها فراهم می‌کنند. در ایزی موبیل مجموعه‌ای از ویلچرهای برقی استاندارد موجود است که مقرون به صرفه هستند و ویژگی‌های مناسبی مانند زیرپایی متحرک، تکیه گاه بازوهای تاشو و قاب صندلی تاشو دارند. این محصولات دارای گارانتی معتبر هستند و دامنه حرکتی کاربر را افزایش می‌دهند.

هنگام خرید ویلچر برقی به چه نکاتی توجه کنیم

 هنگامی که تصمیم به خرید ویلچر برقی می‌کنید باید به مواردی توجه نمایید که باعث می‌شوند انتخاب بهتری داشته باشید و از خرید خود پشیمان نشوید.

ویلچر برقی برای شما مناسب‌تر است یا ویلچر دستی ؟

قبل از اینکه به خرید ویلچر برقی بروید، باید بدانید که کدام نوع ویلچر برای شما بهتر است. اگر تحرک بسیار محدودی دارید، به کمک بیشتری نیاز دارید، یا وضعیت سلامتی دارید که مانع از توانایی‌های شما می‌شود، ویلچر برقی برای شما مناسب است. اگر به‌طور موقت یا فقط  برخی اوقات به ویلچر نیاز دارید، یک ویلچر دستی برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اندازه و ابعاد ویلچر برقی

اندازه یک فاکتور مهم در انتخاب ویلچر برقی مناسب است. بسیار مهم است که ویلچری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. انتخاب سایز مناسب به قد، وزن، سن و غیره شما بستگی دارد. همچنین شایان ذکر است که صندلی‌های مختلف دارای محدودیت وزنی هستند. مطمئن شوید که از محدودیت وزنی ویلچر مورد نظرتان اطلاع کامل دارید.

استراحتگاه بازو و زیر پای ویلچر برقی

اطلاع کامل در مورد جای بازو و زیرپایی ویلچر برقی را به دست بیاورید، زیرا هنگامی که برای نشستن و خارج شدن از صندلی خود وزن خود را بر روی آن‌ها می‌گذارید، پا و دسته باید محکم باشند. طرح‌های بسیاری برای پا و دسته بازو وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

قابلیت حمل و نگهداری ویلچر برقی

یکی از مواردی که بسیاری از مشتریان هنگام خرید ویلچر استاندارد از آن غفلت می‌کنند، سهولت در نگهداری و حمل و نقل است. طبیعی است که قبل از هر چیز به تحرک خود فکر کنید، اما اینکه بتوانید ویلچر خود را از مکانی به مکان دیگر ببرید نیز اهمیت دارد. ویلچر برقی شما باید به‌اندازه کافی سبک باشد تا بدون مشکل جمع و باز شود و همچنین اطمینان حاصل کنید که صندلی شما آن‌قدر حجیم یا سنگین نباشد که بتوانید آن را سوار و از وسیله نقلیه خود خارج کنید یا در صورت عدم استفاده کنار بگذارید.

دوام چرخ‌های ویلچر برقی

چرخ‌های ویلچر برقی شما بخش مهمی هستند. آن‌ها باید بادوام باشند. اگر اغلب از صندلی خود در خارج از منزل استفاده می‌کنید، این مسئله مهم‌تر می‌شود و باید به دنبال چرخ‌هایی با لاستیک بادوام‌تر باشید که بتواند روی سطوح مختلف کار کند. به‌عنوان مثال، لاستیک‌هایی که از فوم پر شده‌اند، کمتر پنچر می‌شوند.

تکیه‌گاه ویلچر برقی

بسته به شرایط پزشکی و تحرک شما، پشتیبانی از کمر کم و بیش ضروری خواهد بود. اگر به تکیه‌گاه مناسبی نیاز دارید، ویلچری را انتخاب کنید که به شما این امکان را می‌دهد که صندلی را متناسب با موقعیت‌های مختلف تنظیم نمایید.

سخن پایانی

درنهایت، ویلچری که انتخاب می‌کنید باید بهترین گزینه برای شما باشد. جدا از اینکه مطمئن شوید که با سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت دارد، ویلچر برقی را انتخاب کنید که بهترین تأثیر را روی شما بگذارد و راحت‌ترین حالت را داشته باشید.

اگر قرار است زمان زیادی را روی ویلچر خود بگذرانید، باید مطمئن شوید که از هر نظر برای شما مناسب است. اگر از قبل یک ویلچر برقی دارید، خواندن این مقاله به شما کمک کرد تا با قطعات ویلچر برقی بیشتر آشنا شوید و اجزای ویلچر برقی خود را بشناسید و در صورت لزوم، نحوه نگهداری و زمان کمک گرفتن و تعمیر را دریابید. اگر به ویلچر برقی نیاز دارید و یا هر سؤال دیگری راجع به ویلچر برقی دارید، ایزی موبیل می‌تواند به شما کمک کند. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویلچر برقی هستید، به محصولات ما در قسمت ویلچرهای برقی سر بزنید و اطلاعات هر محصول را به‌طور کامل مطالعه کنید و از گارانتی محصولات مطمئن شوید.برای خرید ویلچر برقی هم‌اکنون می‌توانید در سریع‌ترین زمان و کمترین هزینه از فروشگاه  اینترنتی ایزی موبیل به‌صورت آنلاین ویلچر مناسب خود را خریداری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید